Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yamcha schreef:Je hebt idd een bijzonder paard, FitzChivalry, een hangend rooster komt af en toe voor bij heel jonge paarden, maar verdwijnt meestal voor het 3e jaar.
Bij jouw paard is het gebleven.
Mijn punt was dat het vrij uniek is als een paard géén bit verdraagt. De meeste paarden hebben er geen enkele moeite meer.
Ik zie een bit over het algemeen als vriendelijker dan een bitloze optoming idd![]()
Ik denk dat je heel scherp bitloos kunt inwerken, er zitten nogal veel zenuwuiteinden op de neus...... meer dan in mond in de lagen geloof ik zelfs.
laura1986 schreef:Yamcha schreef:Je hebt idd een bijzonder paard, FitzChivalry, een hangend rooster komt af en toe voor bij heel jonge paarden, maar verdwijnt meestal voor het 3e jaar.
Bij jouw paard is het gebleven.
Mijn punt was dat het vrij uniek is als een paard géén bit verdraagt. De meeste paarden hebben er geen enkele moeite meer.
Ik zie een bit over het algemeen als vriendelijker dan een bitloze optoming idd![]()
Ik denk dat je heel scherp bitloos kunt inwerken, er zitten nogal veel zenuwuiteinden op de neus...... meer dan in mond in de lagen geloof ik zelfs.
Dat laatste is iig onzin.
Joceline schreef:laura1986 schreef:
Dat laatste is iig onzin.
Het bit ligt toch op de tong en mag helemaal niet tegen het gehemelte of tegen de lagen komen?
kazary schreef:Ja? Het smoesje dat een bit zeer doet in de mond is omdat het meteen op de harde lagen zit. Dat is bij de neus ook zo. Dat is wat ik daarmee wil zeggen. Daar zit geen verschil in.
Welk plaatje bedoel je, dat van mij? Dat staat hier: http://www.paralelli.eu/bitloos.htm
Erg leuke site en naar mijn idee een stuk realistischer opgebouwd. Niet tegen bitloos, maar ook niet voor een hoop onzinnig idealisme, zoals het daar ook mooi staat omschreven. Gewoon zoals het is. (en die hebben het plaatje geleend van juist een anti bit site)
Ik rij overigens ook nooit met enkel gebroken. Dat zijn naar mijn idee bitten van vroeger, niet meer van nu.
suleilitha schreef:O Viva, dat filmpje herinner ik me, van die verschrikkelijk snokkende pony die ook zonder bit en zonder bijzet duidelijk tekenen van dampigheid vertoonde.
Wat als bitgebruik verboden zou worden, om even on topic te blijven, ik zou gewoon doorrijden met bit en moet nog zien of je dan een boete krijgt