Dank voor jullie mee eens zijn
Ja, ik heb me heilig voorgenomen niet weer dezelfde fout te maken. Daarom schreef ik ook:
Monique1963 schreef:Maar Django was wel erg bezitterig naar zijn shet en ook erg lomp in de omgang... Ik zei dat ik erover na moest denken omdat ik het niet zoek een paard te moeten inrijden en africhten. Dat was 6 jaar geleden ook al niet mijn plan. Ik wil opstappen en weg kunnen rijden, zeker voor Erwin die in feite een beginner was.
Ik zit dus veel advertenties te kijken en ik selecteer op: ruin, ouder dan circa 8 (maar ook weer niet over de 18), tussen de circa 140 en 165m en bomproef uiteraard en liefst niet veel wit en ook nog geschikt voor beginners.
Maar wat me opvalt, is dat ik best wel geschikte paardjes voorbij zie komen, keuze zat in Frankrijk, maar ze doen me niets. Ik zie dan gewoon een bruine of een vosje. Liefst koudbloed, ik val niet zo op deftige types. Er zitten ook prachtige dieren bij, maar toch er zitten geen foto's bij waar ik gelijk een blik of een klik mee heb. En met Django had ik dat wel. Ik weet nog dat ik dat met Nana (Een van de bezichtigde paardjes vóór Callas) wel had die klik. Op Django was ik meteen verliefd vanaf de foto. Groot, zwart, koudbloed, knuffelbeer, lieve blik. Maar ja, schijn kan bedriegen...
Ik snuffel gewoon verder. Als het terrein onverhoopt niet doorgaat dan wordt een paard erbij nemen een stuk lastiger.