[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleuribelle

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:50

Prachtig filmpje. Veel plezier en goede reis.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:48

Oh prachtige beelden! En geniet van jullie dagen op stap!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:03

Fijne vakantie!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:06

:wave: Fijne vakantie & fijne feestdagen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:21

Goede reis en gezellige Weihnachten {:) gewenst

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:40

Hele goede reis! Lekker genieten en proberen thuis los te laten!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 12:02

Hoi allemaal,
Voor iedereen en de moderators die altijd dit topic volgen, lieve reacties geven, goede raad geven, meeleven in voor en tegenspoed, de allerliefste wensen voor 2022!

We zijn weer veilig thuis. Hier kun je onze reis door mooi Frankrijk mee beleven:

https://youtu.be/LNMvhbtyFic

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:18

Leuk filmpje Monique.
Jullie ook de beste wensen voor 2022! Dat dit dan maar het jaar mag zijn dat je eindelijk een bak hebt!

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:24

Heel leuk filmpje Monique en bedankt voor jullie gezellige bezoek en de bottendoos :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:33

Jullie wens ik ook al het best toe en nog meer

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:20

Wat een heerlijk filmpje weer Monique! Ik geniet altijd zo van de filmpjes, dank je voor het werk dat je eraan hebt om ze te maken! Op naar een heel mooi 2022, voor jullie allemaal, mensen en dieren en voor iedereen hier in het topic!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:23

De allerbeste wensen voor jullie allen en dat het maar een mooi jaar mag worden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 17:49

Hi allemaal, dank voor de wensen.

Het jaar begon in ieder geval heel erg goed. Niet eraf gekletterd zoals in 2020 op de 1e. Het is supermooi weer, veel te warm uiteraard, maar door de hitte is de grond ook iets gedroogd. Dus zijn we in de voortuin gaan rijden. Beetje spelletjes gedaan, beetje nageven, wat draven, kan maar 10 meter, maar goed. Erwin strategisch gepositioneerd en dus ook voorbij de schuur gekeken telkens die vorige keer eng aan het worden was. En ze was superbraaf. Met pennyborstelen was ze ook al erg lief geweest.

Na het rijden, kwartiertje, ben ik afgestapt en is Erwin gaan dronen en ben ik met Callas aan de hand met zadel er nog op, achter hem aan gaan lopen. Ze gaf geen kik. Ze was attent, maar niet bang, wilde eigenlijk het liefst grazen.

Daarna heb ik haar afgezadeld en in de wei bij het huis gedaan. Lekker rollen en ik had nog wat brokjes in mijn zak die niet opgegaan waren, omdat ik niet meer bij iedere scheet met brok beloon, en dat ging ik de meisjes geven. Ik liep weg en ze wandelden mee. Want ja, misschien komen er nog wel meer brokjes toch? Ik ben zo het hele weiland door gewandeld, over de steile helling naar beneden moest ze wel even gek doen. Toen ben ik in het land gaan zitten en zijn ze gaan grazen.

Poupette kwam toch nog eens kijken of er niets meer aan brokjes was, was er wel, dus Callas had het meteen door en kwam ook bedelen. Op dat moment kwam er een auto het erf op, de vrijwillige brandweer voor hun jaarlijkse gift. Erwin was er al bij en wij drie meisjes stonden vanaf een afstandje te luisteren. Callas was ook zeer geïnteresseerd. Ze wilde graag dat ik haar de aandacht gaf volgens mij en niet die vrouw want ze haalde heel haar trucendoos open om aandacht of koekjes te krijgen. Erg grappig. Geen aandacht aan gegeven en gewoon blijven praten. De brandweervrouw blijkt een naturopath te zijn voor dieren. Altijd leuk om zo'n adresje te hebben.

Al met al was het een heerlijk begin van 2022 met lekker klooien met de meisjes. Nu snel huis opruimen, buren komen zo wijntje drinken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:05

Citaat:
wij drie meisjes stonden vanaf een afstandje te luisteren. Callas was ook zeer geïnteresseerd.
<3 pareltje van een zin . Ik zie het helemaal voor me.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 18:18

pien_2010 schreef:
Citaat:
wij drie meisjes stonden vanaf een afstandje te luisteren. Callas was ook zeer geïnteresseerd.
<3 pareltje van een zin . Ik zie het helemaal voor me.

Lol Pien, het was ook écht zo. Wij kwamen uit het weiland de poetsplaats op en die mevrouw had haar auto op het erf staan, dus wij stonden vanachter de karrewielen allemaal naar haar te kijken. Ik had mijn oren gewoon, zij hun oortjes erop geprikt. Callas is sowieso heel erg mensgericht. Als ik in het vorige huis door het dorp reed, wilde ze met iedereen een praatje maken. Dus mensen, zeker nieuwe die je niet kent, zijn leuk. Toen dat mens geen koekjes kwam brengen en ik wel met die mens praatte, werd Callas een beetje jaloers. Beetje aan mijn trui gaan klooien, vastpakken met lippen eerst, later met haar tanden, au zat mijn velletje er tussen, beetje weggeduwd. Ging ze in mijn nek zitten klieren, heb nu nog een geschaafd gevoel door die lekkere stoppels op haar neus. Ging ze jambette doen en ik maar geen sjoege geven behalve dat ik de hele tijd mijn hand op haar schoft had voor contact. Was erg grappig dit allemaal. Dat vind ik zo leuk van dieren dat ze dan hun eigen interpretatie van zo'n voorval hebben.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 19:14

Grappig Erwin had het gefilmd met de drone dat ik met Callas meeliep, wist ik niet. Geinig. Kunnen jullie zien hoe goed ze het doet.

https://youtu.be/6jTElQfPwzo

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 20:15

Nav mijn vorige postje en filmpje: Ik las net op fb dat er door een drone een ongeluk is gebeurd bij Parijs met paarden. Een merrie moest worden ingeslapen. Ik heb het aan de Boktnieuwsdienst doorgestuurd.

Afijn, gisteren wel nog even met de drone geoefend en niet gereden, vandaag weer iets nieuws gedaan, gereden in het donker met de lampen van het erf aan. Callas vond het wel gek en ze had een hoog koppie erop, maar ze was erg braaf. Ik heb wat gestapt en gedraafd en in stap vooral eraan gewerkt dat ze haar hoofd lager deed, wat best goed lukte.

Erwin heeft nog even een foto gemaakt van de waanzinnige zonsondergang waarnaar wij stonden te kijken. Geen hoofdprijsfoto, maar toch leuk.

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:00

Best een leuke foto geworden, mooi hoor!

Zo te zien was het eigenlijk ook wel rijden in de schemering, dat vind ik vaak lastiger dan in het echte donker ( met lampen erbij). Ik heb het idee dat al mijn paarden in het echte donker minder schrikkerig waren dan in de schemer. Maar dan moest ik ook niet beginnen in de schemer, echt in het donker ( met lichten) opstappen en rijden.

Wel naar van die drone en die paarden bij Parijs!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:29

Mooie foto !

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 15:19

Dank je Pien en @Jet, klopt het was niet pikkedonker. Maar ik kan me voorstellen dat indrukken in het pikkedonker inderdaad anders binnenkomen.

Het is nog maar een maand en dan weten we zeker of we het terrein erbij kunnen krijgen. Dus ik kijk al stiekem naar paardjes om me te oriënteren. Erwin ziet het wel zitten om op Callas weer te gaan rijden en ik zou er dan een ander paardje bijnemen waar ik los van Erwin op zou kunnen rijden.

Zo kwam ik Django tegen met zijn shet. Exact zo'n stelletje als wij hebben, zelfde leeftijden en dan allebei ruin. Django werd weggegeven tegen een 5* huisje. Ik gebeld vanmorgen. De mevrouw heeft hem vanaf veulen. Is toen hij 4 was begonnen met opvoeden, net 1x het zadel erop. Kreeg toen onverwacht een kind op haar 34e, opvoeding kwam twee jaar stil te staan. Pakte het weer op toen hij 6 was en brak na een paar maanden haar schouder, niet door hem. Tot op heden kan ze niets met die arm, niet eens hoeven krabben. En met Django is niets meer gedaan. Hij is nu ruim 8. Django was een zwart trekpaard van 166 en de shet was bruinbont gevlekt. Ik viel voor Django. Hij had een hartvormige kol en een hartvormig vlekje op zijn zwarte neus. Maar Django was wel erg bezitterig naar zijn shet en ook erg lomp in de omgang, maar wel superlief naar kinderen. Ik heb een half uur met haar aan de lijn gehangen. Er was enorm veel belangstelling voor gratis een trekpaard en een pony. Ik zei dat ik erover na moest denken omdat ik het niet zoek een paard te moeten inrijden en africhten. Dat was 6 jaar geleden ook al niet mijn plan. Ik wil opstappen en weg kunnen rijden, zeker voor Erwin die in feite een beginner was. Maar natuurlijk blijft het dan knagen. Ik denk er de hele ochtend aan. En net tikte ik de link weer in, en hij is al weg. Het heeft zo moeten zijn. Misschien ben ik behoed voor een zelfde traject als met Callas. Maar hij was zo leuk. Snif ik heb niet eens een foto van hem...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:24

Lomp groot paard X mens met krakkie lijf = pijnlijk mens. Prik deze keer aub goed door de braaf/lief/enz. heen die het gevolg is van routine en mensen die geen dingen vragen die paard niet wil.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:28

En dan zeker met een formaat trekpaard van 166. Die zijn echt niet leuk en schattig als ze lomp en brutaal zijn...

Heel vervelend wel, zo'n zoektocht. Ik ben verder niet jaloers ;)
Spannend van het weiland, ik blijf duimen tot het spul echt van jullie is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:16

tamary schreef:
Lomp groot paard X mens met krakkie lijf = pijnlijk mens. Prik deze keer aub goed door de braaf/lief/enz. heen die het gevolg is van routine en mensen die geen dingen vragen die paard niet wil.

Eens!!

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:19

Maar wel al super leuk om een beetje te denken aan een volgend paard :D
En het had dan niet zo moeten zijn, jouw perfecte oer brave paard staat nog wel ergens op je te wachten in de wei :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 20:56

Dank voor jullie mee eens zijn ;-) Ja, ik heb me heilig voorgenomen niet weer dezelfde fout te maken. Daarom schreef ik ook:

Monique1963 schreef:
Maar Django was wel erg bezitterig naar zijn shet en ook erg lomp in de omgang... Ik zei dat ik erover na moest denken omdat ik het niet zoek een paard te moeten inrijden en africhten. Dat was 6 jaar geleden ook al niet mijn plan. Ik wil opstappen en weg kunnen rijden, zeker voor Erwin die in feite een beginner was.

Ik zit dus veel advertenties te kijken en ik selecteer op: ruin, ouder dan circa 8 (maar ook weer niet over de 18), tussen de circa 140 en 165m en bomproef uiteraard en liefst niet veel wit en ook nog geschikt voor beginners.

Maar wat me opvalt, is dat ik best wel geschikte paardjes voorbij zie komen, keuze zat in Frankrijk, maar ze doen me niets. Ik zie dan gewoon een bruine of een vosje. Liefst koudbloed, ik val niet zo op deftige types. Er zitten ook prachtige dieren bij, maar toch er zitten geen foto's bij waar ik gelijk een blik of een klik mee heb. En met Django had ik dat wel. Ik weet nog dat ik dat met Nana (Een van de bezichtigde paardjes vóór Callas) wel had die klik. Op Django was ik meteen verliefd vanaf de foto. Groot, zwart, koudbloed, knuffelbeer, lieve blik. Maar ja, schijn kan bedriegen...

Ik snuffel gewoon verder. Als het terrein onverhoopt niet doorgaat dan wordt een paard erbij nemen een stuk lastiger.