Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 08:21

Jammer dat de jury je sokken niet kan zien. Dan was je gelijk eerste. Veel plezier vandaag Kathleen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 08:35

De jury niet maar mijn man wel ~~}
Sammeke staat ondertussen al bij zijn nieuwe vriend te chillen. :+ Rêve was wel een pak rustiger met vlechten zo. Vanaf nu wordt ze in de stal gevlochten ipv op de poetsplaats. Ze had ook de magische emmer ontdekt. :j (daar bleef luzerne uit komen. :wow: :wow:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 21:07

Zo drukke dag. Wedstrijd was beetje dubbel… eerste proef wat kijkerig maar wel oké. 3e achter twee kleppers van paarden en 65% (ooit ga ik meer dan 65 scoren. _O- )

Tweede proef kwam ze bibberend van de camion af. Losrijden voelde ze wat heet maar goed, heet is oké bij Rêve.
Op zich begon ze ook goed en zaten er ook mooie stukken in maar in stap trapte ze steeds naar iets. Alsof er een insect rond haar buik zat ofzo. :? (Op dit punt heb ik zelf het filmpje pas bekeken.) Na de galop-stap voelde ze heel onzeker.. Maar nu ik het filmpje zie vind ik haar eigenlijk niet goed lopen na die initiële trap… :\ het voelde heel raar maar kon er niets van maken… toen we ze naar de weide brachten stapte ze normaal maar morgen toch eens even aan de longe nemen. :\ toen we naar de camion stapte stapte ze thans ook weer normaal, maar in de proef zie je haar echt haar bekken naar opzij zetten. :\ Ik ga nu dat filmpje even niet delen omdat ik even boos ben op mezelf… :\
Snap niet dat ik het zo verkeerd in geschat heb. Als ik het zo gevoeld had was ik gestopt. Maar het voelde echt alsof ze trapte naar een insect.
Toen we naar de camion gingen zijn we via een bospad gegaan en toen stapte ze wel mooi vlot rechtdoor. Heb toen nog gezegd ‘nu kunt ge wel doorstappen?’
Zou ze zich even mistrapt kunnen hebben? :\

:\ kan er nu niks aan doen behalve morgen kijken hoe ze loopt en eventueel de DA erbij als het nog steeds zo is. Maar dan had ik het op straat ook gezien want liep achter haar maar dat is wel harde grond natuurlijk… dadelijk als ik ze ga halen ook al eens kijken…. Bah ik baal hier van… dat zo’n jury dan ook niet belt. Daarom háát ik die hele zeik over ‘mag ik niet zeggen’ dus… Ik had liever een belletje gehad dan dit..

Na de wedstrijd Joy nog gereden en even buiten wat gaan stappen en spelen. Charlie is vandaag op gehaald en we waren aan het wachten op bericht dat ze kwamen dus we hebben ons in het bos bezig gehouden met ‘m. :+

Edit: we hebben nu met een paar gekeken en ga zo eens kijken of ze in haar lies gestoken is door iets. Mijn moeder werd geëtterd door een wesp (lezer) en je ziet haar flink zwiepen en trappen en meteen daarna begint ze dus raar te stappen.

Edit2: heb dus net rechts uit haar uier een angel gehaald. :x :x

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 22:12

Geheel verklaarbaar dus waarom ze zo deed! Hopelijk heeft ze er snel geen last meer van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 22:20

Ben nog steeds boos dat ik het zo fout in geschat heb. :x dat had ik echt moeten voelen. :x

Ze heeft er nu iig zalf op want met verwijderen trapte ze terug natuurlijk. :(:) is ook wat gezwollen. :(:)

Ze had zich wel staan op jagen op de vrachtwagen en heb geen vliegenspray bij gespoten…

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 22:40

De jury zal netals jij gedacht hebben dat ze mepte of raar deed door een insect. Kan jij helemaal niets aan doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 22:59

Ja want over de stap zegt ze zelfs niks in het commentaar, alleen dat die wat ruimer mocht. :? Arme pop. :(:)
Ze heeft nu iig zalf voor vannacht en morgen even nakijken of het echt alleen de steek is. Ik kijk 1 keer de filmpjes pas vlak voor ik ze binnen haal omdat het een beetje vanalles was vandaag… anders had ik op wedstrijd al gekeken. :(:)
Oh!

Hij kwam al een stuk minder enthousiast terug mee. _O- Gamiro duwde ook echt even zijn snuit tegen hem aan toen hij me zag komen. :(:)
Dus met die twee zit het gelukkig echt wel goed. :+:
Gamiro vindt Sam zelfs belangrijker dan eten. :+

26e wordt veulen gespeend dus dan komt de merrie bij Rêve en gaat Sam naar Gamiro. Sam heeft ook zijn charme offensief al los gelaten op leerling met succes. _O-
Ben er steeds geruster in dat het voor Sam de juiste beslissing is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 07:53

Ach gossie arme Rêve. Dan heeft ze het nog goed gedaan door braaf te blijven in de proef.
Fijn dat Sam goed gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 09:10

Achgos arme Reve.... nog wel in uier ook :(:) Knap dat ze überhaupt doorliep dan....

Ah kijk nou, die Joy in het bos, leuk man +:)+

Huh.... okee die ruin staat dus in de wei naast het jonge spul!! Dat had ik niet meegekregen.
Dan is dus het idee dat Sam ook naast Joy komt te staan...? Ik dacht dat het idee daarvoor nog een ander adres was joh.

Dit is juist extra leuk, als hij gewoon daar komt :+:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:35

Aw Reve toch wat een ellende zo’n steek! En dat nog in je proef ook, begrijpelijk dat je t niet meteen in de gaten had. Wees niet te streng voor jezelf. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 13:36

pmarena schreef:
Achgos arme Reve.... nog wel in uier ook :(:) Knap dat ze überhaupt doorliep dan....

Ah kijk nou, die Joy in het bos, leuk man +:)+

Huh.... okee die ruin staat dus in de wei naast het jonge spul!! Dat had ik niet meegekregen.
Dan is dus het idee dat Sam ook naast Joy komt te staan...? Ik dacht dat het idee daarvoor nog een ander adres was joh.

Dit is juist extra leuk, als hij gewoon daar komt :+:

:j ben de hengsten aan het ‘afbouwen’ in die zin dat ik dit jaar sowieso geen hengsten meer bij neem. Hij komt dus ‘bij Joy’ inderdaad wel met een draadje tussen. _O-

Joy vindt in het bos spelen leuk, :j
En op het motorcross terrein van de ‘buren’ (met toestemming hoor) _O-

Vandaag liep Rêve gelukkig een stuk beter. :(:)
Dat ze niet gebokt heeft. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 23:03

Mars schreef:
Aw Reve toch wat een ellende zo’n steek! En dat nog in je proef ook, begrijpelijk dat je t niet meteen in de gaten had. Wees niet te streng voor jezelf. :(:)

Vind het frustrerend als ik zo’n dingen niet voel. :o was door allerlei omstandigheden ook wel niet 100% (zo ver ik dat al ooit ben) maar toch.
Ga ook met mijn man een signaal afspreken dat als ik naar hem kijk hij teken doet wanneer ze niet oké is. Rêve is zo sterk in die rug dat ze me in stap dus iig kan doen missen dat er iets scheelt. Als mijn man teken doet dat hij ook iets ziet stop ik toch dus maakt ook niet uit dat ik dan ‘hulp van buiten af’ krijg. :+

Afbeelding
Deze heb ik er wel al tussen uit gevist, mijn man was haar aan het plagen met haar voorlok, _O-
Rest van de foto’s laad moeilijk op mijn mobiel. _O-
Ze had een prijsuitreiking gehoord en dan krijg je dus een nerveuze Rêve die letterlijk staat te trillen. :(:)

Kwam aan tijdens het dutjes-moment denk ik:
Overigens; ja de bruine staat onder DA begeleiding. We hebben nu een sterk vermoeden wat hem mager houdt… We (DA, ik, eigenaar en nog wat externen) denken al even dat stress hem parten speelt… we hopen nu gevonden te hebben wat de stressor was. Hij deelde die stressor op basis van wat ik zag met de bonte. En vandaag waren ze beide veel opener en zochten veel meer contact. Dus ik hoop dat we nu de oorzaak van het gekwakkel gevonden hebben en kunnen stoppen met symptoombestrijding. :o
Beide hebben dan ook nog een flinke groeispurt gehad. Dat hebben ze ook gemeen met elkaar. (De bonte zijn kont staat zo mogelijk nog hoger in verhouding met de bruine zijn kont tov de schoft.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leo weet niet wat stress is. _O-

Is de eerste keer dat ik de bruine en de bonte heb zien soezen…. De bonte betrapte ik wel eens op liggen maar alleen als Leo bij hem stond en verder altijd alert… dus dit was wel een opvallende verandering. Ook toen ik voer maakte stonden ze gewoon rustig…. Dat was de laatste maanden ook niet meer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 16:28

Gezien Rêve haar hoofdstel gemaakt moet worden heeft ze Joy zijn hoofdstel even. Voor haar past het mooier dus gok dat Joy een nieuwe krijgt. _O-
Sam gaat zijn hoofdstel zelf weer gebruiken anders kreeg hij dat van Sam. (Nu heeft hij Sam zijn oud aan)

Afbeelding

Afbeelding

Moet de bakstukken wel iets korter maken en even navragen of die stabilisatie riempjes mogen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:48

Wat draagt ze het prachtig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 16:55

Dan zie je dus wel het verschil in hoofd momenteel tussen de twee… :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:57

Zeg dat wel. Ik vind het haar absoluut mooier staan (sorry Joy voor jou komt ook echt zo'n knaller)..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 22:07

Joy krijgt idd zijn eigen knaller. :j maar met fijnere riempjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 22:07

Joy krijgt idd zijn eigen knaller. :j maar met fijnere riempjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:16

Je was vast moe, je hebt het 2x gepost. Maar de foto’s met Rêve zien er ontspannen uit. Het lijkt wel alsof het vanzelf gaat. Was dit voor of na de wespensteek?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:33

Wat staat dat hoofdstel haar mooi! En toffe foto’s van jullie, je ziet er echt wel vooruitgang in het beeld op wedstrijd. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 12:55

De galopfoto’s zijn van na de steek. De draf foto’s zou ik moeten nakijken in de map. :=

Ik ben idd moe maar mijn internetverbinding deed vooral vreemd denk ik. _O-

Ik probeer op wedstrijd niet meer druk op haar te zette dan thuis. We zijn nog steeds bezig met de middendraf en de weg daar naar toe leidt ook naar een meer dragende arbeidsdraf natuurlijk. Door haar snelle achterbeen kan ze veel mensen foppen en laten denken dat ze goed draagt maar zodra je iets voorwaarts vraagt voel je haar over gaan op stuwen.

Alleen in de middengalop niet. Dat is haar kleine feestje. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 22:43

Zo heb officieel twee merries op stal. :+ wat een dag..
Paloma mist haar veulen niet heel erg heb ik het ide. _O-

Met laden was ze even plichtsbewust maar eens hier op stal ging ze na 10 minuten hooi eten en aan het net te zien is ze niet meer gestopt. _O-
Baasje was ook opgelucht dat ze zo rustig reageerde.

Sam en Gamiro moesten even elkaars deken keuren maar daarna gingen die ook grazen. :+
Sam zocht nu ook meer contact met de mannen dus hopelijk heb ik de juiste keuze gemaakt.

Kon nog weinig anders. Dit of Rêve ook op pensioen doen want dinsdag deed hij zo lelijk toen ik trainde dat ik 1. Haast er langs lag omdat Rêve van hem schrok en 2. Hij een dag stijf geweest is. :\

Laurenntms

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 23:24

Afbeelding
Hoe “de leerling” meeleest op bokt :evaw:
Toch leuk om al mijn avonturen terug te lezen _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 23:27

En hoe ze paarden vervoerd. :j
Behalve vandaag, vandaag heb je goed werk geleverd. +:)+ beter werk dan de professional. :=
Zie je wel dat je al een heel eind gekomen bent? Bij Leo waren we je kwijt zodra een van ons het touw vast had. _O- _O- (ja die hoor je over 30 jaar nog :)) mijn man en ik moeten daar nog steeds om lachen :)) )

Waar heb je die foto zelfs gevonden? :
))

Maar dus mijn geadopteerde dochter en leerlinge, :D eigenaar van de inmiddels bekende Leo, Gamiro en de merrie die nu bij Rêve staat. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 23:58

Laurenntms schreef:
[ Afbeelding ]
Hoe “de leerling” meeleest op bokt :evaw:
Toch leuk om al mijn avonturen terug te lezen _O-

Hahahahaha. Welkom op Bokt en in dit topic. Volgens mij is er niets mis met de leerling.