MyWishMax schreef:Ik ben echt een zeikerd, maar een 2 is gewoon goed/acceptabel.
Alleen in combinatie met inspuiten en speciaal beslag vind ik het een raar verhaal. Dat doe je als ze klinisch niet goed zijn of er meer aan de hand is.
Eens !!!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fly_high schreef:Ik blijf paarden op marktplaats kijken een leuke hobby vindengisteren een paardje gespot dat " hunter wedstrijden" zou hebben gelopen en daardoor " onwijs goed kan springen". Tja, jullie hebben het goed, slachtkwaliteit volbloed uit Ierland die hindernisrennen heeft gelopen met allemaal mooie PU en F uitslagen
Fly_high schreef:@Apple er zijn meestal meerdere import volbloeden tegelijk op marktplaatsmaar deze die ik bedoel, bruine ruin met een flauw verhaaltje over "hunter wedstrijden" heeft wel in Ierland gestart. Uiteraard staat die niet onder zijn echte naam op mp.
Dat vind ik echt naar oplichting neigen, hoe die handelaren hun best doen om te verbergen dat het om een ex-renpaard gaat.
Danique_G schreef:Fly_high schreef:@Apple er zijn meestal meerdere import volbloeden tegelijk op marktplaatsmaar deze die ik bedoel, bruine ruin met een flauw verhaaltje over "hunter wedstrijden" heeft wel in Ierland gestart. Uiteraard staat die niet onder zijn echte naam op mp.
Dat vind ik echt naar oplichting neigen, hoe die handelaren hun best doen om te verbergen dat het om een ex-renpaard gaat.
Volgens mij mag je niet dergelijke details verstrekken wanneer je een advertentie bespreekt. Was ook al een keer op m’n vingers getikt![]()
Denk wel goed om dit soort dingen met elkaar te delen. Er wordt zo ontzettend veel gebreken verzwogen... het is bijna niet leuk meer om een paard te kopen omdat je alles gaat wantrouwen. Ook op stal wanneer een paard de verkoop in gaat, gaat het dier bewust soms langs de handelaren omdat ze anders het gehele verhaal erbij moeten vertellen. Paarden Googlen verteld je gelukkig al een boel
Fly_high schreef:Tja, ik probeerde altijd van tevoren in te schatten wat het kon zijn obv ervaring, leeftijd etc en soms was het toch 3 x mijn budget. Maar goed als je 20 of 30K vraagt voor een paard dat nauwelijks B loopt dan is het mijn probleem niet![]()
Ik blijf paarden op marktplaats kijken een leuke hobby vindengisteren een paardje gespot dat " hunter wedstrijden" zou hebben gelopen en daardoor " onwijs goed kan springen". Tja, jullie hebben het goed, slachtkwaliteit volbloed uit Ierland die hindernisrennen heeft gelopen met allemaal mooie PU en F uitslagen
Lieser schreef:Hoe gaan andere ouders met paardrijdende kinderen trouwens om met de aankoop van een paard? Ik loop er tegenaan dat mijn dochter (19) graag wil kunnen springen met ons toekomstige paard, maar zo ongeveer elk (spring)paard te voorwaarts vindt ...
Danique_G schreef:Oef, je klinkt als een eerlijke verkoper. Hoop dat het je niet overkomt/nog niet is overkomen. Je zou de naam kunnen googelen van de persoon. Of gewoon een beetje doorvragen wat de persoon er mee gaat doen. Evt adres gegevens googelen als je die kunt vinden
Shar123 schreef:Zo jammer dat er zoveel onbetrouwbare partijen zijn, zowel bij verkoop als aankoop. Je weet helaas nooit zeker of je paard goed terecht komt en of deze niet voor andere doeleinden bestemd zijn. Blijf gewoon je gezond verstand gebruiken en luister naar je gevoel, dan komt het vaak wel goed.
Mijn zoektocht schiet nog niet echt op, neem ook alle tijd maar merk dat ik er langzaamaan wel klaar voor ben.
Welke groepen op facebook of insta kijken jullie? Mag ook per pb. Sporthorses kijk ik continue op en marktplaats regelmatig maar daar komt weinig voorbij.
anjali schreef:Danique_G schreef:Oef, je klinkt als een eerlijke verkoper. Hoop dat het je niet overkomt/nog niet is overkomen. Je zou de naam kunnen googelen van de persoon. Of gewoon een beetje doorvragen wat de persoon er mee gaat doen. Evt adres gegevens googelen als je die kunt vinden
Weet je wat het is,als je je paard verkoopt dan ben je hem kwijt en kunt er geen invloed meer op uitoefenen wat er verder mee gebeurt.
Danique_G schreef:Eens hoor anjalimaar als het even kan wil je als verkopende partij je geliefde dier meegeven aan een geschikte koper. Juridisch kun je weinig natuurlijk daarna.
Toen ik de verkopende partij zelf was heb ik echt wel even onderzoek gedaan naar potentiële kopers. Garantie geeft het niet, en weg is weg, maar als het even kan wel op een zo prettig mogelijke manier
Danique_G schreef:Op de foto’s was ze een stuk ehh minder knap dan in het echt. Het is een jaarling dus sowieso een beetje overbouwd maar op de foto’s was ze eh, niet zo knap. Ik heb wat zoekwerk gedaan naar de ouders en hoe ze er als veulen uit zag en toen dacht ik: dit moet wel een leuk dier zijn. In het echt was ze zoveel mooier! Erg vriendelijk en open naar vreemden toe. Totaal niet ril. Gaf al heel braaf voetjes en super makkelijk in de hand. Ze wordt niet zo groot (+/- 165) en Duitse achtergrond. Wel denk ik dat ze een beetje een karakter heeft maar met veel grondwerken en dan komt dat helemaal goed. Ik hou ze altijd strak in het regime![]()
Conclusie: We gaan keuren!! Ik verwacht volgende week de keuring. De arts gaat mij nog bellen. Ik heb al twee nachten slecht geslapen dus hoop echt dat we maandag oid kunnen keurenen dat alles goed is, dat voorop gesteld!
Danique_G schreef:Op de foto’s was ze een stuk ehh minder knap dan in het echt. Het is een jaarling dus sowieso een beetje overbouwd maar op de foto’s was ze eh, niet zo knap. Ik heb wat zoekwerk gedaan naar de ouders en hoe ze er als veulen uit zag en toen dacht ik: dit moet wel een leuk dier zijn. In het echt was ze zoveel mooier! Erg vriendelijk en open naar vreemden toe. Totaal niet ril. Gaf al heel braaf voetjes en super makkelijk in de hand. Ze wordt niet zo groot (+/- 165) en Duitse achtergrond. Wel denk ik dat ze een beetje een karakter heeft maar met veel grondwerken en dan komt dat helemaal goed. Ik hou ze altijd strak in het regime![]()
Conclusie: We gaan keuren!! Ik verwacht volgende week de keuring. De arts gaat mij nog bellen. Ik heb al twee nachten slecht geslapen dus hoop echt dat we maandag oid kunnen keurenen dat alles goed is, dat voorop gesteld!