[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29319
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:36

Geen verdriet = nergens van houden. Dan heb je egocentrisme (of je moet ook niet van jezelf houden, maar is er dan nog iets om voor te leven?).

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:23

Dat vind ik persoonlijk een te zwart witte gedachte. Geen verdriet wil niet automatisch zeggen dat iemand dan nergens van houdt. Dat ligt toch iets genuanceerder

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:30

Door het leven met hoogtepunten en dieptepunten, met geluk en verdriet echt te ervaren, dat geeft inhoud en diepte. Het een kan in mijn ogen moeilijk of niet zonder het ander.
Verdrietig zijn hoort erbij net als gelukkig zijn en alles er tussen in. :o

Monique1963

Berichten: 8782
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 11:16

Nou als we het dan toch over verdriet hebben. Ik word daarstraks wakker. Ik brouw altijd een halfuurtje na voor ik de moed heb uit bed te stappen. De eerste gedachten die me te binnen schieten is waar ik vandaag mee bezig ga zijn. We zijn langzaamaan alles aan het voorbereiden voor de oppas die met kerst hier een week komt. (wij gaan naar Duitsland met familie kerst vieren 2x 3 dagen rijden voor 1 dag kerst) Er komt verschrikkelijk veel bij kijken om dit huishouden over te dragen aan een oppas, dus daar ben ik in mijn hoofd wel 24/7 mee bezig. Dus ik word wakker. Eerste gedachte en gewoon een paar minuten lang hè, is hoe ik de oppas uitleg hoe ze de paarden moet poetsen, waar ze Shadow wel en niet moet poetsen met de ijzeren ros en wat hij wel en niet lekker vindt...

K*ut.

Benoite

Berichten: 695
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:53

Ahh ja heel herkenbaar en altijd weer pijnlijk MO,! Maar ook mooi dat hij zo belangrijk voor je is geweest dat hij nu nog af en toe in je hoofd mag rondspoken! Geniet daarvan en ga de mooiste herinneringen langs! Virtuele knuffel

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:18

Ja Monique zo herkenbaar zo’n moment. Zo dacht ik twee weken terug , ik ga mijn moeder bellen om te vertellen hoe fijn het is hier in Frankrijk en dat ik daarna ineens dacht , o nee mijn moeder leeft niet meer. Zo zal het moment dat je aan Shadow dacht je nog wel even bijblijven. Met sommige dieren kan je het afsluiten en met andere dieren is er een gaatje in je hart geslagen en voel je het verdriet altijd.
Althans zo voel ik dat.

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:10

Moe gesproken hier boven Benoite en fardoe. Zo is het wel.

Monique1963

Berichten: 8782
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 19:41

Nog even over jullie konijnenverhaaltjes, top dat sommigen van jullie 2e hands nijntjes nemen en ik denk dat het voor kids erg belangrijk is om al jong de verantwoording voor een nijntje of caafje krijgen. Als ze tenminste zelf een dier willen. Ik heb van jongs af aan dieren gehad en het leert je respect en verzorgen.

Over verdriet. Ja, ik kan nog steeds volschieten. Maar in feite heeft niemand daar toch wat aan. De overledene komt er niet van terug, je helpt hem er ook niet mee. Andere mensen help je ook niet met hen jouw verdriet op te leggen. Dus als je er niemand mee kunt helpen, is het dan eigenlijk niet een egocentrische ervaring? Tenzij je samen met iemand rouwt en het beiden helpt. Maar gewoon je eigen verdriet, is een emotie helemaal uit jezelf, van jezelf, door jezelf. Het draait daarbij om je eigen ik. Niemand schiet er verder wat mee op dat jij verdriet hebt, toch? Je eigen verdriet uiten, helpt alleen jezelf maar. Daarom heb ik een wat egocentrisch gevoel bij het hebben van verdriet. Nee, geef mij Spock maar ;-)

We zijn vandaag begonnen met drone-training van Callas. Erwin wil erg graag mij filmen met een drone als ik rijd op Callas. Nou, als er ooit goede tijden aanbreken dat rijden mogelijk is... Maar goed, oefenen kan altijd natuurlijk. We beginnen met de basis, aan de hand. Zie hier vandaag onze eerste drone-kennismaking.

https://youtu.be/IK9DW0Dj1Bw

Monique1963

Berichten: 8782
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 11:57

Na het succes van de eerste drone kennismaking, zie filmpje in vorige post, zijn we al weer wat stapjes verder. Ik vind mijn paardjes knap!

https://youtu.be/E7zGUYBdWto

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:49

Wat mega stoer! Ze zijn echt giga braaf :D

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:36

Je ziet Poupette denken: Wat is dat nu weer voor een rare vogel?
Callas geeft er echt niks om haha, leuk om te zien.

Monique1963

Berichten: 8782
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 16:27

Hi Cera en Judith, ja Poupette kijkt er echt naar. Callas kijkt alleen met haar oren ;-)

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:19

Ik kijk echt uit naar beelden van het terrein en de paarden met de drone. Dat is altijd zo mooi.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18232
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:28

Ik heb ook een drone, staat al een paar jaar in de kast. Ik heb er niet genoeg mee geoefend maar gelukkig doen jullie dat wel.

Monique1963

Berichten: 8782
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 17:32

@Balance, dat was een van de afspraken hier. Drone mag komen, maar eerst oefenen zonder dieren erbij totdat het sturen en vliegen goed gaat. Dan langzaam introduceren bij de paarden en ermee blijven oefenen.

@Tamara, wij zijn ook benieuwd.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18232
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:37

Wij bleven steken bij ‘eerst oefenen’. Nog niet eens bij de paarden. We kwamen tot de conclusie dat je dat oefenen niet binnen moet doen. Ook niet heel voorzichtig.

Monique1963

Berichten: 8782
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 18:10

balance schreef:
Wij bleven steken bij ‘eerst oefenen’. Nog niet eens bij de paarden. We kwamen tot de conclusie dat je dat oefenen niet binnen moet doen. Ook niet heel voorzichtig.


Ik zit hier met een grote grijns, dat heeft Erwin ook al ontdekt ja ;-)

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:26

_O- _O-

jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:28

Oh dat herken ik. Mijn broer deed dat bij mijn ouders aan boord (binnenvaart schip), in de stuurhut, met de deur open.... tijdens het varen _O- _O-

Monique1963

Berichten: 8782
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 19:39

Oei Jeetje, is hij het water in gegaan?

Hier probeerde Erwin het even in de gang. Enorm kabaal. Ik heb me er niet mee bemoeid, alleen gevraagd, alles nog heel?

jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:57

Dat weet ik niet, geloof dat hij de mazzel had dat ie achter de stuurhut nog op de roef (woongedeelte) kon landen. Maar het is wel kielekiele geweest. Omdat zo'n ding natuurlijk relatief stil hangt in de lucht en het schip onder het ding zich voortbewoog.

Monique1963

Berichten: 8782
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 12:05

Erwin mag ook niet dicht bij de dieren komen. Moet er niet aan denken dat hij een stuurfout maakt.

Voor hen die kerst vieren, fijne kerstdagen. Voor hen die channuka vieren, happy channuka.

Voor hen die solstice vieren zoals wij https://youtu.be/O4k9VWHdUos

En we gaan op weg voor 8 dagen, oppas komt in huis. Spannend. Zal niet veel online zijn. Fijne tijd allemaal.

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:38

Veel plezier Mo.

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:26

Veel plezier met jullie 8-daagse reis!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18232
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:41

Veel plezier :wave: