Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saul schreef:Ik heb ze in eigen beheer, deels paddock deels gras. Maar wij wonen aan het bos, dus niet ideaal. Wel waait het hier op de weide flink.
De clublessen zijn in de avond, en de kinderen slapen in de avond, dus avonden hebben wel voorkeur.
Geen binnenbak helaas, en ook wel een echte bosruiter hier.
Misschien moet ik de eisen wat laten varen zoals Josien zegt, ik vind het lastig, ik heb al 23 jaar ponies, beide eigenlijk aan komen waaien en 1 die ik zeker niet zelf uitgekozen heb, en waarvan het ook niet de bedoeling was dat ze bleef.
Dacht ik nu ga ik opzoek naar mijn droompony, maar dat valt tegen, jaren terug kwamen er leuke voorbij, maar toen was de tijd hier niet voor.
Maar geduld is een schone zaak
En stiekem twijfel ik ook of ik voor mezelf moet kiezen als in een grote pony, of voor mijn dochters als in een kleine brave pony.
Keuzes keuzes keuzes.
Fijn bloembloem, die is zo weg hoor!
De markt is echt oververhit vind ik, ik vind het echt net de huizenmarkt
MyWishMax schreef:En naar Engeland of Wales gaan en daar zoeken? Daar hebben ze veel meer keuze, ik vind ook betere types qua bouw. Wij hebben een paar welsh cob uit Engeland op stal (gehad) en zijn echt geweldige pony's. En veel beter gebouwd ook als een heel stel wat je hier ziet(ook al heb je hier ook wel functioneel gebouwde). Perfecte kinderpony's
Saul schreef:Ja het allerliefste haal ik ze uit Wales.
Maar ik zit een beetje met de bezichtigingen.
Want even op en neer naar de uk met een gezin op de achtergrond is niet heel gemakkelijk.
Ik ben wel wat rond aan het kijken in de uk. Want klopt het aanbod is daar velen malen groter.
Maar de import met de brexit nu houdt me ook wat tegen.
MyWishMax schreef:Dan Ierlandhaha maar snap dat bezichtigen moeilijk is. Qua kosten, ik heb ze in Wales/engeland toch goedkoper gezien soms en dan kan je dat beetje compenseren. Maar de goede kosten goed geld ja.
Evercreek, daarom quote ik ook. Als iemand een speciaal ras wil is het land van herkomst vaak beter. Iemand waar het ras minder voor uitmaakt en gewoon recreatie wil moet gewoon hier kijken. Maar met eventuele fok plannen, echt dat ene ras willen en daar nog extra eisen bij is land van herkomst vaak juist beter om geschikte te vinden.
Saul schreef:De prijzen liggen wel beduidend lager in de uk. Dat scheelt wel echt.
Transport zou ongeveer op €1500-€2000 uitkomen denk ik.
Ik wil eigenlijk niet over de 10k heen
ikke schreef:Je zult daar ook geen opmerking op je protocol krijgen wat je met een draver (of EV) in de dressuurring komt doen.....
MyWishMax schreef:ikke schreef:Je zult daar ook geen opmerking op je protocol krijgen wat je met een draver (of EV) in de dressuurring komt doen.....
Hier ook niet hoor. Tenzij ze niet op het gevraagde niveau lopen, maar dan niks over het ras. Op die ene jury na maar dat hebben ze in Engeland ook nog steeds. Echt van de 10 keer dat mensen het roepen is het 1 keer ook echt zo, de andere keren ligt het niet aan de jury of het ras.
Padoertje schreef:MyWishMax schreef:
Hier ook niet hoor. Tenzij ze niet op het gevraagde niveau lopen, maar dan niks over het ras. Op die ene jury na maar dat hebben ze in Engeland ook nog steeds. Echt van de 10 keer dat mensen het roepen is het 1 keer ook echt zo, de andere keren ligt het niet aan de jury of het ras.
Ach, mensen vinden het fijner om zoiets te zeggen over een jury dan zichzelf een spiegel voor te houden. Als de proef niet goed is, dan is het niet goed. Ongeacht waarmee je in de ring verschijnt.
ikke schreef:MyWishMax schreef:
Ik WEET dat het letterlijk op het protocol geschreven is. Dat heeft niks met niet goed voor elkaar hebben te maken want met datzelfde paard in dezelfde klasse heeft ze ook oranje strikken gescoord.
En nu niet zeiken dat dat meer zegt over de rest als je niet weet om wie het gaat en hoe netjes ze die draver voor elkaar heeft!
Het is gewoon een onbeschofte hork van een jury!
MyWishMax schreef:Change3x schreef:Ik heb er eentje die eczemerig is, met een goede deken en kriebel supplementen is dit echt prima te doen. Als ze wel een keer kriebels heeft smeer ik er wat jeukstillends op en is het ook meteen klaar. Toen ik haar kocht had ze haar manen en staart volledig afgeschuurd omdat er niks aan werd gedaan, daar is nu niks meer van te zien met nette zorg.
Uiteraard heb je ZE ook in verschillende ‘gradaties’ maar om nou een paard te laten staan (waarbij het prima onder controle te houden is), die verder aan je eisen voldoet, is toch echt zonde?
Wel als je er ook mee wilt fokken. Je hebt ook geen garantie dat het zo 'makkelijk' is als bij jou. Het kan vele malen erger zelfs met alle hulp en dan is jeuk echt afgrijselijk. Dat wordt hier gewoon een grote gok, zowel de omgeving als het eventuele onder controle kunnen houden of niet en of het niet elk jaar erger wordt. Deze is nog heel jong en toch al last.