M'n huidige paard zie ik best nog eens geld kosten, dat is zo'n gevoelig dier

Het staat en het valt denk ik allemaal hoe sterk zo'n beestje (gefokt) is.
Oeh wat leuk een veulen, ik ben benieuwd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Danique_G schreef:Elk paard raakt in zijn leven wel eens de jackpot qua dierenartskosten maar bij voorkeur hoop ik dat het een beetje binnen de perken blijft![]()
*klopt snel af* de hoogste rekening bij mijn vorige paard was 250 euro uit mijn hoofd. Dier had nooit wat. Blijkt nu overigens bij nieuwe eigenaar overal tumoren te hebben waaronder haar eierstokken...dus alsnog een goede rekening bij de nieuwe eigenaren.
Ik heb contact opgenomen met iemand die een veulen te koop heeft staan. Beestje staat om de hoek dus misschien ga ik wel met de fiets heen. Ik glij wel lekker af trouwens. Wilde eerst een dier tussen de 3 en de 6. Toen werd het 3 en onbeleerd. Toen naar jaarling en nu is het al een veulen
Danique_G schreef:Oei Tarzan, gelukkig nooit de dierenarts jackpot gekraakt dan! Ik neem het voor mezelf altijd maar als regel om voorbereid te zijn, financieel gezien. Hoewel, ik ook mensen ken die hun paard meerdere malen naar de kliniek mochten brengen in hun leven.
Lui, spannend! Laat vooral weten hoe het was
Dat veulen wordt waarschijnlijk 170 plus. Waarom wordt alles gefokt om mega groot te wordenik zoek gewoon een elegant dames maatje, of een mislukt paard die een E is gebleven
Danique_G schreef:Ja die gedachte begrijp ik wel, maar betwijfel of ik het een vooruitgang vind. Ze fokken wel wat minder bloederig/meer Duits, heb ik het idee. Dat vind ik wel aangenaam. Nu nog wat kleiner en ben een gelukkig mens
Kiwiaa schreef:Toen ik mijne Wattie 15 jaar geleden kocht was 4000 euro voor een jong braaf sportpaard de normale prijs, ik was al arrogant/verwend met mijn paard van 6000.![]()
Een kennis van me heeft onlangs een jaarling shetlander voor 1500 euro gekocht, bleek dan nog eens een klophengst te zijn ook en is overleden na operatiemaar oke ik hoor ook wel mensen die voor 500 euro een leuke jonge shetlander kopen.
Wat 'je krijgt alles verkocht' betreft, denk ik nu ook weer niet. Ik zie sommige paarden wel heel lang online staan, als ze echt te duur zijn of niet braaf. Een vriendin dacht haar - niet zo brave en geblesseerde - paard ook snel snel van de hand te doen voor een fijne prijs (voor haar), die staat er toch ook nog altijd. Dat de fijne betrouwbare paarden die gewoon oke geprijsd zijn (maar nu dan misschien wel net wat duurder dan pakweg paar jaar terug) snel verkocht worden dat dan weer wel
Chocopasta schreef:Hoi! Ik meld me hier ook. Ik ben niet fanatiek aan het zoeken, maar ben dat wel van plan binnen nu en een jaar of 2. Het is nu een een jaar of 10 geleden dat ik een paard had. Inmiddels 2 kinderen rijker en een huis midden tussen de paardeneigenaren, dus ik ben weer verslaafd![]()
Klopt het dat er momenteel megaveel spanjaarden worden aangeboden??
ikke schreef:Danique_G schreef:Ja die gedachte begrijp ik wel, maar betwijfel of ik het een vooruitgang vind. Ze fokken wel wat minder bloederig/meer Duits, heb ik het idee. Dat vind ik wel aangenaam. Nu nog wat kleiner en ben een gelukkig mens
Nee, dat is ook geen vooruitgang.
Probleem is dat te veel fokkers als een stel geile honden achter het handjevol top aan loopt met als enige drijfveer: exposure en de hoop op die ene klapper waar je mee binnen loopt.
De kans dat je de staatsloterij wint is groter......
Lon schreef:Wat heeft de dierenarts precies gezegd? Want in je vraag lees ik nu twee mogelijkheden:
1. Er is hoefkatrolontsteking geconstateerd: dat is zonder twijfel laten staan.
óf
2. De straalbeentjes zijn klasse 2 ingedeeld: dat is röntgenologisch acceptabel/in orde.
Is het paard al klinisch gekeurd? Wat kwam daar uit?
Lon schreef:Straalbeentjes klasse 2 is geen probleem, zeker als het paard klinisch goed is. MAAR, als het paard klinisch goed is en de röntgenfoto's acceptabel zijn, waarom is er dan ingespoten? Dat doe je normaliter alleen maar als er een probleem is, dus dat roept vragen op.
Was je stalgenoot zelf opdrachtgever van de keuring en aanwezig? In dat geval zou ik de dierenarts nogmaals bellen om na te gaan wat zijn advies is voor haar doelen met dit paard. Zo nee, dan zou ik hem laten staan, er zitten net te veel onduidelijkheden in het verhaal.
Bentuh schreef:Wat ik vooral vervelend vind is prijs op aanvraag. Zet het gewoon in je advertentie, dan hoef ik niet steeds mensen een app te sturen met de vraag wat de vraagprijs is.
Bentuh schreef:Wat ik vooral vervelend vind is prijs op aanvraag. Zet het gewoon in je advertentie, dan hoef ik niet steeds mensen een app te sturen met de vraag wat de vraagprijs is.
MyWishMax schreef:Ik ben echt een zeikerd, maar een 2 is gewoon goed/acceptabel.
Alleen in combinatie met inspuiten en speciaal beslag vind ik het een raar verhaal. Dat doe je als ze klinisch niet goed zijn of er meer aan de hand is.