Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:20

Gezellig hoor voor de knollies, samen op stap +:)+

Ben benieuwd, interessante dag vandaag :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 10:21

Sam en Gamiro is een match. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:23

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* super!!!

Dit gaat echt véél leuker voor hem voelen dan de uitgerangeerde status thuis +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 10:25

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:34

<3 <3 <3 <3
Ah wat tof dat het goed gaat <3 <3 <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:38

Wat een opsteker. Leuk hoor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:43

Ah leuk man de 2 bruintjes +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 10:51

Rêve was wel eh… heb even de Rêve terug gezien die ik niet echt lustte maar we zijn erg vroeg dus ze kan kalmeren. :=

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:58

Je zet hem niet opzij..... je gunt Sam het beste!! Wat fijn dit

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:03

Sterkte met de prinses Rêve!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 12:02

Denk dat jij wat Sam betreft met een goed gevoel je wedstrijd in kan gaan!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 12:12

Oh Kathleen wat een fijn bericht ivm Sam !

Succes met de rosse. :D Ik duim dat ze kalmeert en je veilig kan rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:22

Zou die muts beledigd zijn dat Sam de wei op mocht en zij op wedstrijd moest...? :=

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:32

Nou dat zou mij niet verbazen. Super fijn dat t match is voor Sam.
Benieuwd hoe je wedstrijd gegaan is ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:51

Heerlijk dat Sam een maatje heeft, is hem zeer gegunt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 13:59

Ik heb zelf twee domme fouten gemaakt in proef 1 maar Rêve liep wel heel fijn. :j zo meteen de hoogste proef.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 17:30

Afbeelding
65% in de eerste proef maar zelf twee hele dure fouten gemaakt omdat ik nerveus was. := anders had ik in de prijzen gezeten
Dacht dat ik twee lange zijdes moest galopperen en toen herinnerde ik me dat dat pas in de 2e proef was maar toen zat ik al bij E en de overgang moest bij A. :+

En om het af te maken ging ik in stap bij C en blijkbaar ligt die overgang nu bij M. >;)
:=

Tweede proef was echt zo’n slordige ‘aftast’ proef. Geen grote fouten maar ook niets bijzonders. Wel 7s voor haar galop alleen de 2e middengalop was het terug komen niet top. :+
Geloof wel dat we net een winstpunt hebben gereden.

Deze proef was met de domme fouten. Wel het commentaar over de uitstraling :+:

Dit is de hogere proef. Bij Sam moest ik echt wachten met het wijken inzetten en Rêve moet ik vroeger inzetten in het vervolg. :j middendraf gaat gewoon iets van lange adem worden.
Ze was wel écht in de war. _O- veel vrolijker maar ook op de vrachtwagen na de proeven stond ze echt na te denken. Maar wel met een ontspannen blik. Er is veeeel werk aan maar denk dat het de juiste beslissing was. :j

Oh achter de ring was een speeltuin en ben wel trots op haar, even laten kijken, ‘is goed meid.’ En ze ging. :+:

Ze was trouwens sowieso een beetje erg Rêve. Ze heeft twee keer gehapt in mijn leerling en twee keer meteen na elkaar naar mijn man. Leerling had ik niet gezien. Bij mijn man hoor ik ineens ‘jong wa is uw probleem… EY BITCH!’ *tikt op snuit.*
:= :=

Sam heeft een hele ontspannen dag gehad en Gamiro geholpen met hooi uit het net te halen. _O- met zijn kleiner mondje kan hij makkelijker hooi plukken en Gamiro was van de grond aan het eten. :))

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:49

65% bij Thissen is toch heel erg netjes! *\%/*
Gefeliciteerd en heel goed gedaan!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:04

Nou dat ziet er super uit en wat een nette scores. Zeker nu je een hogere proef gestart bent! Je ziet inderdaad soms even wat ruis in jullie communicatie, mevrouw kan nu niet meer vooruitdenken :D Maar ze oogt wel prettig voorwaarts met ontspannen stukken er tussen. Nice!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:13

Ziet er netjes uit Kathleen mag je trots op zijn.. Haar staart zwiept af en toe.
Over de middendraf. Merens vinden dat ook moeilijk. Dus wij reden altijd een gedragen arbeidsdraf/ verzamelde draf om van daaruit de verruiming te rijden. We zetten zowel Hercule als Polie als het ware op hun kont om vandaaruit de verruiming te rijden en dan konden ze het ook. De oplettende jury zag dan ook de verruiming en dan kregen ze toch een zeven.
Maar het is lastig.
Hercule kon bv goed verzamelen, en dan in draf klikte ik zelf met mijn tong, verzamelde hem als het waren en "zette hem op zijn kont" om dan rustig opbouwend in draf weg te rijden en dan kon hij paar passen middendraf tonen. Het was oppassen dat hij niet versnelde maar echt verruimde. Dus zelf moet je ook echt diep in het zadel gaan zitten (handen, kont en been via de halve ophouding).
Het vraagt tijd van de ruiter, inzicht en kracht van het paardje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 19:56

Rêve moet leren die schouder er wat uit te gooien. Bij ‘pas’ bv doet ze hetzelfde: ze heft haar voorbeen hoog op maar ze brengt het niet naar voren. Dus haar verzamelen heeft weinig zin, dan trekt ze haar knieën hoger op en wordt ze de Spanjaard die niet kan draven. :+

Ze begint nu met veel tempowisselingen dat been er iets ‘uit te gooien’ dus ik train daar gewoon mee verder.
Denk dat het echt coördinatie en lenigheid is die ze moet krijgen. Ik rijd nu ook tempowisseling in de SB dat ze ook echt die lenigheid in die schouder krijgt.

Maar komt wel goed. :j Rêve beweegt niet zoals een KWPN’er maar ook lieg helemaal zoals een PRE. :+ dus je kan het haar ook niet op die manier leren. Ik moet iets zoeken dat bij haar combinatie van bouw en beweging past én bij haar karakter want je mag dan ook nog eens niet te veel aan haar zitten of ze gaat krabbelen en zich oprollen. :=

Ze was sowieso wel gepikeerd hoor. Ook met zadelen was ze aan het zwiepen omdat ze even stil moest staan bv. :roll: En erg happerig. Mijn man en ik zijn haar normaal voor maar ze is ons twee keer te snel af geweest. Dat doet ze normaal niet. :=

Denk ook dat het een beetje haar ergernis was dat ze ineens heel andere dingen moest doen. Enerzijds wordt ze dan wel actiever en enthousiaster maar anderzijds reageerd ze dan ook bruusker. Die overgang naar stap is bv zo’n voorbeeld. :+ dat was meer Draf-halt-stap dan draf stap en als je dan dat kuit bij geeft is ze geërgerd. Dus het zwiepen is wat Mars eigenlijk ook zegt de ruis. Een beetje de ‘eh baas ben je wel zeker van deze vragen?’

Na de tweede proef was ze zo rustig en happy dat mijn leerling haar op de vrachtwagen gezet heeft. En toen maakte ze mijn leerling even duidelijk dat je Rêve het halster niet aan doet. Rêve steekt haar hoofd er vrijwillig in of ze doet der kop omhoog. _O- houd je het gewoon voor haar open steekt ze zelf haar neus er in. :)) (Joy ook trouwens. := )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 22:53

pmarena schreef:
Zou die muts beledigd zijn dat Sam de wei op mocht en zij op wedstrijd moest...? :=

Heb deze dus totaal gemist allemaal. Ze was iig erg boos. := met de twee voorbenen tegelijk kappen, brommen, dwaas doen…
Manlief: ‘kalmeer jij haar even?’

Sure… doe ik wel effe…….. >;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:58

Gewoon even op schoot nemen die doorgedraaide knol.... :(:)

Toch knap dat het dan uiteindelijk nog wel goedkomt op wedstrijd :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 23:03

Ik: *steekt vingers door tralies en kriebelt haar neus* ‘Braaaaaaave Rêve shhhhh’

Stopte ze om me aan te kijken van; ‘ :? %) >;)

Mijn man: ‘schat tis tandeloos niet eh!’ (How to train your dragon)

Dunno… ze stopte… :+

‘Nee!’ Heeft nog nooit gewerkt bij dat paard. ‘Eh-eh’ leek ongeschikt en ‘riskeer het u’ of ‘durf eh!’ Leken me gevaarlijk uitdagend….. :=

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:18

Ik vind het best geslaagde proeven voor de eerste keer hoger starten. Ja er is hier en daar wel wat storing maar ze is ook wel echt een stuk actiever.
Ben je zelf tevreden met dit resultaat?
Denk dat je er goed aan doet om Sam weer wat te laten doen met je leerling als hij het kan, is voor haar een prachtige kans om te leren. :j
Ik dacht alleen dat je liever geen andere mensen op Sam zet vanwege zijn karakter? Wat is ook alweer de reden dat Sam met pensioen ging? Blessure?

Hoe is het nu met jou lijf?