Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:07

Kiwiaa schreef:
Ik heb zondag een nieuwe bezichtiging staan, wel een heel lange rit. Ik zie er echt tegenop eigenlijk maar het lijkt me een fijn paard dus zou ook zonde zijn van niet te gaan kijken.

Herkenbaar. Wij hopen ook maandag ergens te gaan kijken, is een rit van bijna 2 uur enkele reis. Maar ja, het kan maar net het juiste paard zijn, dan wil je dat niet mislopen vanwege de afstand ☺

Kiwiaa

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:11

Dat inderdaad. Bij mij is het 3u enkele reis := en ik wil niemand 6u kidnappen dus ik ga alleen gaan kijken maar dat maakt de rit wel extra lang zo :+

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:15

Ik meld mij hier ook als het mag. Mijn beste maatje in juni moeten laten inslapen na 1,5 blessure leed. Ik mis haar zo erg, zij was echt mijn onze in a lifetime maatje.
Ook miste ik daarna de paarden, en het in stal zijn erg. Toen heel even een pony verzorgd maar kwam er al gauw achter dat dat niets voor mij was. Wilde heel graag uiteindelijk weer wat voor mezelf.

Bij 1 pony wezen kijken, maar had totaal het gevoel niet. Daarna 2x een leuk paardje misgelopen. Al verkocht voordat ik überhaupt kon komen kijken. Nu dus heel rustig weer verder kijken. Heb geen haast, al word het volgend jaar. Mijn hart is groot genoeg om weer heel veel van een ander paardje te houden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:23

Lui_ schreef:
Ik meld mij hier ook als het mag. Mijn beste maatje in juni moeten laten inslapen na 1,5 blessure leed. Ik mis haar zo erg, zij was echt mijn onze in a lifetime maatje.
Ook miste ik daarna de paarden, en het in stal zijn erg. Toen heel even een pony verzorgd maar kwam er al gauw achter dat dat niets voor mij was. Wilde heel graag uiteindelijk weer wat voor mezelf.

Bij 1 pony wezen kijken, maar had totaal het gevoel niet. Daarna 2x een leuk paardje misgelopen. Al verkocht voordat ik überhaupt kon komen kijken. Nu dus heel rustig weer verder kijken. Heb geen haast, al word het volgend jaar. Mijn hart is groot genoeg om weer heel veel van een ander paardje te houden.

:knuffel: geef jezelf vooral de tijd ook om te herstellen van het verdriet. Ik hoop dat er weer een geweldige viervoeter op je pad komt. Wat zoek je ongeveer?

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:44

Danique_G schreef:
Lui_ schreef:

:knuffel: geef jezelf vooral de tijd ook om te herstellen van het verdriet. Ik hoop dat er weer een geweldige viervoeter op je pad komt. Wat zoek je ongeveer?

Ja doe ik zeker! Ik hoop weer een maatje te vinden, geen vervanging want dat is onmogelijk...ik besef mij des te meer wat ik had. Dat beestje was echt goud. Maar mijn hart is groot genoeg om weer zoveel van een ander beestje te houden. Ik mis mijn hobby ook weer heel erg. Daarom op mijn gemak aan het kijken.

Tja, wat zoek ik..ik zoek een merrie of ruin, klein paardje of grote E pony. Geen schimmel, verder maakt de kleur mij niet veel uit. Vanaf 4 jaar, goede basis er in. En dat is zeker wel te vinden, maar die bedragen zijn behoorlijk momenteel. Ik zoek iets in de normale prijsklasse.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:07

Dat vind ik ook zo'n lastige.. Wat is tegenwoordig normale prijsklasse en wat is hogere prijsklasse :?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:35

Dat vraag ik me ook af, vandaag nog een paard gezien voor 15K dat volgens de verkoper in de normale prijsklasse viel :+

Ik ben overigens niet op zoek maar gewoon stiekem verslaafd aan advertenties kijken :=

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:41

Zijn er mensen waar ik een keuringsoverzichtje heen kan sturen? Om even mee te kijken?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:43

Oehlala schreef:
Zijn er mensen waar ik een keuringsoverzichtje heen kan sturen? Om even mee te kijken?

Ja hoor! Geen professional maar ik kan altijd even met je meekijken :+

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:17

Donja schreef:
Dat vind ik ook zo'n lastige.. Wat is tegenwoordig normale prijsklasse en wat is hogere prijsklasse :?

Die prijsklasses is toch altijd super subjectief over wat voor paard je zoekt. Voor een shetlander is 15K belachelijk, maar voor een goed gezond sportpaard met een standaard maat is dat normaal tot zelfs goedkoop tegenwoordig, naargelang het talent, leeftijd en ervaring van het paard. Om een beter idee te hebben van wat normaal is en wat hoog is voor dat wat jij zoekt, zou ik vooral veel rondkijken en prijzen opvragen van gelijkaardige paarden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:15

Zal m’n ogen voor je open houden Lui. Schrale troost: nadat ik na een lange tijd de beslissing had gemaakt mijn merrie te verkopen was ruim een jaar ontzettend verdrietig en wilde ik niets meer met paarden te maken hebben. Geen een was er zo leuk! Nu rijd ik een merrie en ook van haar ben ik zo weg nu. Met wat tijd en geluk vind je weer een ontzettend leuk dier met hele andere kwaliteiten weer. Natuurlijk ligt de lat er hoog maar het komt vast goed met je zoektocht!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:17

Donja schreef:

Normaal is 1 nier op de zwarte markt verkopen en hogere prijsklasse is je hypotheek verhogen, je ziel aan de duivel verkopen en de grond inzaaien met madeliefjes op de derde dinsdag van oktober als offer aan de weergoden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:20

The_Cat, gefeliciteerd, leuk veulen!

Kiwiaa, veel succes!

Lui_ , ik ken je gevoel. Na het verlies van mijn maatje heb ik een nieuw paard gekocht. Ik ben er gek mee maar zoals mijn vorige zal hij nooit worden, dat was gewoon mijn once in a lifetime paard en onvervangbaar. Ook ik heb niet naar een vervanger gezocht maar gewoon een paard die bij mij past. Succes met je zoektocht :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:23

"vroeger" was lage prijsklasse tot zo'n 5.000 euro, hogere vanaf 12.000-15.000 euro en alles er tussen in "normaal" .
Tegenwoordig is lagere prijsklasse tot 12.000 euro, en daarboven "normaal" lijkt het wel.

Hogere is tegenwoordig pas vanaf 25.000-35.000 euro ofzo

Ik ben echt zo blij dat ik niet op zoek ben :') . Alleen shetlanders zijn nog te betalen }>
Niet dat die nu goedkoop zijn hoor, maar als je dan maar "een paar duizend" euro hebt, is dat zo ongeveer nog het enige wat je kunt kopen :Y)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:37

Ik ben gebleven in de tijd van <5.000 laag, 5.000-10.000 normaal, alles daarboven hoger :+ Dat voor basissportpaarden uiteraard.

Maar samenvatting van Danique vind ik meer toepasselijk in de huidige markt _O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:13

Ja het is echt vreemd. En om grof te zijn, alles krijg je ook verkocht vandaag? Ik heb een bod gehad van 2,500 euro voor mijn 21 jarige artrose peesblessure paard. Om te dienen als wandelpaard. En de mijne gaat niet weg, maar op 2dehands tijdens mijn zoektocht veel van die paarden tegengekomen die dan ook nog eens echt verkocht geraken 8)7

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:37

Fly_high schreef:
Ik ben gebleven in de tijd van <5.000 laag, 5.000-10.000 normaal, alles daarboven hoger :+ Dat voor basissportpaarden uiteraard.

Ja, maar als ik olympische prestaties zoek, zal "laag" in de ordergrootte €1.000.000 of zoiets zijn, het midden wellicht ergens bij 5.000k en hoger boven 15.000k of zo?

Referentiekader is alles.

Maar ik absolute zin zijn er nog steeds gezonde paarden te vinden vanaf 3k.
Nee, die gaan je niet helpen aan oranje linten in het M2. Die doen gewoon hun ding in jouw achtertuin, gezond en betrouwbaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:36

Ik weet zelfs nog een tijd dat als je een budget had van 2000 euro je echt nog wel met iets deftigs thuis kon komen. Ik denk dat als je nu met 2000 euro de paardenmarkt instapt ze ofwel gewoon beginnen te lachen ofwel jou een paard aanbieden wat amper onder de noemer deftig gecategoriseerd kan worden.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:39

Fly_high schreef:

Dit dus idd, normaal vind ik tussen de 5000 en 10.000 euro. Alles daarboven valt bij mij onder hoog. Vind het tegenwoordig bizar hoor! Maar met goed zoeken en geduld hoop ik een eind te komen. Dan duurt het maar wat langer. Ik wil ook echt iets wat bij mij past en als ik ga kijken ook duidelijk het juiste gevoel en de klik heb met het beestje. Ik koop hem of haar niet voor even, maar voor de rest van z'n leven.

Tarzan: dankjewel! Dat is het inderdaad. Vervanging is onmogelijk, zij was de beste. Maar ik hoop weer een maatje te vinden.

Zondag heb ik een afspraak om 1 te gaan bezoeken. Een ruin, 7 jaar, voskleur. Iets heel anders dan ik had. Ben heel benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Lui_ op 27-08-21 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:43

Toen ik mijne Wattie 15 jaar geleden kocht was 4000 euro voor een jong braaf sportpaard de normale prijs, ik was al arrogant/verwend met mijn paard van 6000. :))

Een kennis van me heeft onlangs een jaarling shetlander voor 1500 euro gekocht, bleek dan nog eens een klophengst te zijn ook en is overleden na operatie := maar oke ik hoor ook wel mensen die voor 500 euro een leuke jonge shetlander kopen.

Wat 'je krijgt alles verkocht' betreft, denk ik nu ook weer niet. Ik zie sommige paarden wel heel lang online staan, als ze echt te duur zijn of niet braaf. Een vriendin dacht haar - niet zo brave en geblesseerde - paard ook snel snel van de hand te doen voor een fijne prijs (voor haar _O- ), die staat er toch ook nog altijd. Dat de fijne betrouwbare paarden die gewoon oke geprijsd zijn (maar nu dan misschien wel net wat duurder dan pakweg paar jaar terug) snel verkocht worden dat dan weer wel :j

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:45

Gini schreef:
Ik weet zelfs nog een tijd dat als je een budget had van 2000 euro je echt nog wel met iets deftigs thuis kon komen. Ik denk dat als je nu met 2000 euro de paardenmarkt instapt ze ofwel gewoon beginnen te lachen ofwel jou een paard aanbieden wat amper onder de noemer deftig gecategoriseerd kan worden.

Ik heb negen jaar geleden een tweejarige Welsh Cob merrie gekocht voor 500 euro, twee weken geleden weer een tweejarige Welsh Cob merrie voor bijna 3000 euro... de prijzen zijn echt enorm gestegen de afgelopen jaren. Ik heb het met dit paardje echt getroffen, ik heb maar heel weinig gezien voor schappelijke prijzen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:48

Gini schreef:

Ik had twee, sterker nog, wel meer paarden kunnen hebben dan :):)
Uit principe wil ik ook niet meer dan 10-8k uitgeven. Beest kan altijd z’n pootjes breken oid: weg geld. Ik ben een particulier die er warmpjes bij zit maar geen bakken met geld heeft.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:53

Danique_G schreef:
Gini schreef:

Ik had twee, sterker nog, wel meer paarden kunnen hebben dan :):)
Uit principe wil ik ook niet meer dan 10-8k uitgeven. Beest kan altijd z’n pootjes breken oid: weg geld. Ik ben een particulier die er warmpjes bij zit maar geen bakken met geld heeft.

Precies, dan duurt het maar wat langer. Meer dan dat ga ik echt zeker niet doen. Trouwens, de andere helft van mijn budget ligt bij verschillende dierenklinieken. :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 23:18

Elk paard raakt in zijn leven wel eens de jackpot qua dierenartskosten maar bij voorkeur hoop ik dat het een beetje binnen de perken blijft _O-
*klopt snel af* de hoogste rekening bij mijn vorige paard was 250 euro uit mijn hoofd. Dier had nooit wat. Blijkt nu overigens bij nieuwe eigenaar overal tumoren te hebben waaronder haar eierstokken... :n dus alsnog een goede rekening bij de nieuwe eigenaren.

Ik heb contact opgenomen met iemand die een veulen te koop heeft staan. Beestje staat om de hoek dus misschien ga ik wel met de fiets heen. Ik glij wel lekker af trouwens. Wilde eerst een dier tussen de 3 en de 6. Toen werd het 3 en onbeleerd. Toen naar jaarling en nu is het al een veulen _O-

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 23:53

Danique_G schreef:
Donja schreef:

Normaal is 1 nier op de zwarte markt verkopen en hogere prijsklasse is je hypotheek verhogen, je ziel aan de duivel verkopen en de grond inzaaien met madeliefjes op de derde dinsdag van oktober als offer aan de weergoden.

Ik ging stuk :')