Laurie schreef:Maar je kunt dat toch ook rustig opbouwen als 'ie drie is?
Waarom niet vanaf 2,5? De schijven zijn vanaf 3 ook nog niet gesloten
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Batlow schreef:Ik zie het als rustig aan beginnen aan het grote werk, ipv als hij 3 is er ineens van alles mee te gaan doen
Batlow schreef:Laurie schreef:Maar je kunt dat toch ook rustig opbouwen als 'ie drie is?
Waarom niet vanaf 2,5? De schijven zijn vanaf 3 ook nog niet gesloten
Batlow schreef:@suelza, jij longeert dus nooit begrijp ik?
Suelza schreef:Batlow schreef:@suelza, jij longeert dus nooit begrijp ik?
Dat hoor je mij niet zeggen, dat is jouw invulling.
Ik zeg enkel dat ik de meerwaarde niet zie van het in de rondte slingeren van een 2,5 jarige... Als ik ze op conditie wil hebben, dan laat ik ze naast de fiets lopen.
Ik ben zowiezo geen voorstander van het trainen van 2,5 jarige paarden, ik zie daar echt de meerwaarde niet van in...
Tenzij ze al naar een hegnstenkeuring moeten, maar zelfs dan ben ik er geen voorstander van.
Batlow schreef:NWDynamite schreef:@ batlow Stemhulpen aanleren kun je ook zonder longeren maar met wat grondwerk, beetje spelenderwijs zegmaar. Ik ben er nooit zo voor om een 'baby' rondjes te laten lopen aan de longe...
Ja maar door te longeren kan je het wel beter toepassen. Je staat op een punt te kijken en je zorgt dat het paard zonder dat jij iets doet (behalve je stem dan) zachter/harder gaat lopen. Hoe wil je dat anders doen? Ernaast gaan rennen is denk ik niet zo'n succes
Ik weet niet hoe ik dat moet zien, misschien dat je kan uitleggen hoe je dat op een andere manier goed kan doen?
Yelly schreef:Ik doel meer op desensibiliseren, aan zo veel mogelijk dingen laten wennen vanaf de grond. Ik probeer met mijn merrie allerlei 'gekken' dingen vanaf de grond te doen, zodat ze veel zaken normaal leert vinden en op mij leert vertrouwenOver balkjes stappen, pionnen in de bak zetten, over een zeiltje laten lopen, met een fitnessbal spelen, met vanalles om haar heen wapperen, dat soort dingen.
Batlow schreef:Een mega conditie van 1 a 2 x per week 10 min longeren? Het is ook deels om stelhulpen er goed op te zetten. Heb ik dan ook alle tijd voor om dat er goed in te zetten
Batlow schreef:Helaas heeft mijn huidige pony het niet zo op andere die te dichtbij lopen. Heb het met mijn vorige jaarling enkele keren gedaan, werkt helaas niet met mijn pony