Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 07:17

Even een ander idee: Kan Sam niet bij de kudde hengsten? Een goede stabiele ruin kan nog wat meer zekerheid en leiderschap geven aan dat klein grut, hij blijft bezig en in beweging en blijft niet meer alleen achter? Of is dat geen goed idee ivm het 24/7 buiten / blessure / ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 13:40

Ik ben een beetje bang dat de hengsten iets te veel van het goede gaan zijn voor Sam. :=

Sam is een absolute droom maar ‘stabiel’ is niet een woord dat ik gebruik in combinatie met zijn naam. :o
Hij heeft juist een stabiele leider nodig en un die zin hoop ik dat het oudje van leerlinge en hij klikken. Die heeft ook met een blind paard gestaan dus die zou Sam kunnen bieden wat hij nodig heeft. 24/7 buiten doet Sam het beter op alleen wel met dekens en das het volgende probleem met 4 hengsten die alles als speelgoed zien. :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-09-24 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:41

Hihi dalijk is het besmettelijk en kweekt ome Sam een kudde neuroten op de hengstenwei _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 13:42

pmarena schreef:
Hihi dalijk is het besmettelijk en kweekt ome Sam een kudde neuroten op de hengstenwei _O-

Spaar me! := :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 13:43

Esther_r20 schreef:
Jij zet het geluk van je paarden voorop. Ik begrijp helemaal dat je wil kijken of er een match is tussen Sam en de ruin.
Met Reve weggaan en je zorgen maken of Sam zich nog heel houdt is echt moet fijn

Ik vind het wel moeilijk want het voelt een beetje alsof ik hem dump. :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:47

Nou dat klinkt als een niet-lichtzinnige beslissing voor jezelf. Maar ten goede van Sam en dat siert jou enorm. Wat rot dat hij zich zo druk maakt :(:)

Hihi een kudde kleuters die de truucs van nonkel Sam hebben overgenomen, hebben de eigenaren meteen iets te doen :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:57

Ja ik snap je gevoel, van joh Sam ga jij maar verderop staan want je hebt geen nut meer.... ik zou dat ook hebben en me dan ook wat zorgen maken over hoe 'ie zich gaat redden daar "niet thuis" met zijn neurotische inborst :(:)

Maar je kan het altijd proberen toch, misschien vindt 'ie het daar wel gewoon fijner!
Dat hij niet steeds hoeft te zien hoe die theemuts zijn plaats ingenomen heeft zeg maar.
Rustigere plek. Zeker met het vuurwerk binnenkort :j

Als hij het daar naar zijn zin blijkt te hebben dan is het helemaal zo gek niet denk ik :)
Had hij daar wel al eerder gestaan, dat hij de plek kent....?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 14:06

Ja hij heeft daar langer gestaan dan hier denk ik… of inmiddels ongeveer even lang wellicht. Dus hij kent de plek wel.

Als ik een andere manier vond om hem rustig te houden hield ik hem hier maar zelfs als ik Rêve train (dus als hij haar ziet) staat hij te brullen en loopt zich in het schuim. :\

Op stal is hij nog erger helaas dus hem binnen zetten heeft ook geen zin.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:40

Oef dat is inderdaad goed voor Sam en verdrietig voor jou.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:48

Oh nou als hij daar zo lang gestaan heeft, en dan ging het daar goed neem ik aan, zal het toch wel loslopen zeker....? Vooral spannend dan of er een klik is tussen de heren. Duimen maar, zodat je er zelf ook een goed gevoel bij krijgt :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 23:19

Als het zou klikken kunnen we daar wel rechtstreekse het bos in ook met de twee heren. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 06:22

Dat zou wel heel leuk zijn *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:40

Dat zou heel leuk zijn!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 22:00

Zo morgen vroeg dag en een lange dag. :=
Alles is in geladen. Al verschillende berichtjes gehad van mensen die vroegen of ik hoger starte. _O- weet niet zeker of dat een compliment is. _O-
De 1e proef is in wezen makkelijker (vloeiender) dan het huidige niveau maar er wordt wel anders gejureerd natuurlijk. Dus we zullen zien. Hopelijk krijg ik madame wakker want ze mag nu zoals de echte binnen komen over de middellijn. :+

senna21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 22:24

Succes en plezier gewenst, morgen. Jullie treffen het met het weer. {:}

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 22:28

:j vandaag met leerling geprofiteerd van een mooie zomer-achtige avond. Ben zo trots op haar. Ze doet het zo ontzettend goed met haar paard. Is echt geen simpel dier en moet dan omwille van artrose nog eens heel correct gereden worden en ze heeft hem echt fijn voor mekaar nu. :+:
Ik stap er af en toe even op om hem te voelen omdat ik ook een beetje wil weten wat hij kan en niet kan met zijn artrose want soms profiteert ie wat van baasje haar liefde voor hem. :+ ik voel dan liever even dan dat ik op het zicht beslis of ie niet kan of opportunistisch is.

Hij is ook nog eens groot en lang… Ja ik vind het echt knap hoe ze hem voor mekaar heeft. :j
Heb nog nooit iemand op Sam vertrouwd buiten mezelf maar haar laat ik er met alle vertrouwen op. Sam kan haar net iets meer laten voelen dan haar eigen paard. Gaat het echt goed kan ze hem meenemen in de lage proeven. Als we rustig op bouwen zou stap-draf-galop geen probleem mogen zijn. Wil hem niet meer in het Z maar B/L kan denk ik wel. Als je Sam twee a drie keer per week een half uur rijd pak je hem zo mee. Losrijden deed ik ook altijd maar Max 20 minuten en voor een 2e proef gewoon losstappen tot de vliegende wissels gevraagd werden. :+

Als we dan tussendoor op mooie dagen buiten gaan stappen… doet beide oudjes goed. :j

Op die manier kan ik me er wel bij neer leggen om hem naar Zutendaal te doen… dat hij daar een actief pensioen krijgt op een bodem die veel geschikter is voor hem en met mogelijkheden om buiten te gaan stappen ipv alleen in de piste.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 06:24

Kijk dat is de mindset die je zocht +:)+ Als je het zo zegt dan is deze volgende fase voor Sam helemaal niet zo grauw en grijzig naar de zijlijn weggemoffeld maar juist een verbetering en een soort nieuw begin :j Nu moet het alleen nog even klikken tussen de heren :=

Wat verwacht jij er zelf van...?

Heel veel succes op wedstrijd straks! Ik ben wel benieuwd, ik heb een voorgevoel dat het wel eens een interessante dag kan gaan worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 07:52

Goh, als Sam een stabiele rustige ziet verwacht ik dat ze snel samen gaan staan vreten. Sam is een tikkeltje ‘clingy’ dus de andere ruin zal daar wel mee om moeten kunnen. Maar als hij met een blind paard gestaan heeft hoop ik dat ‘ik volg je overal’ niet echt een issue is. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 07:54

Joh wie weet pakt dit wel helemaal top uit voor Sam, het klinkt steeds beter eigenlijk +:)+

Heb je straks de jongenswei. De herenwei. En een stel theemutsen aan huis :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 08:41

Ik hoop het echt. Voor Sam werkt de huidige regeling met Rêve iig niet… :(:) weet niet of dat is met ouder worden of omdat hij op semi pensioen is maar dit werkt iig niet als ik Rêve mee om wedstrijd wil blijven nemen.

Zo. Ik ga mijn Terror vlechten. := :=

Ben gewapend met bling (die tijdens de proef niet zichtbaar is maar das en detail) met dank aan mijn leerlinge. :+
Dus komt helemaal goed. _O-

Afbeelding
(Ja dar zijn de pootjes van mijn knuffel-mechel op de achtergrond)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:10

Zeg bedankt, heb mn koffie over telefoon gespuugt bij het zien van je sokken :D
Veel succes vandaag op wedstrijd!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:22

Ik vind de bling sokken super cool :+

Succes vandaag

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 09:41

Mars schreef:

_O- sorry :)) :))

Zo twee paarden geladen, hoop dat het klikt met Gamiro. Hij draafde zo de camion op terwijl hij nog nooit vanvoor gestaan heeft. :+ we zijn vroeger vertrokken dan gepland dus hebben alle tijd om bij ze te blijven.

Rêve was ook braaf met vlechten. :+ heb niet een keer gevloekt of gescholden. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:43

Veel plezier Kathleen ik ben benieuwd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:59

Ayasha schreef:
Mars schreef:

_O- sorry :)) :))

Zo twee paarden geladen, hoop dat het klikt met Gamiro. Hij draafde zo de camion op terwijl hij nog nooit vanvoor gestaan heeft. :+ we zijn vroeger vertrokken dan gepland dus hebben alle tijd om bij ze te blijven.

Rêve was ook braaf met vlechten. :+ heb niet een keer gevloekt of gescholden. :+

Is dat een goed teken of een slecht teken dat ze zo braaf was? :+