Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Simone238

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 06:46

Bedankt voor je uitgebreide post ikke! Heel leerzaam.

Marigold, bedankt. Net wat jonger en dichterbij zou top zijn.

Ik zal m’n wensenlijstje eens noteren wie weet wat dat oplevert.

Een familiepaard waar m’n zoons ook zo op weg kunnen stappen.
Geschikt voor net iets meer dan een beginner
7/8-13/14 jaar ongeveer, iig goed doorgereden maar jong genoeg om nog jaren plezier van te hebben
Liefst een Fries of kruising-Fries
Laag tot normale prijsklasse

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 07:46

Bedankt voor de tips allemaal!
Heb al wat filmpjes gezien die me een positieve indruk hebben gegeven, maar zoals iemand al zei blijft het een risico. Ondanks complete keuring.
Het lijkt mij gewoon lastig om met een of twee keer kijken te bepalen of het paard bij je zou kunnen passen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 08:58

Om het maar even kort door de bocht te zeggen: is het een paard waarvan je denkt dat je er ook zo weer vanaf komt? Misschien stelt dat je ook gerust. Het is geen particulier geloof ik? Zou een week op proef mogelijk zijn (met goed contract)?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:17

Simone238 schreef:

7/8-13/14 jaar ongeveer, iig goed doorgereden maar jong genoeg om nog jaren plezier van te hebben

Laag tot normale prijsklasse ben benieuwd wat je denkt dat je zoekplaatje ongeveer kost maar richting fries met jou zoekplaatje denk maaar aan de 8000+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:57

Simone238 schreef:

Er staat op MP een 5-jarige kruising Fries-PRE, maar die kost bijna 10.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:33

Danique_G schreef:
Om het maar even kort door de bocht te zeggen: is het een paard waarvan je denkt dat je er ook zo weer vanaf komt? Misschien stelt dat je ook gerust. Het is geen particulier geloof ik? Zou een week op proef mogelijk zijn (met goed contract)?

Is dit een reactie op mij? Gaat bij mij niet om een handelsstal of iets dergelijks.
Proeftijd zou je altijd kunnen bespreken, maar ik heb zelden gevallen gehoord waarbij dat daadwerkelijk mocht of waarbij het vlekkeloos ging.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:10

Ik zou als verkoper niet happig zijn op een proeftijd. Eventueel alleen als het dier bij mij op stal zou blijven..

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:34

en niet in deze tijd waar meer kopers dan paarden zijn...... (al moet ik zeggen dat proeftijd hier echt alleen nog maar op eigen terrein gebeurt, met aanbetaling! Ooit een pony terug gekregen met een volledig kapot gereden schoft, die kon weer een jaar terug de wei op)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:51

Josien_ schreef:
Danique_G schreef:

Is dit een reactie op mij? Gaat bij mij niet om een handelsstal of iets dergelijks.
Proeftijd zou je altijd kunnen bespreken, maar ik heb zelden gevallen gehoord waarbij dat daadwerkelijk mocht of waarbij het vlekkeloos ging.

Was aan jou gericht maar had het idee dat je niet van een particulier kocht; dat heb ik dan verkeerd begrepen!

Het komt niet vaak voor maar nee heb je ja kun je krijgen. Ze kunnen altijd nee zeggen. Zelf zou ik het ook niet doen als verkoper maar heb ook in deze tijd nog mensen gezien die de verkoper nog zo gek konden krijgen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:28

Het 16jarig friesje zou wel eens zo’n bomproof lief beestje kunnen zijn wat veel wordt gezocht.
Echt leuk gebouwd, stevige hals, rondgeribt. Niet al te groot. Echt fries koppie erop. Heel klein beetje grijs al aan het worden.
De handelaar weet niet of ze beleerd is, er zijn daar wat meisjes die altijd met de pony’s beziggaan. Het verloop van de pony’s / paarden is vaak wel snel. Er bleef 1 haflinger staan maar bij navraag bleek die daar in pension te zijn gekomen.

Ik bedoel maar gewoon, internetloze oude handelaren, ze bestaan nog. En daar kan toch net zo goed een leuke pony verschijnen als waar dan ook. Maar internet weet dat niet. En markten zijn er haast niet.
Ik kom er bij toeval elke week ivm werk en dan laat hij de nieuwe pony’s of paarden zien.

Simone238

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:51

StalNollie schreef:
Simone238 schreef:

Laag tot normale prijsklasse ben benieuwd wat je denkt dat je zoekplaatje ongeveer kost maar richting fries met jou zoekplaatje denk maaar aan de 8000+

Ja dat weet ik, ik bedoelde meer dat een Fries bij een fokker/Friezen handelaar of hoe je dat wilt noemen, geen optie is voor ons. Die gaan vanaf de 12.500 over het algemeen. Dus Idd zal het rond de 8 zijn, met geluk wat goedkoper.

En als we verliefd worden op een paardje wat geen Fries is maar wel aan ons plaatje voldoet is dat ook leuk, maar mijn oog en hart vallen steeds voor de Friezen

Simone238

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:53

Marigold schreef:
Het 16jarig friesje zou wel eens zo’n bomproof lief beestje kunnen zijn wat veel wordt gezocht.
Echt leuk gebouwd, stevige hals, rondgeribt. Niet al te groot. Echt fries koppie erop. Heel klein beetje grijs al aan het worden.
De handelaar weet niet of ze beleerd is, er zijn daar wat meisjes die altijd met de pony’s beziggaan. Het verloop van de pony’s / paarden is vaak wel snel. Er bleef 1 haflinger staan maar bij navraag bleek die daar in pension te zijn gekomen.

Ik bedoel maar gewoon, internetloze oude handelaren, ze bestaan nog. En daar kan toch net zo goed een leuke pony verschijnen als waar dan ook. Maar internet weet dat niet. En markten zijn er haast niet.
Ik kom er bij toeval elke week ivm werk en dan laat hij de nieuwe pony’s of paarden zien.

Ja onbeleerd is dan wel weer lastig, ik acht mezelf niet in staat om een paard te beleren

Maar ja Idd zo’n handelaar en via via verkoop is er natuurlijk ook. Dan is het fijn als mensen weten wat je zoekt.
Je mag me best Pb doen met meer info je hebt me nieuwsgierig gemaakt

Simone238

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:01

Morgen kijken bij een Friese merrie, stond ineens nieuw op mp. Wel wat ouder maar klinkt als een ideaal paard voor ons en nette prijs. Heeel benieuwd!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:03

Succes Simone, ik ben benieuwd! Ik heb zelf een paar maanden terug een 17 jarige Andalusier gekocht, niks mis met een iets ouder dier hoor. En hij heeft meer energie dan m'n vorige paard ooit gehad heeft :')

Simone238

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:48

_Tarzan schreef:
Succes Simone, ik ben benieuwd! Ik heb zelf een paar maanden terug een 17 jarige Andalusier gekocht, niks mis met een iets ouder dier hoor. En hij heeft meer energie dan m'n vorige paard ooit gehad heeft :')

Dankje! Goed om te horen, volgens het verhaal is ze nog meerdere keren per week flink aan het werk dus dat moet geen probleem zijn idd

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:05

Zolang ze is wat je zoekt zie ik daar niet zo’n probleem in die leeftijd. Ze zouden met 17 nog zo 10 jaar mee kunnen, het kan ook volgende maand afgelopen zijn, Maargoed dat heb je evengoed met een 3 jarige. Ik heb m’n paard voor het plezier, meer om naar te kijken dan te rijden dus voor mij maakt die leeftijd niet uit. Al vind ik af en toe een ritje wel leuk dus heb bewust naar eentje gezocht die wel te rijden is (onbewust een oudere gekocht, hij paste gewoon in m’n plaatje wat ik zocht)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:23

Simone238 schreef:
Morgen kijken bij een Friese merrie, stond ineens nieuw op mp. Wel wat ouder maar klinkt als een ideaal paard voor ons en nette prijs. Heeel benieuwd!

Super leuk! Ik kocht een 5 jarige in de hoop er nog lng mee te kunnen doen. Helaas heeft ze de 10 niet eens gehaald.

Volg vooral je gevoel! Dat is het allerbelangrijkste.

Simone238

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:38

Ze was echt heel leuk! Lief en rustig, voorrijden zag er mooi en rustig uit dus ben er zelf opgestapt. Voelde heel safe en reageerde echt mooi op m’n hulpen.
Kleine was mee die kan ook gewoon eromheen lopen en met het halster helpen zonder enige reactie. Is er zelfs nog een rondje op geweest en daar reageerde ze heel mooi op, stapt enorm kalm met hem op dr rug.
Vrijdag gaan we nog een keer, dan gaat m’n man mee.
Mensen hebben geen haast willen vooral een goed plekje voor dr.

(Aaah ik weet niet of ik slaap vannacht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:45

Dat klinkt goed Simone, hopelijk een goede match gevonden.
En ik snap je helemaal dat je er vannacht niet van slaapt hihi

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:34

Simone238 schreef:
Ze was echt heel leuk! Lief en rustig, voorrijden zag er mooi en rustig uit dus ben er zelf opgestapt. Voelde heel safe en reageerde echt mooi op m’n hulpen.
Kleine was mee die kan ook gewoon eromheen lopen en met het halster helpen zonder enige reactie. Is er zelfs nog een rondje op geweest en daar reageerde ze heel mooi op, stapt enorm kalm met hem op dr rug.
Vrijdag gaan we nog een keer, dan gaat m’n man mee.
Mensen hebben geen haast willen vooral een goed plekje voor dr.

(Aaah ik weet niet of ik slaap vannacht)

Denk dat je tot vrijdag niet slaapt haha. Fijn dat het zo safe voelde

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:08

Wat goed om te horen Simone, spannend!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:40

Vandaag is mijn veulen dan toegekomen en kan ik een foto plaatsen :D Ik hoop dat we samen een leuke tijd tegemoet gaan :D

Afbeelding

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:55

Fijn Simone, even een paar dagen laten bezinken en dan kijken of het weer zo goed voelt!

wat een leuk getekend veulen !

Simone238

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:57

The_Cat schreef:
Vandaag is mijn veulen dan toegekomen en kan ik een foto plaatsen :D Ik hoop dat we samen een leuke tijd tegemoet gaan :D

[ [url=m/NGXYUb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knap veulen!

Dankjulliewel, Idd even bezinken en kijken of vrijdag de klik er weer (nog) is.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:58

Ik heb zondag een nieuwe bezichtiging staan, wel een heel lange rit. Ik zie er echt tegenop eigenlijk maar het lijkt me een fijn paard dus zou ook zonde zijn van niet te gaan kijken.

Leuk simone!!

Knap veulen ook hierboven, die aftekeningen <3