Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simone238 schreef:Bedankt voor je uitgebreide post ikke! Heel leerzaam.
Marigold, bedankt. Net wat jonger en dichterbij zou top zijn.
Ik zal m’n wensenlijstje eens noteren wie weet wat dat oplevert.
Een familiepaard waar m’n zoons ook zo op weg kunnen stappen.
Geschikt voor net iets meer dan een beginner
7/8-13/14 jaar ongeveer, iig goed doorgereden maar jong genoeg om nog jaren plezier van te hebben
Liefst een Fries of kruising-Fries
Laag tot normale prijsklasse
Simone238 schreef:Een familiepaard waar m’n zoons ook zo op weg kunnen stappen.
7/8-13/14 jaar ongeveer, iig goed doorgereden maar jong genoeg om nog jaren plezier van te hebben
Danique_G schreef:Om het maar even kort door de bocht te zeggen: is het een paard waarvan je denkt dat je er ook zo weer vanaf komt? Misschien stelt dat je ook gerust. Het is geen particulier geloof ik? Zou een week op proef mogelijk zijn (met goed contract)?
Josien_ schreef:Danique_G schreef:Om het maar even kort door de bocht te zeggen: is het een paard waarvan je denkt dat je er ook zo weer vanaf komt? Misschien stelt dat je ook gerust. Het is geen particulier geloof ik? Zou een week op proef mogelijk zijn (met goed contract)?
Is dit een reactie op mij? Gaat bij mij niet om een handelsstal of iets dergelijks.
Proeftijd zou je altijd kunnen bespreken, maar ik heb zelden gevallen gehoord waarbij dat daadwerkelijk mocht of waarbij het vlekkeloos ging.
StalNollie schreef:Simone238 schreef:Bedankt voor je uitgebreide post ikke! Heel leerzaam.
Marigold, bedankt. Net wat jonger en dichterbij zou top zijn.
Ik zal m’n wensenlijstje eens noteren wie weet wat dat oplevert.
Een familiepaard waar m’n zoons ook zo op weg kunnen stappen.
Laag tot normale prijsklasse ben benieuwd wat je denkt dat je zoekplaatje ongeveer kost maar richting fries met jou zoekplaatje denk maaar aan de 8000+
Marigold schreef:Het 16jarig friesje zou wel eens zo’n bomproof lief beestje kunnen zijn wat veel wordt gezocht.
Echt leuk gebouwd, stevige hals, rondgeribt. Niet al te groot. Echt fries koppie erop. Heel klein beetje grijs al aan het worden.
De handelaar weet niet of ze beleerd is, er zijn daar wat meisjes die altijd met de pony’s beziggaan. Het verloop van de pony’s / paarden is vaak wel snel. Er bleef 1 haflinger staan maar bij navraag bleek die daar in pension te zijn gekomen.
Ik bedoel maar gewoon, internetloze oude handelaren, ze bestaan nog. En daar kan toch net zo goed een leuke pony verschijnen als waar dan ook. Maar internet weet dat niet. En markten zijn er haast niet.
Ik kom er bij toeval elke week ivm werk en dan laat hij de nieuwe pony’s of paarden zien.
_Tarzan schreef:Succes Simone, ik ben benieuwd! Ik heb zelf een paar maanden terug een 17 jarige Andalusier gekocht, niks mis met een iets ouder dier hoor. En hij heeft meer energie dan m'n vorige paard ooit gehad heeft
Simone238 schreef:Morgen kijken bij een Friese merrie, stond ineens nieuw op mp. Wel wat ouder maar klinkt als een ideaal paard voor ons en nette prijs. Heeel benieuwd!
Simone238 schreef:Ze was echt heel leuk! Lief en rustig, voorrijden zag er mooi en rustig uit dus ben er zelf opgestapt. Voelde heel safe en reageerde echt mooi op m’n hulpen.
Kleine was mee die kan ook gewoon eromheen lopen en met het halster helpen zonder enige reactie. Is er zelfs nog een rondje op geweest en daar reageerde ze heel mooi op, stapt enorm kalm met hem op dr rug.
Vrijdag gaan we nog een keer, dan gaat m’n man mee.
Mensen hebben geen haast willen vooral een goed plekje voor dr.
(Aaah ik weet niet of ik slaap vannacht)