Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
sterregoud schreef:Maar popstra zo’n hekwerk met heel veel volt is toch een drama voor ander wild dat er in terecht komt ? Ik begrijp dat je je paarden wilt beschermen, maar het is toch van de gekke dat die wolvenlobby indirect ander wild dit aandoet.
Citaat:Weer een aangereden wolf. Al voor de derde keer gebeurde het op de drukke N74, ter hoogte van Eksel/Overpelt.
Onali schreef:Bedenk me ineens na dat filmpje en het zien van die boomstam.
Zou een houtwal ook iets kunnen doen?
Ik peins me er al een paar weken over wat te doen op mijn pensionstal.
Mijn stalbaas is (te) laconiek, we hebben grootendeels 1 omheining met 3, soms 2 draden prikkeldraad (is de buitenomheining met de buurman, maisland) en dan een paar cm naar binnen ons eigen schrikdraad wat uit 2 draden bestaat en op 1 deel slechts uit 1 draad.
Zandbodem, dus een gat graven gaat ws snel genoeg.
Wat nou las ik een houtwal fabriceer, ergens ertussenin. Kan de wolf iig niet graven.
Springen is dan alsnog een optie natuurlijk.
Besje schreef:
DuoPenotti schreef:Citaat:Weer een aangereden wolf. Al voor de derde keer gebeurde het op de drukke N74, ter hoogte van Eksel/Overpelt.

Citaat:Vanmorgen (30.01.2023) op klaarlichte dag is onze trouwe vriend Roki (Duitse Herder) overleden tijdens het verdedigen van de landbouwboerderij, wat het doel was omdat we melk- en vleesvee fokken, hij werd in letterlijk enkele momenten aangevallen en gebeten door hongerige wolven die door de gemeente Bukowsko zwerven en niet alleen Niemand had gedacht dat zo'n verschrikking 's ochtends midden in het dorp zou gebeuren. Hoewel de foto's er drastisch uitzien, hebben we besloten ze te publiceren om de hele situatie te laten klinken. Dit was niet het enige geval van wolfaanvallen en zeker niet het laatste, om die reden, dergelijke incidenten melden bij de gemeente of de bescherming van het milieu want hoe meer zulke meldingen er zijn, hoe makkelijker het wordt om een soortgelijke situatie te voorkomen, en een nog groter Er zal een tragedie gebeuren daarna.
Duitse herder - een van de hondenrassen die behoort tot de groep herdershonden die onder de afdeling herdershonden vallen (herder). Volgens FCI classificatie onderhevig aan werkproeven. Hij wordt geteld als waakhond.