Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Batlow schreef:Hoe oud is die nu? ik wil vanaf 2,5 gaan longeren en na 3 jarige leeftijd zadelmak maken.. Als dit is gebeurd wil ik 1 x per week rijden onder begeleiding. 1 keer in de week is toch wel genoeg op 3 jarige leeftijd?
Suelza schreef:Batlow schreef:Hoe oud is die nu? ik wil vanaf 2,5 gaan longeren en na 3 jarige leeftijd zadelmak maken.. Als dit is gebeurd wil ik 1 x per week rijden onder begeleiding. 1 keer in de week is toch wel genoeg op 3 jarige leeftijd?
Lekker met rust laten nog en van de zomer eens verder gaan kijken... De groeischijven zijn bij lange na nog niet gesloten, dus je maakt het eerder stuk dan sterker.
Sjoert schreef:Nee, dat is niet raar. Maar of je het moet willen, weet ik niet.
Straks heb je een goed getrainde 3-jarige met mega-conditie die niet zadelmak is.. Ik wens degene die dat mag doen; sterkte![]()
Suelza schreef:Sjoert schreef:Nee, dat is niet raar. Maar of je het moet willen, weet ik niet.
Straks heb je een goed getrainde 3-jarige met mega-conditie die niet zadelmak is.. Ik wens degene die dat mag doen; sterkte![]()
Oh, daar maak ik mij dan weer niet zo'n zorgen om. Bij mij hebben ze allemaal een goede basisconditie en goede bespiering, voordat ik erop ga. Ze moeten mij wel kunnen dragen.
En het is mijn kennis en kunde, om dat dan weer in goede banen te leiden...
Maar als je het goed doet en geen stappen overslaat, nee hoor, dan is die conditie echt het probleem niet.
Batlow schreef:Tja, tot de leeftijd van 6 wachten is natuurlijk het allerbeste
NWDynamite schreef:@ batlow Stemhulpen aanleren kun je ook zonder longeren maar met wat grondwerk, beetje spelenderwijs zegmaar. Ik ben er nooit zo voor om een 'baby' rondjes te laten lopen aan de longe...