Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 22:49

Gefeliciteerd!

oji

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 22:51

Gefeliciteerd Gulpje!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 23:19

Veel vossen staan als donker vos omdat ze vaak donker verkleuren als ze gechipt worden. Sommige blijven donker en sommige kleuren weer terug. Dus vrij logisch; die 'foutjes'

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 06:08

Gefeliciteerd Gulpje! Mooi intelligent hoofd.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:16

Gefeliciteerd Joltsje en Gulpje!
Wat fijn dat jullie zo goed geslaagd zijn.
Ik ben wel nieuwsgierig naar het verhaal van Polly Jean... maar begrijp het ook als je niet alles wilt delen.

Over vossen met veel wit *D
Afbeelding
Afbeelding

D'r hele buik is ook wit, en ze heeft schattige witte en zwarte vlekjes tussen voor- en achterbenen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:30

Cioccolato schreef:
Veel vossen staan als donker vos omdat ze vaak donker verkleuren als ze gechipt worden. Sommige blijven donker en sommige kleuren weer terug. Dus vrij logisch; die 'foutjes'

Ik ken een Democraat x junior stv die als bruin er op stond :')
Terwijl je door alleen de afstamming al kan bedenken dat die ws schimmel wordt :+
Behalve de bril die ook best goed te zien was.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 09-07-25 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:31

Oooh je mooie hackney <3 , heb je topic ook meegelezen

Joepie , gefeliciteerd Gulpje *\o/*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:33

c_alsemgeest schreef:
Cioccolato schreef:

Ik ken een Democraat x junior stv die als bruin er op stond :')
Terwijl je door alleen de afstamming al kan bedenken dat die ws schimmel wordt :+

Altijd grappig hoe de meeste mensen die een vos veulen hebben allemaal zelf ook denken dat ze mooi donker worden haha. Terwijl ze vaker gewoon weer lichter worden en veel meer kleuren zo donker worden bij die 1e verharing. Mijne is geloof ik altijd wel licht gebleven, maar heb geen veulenfoto van verharing. Alleen een paar waar ze jonger is denk ik.

Gefeliciteerd gulpje! Eindelijk!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:39

Afbeelding

Jam is eigenlijk altijd vrij oranje geweest :')
Als volwassen paard zelfs iets meer, alleen zijn staart was aan de bovenkant een beetje blond, de rest van de staart donker vos, maar voor de rest volledig oranje :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:44

Geweldig! :+:

Afbeelding

Flow heeft donkerdere manen en staart, hoewel er echt 100 kleuren haar inzitten. Zou wel eens willen dat ze die kleur vacht had haha. Hoewel ze in de winter echt wel.mooie kleur is. In de zomer oranje idd. Ach, mijn geluk is dat ik toch van de neutrale chique kleuren ben en die staan allemaal geweldig. En niet van de hippe modekleuren, want die vloeken :')
(Ja schimmel moeder en zwarte vader)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:48

Ik heb er ook 1 die donker staat en het ook heel mooi was met chippen. Ze is niet licht vos maar ook niet donker :+
En heb een donkere vos, donker gebleven. Gaaf.

Kleuren blijft toch iets lastigs, blijkbaar _O-

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:51

Afbeelding

*\o/* Ik ben ook geslaagd, ik heb deze gekocht gisteren maar nog in afwachting van keuring. (Vandaar dat ik de foto even zo doe)
Hij is vorig jaar RX goed gekeurd als 2 jarige, dus ik verwacht geen gekkigheid.
3 jarige ruin, net geen 1.60m hoog, vos, 4x wit, bles.

Gefeliciteerd Gulpje ook!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:53

Vroeger (33 jaar geleden) reed ik handelspaarden. Daar stond zelden een vos.
Handelaar zei altijd “bij een vos, zit een steekje los” en “voorkomen is beter dan genezen “

Ik had toen zelf inderdaad een vos met een steekje los ha ha. Neemt niet weg dat ze prachtig was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:56

Gefeliciteerd met de (voorlopig) nieuwe aanwinsten!

Die gezegdes over vossen..heb er een boel gekend maar allemaal waren het gewoon normale paarden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:59

Ik geloof er ook niet in hoor :D

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:07

wij hebben heel brave vossen gehad, en mentaal niet helemaal frisse bruinen. Die vossen waren de beste paarden wat we ooit gehad hebben. Dus ik geloof het ook niet

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:09

Mijn vosmerries zijn en waren de liefste die je kan bedenken. Maar wel eerlijk behandelen want vorige heeft wel iemand over het schot heen gegooid bewust. Of niet bewust eroverheen maar wel bewust eraf gewerkt. Terecht ook hoor en wij leerden meteen dat niet iedereen ook beste voor heeft met paard. (Instructeur en ruiter gingen het wel even laten zien met hoop druk en bombarie)
Maar ze pikten beide de druk echt niet, maar werden als doodbraaf gezien omdat wij die grens niet op die manier opzoeken, maar juist samen willen werken. :')
Maar mijn bruine ruinen pikten dat ook niet. Kreeg altijd de opmerking het net merries waren met hoe beledigd zij konden zijn. Terwijl ik het gewoon normaal en terecht gedrag vind. Hoeven geen slaven te ziin die alles pikken

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:15

denisesilver schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ik ben gek op schimmels, maar schimmels niet zo op schimmel zijn

[ Afbeelding ]

ik was nog even foto's aann het kijken :') die witte welsh met die pretbek, fantastisch gewoon _/-\o_
en tja.... nogal zn best gedaan om door te gaan als bruine, vrij aardig gelukt ook.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:49

Gefeliciteerd Gulpje, knap paard.

En we gaan duimen Rochirill

En wil de rest stoppen met vos veulens spammen, straks wordt ik te verliefd en 3 paarden kan ik dan weer niet betalen.

Hier even mijn zolder op geweest. Wie bewaard die heeft wat haha. Genoeg borstels dubbel en nog een groter zweetdken gevonden. Nog 1 vergadering en dan hop naar het paard.
Enige spannende nu is of het zadel gaat passen. Als dat wel zo is, dan mag ik me gelukkig prijzen, dan alleen nog winterdekens nodig ( al is van alles kopen ook juist wel leuk haha, afwachten dus)

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:52

Oh ja die had ik onder de berg vossen berichten even gemist denk ik, jij ook Gefeliciteerd met je aanwinst Joltsje. Knappe vos <3 heel veel plezier met hem

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:05

Gulpje schreef:
Zo, ik ben net thuis want eigenlijk wilde ik gewoon niet meer weg van stal. Mijn nieuwe paard is vandaag gebracht en ik kon niet ophouden met naar haar te kijken, te lachen en te huilen omdat er eindelijk weer een paard in m'n stal staat. En wat voor een <3

Dit is Paraniek (v.Kjento), vanaf vandaag heet ze Polly Jean. Het is een enorm lang en bizar verhaal geworden maar zoals Casarell al tegen me zei; Pol en ik horen bij elkaar. Ik weet niet of ik het hele verhaal op internet mag en wil zetten maar ze is er en ik ben echt zo gelukkig, ze is zo lief en relaxed en knap *\o/* *\o/*

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het is je van harte gegund.. héél veel plezier met haar!! _/-\o_ +:)+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:15

Rochiril schreef:
denisesilver schreef:

Ik ben gek op schimmels, maar schimmels niet zo op schimmel zijn

[ Afbeelding ]

ik was nog even foto's aann het kijken :') die witte welsh met die pretbek, fantastisch gewoon _/-\o_
en tja.... nogal zn best gedaan om door te gaan als bruine, vrij aardig gelukt ook.

Silvertje <3
Ooit komen er hier weer Welshjes te lopen, maar zolang ik nog kan rijden, houd ik het nog even bij een maatje groter.

Voorzichtige gefeliciteerd met je aanwinst! Ik duim mee dat de keuring goed verloopt.

Joltsje en Gulpje ook gefeliciteerd !

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:18

Er is natuurlijk eigenlijk maar één goede kleur... Once you go black, you never go back :+

Mijn vorige twee paarden. Links is verkocht naar Amerika, omdat twee paarden houden te kostbaar werd toen ik het huis uit ging. Rechts heb ik helaas vorig jaar moeten laten inslapen.
Afbeelding

En natuurlijk mijn nieuwe vriendin <3 (die overigens zo erg de mijn vorige merrie van de foto hierboven lijkt dat we ons soms nog wel eens verspreken qua naam :') )
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:26

boemel schreef:
Vroeger (33 jaar geleden) reed ik handelspaarden. Daar stond zelden een vos.
Handelaar zei altijd “bij een vos, zit een steekje los” en “voorkomen is beter dan genezen “

Ik had toen zelf inderdaad een vos met een steekje los ha ha. Neemt niet weg dat ze prachtig was.

Rooien en valen zijn donderstralen valt onder dezelfde categorie :D
Maar de mijne zijn dan de uitzonderingen op de regel.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 12:16

Fijn dat er weer bokkers goed geslaagd zijn