Babootje schreef:Elisa2 schreef:
Tegen elk aannemelijk bod dan ga ik er vanuit dat er een addertje onder het gras zit. Vermoedelijk een bemerking oid, wat geen probleem hoeft te zijn voor jou maar dat weet je niet. Ik zou dus gewoon even bellen en goed doorvragen. Het is wel een knap dier.
Twee vragen die je zou kunnen stellen zijn:
Waarom pas met 5 jaar zadelmak gemaakt? Bij een merrie kan dat (bv als er eerst een paar veulens mee zijn gefokt) maar bij een Ruin?
Zo'n paard met die maat en uitstraling zou toch in deze markt wel 20.000 kosten. Dan zou je verwachten Bieden vanaf 20K ofzo. Maar t.e.a.b?
Charmeur (Florencio x Jazz) zelf was niet makkelijk en ook zijn nakomelingen kunnen hele stevige karakters hebben en niet voor iedereen geschikt zijn.
Belangrijk om goed navraag te doen naar zn achtergrond. (*Edit, ik zie dat ie al eerder verkocht is geweest*)
Oef lastig pakket voor mij dit bericht, aangezien ik wel iets meer weet aangezien ik de gene ben die dit paard bijna op stal had staan. Ik wil niet zomaar op internet zetten waarom de koop uiteindelijk niet door is gegaan, maar ik wil wel even wat aanvulling geven op je bericht en interpretatie/suggesties van jou kant hierin.
Waarom pas met 5 jaar zadelmak gemaakt? paard is een Mjaargang uit 2017(laat veulen) en is met 4 jaar zadelmak gemaakt, als je er naast staat snap je dat wel, hij is echt enorm (1,78 en veel lijf) eigenaar is niet commercieel ingesteld en de paarden lopen op eigen grond.(met andere woorden, er was financieel geen druk om hem nog even te laten staan en door te laten groeien) Hij staat nog bij de fokker... paard heeft toen echt gewoon de tijd gekregen en was bij het zadelmak maken in het begin wat onzeker. Dus even wat langer de tijd gehad.. Niet veel gereden daarna, de fokker is geen fanatieke ruiter en heeft een camping te runnen in haar eentje..
Bieden vanaf 20K ofzo. Paard heeft ooit voor 13 te koop gestaan, echter tref je als je komt kijken geen paard in de knotten en witte bandages aan.. heeft ook geen accommodatie beschikbaar wat zich leent om een mooie voorstelling te geven. Daarbij is het niveau van africhting gezien zijn huidige leeftijd niet passend in de categorie 20k.
Charmeur (Florencio x Jazz) zelf was niet makkelijk en ook zijn nakomelingen je moet wel een beetje kunnen sturen, maar ik heb dit paard echt mee gemaakt als goudeerlijk en wat groen..
Mijn aanvulling.. uiteraard staat mijn pbbox open