Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simone238 schreef:Wat jammer Danique! Maar het klinkt wel verstandig.
Ik zit steeds maar weer naar een Friese merrie te kijken(online) die bij een niet al te best bekende handelsstal staat, ben bang om te gaan kijken en verliefd te worden. De verhalen schrikken me af, maar toch denk ik steeds.. wat als.
Stom he? Wat zouden jullie doen?
Josien_ schreef:Jammer Danique!
Ik ga over twee maanden bij een tweejarige kijken als deze uit de opfok komt. Hebben jullie nog tips om naar te kijken?
Heb wel ervaring met jonge paarden, maar nog nooit paarden bezichtigd om zelf te kopen.
Paard dat ik nu heb, heb ik eerst jaren gereden en kende ik dus al heel goed voor ik het kocht.
Ook twijfel ik wat handig is qua keuren bij zo'n jong dier. Het is niet voor de hoge sport of iets dergelijks, maar wil natuurlijk wel gewoon lekker gaan rijden.
Veraaaaah schreef:Sowieso altijd klinisch + röntgen laten keuren! Maar ook daar ken ik verhalen van dat paard uiteindelijk toch van alles blijkt te mankeren.
Een paard kopen is en blijft een behoorlijk risico, garantie heb je echt nooit. Dus probeer het risico in ieder geval zo klein mogelijk te maken.
Ik ben nog steeds heel blij met mijn ‘nieuwe’ aanwinst. Was echt totaal niet wat ik zocht, maar als de klik er is is de klik er.
ikke schreef:Veraaaaah schreef:Sowieso altijd klinisch + röntgen laten keuren! Maar ook daar ken ik verhalen van dat paard uiteindelijk toch van alles blijkt te mankeren.
Een paard kopen is en blijft een behoorlijk risico, garantie heb je echt nooit. Dus probeer het risico in ieder geval zo klein mogelijk te maken.
Ik ben nog steeds heel blij met mijn ‘nieuwe’ aanwinst. Was echt totaal niet wat ik zocht, maar als de klik er is is de klik er.
Ik zou eerst eens beginnen met heel goed te kijken naar het paard en wat dat je verteld.
Dat helemaal door de mangel halen is niet nutteloos, maar zeker de helft van wat de eindstreep niet haalt, had niet eens aangeboden hoeven te worden als men aan de voorkant wat beter gekeken had....
Josien_ schreef:Jammer Danique!
Ik ga over twee maanden bij een tweejarige kijken als deze uit de opfok komt. Hebben jullie nog tips om naar te kijken?
Heb wel ervaring met jonge paarden, maar nog nooit paarden bezichtigd om zelf te kopen.
Paard dat ik nu heb, heb ik eerst jaren gereden en kende ik dus al heel goed voor ik het kocht.
Ook twijfel ik wat handig is qua keuren bij zo'n jong dier. Het is niet voor de hoge sport of iets dergelijks, maar wil natuurlijk wel gewoon lekker gaan rijden.
Autumnn schreef:Simone238 schreef:Wat jammer Danique! Maar het klinkt wel verstandig.
Ik zit steeds maar weer naar een Friese merrie te kijken(online) die bij een niet al te best bekende handelsstal staat, ben bang om te gaan kijken en verliefd te worden. De verhalen schrikken me af, maar toch denk ik steeds.. wat als.
Keuren, keuren en nog eens keurenen iemand meenemen die kan filmen en ervaring heeft met paarden
Simone238 schreef:Heb je nog goede tips dan? Ik heb me natuurlijk ingelezen maar ben benieuwd waar jij op zou letten?
Simone238 schreef:Wat jammer Danique! Maar het klinkt wel verstandig.