Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 12:22

mysa schreef:
Poepoe, alleen Omtzigt komt wat mij betreft in aanmerking.

Omzigt is zeker goed. Heeft hij ook bij de provinciale Staten verkiezingen in elke provincie een lijst ?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 12:23

Nee, doet ie niet aan mee, volgens mij.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 08:04

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:45

Ik snap en deel die zorgen helemaal. Het is niet alleen of perse de angst dat je paard gedood wordt of aangevallen wordt door een wolf maar ook zeker (en nog veel reëler) de paniek die kan ontstaan waardoor er ongelukken gebeuren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:59

Duidelijk stuk.

En idd het dood gebeten worden is een kans, zeker bij de veulens.
Maar inderdaad de veel grotere kans van paniek. En je omheining dan met tig draden geeft alleen maar meer schade.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:20

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:50

Krijg net appmelding dat in Molenbeersel paard gedood is door wolf (halflinger)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:55

Ja idd. Maar dat is vast geen wolf. Of onbekend DNA.

Potverdorie! Het moet stoppen!
Citaat:
Net van iemand gehoord
Haflinger gedood en een ander paard aangevallen in molenbeersel fosheistraat. Van de week op zelfde plek ook melding geweest toen is 1 paard dood gegaan wsl door paniek en de anderen door de draad

In Nederweert ook weer.

Citaat:
Jetty van der Hulst, grote dierenliefhebster.
Vandaag alweer de wolf op bezoek gehad...
Nederweert
01-02-2023

Help
Wolf weer geweest

Ondanks al onze maatregelen is de wolf weer geweest.

Onze vriendelijk herten mogen niet meer. Want herten worden verboden door die idioten in de regering.

Maar de wolf mag wel.
Zojuist heeft deze op een gruwelijke manier weer jonge herten afgemaakt.

We krijgen dit jaar dus geen al geen lammetjes, dat durven we al niet meer. Dus hebben voor de meeste schapen al een plek gevonden.

Veulens zullen we dit jaar ook niet meer gaan fokken.

De herten zijn volkomen in paniek.
Ik nu ook.
Ben nu even uit beeld
Ik trek het niet meer.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:32

ik word er zo naar van |( |( |(

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:35

Mist schreef:

Is daar ergens een openbaar bericht van te vinden?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:48

Citaat:
Weet u nog dat de wolf deskundigen in augustus beweerden dat de wonden op de rug van de koeien onmogelijk door de #wolf konden komen. Het kwam volgens hun door het bespringen van de ene koe op de andere koe en hun scherpe hoeven. Wij wisten wel dat dit onzin was. Kwalijk dat eigenaar nooit door Bij12 is ingelicht dat de koeien wel door de wolf waren aangevallen. Doordat ze zelf op de lijst keken zagen ze pas dat de wolf wel de veroorzaker was.
Aanval op koeien Wapserveen: 'Dit is absoluut geen wolvenwerk' https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/148968 ... wolvenwerk #rtvdrenthe

Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:54

Dit zou ook gewoon steeds in het nieuws moeten komen, dat de wolf meer doet dan de deskundigen beweren is hiermee ook weer bewezen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:58

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Weet u nog dat de wolf deskundigen in augustus beweerden dat de wonden op de rug van de koeien onmogelijk door de #wolf konden komen. Het kwam volgens hun door het bespringen van de ene koe op de andere koe en hun scherpe hoeven. Wij wisten wel dat dit onzin was. Kwalijk dat eigenaar nooit door Bij12 is ingelicht dat de koeien wel door de wolf waren aangevallen. Doordat ze zelf op de lijst keken zagen ze pas dat de wolf wel de veroorzaker was.
Aanval op koeien Wapserveen: 'Dit is absoluut geen wolvenwerk' https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/148968 ... wolvenwerk #rtvdrenthe

[ [url=m/TmqKbR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schandalig

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:27

Citaat:
Margriet Vanderstegen
24 januari om 15:52
·
Paarden zijn opgejaagd door de wolf
1 paard bezweken
De rest uitgebroken
Wolf waarschijnlijk verschrokken van de schrikdraad

https://www.facebook.com/groups/1417068341872001/ .

Dit bericht kwam ik wel tegen. Eronder staan reacties, over dat het eerst om een gedood paard ging en dat dit stemmingmakerij is ;( .

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 18:39

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:12

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:48

Mist schreef:

https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 403752818/

Ik begrijp niet zo goed wat ze bedoeld wat er gebeurd is, wie/wat is de lieve oude dame en wat wordt bedoeld met we waren onze groep kwijt?:

"Normale zet ik niks op fb maar dit moet ik toch eff kwijt 24 Jan was onse eerst nachtmerrie mat de wolf waarbij we onze lieve oude dame verloren.nu een week later waren we onse groep kwijt en vonden we onse Haflinger van 23 bebloed en wel terug .savonds is de veearts geweest om hem te verzorgen en daar kwam uit dat hij ook was gepakt door de wolf .pff hoeveel moeten we nog mee maken voor de mensen die een filmpje wilen zien van ze verwondingen stuur me maar"

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:51

Zoals ik het interpreteer, is die lieve oude dame een paard dat ze verloren zijn door de wolf, mogelijk door stress of uitbreken.

De groep kwijt, lees ik als, dat de paarden uit hun normale verblijf ontsnapt waren, en nu dus een haflinger licht gewond.

Het bericht kan inderdaad een stuk duidelijker.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:01

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:29

Onali schreef:

Binnen het KWPN zijn de mensen allerminst optimistisch over de terugkeer van de wolf in ons land.
En geef ze eens ongelijk. Voor schijnveiligheid een omheining promoten waar we jarenlang voor op de vingers zijn getikt wegens landschapsverrommeling. Indien deze schijnveiligheid niet haalbaar is, dan vooral ophokken. Terwijl jarenlang gelobbyd is voor het in contact staan met soortgenoten en vooral de bewegingsvrijheid. En we weten allemaal dat een paard in paniek dwars door de omheining vliegt met alle gevolgen van dien. Nee, dit is een stevig hoofdpijn dossier voor het KWPN. Fokken is emotie, kost flink wat centen en als er dan een gezond veulen naast staat dan doe je dat niet voor de biodiversiteit

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:35

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:50

Bedenk me ineens na dat filmpje en het zien van die boomstam.
Zou een houtwal ook iets kunnen doen?

Ik peins me er al een paar weken over wat te doen op mijn pensionstal.
Mijn stalbaas is (te) laconiek, we hebben grootendeels 1 omheining met 3, soms 2 draden prikkeldraad (is de buitenomheining met de buurman, maisland) en dan een paar cm naar binnen ons eigen schrikdraad wat uit 2 draden bestaat en op 1 deel slechts uit 1 draad.
Zandbodem, dus een gat graven gaat ws snel genoeg.
Wat nou las ik een houtwal fabriceer, ergens ertussenin. Kan de wolf iig niet graven.
Springen is dan alsnog een optie natuurlijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 22:46

Onali schreef:
Bedenk me ineens na dat filmpje en het zien van die boomstam.
Zou een houtwal ook iets kunnen doen?

Ik peins me er al een paar weken over wat te doen op mijn pensionstal.
Mijn stalbaas is (te) laconiek, we hebben grootendeels 1 omheining met 3, soms 2 draden prikkeldraad (is de buitenomheining met de buurman, maisland) en dan een paar cm naar binnen ons eigen schrikdraad wat uit 2 draden bestaat en op 1 deel slechts uit 1 draad.
Zandbodem, dus een gat graven gaat ws snel genoeg.
Wat nou las ik een houtwal fabriceer, ergens ertussenin. Kan de wolf iig niet graven.
Springen is dan alsnog een optie natuurlijk.

Wat is laconiek? Dat hij niets aan omheining doet? Doe ik ook niet. Het is schijnveiligheid, die veel tijd moeite en geld kost. Wolf komt er toch wel in en veel meer risico's dat de paarden zich ernstig verwonden. Om het over alle andere dieren, maar ook kinderen die per ongeluk tegen een draad aankomen nog maar niettemin hebben

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:06

Ik heb een paar jaar terug gaten gegraven in onze paddock zodat het water naar het maisland kon lopen.
De wolf hoeft hier niet eens moeite te doen om naar binnen te wandelen.
Als ik grote paarden had gehad was ik ws niet zo ongerust geweest.

Mijn stalbaas zei dat hij kon garanderen dat de wolf niet van stroom houdt en hij echt niet in onze paddock komt.
Dan denk ik aan alle keren dat het stroom per ongeluk tijdelijk uit heeft gestaan.
De bramenstruiken waardoor het stroom weglekt. De hoeveelheid hectare die op 1 stroomkast staat.

Op een stal van 40 paarden is er 1 noodstal aanwezig. Schuilstal afsluiten (van onder tot boven met een één of andere deur) zou kunnen, maar dan kunnen de kuddegenootjes er geen gebruik van maken.
Zeker in de zomer maken ze er veel gebruik van tegen de muggen en vliegen.

Aan kinderen heb ik geen boodschap, niet mijn probleem als die een optater krijgen.
Sta sowieso niet aan een openbare weg oid.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 08:45

Als ik zie waar mijn jonge hond onderdoor en overheen kan qua hout. Ik denk niet dat een houtwal gaat helpen. Tenzij je er meidoorn in verwerkt misschien.