Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:00

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:22

Staat al sinds aug vorig jaar erop

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:24

Ik vind het wel echt een leukerd :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:24

Dat kan 2 dingen betekenen.... Of er zit een addertje onder het gras.... Of de eigenaar vind vanaf 25.000 pas een aannemelijk bod

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:44

Wiwabalia schreef:
Had iemand deze gezien? Spreekt mij qua exterieur wel aan, ik ben niet zo thuis in die afstammelingen..

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... nt=app_ios

Mijn ervaring met Charmeurs is dat ze een opvoeding nodig hebben van kundige ruiters. Uitzonderingen daar gelaten, maar die ik ken lopen inmiddels psg/inter en hebben nog steeds streken. Painted Blacks staan bekend om kijkerig te zijn, maar zijn vaak wel erg op hun ruiter gericht.
Beide bloederig, maar persoonlijk schrik ik nooit zo snel van een afstammeling. Het kan net zo goed een hele brave en simpele zijn met zo’n papier. En hoe je er zelf mee omgaat is ook heel bepalend.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:30

Die mankeerde iets lichamelijks (uit m'n hoofd in de rug maar dat durf ik even niet meer met zekerheid te zeggen.)

Kennis van me had ook interesse tijd terug

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:32

Was er niet iemand in dit topic die naar dit paard heeft gekeken en dat het was afgekeurd?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:58

Flevolander schreef:
Lizenlotte schreef:
Gefeliciteerd flevolander, vertel eens wat meer?

Uiteraard afhankelijk van de keuring.. maar het betreft een grote(1.75 denk ik)5 jarige vosbles met 4 witte benen(dit de kleine meisjesdroom is na 3 paarden eindelijk gelukt :+ ) Charmeur x Painted Black. Beetje groen nog voor zijn leeftijd, maar hij heeft een goede instelling en een klein hartje, dus ik denk dat het goed moet komen :j

[ [url=m/GxuOPd.png]Afbeelding[/url] ]

@wiwabalia: zou flevolander even pb-en

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:33

Wiwabalia schreef:
Had iemand deze gezien? Spreekt mij qua exterieur wel aan, ik ben niet zo thuis in die afstammelingen..

Ik vind het paard op de 1e standfoto aanspreken.
Bij foto 2 vraag ik me af wat er aan de hand is. Lijkt wel zwelling bij de schouders.
Op foto 3 krijg ik het gevoel dat paard een issue heeft met zijn lijf. Het ziet er wat "moeizaam " uit.
Ik heb verder geen ervaring met de afstamming

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:40

Seven schreef:
Die mankeerde iets lichamelijks (uit m'n hoofd in de rug maar dat durf ik even niet meer met zekerheid te zeggen.)

Kennis van me had ook interesse tijd terug

:o
Nou daar zit ik zeker niet op te wachten, gezien ik al een pensionada met rugproblemen heb..

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:31

Eef_Bam schreef:
Flevolander schreef:

Uiteraard afhankelijk van de keuring.. maar het betreft een grote(1.75 denk ik)5 jarige vosbles met 4 witte benen(dit de kleine meisjesdroom is na 3 paarden eindelijk gelukt :+ ) Charmeur x Painted Black. Beetje groen nog voor zijn leeftijd, maar hij heeft een goede instelling en een klein hartje, dus ik denk dat het goed moet komen :j

[ [url=m/GxuOPd.png]Afbeelding[/url] ]

@wiwabalia: zou flevolander even pb-en

*meld zich*

Nog steeds jammer dat hij mijn stallen niet heeft weten te vinden.

Ik heb inmiddels sinds februari een Expression merrie.. zou binnenkort even recente foto's delen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:52

Wiwabalia schreef:

Tegen elk aannemelijk bod dan ga ik er vanuit dat er een addertje onder het gras zit. Vermoedelijk een bemerking oid, wat geen probleem hoeft te zijn voor jou maar dat weet je niet. Ik zou dus gewoon even bellen en goed doorvragen. Het is wel een knap dier.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 09:06

@Flevo, wat is de reden dat je hem hebt laten staan? (Mag via pb)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:57

Altijd jammer dat ze toch iets mankeren, zet dat gewoon bij de advertentie.

Valt me wel op hoeveel er op staan met krampbenen, rug problemen etc

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:05

Seven schreef:

Het valt me toch op dat er heel veel kapotte of paarden op hoge leeftijd worden aangeboden.

Wij vinden een bemerking geen probleem zolang het paard goed gezond is en verder geen klachten heeft. We zoeken gewoon een fijn paardje om als gezin van te genieten. Ik had een oproep staan op mp. Maar er werden zowat alleen kapotte paarden aangeboden.

Heb hem maar verwijderd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:11

Elisa2 schreef:
Wiwabalia schreef:

Tegen elk aannemelijk bod dan ga ik er vanuit dat er een addertje onder het gras zit. Vermoedelijk een bemerking oid, wat geen probleem hoeft te zijn voor jou maar dat weet je niet. Ik zou dus gewoon even bellen en goed doorvragen. Het is wel een knap dier.

Twee vragen die je zou kunnen stellen zijn:
Waarom pas met 5 jaar zadelmak gemaakt? Bij een merrie kan dat (bv als er eerst een paar veulens mee zijn gefokt) maar bij een Ruin?
Zo'n paard met die maat en uitstraling zou toch in deze markt wel 20.000 kosten. Dan zou je verwachten Bieden vanaf 20K ofzo. Maar t.e.a.b?
Charmeur (Florencio x Jazz) zelf was niet makkelijk en ook zijn nakomelingen kunnen hele stevige karakters hebben en niet voor iedereen geschikt zijn.
Belangrijk om goed navraag te doen naar zn achtergrond. (*Edit, ik zie dat ie al eerder verkocht is geweest*)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 13:14

In mijn zoektocht laat ik bepaalde afstammelingen staan als de hengst een naam heeft kwa karakter. Ik heb daar gewoon geen zin meer in. Ik heb al een drama queen staan met gebruiksaanwijzing welke je met fluwelen handschoenen moet rijden. Daar hoef ik er niet nog 1 van.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 13:20

Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor een opvolger van m’n huidige paard. In 2020 gekocht en helaas begin dit jaar volledig onbelastbaar verklaard na een jaar aan onderzoeken en revalidatie ;(. Dus die staat nu lekker met pensioen.

Of ik echt nog een paard wil weet ik niet, maar als ik zie hoe lekker iedereen bezig kan zijn, zou ik dat toch eens écht willen ervaren. Ik zoek een allrounder, geen bijzondere beweger of springer. Gewoon een beetje aan de slag samen, af en toe de bak in, af en toe het bos. Eigenlijk wat ik tot een jaar geleden met mijn paard kon, alleen is die zo neurotisch en heeft echt een gebruiksaanwijzing van honderden pagina’s ( :=), dat iets minder sensibel ook leuk zou zijn.

Alleen wat ik vooral lijk te vinden zijn ofwel enorme beloftes voor de toekomst, ofwel beloftes met een bemerking, ofwel Stal Doorstap :') Toen ik drie jaar geleden zocht had ik het idee dat er veel meer (gezonde) huis-tuin-keukenpaarden te koop stonden. Het enige dat ik echt niet wil is een Spanjaard, maar laten er daar nou ontzettend veel van te koop staan.

Ik heb nu een draver, ik twijfel tussen enerzijds weer een draver maar dan een jonkie (die van mij was 11 toen ik hem kocht) of een wat ouder, stabieler “regulier” rijpaard. Gewoon om echt plezier mee te maken, niet om op niveau te komen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 13:53

Er zijn zat 'reguliere' rijpaarden die zoiets makkelijk kunnen. Zelfs als ze als 1 of ander sporttalent worden geadverteerd, haha. Zulke dingen hebben wij met elk paard gedaan, ook mijn moeder die gewoon meer recreatie ruiter is en dus geen sensibel sportdier wil. Die wil gewoon op vakantie met paard en daar buitenritten maken, van alles in de bak en aan de hand en noem maar op. Het is een kwestie van tussen de regels lezen en goede vragen stellen, naast natuurlijk proefrijden.

Ze worden vaak alleen niet zo geadverteerd en op dit moment zitten de prijzen wel tegen. Die belofte hoef je ook niet waar te maken he? Leuk als ze dat denken, maar paard heeft er geen last van als er niks mee gebeurd.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 14:07

Tuurlijk hoef je die belofte niet waar te maken, dat begrijp ik. Maar aan de beloftes hangt ook een prijskaartje en ik vind 15-20k wel even veel geld om dan uit te geven aan een paard dat hoofdzakelijk mee gaat op bosrit en niet bijzonder veel hoeft te kunnen. Dat bedoel ik er meer mee te zeggen :) 3 jaar terug had ik bijna een 15-jarige KWPN merrie gekocht met echt wel leuk papier en leuke bewegingen. Dat maakte voor mij beide niets uit want die ambities heb ik niet, maar als dat paard nu zou gaan, was de prijs 3x zoveel geweest. En dat geeft ook niet, als dat betekent dat paarden nu op waarde verkocht worden, maar wat ik al zei, als ik niet op zoek ben naar extra bewegen of een mooie pedigree, hoef ik daar ook niet per se de hoofdprijs voor te betalen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:35

beegee schreef:
Tuurlijk hoef je die belofte niet waar te maken, dat begrijp ik. Maar aan de beloftes hangt ook een prijskaartje en ik vind 15-20k wel even veel geld om dan uit te geven aan een paard dat hoofdzakelijk mee gaat op bosrit en niet bijzonder veel hoeft te kunnen. Dat bedoel ik er meer mee te zeggen :) 3 jaar terug had ik bijna een 15-jarige KWPN merrie gekocht met echt wel leuk papier en leuke bewegingen. Dat maakte voor mij beide niets uit want die ambities heb ik niet, maar als dat paard nu zou gaan, was de prijs 3x zoveel geweest. En dat geeft ook niet, als dat betekent dat paarden nu op waarde verkocht worden, maar wat ik al zei, als ik niet op zoek ben naar extra bewegen of een mooie pedigree, hoef ik daar ook niet per se de hoofdprijs voor te betalen.

Tegenwoordig is alles "een belofte" als is het maar op ellende :D
Ik zie ze echt nog steeds op Marktplaats staan en heel eerlijk, het is niet lastiger dan vroeger; toen stonden ze ook al niet bij bosjes op Marktplaats & co.

Goed lezen, goed kijken, buiten de bekende kaders denken en dan zijn ze er nog steeds.
Ik had dit weekend waarschijnlijk nog wel een leuke Lippie kunnen kopen, als ik tegen de eigenaar gezegd zou hebben dat ik iets zocht.

De NVVR had weer haar befaamde Hemelvaartweeknd en als ik dan eens kijk wat daar rond liep: een Creollo, twee Appie's, twee KWPN-ers, een Draver, een Berber, een Fellpony, drie Lippizaners, twee IJslanders, een Tinker, een HTK-pony en een Fries.

Voldoende inspiratie?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:51

Geen freiberger Ikke? Moet ik toch weer lid worden? :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:57

Ik zou ook graag een zoekertje plaatsen :-)

7 - 14
Ruin
168-175
Hoeft geen dooie te zijn, maar ook geen rodeo billie, wellicht speld in een hooiberg, maar we hebben hoop. Moet voornamelijk betrouwbaar zijn en wat gezien hebben. Het liefst 1 waar al wat knoppen opzitten, M/Z. Moet mee kunnen naar buiten, zowel alleen als in een groep.

Voorkeur voor kleur is er ook, het liefste een saaie :+ donkerbruine, maar hierin kunnen we water bij de wijn doen (doodzonde :+, maar toch)

R/K goedgekeurd met mogelijkheid tot overkeuren kk.

Zijn niet op zoek naar Buitenlanders :o Duits bloed, KWPN heeft de voorkeur.

Budget in overleg :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 16:10

Belker schreef:
Geen freiberger Ikke? Moet ik toch weer lid worden? :D

Jij moet gewoon weer lid worden, punt!
:D

Nee, Lippies van Jaq zijn heel leuk maar het is niet gezegd dat ze ook bij mij passen.
Maar je kunt niet blijven fokken zonder iets te verkopen. Ze verkoopt ze dus ook af en toe maar daar hoeft ze niet mee te "leuren", die paarden verkopen zichzelf uitstekend; de kopers staan net niet opgesteld in rijen van drie :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 18:03

Olikea schreef:
Seven schreef:

Het valt me toch op dat er heel veel kapotte of paarden op hoge leeftijd worden aangeboden.

Wij vinden een bemerking geen probleem zolang het paard goed gezond is en verder geen klachten heeft. We zoeken gewoon een fijn paardje om als gezin van te genieten. Ik had een oproep staan op mp. Maar er werden zowat alleen kapotte paarden aangeboden.

Heb hem maar verwijderd.

Ja ik heb het zelfde
Of heel rille paarden en laat dat nou net zijn wat we niet zoeken :Y)

Ik heb iets op het oog dus dat is weer afwachten
Ook een andere leuke ruin bekeken maar die was weer echt flegmatisch dat werkt ook niet voor ons