Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:26

Die achterhanden blijven bij die jonkies ook vaak wat langer schraal idd, en het is idd het eerste die weer uit balans gaat bij een groeispurt. Hij is ook pas drie dus zal er nog enige keren in en uit balans gaan :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 10:36

Succes Kathleen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 14:28

Zo, miss trut is niet blij. := :=
Liefde en haat liggen echt dicht bij elkaar met een merrie. _O-

Duhelo: Hij mag niet meer uit balans gaan hij is klaar met groeien. :j :+ >;) Hij mag alleen nog de breedte in gaan. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 14:29

pmarena schreef:
Had je hem niet gevraagd om te stoppen met groeien....?

Pensionpaard....staat die bij je moeder dan...?
Had je het verder nog niet over gehad toch dacht ik...? :)

Hopelijk een fijne wedstrijd met madammetje +:)+

:j hij heeft beleeft geweigerd geloof ik… :=

Pensioenspaard staat nu op de grote weide. De merrie gaat daar dan ook tijdelijk naar toe maar wel met een volledige weide (50m) tussen de hengsten en de merrie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 16:39

Ik ben wel benieuwd nu hoe het gegaan is Kathleen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 18:25

pien_2010 schreef:
Ik ben wel benieuwd nu hoe het gegaan is Kathleen.

Ben net gestopt bij de veulens dus nog niet lang thuis. :D een van de mannen is een kinderziekte aan het doormaken dus heb Rêve thuis tel geïnstalleerd, me om gekleed en weer vertrokken. :=

Ze was net te gespannen om er aan te kunnen rijden, ze schrok van de tennisvelden die er naast liggen en ze bleef wel gehoorzaam maar ze is dan zo.. ‘net niet.’

65,2% wat een record is bij deze jury. Enkel activiteit en sprong als commentaar. Zijn mening over de aanleuning is dus iig beter nu. :+ maar ik gok dat ik bij deze jury gewoon nooit echt scores ga rijden. Met Sam lukte dat wel nogal eens maar Rêve is niet zijn type paard. Sometimes you win one, sometimes you lose one. :+

Ben blij dat ze wilde blijven werken ondanks dat ze bij het losrijden meerdere keren besloot om naar de vrachtwagen terug te keren. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 20:45

Vind het best een nette proef al bij al, je ziet wel heel duidelijk dat ik ook last heb van mijn linkerzijde :o hield bewust links mijn been er af omdat ik voelde dat het niet helemaal luisterde maar het valt wel heel erg op. :o

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:02

Proficiat zeg, dat zijn weer mooie punten.

Wanneer mag / kun / ga je promoveren?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:03

Ik vind haar ook wel beter blijven lopen dan weleens in andere proeven te zien was. :j Her en der valt ze wat uit elkaar en ik kan me nog altijd voorstellen dat je haar power graag meer op wedstrijd zou tonen. Maar in zijn geheel ziet dit er echt netjes uit.
Hoe is het momenteel met Sam? Bevalt het pensioen hem nog altijd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 21:17

Rocamor schreef:
Proficiat zeg, dat zijn weer mooie punten.

Wanneer mag / kun / ga je promoveren?

Ik ben aan het overwegen om volgende week hoger in te schrijven. Heb al even genoeg WP om hoger te gaan maar wilde haar aanleuning en galop eerst beter. Volgende niveau is no galop-stap en stap-galop naast wijken, middendraf en achterwaarts. Die middendraf ga ik niet op wachten maar de achterwaarts en eenvoudige wissel wilde ik er wel thuis in en bij het losrijden ging ze vandaag ook vrij netjes AW ondanks dat ik haar er net niet door kreeg.

Mars schreef:
Ik vind haar ook wel beter blijven lopen dan weleens in andere proeven te zien was. :j Her en der valt ze wat uit elkaar en ik kan me nog altijd voorstellen dat je haar power graag meer op wedstrijd zou tonen. Maar in zijn geheel ziet dit er echt netjes uit.
Hoe is het momenteel met Sam? Bevalt het pensioen hem nog altijd?

Ik denk dat hoger gaan dat ‘probleem’ wel op kan lossen. Als ik thuis wat meer oefeningen kan rijden komt het er veel meer uit. Het zijn ook gewoon saaie proeven met overgangen op de meest ellendige plaatsen. :=
Kreeg haar bij het losrijden ook niet helemaal op dat achterbeen. Als Rêve gespannen is blokkeert ze haar bekken en dan krijg je haar gewoon niet bij elkaar. Na de proef proestte ze ineens en kwam ze los. :roll:
Zei ook al ‘had ge dat nu niet vijf minuten eerder kunnen doen? >;)

Moet even kijken of ik mijn regionale start of de onderlinge KNHS als die er is, dan zou L2 of M1 ook kunnen denk ik. Moet ik de proeven even lezen.

Als ik nu hoger ga is het geen kampioenschap maar ben de proeven zo beu _O-

Sam deed het goed de afgelopen weken maar vandaag niet helaas. Weer veel zitten rennen. :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 22:49

Eh ze moet volgende week dan ook wel volte 10m in galop kunnen tonen. _O- die was ik even vergeten. En bij de B en de E dus geen gesmokkel. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 23:45

Oh en wat licht en stand doet. Dwaze foto’s want hij kwam steeds naar me toe. Als leerlinge er is haar eens foto’s laten maken of hem laten vast houden maar deze schelen dus 5 minuten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kweenie. Ik vind hem terug zo’n slungel. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:14

Netjes gereden en goed idee om haar hoger te starten. En eens Joy is weer slungel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:30

Die bruine laat ook ribben zien. Misschien zit er gewoon niet zoveel voeding in het gras / hooi momenteel....?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:34

Ik vond haar in elk geval actiever lopen in deze proef dan bij de vorige.

Joy is inderdaad weer wat meer een slungel geworden. Die ribben zie je inderdaad duidelijk op de foto's. Vooral op de eerste.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 11:58

pmarena schreef:
Die bruine laat ook ribben zien. Misschien zit er gewoon niet zoveel voeding in het gras / hooi momenteel....?

Die bruine is herstellende van leverproblemen, 15cm gegroeid (en nog bezig) en al een hoop bij gekomen. Die staat ook onder DA toezicht. :) dat is ook degene die momenteel ziek is. :(:)
Verder maak ik me weinig zorgen om zijn conditie omdat die op elk gebied positief ontwikkeld is. Hij is alleen ook groei aan het inhalen lijkt het. hij is een jaar jonger dan de rest en hij heeft 1 paardgefokte al in gehaald inmiddels en is goed op weg om de 2e ook voorbij te steken sinds zijn lever weer goed is. :=

Sinds juni geloof ik is zijn lever oké en toen is ie de lucht in geschoten.
Hij krijgt ook bij trouwens maar volgens mij steekt die alles in de lucht in gaan. :=
Hij is wel veel actiever, speelser en beter (sterker) in zijn lopen dus icm recent DA onderzoek (bloed nagekeken, ontworming enz) maak ik me nog geen zorgen om de bruine.
petraaken schreef:
Ik vond haar in elk geval actiever lopen in deze proef dan bij de vorige.

Joy is inderdaad weer wat meer een slungel geworden. Die ribben zie je inderdaad duidelijk op de foto's. Vooral op de eerste.

Ze liep ook veel meer zelf maar dus gewoon niet helemaal op dat achterbeen. :\

Idd en die zijn dus gewoon op vijf minuten van elkaar genomen. Niet eens. Ben van plek gewisseld omdat Leo voor me kwam staan. _O- Nu hij wordt bij gevoerd sinds drie? weken en op de bovenlijn is hij al beter.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:48

Ik vind hem niet mager zo van op de foto. Ik zie ze net als jij liever ronder, maar het is niet dat hij ingevallen staat aan zijn flanken ofzo. En het is natuurlijk een hengst, die verbruiken toch meer energie.
Dat zag ik ook altijd bij de hengsten die ik reed, de ene wist dat hij ballen had en was ook erg druk maar die stond nooit scherp. De andere hengst was dan net een ruin qua gedrag en was een sprietje..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:49

ik vind het ook niet zo erg lijken hoor. Hij is echt nog maar 3 hé, dan mogen ze wel wat ribbig zijn (beter zelfs voor de gewrichten). Zijn toplijn is netjes, zijn kont is gevuld genoeg, de rest moet die nog wat spieren bijkrijgen maar dat komt wel als die 5 is. En die vetjes op de ribben komen ook wel nog.
Geen zorgen in maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 14:42

Ja eentje is hier goed aan het groeien. Zie hem ook liever dikker (de bruine) maar is niet tegen aan te voeren. := eentje is een wat moeilijke situatie. Joy wordt bijgevoerd maar voor de winter willen we ook wat nattere balen dat ze wat meer eiwitten hebben. In de zomer doen we dat niet ivm gras dat het geen en-en is. Nu met de vachtwissel is het wellicht al geen slecht plan om de andere balen te vragen.

Dat het steeds van 30 graden naar 20 graden met regen gaat helpt ze ook niet denk ik. :=

Voor in het werk zie ik Joy liever terug wat dikker. Hij heeft ook niks meer gedaan sinds die dinsdag. Maar hij speelt wel enorm veel dus energie verbruikt ie toch. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 22:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een en al focus onze terror. :+

Zondag start ze dus een niveau hoger. Dat is of de beste of de slechtste beslissing. _O-
Rêve haar pit-crew:

Afbeelding
Mijn mooie verjaardagssokken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga toch terug op Sam. Als hij rustig kan stappen gaat leerlinge een paar staplessen eerst op hem krijgen om wat gevoel te krijgen voor meer paarden en als we zo op bouwen en het klikt mag ze onder begeleiding hem rustig op bouwen naar L niveau. Kijken wat Sam er van vindt ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 07:09

Die kop van madammetje, die lijkt het niet meer dan logisch te vinden dat alle aandacht naar haar gaat, zo heurt het, goed betrokken en gekwalificeerd personeel om je heen :j :D

Ja leuk voor Sammie dat hij weer wat mag gaan doen +:)+

En wat een mooi zadeltje is dat toch op de foto's +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 11:27

:j Drie mensen in haar personeel vindt ze het absolute minimum. :j Meer mag ook want dan is er nog eentje die ze kan klieren en is de kans groter dat er iemand snoep in zijn of haar zakken heeft. :+

Heel fijn zadel is het ook. Heb eigenlijk sinds geen last meer van mijn heupen na het rijden. Als ik voor het rijden last heb is het van tijd zelfs beter er na. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 11:50

Top hoor! Met rijden wordt je bekken / onderrug ook lekker los gewiegd natuurlijk. Als je dan niet te breed hoeft te zitten kan dat ook fijn zijn voor je heupen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 16:09

:j vandaag strakke gure wind. Kreeg alle oefeningen probleemloos gereden ondanks dat ze bang was van alles wat bewoog dus ik zou op zijn minst de proef moeten uitgereden krijgen. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:48

Famous last words :=