Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Opnieuw leren rijden hoefde ik niet, ook al was ik een jaar of 4 / 5? Gestopt. De 1e keer even balans zoeken en kijken of mijn lijf het nog wel aan kon aangezien dat achteruit gegaan wasna die 1e keer had ik wel kunnen gaan kijken, maar mocht gelukkig tussendoor wat blijven rijden.
Maar misschien wel het verschil dat ik daarvoor al jaren eigen paarden gehad had, dus ik ook al wist wat ik zocht. En dus ook dat ik geen vreemden vertrouw, dus die 1e paar keer even wilde rijden bij iemand waarvan ik wel zeker wist dat die eerlijk was.
Shar123 schreef:Wat een gaaf paard Romeo! Helemaal mijn type! Veel geluk ermee!
Ik ga maandag een paard bezichtigen en vind het ontzettend spannend omdat ik twee jaar niet gereden hebt! Maar paardrijden is net als fietsen toch!?
c_alsemgeest schreef:Ik heb de vorige keer met proefrijden wel 2 gehad die 'nuchter' paard iets anders hadden ingeschat, juist omdat ze mij kenden
Ik blijf ook wel zitten... maar ik wil dat geren en gesteiger niet als het er een van mezelf is.
En als je verwacht op een lief beest te gaan zitten en je schiet ineens volledig de lucht in bij de eerste beenhulp denk je ook echt "wtf?"
Mist schreef:Ik was bijna niet gaan kijken bij het paard wat ik gekocht heb. Stond al 2mnd te koop en toen ik belde zeiden ze dat de reden was dat ze vervelend werd als een ruiter niet stabiel kon zitten ik had al 5 jr niet gereden ( kapot paard cadeau gekregen die hier uiteindelijk alleen pensioen heeft gehad,) ze zeiden ook dat ze nooit 2 dgn achter elkaar klanten lieten komen omdat ze nadien altijd weer ff goed gereden moest worden.
Ze ging bij voorrijden al vervelend doen, stalruiter reed haar er doorheen. Toen ik er eenmaal op zat wist ik het eigenlijk gelijk dit zou ze worden, nog 2x gaan proefrijden, keuring etc. . Ze staat nu 1 maand hier en het is het braafste paard wat ik ooit gehad heb, nog geen pas verkeerd gezet en super makkelijk in de omgang. Net na week stilstaan (bak niet te rijden regen) er op zonder longeren en nog steeds hartsikke braaf. Terwijl het absoluut geen slome is. Blijkbaar kiest een paard je ook uit.
Shar123 schreef:Leuk om een paard voor het hele gezin te hebben Simone!
Hier een baalmomentje… afspraak voor maandag afgezegd doordat ze al verkocht is. Zo jammer! Gelijk weer een wijze les om volgende keer meteen de auto in te springen!
ikke schreef:Shar123 schreef:Leuk om een paard voor het hele gezin te hebben Simone!
Hier een baalmomentje… afspraak voor maandag afgezegd doordat ze al verkocht is. Zo jammer! Gelijk weer een wijze les om volgende keer meteen de auto in te springen!
Dat heb ik hier al zo vaak geroepen: zie je iets leuks, stap je in de auto en ga je kijken.
Ik ben het wel met Dilan eens dat je je niet onder druk moet laten zetten maar je kunt in deze tijd ook niet verwachten dat een paard een week te koop blijft staan.
Handel je direct en duidelijk, zal een verkoper ook eerder geneigd zijn om ruimte te scheppen.
Echt goede paarden stonden overigens voor corona ook niet lang te koop.....
Dilan93 schreef:Probeer je niet te laten opjutten. Is lastig, maar een paard is niet iets dat je onder haast of druk moet kopen.
De markt is ook gewoon idioot momenteel. Je moet bijna in de ochtend bellen en in de middag bij betreffend paard staan met trailer en direct meenemen.
Daarom vind ik het fijner om bij paarden te gaan kijken die niet actief in de verkoop staan of bij mensen die via oproepjes op Facebook een goed plekje zoeken.
Donja schreef:Maar hoe vind je een paard dat niet actief in de verkoop staat...
Mijn zoontje groeit van zijn pony af, dus we zijn wat aan het rondkijken naar een groter maatje. Maar ja, de D maat is erg gewild en we hebben wel wat voorkeuren.. Dus op zijn manege weten ze ervan en wat vrienden die ook in de paarden zitten.. We hebben geen haast gelukkigDus 1 die niet actief in de verkoop staat zou voor ons weer mooi zijn
Maar als er een nieuwe bij komt, moet er ook wat weg. Maar die wil ik niet actief in de verkoop zetten (heb er wat moeite mee en geen haast), dus ook die bij die paardenvrienden aangegeven. Meer kan ik niet doen denk ik
Donja schreef:Maar hoe vind je een paard dat niet actief in de verkoop staat...
Mijn zoontje groeit van zijn pony af, dus we zijn wat aan het rondkijken naar een groter maatje. Maar ja, de D maat is erg gewild en we hebben wel wat voorkeuren.. Dus op zijn manege weten ze ervan en wat vrienden die ook in de paarden zitten.. We hebben geen haast gelukkigDus 1 die niet actief in de verkoop staat zou voor ons weer mooi zijn
Maar als er een nieuwe bij komt, moet er ook wat weg. Maar die wil ik niet actief in de verkoop zetten (heb er wat moeite mee en geen haast), dus ook die bij die paardenvrienden aangegeven. Meer kan ik niet doen denk ik
Danique_G schreef:Ik had een leuke bezichtiging! Ben erg positief en laat het vanavond weten aan de verkoper
Enige wat me een tikje weerhoud is het feit dat 1 hoefje wat stijler is dan de ander. Ik moest eerlijk gezegd vrij goed kijken voor ik het zag en het is zeker geen bokhoefje. Niemand is 100% recht maar dit vind ik wel wat lastig..
ikke schreef:Danique_G schreef:Ik had een leuke bezichtiging! Ben erg positief en laat het vanavond weten aan de verkoper
Enige wat me een tikje weerhoud is het feit dat 1 hoefje wat stijler is dan de ander. Ik moest eerlijk gezegd vrij goed kijken voor ik het zag en het is zeker geen bokhoefje. Niemand is 100% recht maar dit vind ik wel wat lastig..
Dat hoeft niet, zolang je maar een hoefsmid hebt die het snapt.
Eventueel bij de keuring extra aandacht aan geven.
MyWishMax schreef:ikke schreef:Dat hoeft niet, zolang je maar een hoefsmid hebt die het snapt.
Eventueel bij de keuring extra aandacht aan geven.
Bij zoiets waar je goed naar moet kijken voordat je het ziet idd helemaal.goede smid en bij keuring na laten kijken. Maar dat durf ik wel aan. Bij heel groot verschil niet.
Danique_G schreef:Ik had een leuke bezichtiging! Ben erg positief en laat het vanavond weten aan de verkoper