Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:46

Josien_ schreef:
rien10 schreef:
Jongens, dit is geen doen. Beseffen die wolven wappies dit wel?

Nee natuurlijk niet :Y)

Ik denk dat het velen gewoon niet kan schelen. Ze lijken wel verblind door hun ideologie, en alles en iedereen moet wijken. Er zijn onder de wolvenliefhebbers echt heel wat mensen die tegen het hobbymatig houden van dieren zijn want die zijn slecht voor het milieu en i.t.t. dieren voor menselijke consumptie zijn ze nergens voor nodig. Die vinden het niet erg dat andere mensen zich zorgen maken over hun veulens, want die veulens zijn niet meer dan een ongewenste hobby van anderen.
Onlangs nog zo’n betweterig exemplaar ontmoet in de facebook-groep van onze gemeente (en ik woon dus heel landelijk, dat is dus geen type dat ergens in een grootstad woont). Mensen met dieren die niet blij zijn met de wolf zijn volgens hem dramaqueens en de schade door wolven is verwaarloosbaar (waarbij hij met “schade” louter financiële schade bedoelt, emotionele schade bestaat volgens hem niet als je dier gegrepen wordt).

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:00

Eilandje schreef:
Ik denk dat het velen gewoon niet kan schelen. Ze lijken wel verblind door hun ideologie, en alles en iedereen moet wijken. Er zijn onder de wolvenliefhebbers echt heel wat mensen die tegen het hobbymatig houden van dieren zijn want die zijn slecht voor het milieu en i.t.t. dieren voor menselijke consumptie zijn ze nergens voor nodig. Die vinden het niet erg dat andere mensen zich zorgen maken over hun veulens, want die veulens zijn niet meer dan een ongewenste hobby van anderen.
Onlangs nog zo’n betweterig exemplaar ontmoet in de facebook-groep van onze gemeente (en ik woon dus heel landelijk, dat is dus geen type dat ergens in een grootstad woont). Mensen met dieren die niet blij zijn met de wolf zijn volgens hem dramaqueens en de schade door wolven is verwaarloosbaar (waarbij hij met “schade” louter financiële schade bedoelt, emotionele schade bestaat volgens hem niet als je dier gegrepen wordt).

Dat heet eerder psychopaat als je je zo totaal niet kan inleven in andermans miserie en daar geen emotie bij hebt

Cer

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:42

Nou ja dat er ergens van die roeptoeters rondlopen is nog tot daar aan toe (en blijkbaar niet perse stads, dat scheelt weer :+ ) maar dat dit binnen de gemeenten / provincies en landelijk poot aan de grond gekregen heeft is slecht te begrijpen ..

Het is een verdien model en die pro wolf groep is daar nu op het juiste moment ingestapt denk ik. Aanhaken op de klimaat en natuurproblematiek voor eigen gewin. Ik vind het heel apart dat al die aangevreten dieren blijkbaar niet landelijk nieuwswaardig zijn.. je zou bijna gaan denken dat er een plan achter zit. Hebben de hobbiediereneigenaren geen spreekbuis die bijv bij een programma kan aansluiten ofzo?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:57

Veel omroepen zijn linkser dan links.
Dan kom je al snel bij Johan Derksen uit of zo

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:40

Marigold schreef:
Ik ben wel benieuwd wat jullie gedachten zijn over het voorjaar en weidegang van paarden en pony’s, voornamelijk met veulens.
Een groot deel van het landelijk gebied kan logischerwijs worden aangemerkt als potentieel wolvengebied, wat zijn jullie voorbereidingen?
Minder buiten, klein (nacht)stuk goed omheinen, hele percelen goed omheinen, in grotere groepen zetten, merries niet op het land laten veulenen? Of nog andere dingen waaraan jullie denken om straks de veulens te sparen voor de kans op een wolven aanval?
Want even los van voor of tegen, feit is dat wolven aanwezig zijn en zich in weides durven te laten zien.
De weides momenteel zijn erg leeg. Straks in het voorjaar is dat anders dus vooruitkijken is in deze wel van belang.

Ik heb dit afgelopen jaar aan de hand gehad. Had 3 veulens (1 welsh, 2 mini ) maar heb alles snachts binnen gehad en overdag toch gewoon buiten.
2 zijn binnen geboren in de nacht , en de laatste buiten op de avond maar die is gelijk daarna ook naar binnen gegaan en pas weer in de ochtend naar buiten.
En bij voorkeur in een grote en vaste kudde , zodat ze ook elkaar in bescherming nemen.
En in wolvengebied toch zeker extra draden in je omheining zetten. Persoonlijk zou ik er voor kiezen dan het hele perceel extra te omheinen.
Een kraal gaan ze denk ik eerder door je omheining heen, dan kan een wolf ze 'opjutten' in een kleine ruimte.

Kwa stemmen neig ik nu ook om op BBB te stemmen, ze hebben toch wel hele goede punten in de agenda staan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:55

Hier ook BBB en iedereen in de fam die niet stemt haal ik de biljetten op als ze mij machtigen tot maximum wat mag. Uiteraard erbij enkel als ik op hun mag stemmen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:59

Tijdens COVID mocht je voor twee gemachtigden stemmen.
Hopelijk is dat nog steeds zo.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:03

tienus63 schreef:
Tijdens COVID mocht je voor twee gemachtigden stemmen.
Hopelijk is dat nog steeds zo.

Dan kunnen we samen toch voor 6 stemmen. Maar zo groot is de fam niet die niet stemt.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:28

bedankt voor jullie reacties, ik ga het programma van BBB eens goed doorlezen :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:36

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:23

jolandje schreef:
bedankt voor jullie reacties, ik ga het programma van BBB eens goed doorlezen :j

Goed dat je hun programma gaat doorlezen, nooit verstandig om vanwege 1 standpunt op een partij te stemmen.

Hoe moeilijk en vervelend ik de aanwezigheid van wolven ook vind, ikzelf stem niet op die partij. Omdat ik vind dat er te veel dierenleed en milieu-problematiek aan de huidige agrarische sector kleeft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 05:03

mysa schreef:
jolandje schreef:

Goed dat je hun programma gaat doorlezen, nooit verstandig om vanwege 1 standpunt op een partij te stemmen.

Hoe moeilijk en vervelend ik de aanwezigheid van wolven ook vind, ikzelf stem niet op die partij. Omdat ik vind dat er te veel dierenleed en milieu-problematiek aan de huidige agrarische sector kleeft.

Dankzij de wolf worden die problemen enkel maar heel erg veel groter. Helaas is er dierenleed maar als ik kijk naar dieren en mensen leed dan kan ik beter helemaal niet meer stemmen. Dus na die afweging kom ik weer terug bij hun.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 07:51

BBB heeft wel de cijfers correct of als ze er niet eens zijn wil zij ze hebben. Cijfers die niet correct waar ons huidige kabinet wel op baseert.

En de wolf geeft juist dierenleed. Want dat varken binnen merkt niets van een wolf.
Dat kalfje/ koe buiten wel.
Juist door de opgelegde regels staan koeien al meer binnen dan de boer wil. Door de wolf dadelijk nog meer.

En al het hobby spul dadelijk ook.

En dan hebben we de manier van angst aan jagen en afslachten nog niet benoemd.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 08:09

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 08:22

DuoPenotti schreef:
Juist door de opgelegde regels staan koeien al meer binnen dan de boer wil. Door de wolf dadelijk nog meer.

Dit vind ik dan weer lastig want ik las laatst (volgens mij in dit topic) dat koeien prima binnen kunnen staan in loopstallen.
Ik was dus zo naief om te denken dat alle koeien in de zomer de wei opgaan (want ja, stads he :P ) maar dat is dus niet zo. Dat vond ik wel een tegenvaller..
Is dat vanwege de mestregels?
Want ik zou wel verwachten dat ze buiten staan.. Ik zou dan als stadse stemmen voor koeien op de wei en als dat niet gaat, dan maar geen koeien..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 08:30

Ja vanwege de mest regels.
De koeien staan prachtig binnen. Menig paard jaloers op denk ik.
Grote open ruimtes waar ze kunnen lopen waar ze willen met lig matrassen als ze zacht willen liggen.
Dat is het probleem niet.
Toch denk ik dat als het buiten fijn weer is een koe ook graag graast.

Maar in de buurt zie ik er zeker ook nog buiten staan. Melkkoeien aan huis. Jongvee verder van huis. Lekker chillen in de wei.
Precies gemeten in de mest regels.

Maar er zijn vorig jaar al volwassenen dragende koeien gedood.
Daar is toch geen lol aan.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:10

Marigold schreef:
Radio 1 staat deze week 5 dagen op de veluwe met als thema de wolf.

Deel 1: interview met Glenn.
Echt een goed interview vind ik het.
https://www.nporadio1.nl/uitzendingen/5 ... 30-5-dagen

Op 21 minuten zegt Glenn “ de wolf is echt een vluchtdier , ziet die jou dan vlucht die “.

Een ecoloog zou toch moeten weten dat een wolf een roofdier is, een toppredator.

Jan Terlouw is op 18 min te horen, en hij heeft wel bedenkingen bij de herintroductie van de wolf. Glenn geeft dan aan dat de wolven helemaal zelf hier zijn gekomen. ( maar dan wel toevallig lopend door zijn straat met een zender om).
Ik ervaar Glenn nog steeds als iemand die oneerlijk is, hij verdraait de boel.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:11

ik heb de petitie getekend, weg met die wolven

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:43

je link doet het niet, maar verwijst hier naartoe

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... qgbC1Pkt1M

jaja hond...hybride, hoe test die?

Maar mooi dat het een hond is, die mag dus wel afgeschoten worden, dus goed plan van bij12 om wolven voortaan hond te noemen, bedankt daarvoor :j

edit, ondertussen link weg :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:46

Maar dat testen gebeurt zo raar
In hun kloffie waar ze al overal mee naartoe zijn geweest doen ze de test
Als je ziet hoe forensisch medewerkers altijd schone witte pakken aan doen om de boel niet vervuilen en kruisbesmetting te veroorzaken..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:47

DuoPenotti schreef:
je link doet het niet, maar verwijst hier naartoe

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... qgbC1Pkt1M

jaja hond...hybride, hoe test die?

Maar mooi dat het een hond is, die mag dus wel afgeschoten worden, dus goed plan van bij12 om wolven voortaan hond te noemen, bedankt daarvoor :j

edit, ondertussen link weg :D

ja deze bedoelde ik, kreeg hem er niet goed op, bedankt voor het plaatsen :+ maar inderdaad, mensen met een jachtgeweer, knallen maarrr

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:48

klopt echwel
net van te voren met hun eigen hond geknuffeld en testen maar.

Daarnaast zijn ze natuurlijk alles behalve onafhankelijk.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 12:08

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 12:09

Afbeelding

Over stemmen politiek

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 12:20

Poepoe, alleen Omtzigt komt wat mij betreft in aanmerking.