Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:26

Dank jullie wel! En veel succes met jullie zoektocht.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:56

Mooi paard Romeo, veel plezier met hem!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 14:05

Ben niet echt van alles wat boven de 170 is maar wat een gaaf dier! Ook leuk dat hij bijna geen wit heeft :D veel geluk met hem

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:08

Wow Romeo, wat een beauty!!! <3 <3 <3 Dat is echt helemaal mijn type paard en ook nog een afstamming met 2 van mijn favo hengsten. Helaas voor mij te groot, maar als zoiets rond de 1,65 op mijn pad zou komen zou ik denk ik heel hard aan mijn spaarvarken gaan schudden :D

Florencio en vooral ook Burggraaf, naast looks, beweging (en burggraaf ook heel leuk springen!!) ook superfijne karakters. Daar ga je denk ik heel veel plezier mee hebben!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 21:26

Gaaf paard Romeo!! Daar ga je veel plezier aan hebben.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 16:33

Wat een knappert Romeo!

pfff dat proces van opzoek naar een eigenpaard wordt ik heeel zenuwachtig van :)
Mijn instructeur heeft die kruising fries opgehaald en ik heb hem gisteren gezien, mooi paard! (een bruine trouwens) wat een joekel :-) nu is het afwachten terwijl ze hem op stal gaan 'uitproberen' of het iets kan zijn voor mij. (ik ben niet zo'n held en kwa rijervaring tja wel zo'n 18 jaar maar het meerendeel daarvan op buitenritten met makkelijke pony's). Afwachten en duimen dus... pffff daar ben ik zo slecht in :-D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 16:40

pjer schreef:
Wat een knappert Romeo!

pfff dat proces van opzoek naar een eigenpaard wordt ik heeel zenuwachtig van :)
Mijn instructeur heeft die kruising fries opgehaald en ik heb hem gisteren gezien, mooi paard! (een bruine trouwens) wat een joekel :-) nu is het afwachten terwijl ze hem op stal gaan 'uitproberen' of het iets kan zijn voor mij. (ik ben niet zo'n held en kwa rijervaring tja wel zo'n 18 jaar maar het meerendeel daarvan op buitenritten met makkelijke pony's). Afwachten en duimen dus... pffff daar ben ik zo slecht in :-D

Tja, je kan ook even terug lezen er daar wellicht je voordeel mee doen......

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:02

Gaaf paard romeo

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:37

Dank jullie wel meiden! Ben enorm blij met hem. Gisteren weer gereden en enorm braaf.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:15

Ik heb mijn oog laten vallen op een dier wat vrij jong is (nog geen 1,5). Beestje is knap en lijkt aanleg te hebben. Voor mijn gevoel vragen ze wel wat ruim op de vp. Wat is “normaal” voor een dergelijk dier?

Snap overigens dat dit moeilijk inschatten zo is zonder enige context, ik wil ook wel een pb sturen :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:21

Ligt er aan... wat is het? Ras, richting, afstamming, wat voor lijnen?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:22

Ik geloof niet zo in ‘wat is normaal’
De verkoper heeft een bedrag wat gevraagd wordt en de koper een bedrag dat diegene ervoor wil betalen.
Zit dat ver uit elkaar zou ik gewoon verder zoeken.
En anders gewoon netjes het gesprek aangaan.
Als een koper tegen mij zou zeggen dat ik mijn paarden te duur aanbied dan zou ik zeggen dat de koper gerust verder mag zoeken.
Vind het dus ook niet de taak van een ander om te bepalen wat ik mag vragen voor mijn paarden.
En al helemaal niet iemand die mijn paarden niet eens kent.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:33

ajesca123 schreef:
Ik geloof niet zo in ‘wat is normaal’
De verkoper heeft een bedrag wat gevraagd wordt en de koper een bedrag dat diegene ervoor wil betalen.
Zit dat ver uit elkaar zou ik gewoon verder zoeken.
En anders gewoon netjes het gesprek aangaan.
Als een koper tegen mij zou zeggen dat ik mijn paarden te duur aanbied dan zou ik zeggen dat de koper gerust verder mag zoeken.
Vind het dus ook niet de taak van een ander om te bepalen wat ik mag vragen voor mijn paarden.
En al helemaal niet iemand die mijn paarden niet eens kent.

Ben ik het mee eens hoor. En ik zie het ook wel zo simpel in dat als ik voor mijn gevoel teveel betaal voor wat ik krijg potentieel (even cru gezegd) er de verkopende partij het er niet mee eens is, dat het geen match is.
Ik heb alleen geen ervaring met het (ver)koop proces van dergelijke jonge dieren dus ik vind een ervaren oog prettig

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:48

c_alsemgeest schreef:
Ligt er aan... wat is het? Ras, richting, afstamming, wat voor lijnen?

Mee eens. Dat maakt echt wel wat uit. Wil ik er nog aan toevoegen Is het een merrie of een hengst? Kleur?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:00

Verschilt zo ontzettend. Ik heb bij de arabieren jaarlingen van 1500, maar ook van 5000 te koop zien staan.

Persoonlijk vind ik de vraagprijs voor mijn huidige paard de max van wat ik voor een jaarling uit zou geven.

Maar ik heb bvb geen show- of fokambities.
Ik zocht een leuk dier dat me aanspreekt en niet heel bang/ terughoudend is. :)

En dat hopelijk later een fijn rijpaard wordt waarmee ik endurance kan starten. Maar dat is ook een groot deel opvoeding/training

Shar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 06:23

Wat een gaaf paard Romeo! Helemaal mijn type! Veel geluk ermee!

Ik ga maandag een paard bezichtigen en vind het ontzettend spannend omdat ik twee jaar niet gereden hebt! Maar paardrijden is net als fietsen toch!? :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 06:30

Wat een knap paard romeo!

En shar123, geen mogelijkheid om ervoor even op een bekend paard of een paard van iemand die je kent te stappen? Ik vond het niet zo handig om na tijd niet te rijden voor het eerst op vreemd paard van vreemde eigenaar te stappen, vooral omdat ze niet allemaal zo eerlijk zijn. Ik heb dus eerst 2 keer paard geleend om die eerste onwennigheod weg te nemen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:46

Shar123, ik had hetzelfde probleem en kwam daar en moest proefrijden op een barebackpad en lag er bijna naast omdat paard omdraaide en begon te steigeren omdat ik in onbalans zat _O- Paard toch gekocht en is helemaal goed gekomen :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:49

Shar123, ik zou het wel fijn vinden om even te wennen op een bekend paard.

Gelukkig heb ik tot nu toe altijd eerlijke mensen gehad die me op hun paarden lieten rijden. Dus nooit gekkere dingen gehad dan een keer een bokje. Maar hoor idd wel eens andere verhalen. :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:51

Shar123 schreef:
Wat een gaaf paard Romeo! Helemaal mijn type! Veel geluk ermee!

Ik ga maandag een paard bezichtigen en vind het ontzettend spannend omdat ik twee jaar niet gereden hebt! Maar paardrijden is net als fietsen toch!? :')

Mwah... niet echt :')
Ik doe altijd wel even vooraf op een beestje van een vriendin ofzo, om even de feeling te hebben.
Als je lang niet het gereden hebt ben je zelf onwennig, spieren zijn slap, en kan je ook niet helemaal goed voelen of je het paard prettig vind qua rijden of niet.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 19-08-21 07:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Shar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:52

Klopt, misschien kan ik dit weekend nog ergens op maar ben vrij druk. Ik vertrouw de verkopers overig wel en er ligt een goed zadel op dus komt vast goed. Mijn instructeur gaat ook mee dus die kan er anders op.

Mijn plan was om vanaf oktober te gaan kijken maar er kwam nu iets voorbij wat ik niet wil laten schieten in deze toch al lastige tijd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:53

gaat ook niet om het paard @shar, maar om je eigen gevoel en spieren.
Maar instructie mee is sowieso altijd fijn.

Dilan93 schreef:
Shar123, ik zou het wel fijn vinden om even te wennen op een bekend paard.

Gelukkig heb ik tot nu toe altijd eerlijke mensen gehad die me op hun paarden lieten rijden. Dus nooit gekkere dingen gehad dan een keer een bokje. Maar hoor idd wel eens andere verhalen. :=

Ik heb de vorige keer met proefrijden wel 2 gehad die 'nuchter' paard iets anders hadden ingeschat, juist omdat ze mij kenden :+
Ik blijf ook wel zitten... maar ik wil dat geren en gesteiger niet als het er een van mezelf is.
En als je verwacht op een lief beest te gaan zitten en je schiet ineens volledig de lucht in bij de eerste beenhulp denk je ook echt "wtf?" _O-

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:56

Shar, ik liet wel altijd eerst de eigenaar zelf rijden, dan kun je toch een in schatting maken hoe het paard is.
Zo was ik ergens kijken en had ze er 2 staan (wel met zadel :+ ) Op een ben ik opgestapt en voelde super en de ander heb ik bedankt en niet opgestapt, ik zag zo al dat dat geen paard voor mij was en nee dan stap ik er ook niet op.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:58

Met een barebackpad zou ik ook even moeten wennen denk ik... :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:17

c_alsemgeest schreef:
Met een barebackpad zou ik ook even moeten wennen denk ik... :+

Ja was alles behalve ideaal, zelf al een half jaar niet gereden en bekkeninstabiliteit dus mis van mijzelf al wat stabiliteit dus := ik in draf in onbalans en wilde mij goed zetten (want ja dat kon met m'n vorige paard gewoon) wist ik veel dat dat paard daarop ging reageren _O- _O- _O- Lag er bijna naast whahahaha, gelukkig zat hij aan de longeerlijn :') Die meid keek ook raar dat we daarna zeiden dat we hem wilden kopen, die dacht natuurlijk oke dat wordt niks _O-