Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tienus63 schreef:In Appelscha 29 schapen dood, 3 direct door de wolf, 6 verdronken en 20 afgespoten door veearts. 5 schapen gewond.
5e aanval bij deze schapeneigenaar, 4e binnen 10 weken.
Bron wolvenalert.
Popstra schreef:tienus63 schreef:In Appelscha 29 schapen dood, 3 direct door de wolf, 6 verdronken en 20 afgespoten door veearts. 5 schapen gewond.
Bron wolvenalert.
Maar als dit de 5e aanval is bij dezelfde schapen eigenaar, hoe staan die schapen er bij dan? Hoe beschermt hij ze? Of klink ik nu ook stads?
Popstra schreef:tienus63 schreef:In Appelscha 29 schapen dood, 3 direct door de wolf, 6 verdronken en 20 afgespoten door veearts. 5 schapen gewond.
Bron wolvenalert.
Maar als dit de 5e aanval is bij dezelfde schapen eigenaar, hoe staan die schapen er bij dan? Hoe beschermt hij ze? Of klink ik nu ook stads?
Coby schreef:Hier vlakbij in de buurt waar de nodige aanvallen op schapen zijn is er een redelijke damhertenplaag. Maar geen aanval van een wolf voor zover bekend. Ik denk toch echt dat ze kiezen voor het makkelijke hapje schaap.
Link naar damherten:
https://www.animalrights.nl/damherten-f ... jven-leven
DuoPenotti schreef:Toch is ver van de bed show wel vaak een reden om er anders over te denken.
Nee nooit voor iedereen.
Toch denk ik als je eens een poll maakt in het buitengebied daar waar de wolf zit.
En dezelfde poll hartje Amsterdam dat de uitslag heel anders is.
Maak je een poll mensen met diertjes in wolven gebied buitengebied.
Of mensen dorp/stad in de kern die fikkie ook alleen in het uitlaat strookje uitlaten je ook andere uitslag krijgt.
Ik ken hier in de buurt bij de mensen in het buitengebied géén voorstander.
Maar ik zal ook vast anders stemmen bij een stads probleem.

)
(even gechargeerd, niet persoonlijk bedoeld)jolandje schreef:op welke partij zou je wat wolf betreft het beste kunnen stemmen? ik stemde altijd partij voor de dieren, maar die laat ik nu maar liggen , wat denken jullie ervan?
Marigold schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullie gedachten zijn over het voorjaar en weidegang van paarden en pony’s, voornamelijk met veulens.
Een groot deel van het landelijk gebied kan logischerwijs worden aangemerkt als potentieel wolvengebied, wat zijn jullie voorbereidingen?
Minder buiten, klein (nacht)stuk goed omheinen, hele percelen goed omheinen, in grotere groepen zetten, merries niet op het land laten veulenen? Of nog andere dingen waaraan jullie denken om straks de veulens te sparen voor de kans op een wolven aanval?
Want even los van voor of tegen, feit is dat wolven aanwezig zijn en zich in weides durven te laten zien.
De weides momenteel zijn erg leeg. Straks in het voorjaar is dat anders dus vooruitkijken is in deze wel van belang.