Citaat:5 april 2024/Ede/Gelderland/Nederland
Aanval op Moeflons
Meerdere dode moeflons gevonden in Ede

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... tid=WC7FNe
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:5 april 2024/Ede/Gelderland/Nederland
Aanval op Moeflons
Citaat:Ruinen Drenthe
05-04-2024
21.02 uur.
Een wolf stak de weg over op de leeuwte in Ruinen.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
tienus63 schreef:5 dode moeflonsCitaat:5 april 2024/Ede/Gelderland/Nederland
Aanval op Moeflons
[ [url=m/XsG7mj.jpg]Afbeelding[/url] ]Spoiler:
[ [url=m/XRUVqh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1fqljM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/so7kGQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... tid=WC7FNe
Citaat:Het zal niemand zijn ontgaan dat de wolf sinds enkele jaren weer terug is in Nederland. Dat zorgt voor spanningen in de maatschappij, omdat de wolf zich wel eens vergrijpt aan schapen die niet voldoende beschermd worden.
Citaat:De wolf, die bijna uitgeroeid was in heel Europa, is op eigen kracht terug gekomen naar Nederland en verdient dan ook zijn plek in de Nederlandse natuur.
Kaja schreef:Dreamboy schreef:Ik heb liever een olifant dan een wolf. Zo'n olifant zie je al van ver aankomen en eet geen vlees.
Er zijn in Botswana zo'n 130.000 olifanten, die regelmatig mensen zouden vertrappen, gewassen vernielen en dorpen vernietigen.
Ze willen ze daar niet voor niets kwijt.
Dreamboy schreef:Ik heb liever een olifant dan een wolf. Zo'n olifant zie je al van ver aankomen en eet geen vlees.
tamary schreef:Dreamboy schreef:Ik heb liever een olifant dan een wolf. Zo'n olifant zie je al van ver aankomen en eet geen vlees.
Dat van ver zien aankomen zal je nog aardig kunnen verbazen en ze zullen flink huishouden op de akkers, tuinen en in de bossen. Daarnaast zijn ze flink agressief wanneer de mannetjes in must zijn (dekseizoen) en mama + hele kudde net zo goed om kalfjes te beschermen. En dan praat je niet over 35-60 kg per dier, maar over dik 1000kg die ook goed kunnen samenwerken. Zijn trouwens net zo min onder de indruk van mensen en het voedsel dat een olifant aantrekt, kan je niet verplaatsen.
Dreamboy schreef:tamary schreef:Dat van ver zien aankomen zal je nog aardig kunnen verbazen en ze zullen flink huishouden op de akkers, tuinen en in de bossen. Daarnaast zijn ze flink agressief wanneer de mannetjes in must zijn (dekseizoen) en mama + hele kudde net zo goed om kalfjes te beschermen. En dan praat je niet over 35-60 kg per dier, maar over dik 1000kg die ook goed kunnen samenwerken. Zijn trouwens net zo min onder de indruk van mensen en het voedsel dat een olifant aantrekt, kan je niet verplaatsen.
Joh, neem toch niet alles zo serieus wat hier geschreven wordt. Ik weet echt wel dat een olifant weer heel andere gevaren met zich mee brengt. Maar hoe groot is de kans dat we hier los lopende olifanten krijgen?
Wintu schreef:Wintu schreef:Ik ga even het ronde tafel gesprek bekijken, iemand het al gezien?
https://debatdirect.tweedekamer.nl/2024 ... t5A_H9HoZ-
Serieus, de mensen uit kamer zijn echt onbenullen en dat moet beslissen
SusanH schreef:Hebben jullie gisteravond Hart van Nederland gekeken? Spontane jeuk toen het over AI ging en dan voorspellen waar de wolf zich gaat vestigen. En dan op voorhand verjagen. Hoe dan? Je mag ze niet opjagen alleen van je eigen land jagen met zeer beperkte middelen.
BoktVerlaten schreef:Even een domme vraag wellicht….hoe is de dreiging/gevaar voor pony’s op de weide overdag? Staan de paarden bij daglicht op de veluwe wel veilig buiten? Zijn de aanvallen op pony’s zoals die nu op bokt-nieuws staan, overdag of nacht gebeurd? Of schemer? Ik probeer in te schatten hoe verstandig het is om met paarden te verhuizen naar wolvengebied……In de nacht op stal is geen probleem maar overdag moet het veilig zijn buiten…..