Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Taucha

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:01

Ik zag op fb nog een interessant filmpje. Vond dit meteen interessant als joy-denkwerk/krachtopbouw, maar kan het niet meer vinden nu ik mogelijkheid heb hier een link te zetten.

Hopelijk is de omschrijving duidelijk genoeg. Anders even laten weten, dan probeer ik het uit te tekenen.
Balken liggen in getrapte v achter elkaar. Je komt aanrijden bij de “bovenkant ofwel open kant van de v, dan bij balk 1 (rechts) paar pasjes wijken naar de balk en weer rechtuit naar de volgende balk links, daar weer pasjes wijken naar links en weer rechtuit, etc., etc..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 18:35

Wanneer je drie jarige beter om gaat met de tractor enz langs de bak dan de 10 jarige. := (Rêve stond eergisteren nog op de achterbenen en tien minuten kloten om haar er langs te krijgen omdat waar je Joy even ziet uit wijken kort voor de hoek de tractor staat en de sleep enz. :+ )

Moest er vanmorgen erg vroeg uit dus een paar uur terug gaan slapen en toen ik op stond, stond er een palomino in de weide. Rêve en Sam staan op de grote weide dus dacht met mijn slaapkop ‘is Rêve nu uitgebroken?’
En toen zag ik de bouw en snapte ik wie er thuis was. _O- manlief was hem gaan halen als verrassing en had geregeld dat mijn stiefvader foto’s kwam maken. :+:

Op de poets plaats (daar is ie ook braver dan zijn moeder. := )

Afbeelding

Afbeelding

We hebben vandaag denk ik ook de manier gevonden om Joy zijn galop te laten oefenen zonder dat hij zich mentaal af sluit. Soort van per ongeluk, :+ Ik vroeg wat verruiming aan een lang teugeltje om hem wat te laten stretchen en toen viel hij in galop. Dan hem maar aan dat teugeltje een rondje laten doen (gewoon hoefslag) en het ging natuurlijk alle kanten op maar wel voor het eerst dat hij ontspannen was en niet steeds wisselde op de lange zijdes.
Zodra hij de balans heeft komt hij zelf wel in die hand. Dus voor nu mag hij zo een rondje galopperen tot hij daar zijn balans heeft. Dat stuk heeft mam helaas niet gefilmd. Ze was zo aan het kijken dat ze zand aan het filmen was. _O-

Tja soms moet je het ze je gewoon laten vertellen wat voor hun werkt. :+

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 20:09

Waaauw!

Ja sorry het lukt me echt niet meer onder die steen te blijven….

Wat is gebeurd met het crashvest? Op verplaatsing en dan zo ontspannen? Martingaal hangt er ook voor de sier aan? ;) <3

:)* Waarom krijg ik nu het idee dat Rêve volgend jaar gedekt gaat worden en je lekker wedstrijden gaat rijden met je joy-juweel?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 20:25

Ik word helemaal gestoord van het vest. Was laatst aan het grommelen dat ik te ‘stijf’ gehouden wordt door dat ding en met Joy die redelijk vlug kan zijn als ie zich een keer herinnert dat ie drie is moet ik gewoon soepel kunnen mee bewegen.

Dus manlief zei vandaag toen ik boos naar het vest keek ‘laat maar uit als het meer in de weg zit dan wat anders.’

Daar heb ik niet over gediscussieerd. _O- _O-

We hebben hem deze keer trouwens gemeten en Joy is momenteel 1,525 als we willen muggenziften. :D
Ik vermoed dus dat hij net als Rêve nipt paard gaat worden uiteindelijk.

Martingaal is bij hem echt sier. :)) voorlopig houdt ie m nog even om voor de zekerheid maar we gebruiken ‘m idd niet, het is bizar hoe fijn dat dier werkt… :+:
Vandaag ging hij even wat ‘hangen’. Een pasje been bij en ‘draag uw eigen hoofd Joy’ en hij was weer licht. :+:

Voorlopig is het plan idd om Rêve te dekken volgend jaar en Joy mee te nemen. Al is het maar een proef zonder galop bij wijze van spreken. Maar plannen wijzigen wel eens als het leven iets anders in gedachten heeft dus hoe het in praktijk gaat lopen gaan we tegelijk achter komen. :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:59

Damn wat loopt hij al goed en braaf rond zeg. Wie is zijn vader ook al weer? Een van de De Bois hengsten dat weet ik nog maar ze hebben er meerdere dus ben even kwijt wie het nu juist is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 10:55

Tandjes wat loopt hij lekker rond! Zo ontspannen en koel in zijn koppie. Je weet zeker dat ie pas recent is ingereden? :))
Zijn balans in draf vliegt met sprongen vooruit he? Hij oogt veel minder wiebelig. Knap kind <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 11:01

Joy is van Cassanova :j
Hij wordt idd veel stabieler in draf :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:24

Ayasha schreef:
Joy is van Cassanova :j
Hij wordt idd veel stabieler in draf :+:

Hij doet het geweldig!!!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:27

Het is prachtig om te zien hoe Joy het werk zo fijn oppakt. Niet te geloven dat hij pas net onder het zadel is. Knap kind <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 20:04

Hij gaat toch zijn eigen topic ook krijgen maar heb nog niet alle foto’s. Hier iig voor jullie al. Knappe Joy :+:
Afbeelding
Afbeelding
Moet eens tellen hoe vaak hij nu gereden is eigenlijk.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:49

Wat een fijn beeld! Hij oogt zo volwassen al. Als je hem zou starten, zou ik geen seconde denken dat hij pas zo kort onder het zadel is...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 19:13

Joy is op avontuur geweest. :D

Wel maar een kort stukje want was met 1 hand aan het sturen en we gingen richting weg waar ook verkeer komt. _O-

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:40

Wat is het toch een braaf dier. En wat een vertrouwen heeft hij in je, echt supergaaf om de ontwikkeling te zien.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:52

O heerlijk!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 22:40

Hij was een beetje grappig. Had hem lichtjes los gereden en mijn man zei ‘zullen we gaan wandelen?’
‘Oké.’
Alleen had mijn man dus de aanhangwagen met daarop de tractor ook nog staan (tractor mag niet op de baan) dus daar moest hij langs.

Hij vond het vooral ietwat beledigend dat die aanhangwagen niet uit zijn persoonlijke ruimte ging toen hij er naar keek. >;)
Brommers, elektrische fietsen, busjes zijn ook al zo ongehoorzaam. >;) >;)

Blaffende honden die naar de poort vlogen draaide hij niet eens een oor naar. :+
Andere paarden hinnikte hij een paar keer maar na een ‘Joy, moei u niet!’ Liep hij ontspannen door en was hij gewoon aan een los teugeltje rond aan het kijken. Alleen toen een van de paarden als een idioot met de oren plat naar de draad vloog draaide hij zich even en steigerde met 1 voetje naar voren maar zodra ik zei ‘Joy! Tis oke rustig ’ Kwam hij terug op de grond en in de hand en negeerde hij de brutale vlegel en na een meter of drie liep ie weer aan een ontspannen teugel en was ie rond aan het kijken.

Als ik achteraf terug kijk kan ik alleen concluderen dat hij zich tussen mij en wat in zijn ogen een ‘agressor’ was geplaatst want hij benaderde ons van op zij. Dat draadje kijkt Joy natuurlijk niet naar…

Manlief had hem natuurlijk ook wel aan de longe just in case (onder de man is hij immers nog nooit buiten geweest) alleen het laatste stuk naar de weide heeft ie los gedaan en ondanks dat ze van drie kanten op hem aan het roepen waren (er staan daar veel hengsten gezien 50m van de weide een hengstenhouder zit nu. _O- ) wandelde hij gewoon rustig over het pad. Kon hem weer weg draaien van de weide ondanks dat ie ‘huis’ in zicht had. Voor de poort af gestapt en hij moest wel eerst zijn neus even tegen me duwen. :+:
‘Ja kerel, je bent weer fantastisch geweest…’ :+: toen was het goed. :+:

Maar Joy zijn conclusie leek te zijn: buiten is leuk maar de ‘kudde’ genoten hebben geen manieren. >;) want die aanhanger met tractor schoof wéér niet en hij legde nog wel zijn oren plat. >;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:03

Hahahahahaha die Joy. Doe je goed, om hem, nu zijn testeron nog onder controle is en rustig , al met alles kennis te laten maken. Dat scheelt zeker een hoop gedoe later.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 28-08-24 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:07

Joy, wilt zijn baasje beschermen. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 11:50

pien_2010 schreef:
Hahahahahaha die Joy. Doe je goed, om hem, nu zijn testeron nog onder controle is en rustig , al met alles kennis te laten maken. Dat scheelt zeker een hoop gedoe later.

:j hij mag rond kijken natuurlijk, juist daarom wil ik het er in. Dat ik hem ook kan laten ontspannen buiten. Hij weet wel dat hij hengst is maar hij kalmeert ook snel weer. :j

petraaken schreef:
Joy, wilt zijn baasje beschermen. :D

Joy is zelf vooral streng. In de kudde doet hij het ook, zolang ze niet op me af gevlogen komen is het goed maar in de kudde doet hij ook lelijk als ze te kort langs me af galopperen. En met mijn leerlinge doet hij dat ook. Als ze te brutaal zijn naar mij of haar komt hij er tussen. :=
Eigenlijk zijn alle hengsten die bij mij lopen braaf omdat Joy ze mee op voedt ook in hun gedrag naar ons toe, :=

Hij snapte dus alleen nog niet dat hij niet paarden uit een andere weide kan op voeden. :=

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:04

Tis en blijft ene geweldig dier

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 23:02

Neon schreef:
Tis en blijft ene geweldig dier

:j vandaag en de komende dagen alleen knuffelen. Medicatie zit er weer in maar valt deze keer niet zo mee. :x

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:11

Oei, beterschap voor je lijf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 22:05

Zo vandaag weer op Rêve gezeten. Missy was even flauw aan het doen op de tractor >;)
Tot ik dus contact neem en dan is het ineens niet meer eng. :roll:

Afgelopen dagen waren vrij zwaar. Heb voor zondag wel 1 proef in geschreven. Beetje afleiding. :o

Afbeelding

Afbeelding
(Ja die ene krul weigerde pertinent om in mijn lintje te blijven :x )

Gisteren avond ook nog op mijn plaat gegaan. :+ dus sta ook mooi vol blauwe plekken op mijn benen. :roll:

Joy’ke is vakantie aan het vieren. :+

Afbeelding
Soms zondert hij zich af om de problemen van de wereld op te lossen denk ik. :j

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-09-24 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 22:10

Heel eerlijk? Je krulletje viel me meteen op en ik vind hem echt heel schattig :')
Staat je ook leuk :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 22:17

fleurtjeuh schreef:
Heel eerlijk? Je krulletje viel me meteen op en ik vind hem echt heel schattig :')
Staat je ook leuk :)

Ik heb als ik een staart maak altijd 1 krul die NIET er in blijft. _O- hij is lang genoeg he. En toch… :+ krijg hem als mijn haren los zijn ook niet ‘bij de rest.’
Zelfs als ik vlecht met gel wil ie er uit klauteren maar dan duurt het langer. _O-
Het is ook altijd dezelfde dus heb het op gegeven inmiddels en laat m er gewoon uit tenzij ik wedstrijd heb. Op wedstrijd doe ik nog moeite maar dan heb ik ook mijn pet op waardoor ie ook beter blijft zitten. _O-

Fysio heeft e.e.a los gemaakt, ook mijn schouders. (Vaste fysio is terug van vakantie en schrok van de spanning.) dat voelt nu wel beter gelukkig.
De oefeningen zijn wel gemeen. _O- ‘je moet er maar vijf doen per reeks’
Das maar goed ook want zes red ik niet. _O- heb blijkbaar heel boos gekeken na de 1e reeks. :))

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 05:36

En hoeveel reeksen moet je doen }:) ?