[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 22:48

hé dank voor de tip, ik ga van de week naar toulouse, misschien hebben ze daar een action.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:57

Vast wel, er komen steeds meer actions, in Castres zitten er al 2.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:25

Filmpje kunnen kijken op een rustig moment, dreumes aan 't spelen, kleuter op school.

T lijkt wel alsof alle dieren even willen testen of die camera geen gevaar betekent.

Ik zie zo voor me dat jullie met een glas wijn erbij bedenken welke hut het volgende slachtoffer gaat worden. Aan brandhout iig geen gebrek bij jullie!

Kan zo genieten van je filmpjes. Vooral blijven maken!

Enne voor Renee, doe maar die medische opleiding! En dan af en toe boer spelen haha.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 10:54

@Tinka ik hoop op veel actions ;-) in het vorige huis waren we verwend met eentje op boodschappenafstand in Mazamet. Hier nog niet, far far ... away. (Donkey in Shrek, ook grote fan)

@Muga, jouw rug is ook weer opgeknapt dan in ieder geval. En de vleermuis als ie slim is, maar hij zal nu in winterrust gaan, moet vaak voor de camera gaan rondvliegen, dan springt ie aan met night vision en dan gaat er een lamp branden en op die lamp komen insecten af, dus als hij slim is, gaat hij daar jagen.

Het volgende hutslachtoffer is bepaald... Vandaag gaan we stookhout dat we in het allereerste begin daar hadden opgeslagen verplaatsen naar wat nu de stookhoutopslag is.

Hier in frankrijk hebben ze zowel een enorm te kort aan huisartsen als aan boeren. Een meisjesboer zou wel leuk zijn, maar ik denk dat ze doorgaat voor huisarts, of internist, dat wist ze nog niet zeker.

Ik blijf filmpjes maken, vooral omdat het voor iedereen en onszelf zo leuk is om te zien hoe de dingen veranderen. Maar ik maak alleen een vlogje als we wat hebben te laten zien en het moet ook wel interessant blijven, 10.000 Pelle of Mo op Callas is ook zo saai. ;-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 18:27

Hello, en net weer rijden met een gouden randje. Alleen voor op het erf, supersuper braaf dier. Alles op commando en stemhulpen, aandraven, stoppen, stappen, en ook zelfs aanspringen in galop en dan een meter of 40 galopperen, zo braaf. Ik ben begonnen met haar naar een lagere hals toe rijden en toen ze het trucje van nageven doorhad draafde ze zo mooi! Helaas geen filmpje van. Maar ik zweef nog op haar braafheid. En er was nog wel een hut weg die er eerst wel stond! knap paard.

Waar ik wel een filmpje van heb, verder niet mooi gemaakt, maar gewoon even, hoe wij het hoofdstel indoen... https://youtu.be/4H8a5LI45vU

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:17

Wat fijn Mo, heel erg blij mee!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 19:21

Hey Pien, ja ik ook ben er erg blij mee. Ik voorzie een hele fijne tijd als we eindelijk een rijbak gaan hebben. Ik denk dat ze daar heel goed op reageert.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:05

Aah wat heerlijk Mo! Is je erg gegund hoor! :) Ik denk dat een rijbak voor jullie ook echt een uitkomst kan zijn. Ik heb ook zo'n schijtluis thuis en hij is erg leuk om te rijden in een bak (of een piste zoals ze dat bij ons noemen :p ).

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 20:12

Dat klinkt hoopvol voor mij Kaatastrof, dank je.

We zijn weer een stapje verder met het aankopen van de grond. We zijn tot een prijs gekomen en die meneer zegt dat hij morgen zijn handtekening wil zetten onderling en dan gaan we daarmee naar onze notaris...

Als we die grond kunnen kopen, dan wordt het aanleggen van een bak een eitje. Nu moeten we nog meer hutten slopen en bomen ontwortelen. Dus we wachten even met verder bij ons een bak maken, tot we weer meer zekerheid hebben. Als we dat nieuwe stuk er echt bij krijgen, dan beginnen we met een grote paddock zeg maar te maken, zodat ik in ieder geval in een afgesloten voor Callas veilig voelende ruimte kan trainen. Het zou dan open view naar alle kanten zijn dus kans op spoken erg klein. Spannende tijd.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:14

Dat klinkt goed Mo! We duimen voor je.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:19

Ik duim voor jullie. Klinkt als allemaal goede berichten Mo.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:43

Gaaf!!!!!!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:46

Wat een heerlijk filmpje! Ze vindt het bit duidelijk niet erg haha.

Wat een fijn nieuws van de grond. Hopelijk zet hij morgen ook echt die handtekening!

Mijn rug is weer oké idd. Waarschijnlijk door 't tillen van m'n dreumes te veel krom gelopen. Heeft 2 weken geduurd en flink wat fysio. Maar de dame loopt nu dus hopelijk is het weer klaar voorlopig!

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:53

Wat een goed nieuws Mo! Denk inderdaad ook dat een bak jullie heel veel gaat brengen :j Met mijn paard kan ik lezen en schrijven in de bak (en dan voelt hij zichzelf ook giga cool!! Haha) terwijl dat buiten echt nog wel anders is...
En fantastisch trucje met het bit! Ze heeft echt zin om met jou aan de slag te gaan :D

Hoe is het nu met je spierpijn? Was toch weer schrikken maar het blijft een paard natuurlijk, gelukkig kwam ze redelijk snel weer terug...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 20:38

Hi allemaal, dank voor jullie support. We hebben een handtekening van de verkoper. Kan het niet geloven. Volgende week de eerste van vele afspraken bij de notaris.

Gelukkig Muga dat je rug weer goed is. De mijne is weer beter aan het worden. Het rijden gisteren was eigenlijk te vlug na Callas' gespetter, maar goed.

En Callas heeft geleerd het bit zelf in te nemen, doordat ik heel in het begin er moeite mee had en ik ben toen gaan trainen met áltijd een koekje als ze het bit zelf uit mijn hand pakte. En dat doet ze tot op de dag van vandaag. Soms kan ik zelfs weglopen met het bit en dan loopt ze er happend achteraan zo graag wil ze het indoen voor dat koekje. Dus daar heeft ze idd geen hekel aan.

Ze kwam vandaag ook weer omhoog galopperen toen ik ze naar stal riep, dus ze vindt mij ook nog wel aardig denk ik. Of althans het voer dat ik ga geven is erg lekker ;-) Hier een filmpje van mijn varkentje. Heel in de verte komt ze aan galopperen, jammer genoeg gaat ze in draf over als ze mij ziet want het is zo mooi om haar vrij te zien galopperen. https://youtu.be/wulKA9spaqE

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 20:44

Whohoo gefeliciteerd!!
En heerlijk filmpje <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 22:06

Yeeeeeeeeeeeeh wat fijn, proficiat!

Heel leuk filmpje!!

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 00:25

Wauw dat is nog eens geweldig nieuws, van harte gefeliciteerd.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 11:20

Hi dank voor jullie felicitaties, maar het is nog niet gewonnen, we zijn er nog niet. In Frankrijk is er de boerenbond (SAFER) die beslist of je die grond mag hebben. En daar kan nog wel eens een kink in de kabel komen. Dus nog steeds stap voor stap. Eerst volgende week 1e gesprek bij de notaris.

Het filmpje van Callas en Poupette, was maar even een shot uit ons dagelijks leven. Meestal staat Callas aan het eind van de dag beneden in het weiland en als ik roep komt ze altijd omhoog galopperen. Poupette staat dan dichterbij meestal, die gaat de heuvel niet meer af op haar 22e. Maar soms komt zij ook aandraven. Ik hoop ooit stiekem Callas helemaal te kunnen filmen als ze de heuvel opstiert, maar het punt is, dat ze stopt met galopperen zodra ze mij ziet. Moet ik nog wat op bedenken. De wildcam pakt het zo ver niet op.

Ga vandaag weer trainen op het erf denk ik. Het ging zo fijn de laatste keer.

Ik heb ook ontdekt dat er op 1km afstand nu 3 paarden zijn komen te staan. Een witte, zwarte en een bruine. We hebben ook al twee keer 2 ruiters gezien op een wit en zwart paard. Ik hoop dat ze dezelfde zijn. Dus ik ga de stoute schoenen aantrekken en deze week eens vragen of die paarden en die ruiters dezelfde zijn. Wie weet kan ik ze eens vragen bij ons te komen rijden en wie weet wat zich daaruit zou kunnen gaan ontwikkelen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 19:15

En ik heb net getraind op het erf een kwartiertje. Erwin heeft het voor mij gefilmd zodat ik kan zien wat ik doe. Ben erg tevreden met hoe netjes ze wil luisteren. Vooral dat ze zo goed luistert naar mijn stem ben ik blij om. Het loopt helaas superberoerd voor op het erf. Er zijn stukken spekglad en andere stukken erg stenig. Ik had geen hoefschoenen aangedaan en ze liep niet lekker, dus na 11 minuten al gestopt, maar ze heeft geen pas verkeerd gezet. Ik heb het ingekort omdat de hele tijd stappen nou ook niet zo boeiend is. Voilà Callas het brave-op-het-erf-paard. De link laad ik zometeen op.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:25

Misschien werkt die onzekerheid zonder schoenen wel in jouw voordeel voorlopig. Ze moet zich veel meer op haar voet zetting concentreren dus veel meer focus.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 21:05

Het filmpje, duurde wat langer om te uploaden. https://youtu.be/auRKTK4xvh0

@Balance, dat zou best kunnen dat ze zich rustiger gedraagt als het niet comfortabel loopt, maar ik heb meer het idee dat ze zich voor het huis zo veilig voelt dat ze gewoon verschrikkelijk lief is. Ze toont echt werkwilligheid. Ben er blij mee.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:26

En weer krijg ik deze gedachte.. wanneer was ze voor het laatst hengstig?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 21:31

Hi Balance, Ik heb Callas nog nooit hengstig gezien. Ze toont niets. Ik heb ooit wel eens getemperatuurd een aantal maanden achter elkaar een paar jaar geleden ook beschreven in dit topic, maar ook daar kon ik geen logica in ontdekken in haar schrikgedrag of lieve gedrag. Wat ik hier in dit huis in ieder geval met stelligheid kan zeggen, is als Callas zich veilig voelt, het voor mij ook veilig is. Voor het huis op het erf is ze echt zoooo gehoorzaam.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:24

Ik vind haar echt heel braaf Monique, een rijbak zou wel heel fijn zijn. Het zou fijn voor Callas zijn om de ruimte te hebben om voorwaartser te kunnen draven en dan in een veilige omgeving als een bak.
Ik heb ooit een pony gehad die als ze niet af en toe lekker kon galopperen in de ontplof modus ging. Ik had het geluk dat ik op een galoppeerbaan kon rijden. We gingen dan rustig op ons gemakje drie keer de baan rond. Ze was dan van haar oren tot haar vetlok bezweet. Als we dan gingen uitstappen kwam er een grote diepe zucht , ze genoot daar zichtbaar van.