Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
petraaken schreef:het lijkt wel of ze denkt dat de proef gedaan is. Ze doet het dus enkel op wedstrijd? Niet als je thuis of bij Chris dat stukje van je proef rijdt?
Farjen schreef:Ik vind ze wel fijn lichtvoetig de baan doorgaan, fijn beeld!
Een spoortje dacht ik ook aan, de mijne aanvaard een zweep ook niet zo goed, daar kan hij ook zo verontwaardigd op reageren. Een spoor gaat beter. Ze gaat wel mooi vierkant halthoudenAlsof ze al wil afgroeten
Duhelo schreef:Hoe zou ze reageren op een spoortje? Die heb je wss nog niet om?
Even denken nr travers/schoudervoor is ook een idee. En die dan id proef zo miniem rijden dat het voor de kijkers niet opvalt maar ze wel aan het werk gaat?
Maddy_Paola schreef:Voel je het moment aankomen? Misschien een keer iets van een travers vragen op dat moment? Of als ze stil gaat staan achterwaarts of keertwending inzetten?
Of had je daar zelf ook aan gedacht? Is wel gek inderdaad dat je helemaal nergens mee doorkomt bij haar op zo'n moment, alsof ze zegt 'heb genoeg van jouw vragen braaf gedaan, nu doen we mijn zin'
Of misschien heel gek gedacht, en alleen als het veilig is, op zo'n moment alles los gooien, zo van jij stopt ermee, dan ik ook. Die verwacht ze misschien niet
Lucia88 schreef:Och ja ik zie t, wel vreemd hoor. Je had t een keer erover om s een niveau hoger te starten, misschien dat als ze wat meer uitdaging kreeg dat ze dan een beetje bij de les blijft? Is dat t proberen waard? Dat ze beledigd is dat ze van die saaie dingen moet doen ofzo?![]()
Verder super netjes idd! Komt vast goed!
Duhelo schreef:Nah, scheef gaan zou ik me eens niets van aantrekken. Sterker, ik zou zelfs op dat onderdeel bewust durven een travers gaan rijden. Breng ze in de war, ze moet leren wachten op jou en niet zelf gaan bepalen. Doe je de ene keer paar passen travers, schoudervoor, etc. Tot je merkt dat het er uit is. Worst case heb je dan de volgende 10 proeven idd even een 5 op dat onderdeel. Je rijdt nu nog op laag niveau dus dat is geen ramp, genoeg onderdelen dat je de punten omhoog kan krijgen, belangrijkste is dat je dat patroon eruit krijgt.
Desnoods plan je echt eens een paar proeven dat je kan verknallen, rij die travers nog voor ze denkt aan stilvallen, valt ze alsnog stil, draai je ze desnoods een cirkel op, of wat er ook nodig is om ze uit dat patroon te krijgen. Al is het een overgang stap-galop, maakt niet uit. (kan je desnoods starten zonder dat het meetelt, of maakt een mislukte proef niet zoveel uit?)
Ayasha schreef:Duhelo schreef:Nah, scheef gaan zou ik me eens niets van aantrekken. Sterker, ik zou zelfs op dat onderdeel bewust durven een travers gaan rijden. Breng ze in de war, ze moet leren wachten op jou en niet zelf gaan bepalen. Doe je de ene keer paar passen travers, schoudervoor, etc. Tot je merkt dat het er uit is. Worst case heb je dan de volgende 10 proeven idd even een 5 op dat onderdeel. Je rijdt nu nog op laag niveau dus dat is geen ramp, genoeg onderdelen dat je de punten omhoog kan krijgen, belangrijkste is dat je dat patroon eruit krijgt.
Desnoods plan je echt eens een paar proeven dat je kan verknallen, rij die travers nog voor ze denkt aan stilvallen, valt ze alsnog stil, draai je ze desnoods een cirkel op, of wat er ook nodig is om ze uit dat patroon te krijgen. Al is het een overgang stap-galop, maakt niet uit. (kan je desnoods starten zonder dat het meetelt, of maakt een mislukte proef niet zoveel uit?)
Wij kunnen niet buiten wedstrijd starten denk ik. Een mislukte proef maakt weinig uit want heb toch winstpunten zat.
Weet iemand hier of je in NL kan starten met een dagpas ofzo? Of moet je echt lid worden enz?
En geldt een niveau in België ook voor starten met een hengst of is die regel niet meer?
We waren sowieso aan het overwegen om misschien ook in NL te starten. Maar om nu voor dit jaar nog lid te worden is ook wat gek.
Taucha schreef:Zo dat ziet er alwéér beter uit. Heerlijk hoe makkelijk ze die kont opzij zet.
Maar er zit soms toch een hikupje in een overgang en dat hertengalopje is zo nu en dan ook nog zichtbaar. Kan het zijn dat ze het opwaartse misschien nog niet snapt, of geen zin heeft of toch de kracht mist, om haar achterhand of rug meer te gebruiken in de galop? En dat daarom ook in de overgangen minder verzameling komt, waardoor ze soms wat uit draf/galop valt ipv een vloeiende overgang?
en gefeliciteerd met de eerste beker voor Rêve!!!
Ayasha schreef:Ja ik kwam van de fysio en manlief had hem al uit de weide gehaald om zijn staart uit te borstelen. Hij staat zo heerlijk rustig te wachten.Joy is wel vriendelijk voor mijn man. Maar hij is zo gewoon dat ik het meeste met hem doe dat hij de neiging heeft om naar mij toe te trekken als hij kan kiezen. (Vb: mijn man had hem vast om naar de weide te brengen en ik liep mee links van mijn man. Ineens liep Joy tussen ons in en heeft mijn man het touw maar aan mij gegeven.
)