Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 23:00

Hier ook weer wat moois... Pony waar ik vandaag geweest ben is echt een plaatje. Ze is lief en knap, kan leuk bewegen en is eigenlijk precies wat ik zoek.

Maar ik krijg geen bedenktijd, ik moet nu beslissen... Morgenmiddag komt de volgende, wie het eerst beslist die heeft haar. Ook klinisch keuren geeft ze me geen tijd voor. Ik baal hier echt van, het is zo'n leuk paardje.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 23:05

Petra_O schreef:
Hier ook weer wat moois... Pony waar ik vandaag geweest ben is echt een plaatje. Ze is lief en knap, kan leuk bewegen en is eigenlijk precies wat ik zoek.

Maar ik krijg geen bedenktijd, ik moet nu beslissen... Morgenmiddag komt de volgende, wie het eerst beslist die heeft haar. Ook klinisch keuren geeft ze me geen tijd voor. Ik baal hier echt van, het is zo'n leuk paardje.

Ze wil ook niet verkopen op voorwaarde van goedkeur?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 23:21

tita schreef:
Ketly schreef:
Ja ga hem helaas verkopen! Ik denk dat hij iemand heel blij gaat maken.

Jeetje sterkte dan…. Altijd moeilijk en vervelend
Wel dapper dat je keuze hebt gemaakt

Wil je misschien ook nog delen waarom?

Ja tuurlijk! Het gevoel is helaas niet goed en we komen er samen niet helemaal uit. Ik denk ook dat hij qua karakter blijer wordt van iemand die er wat minder mee wil bereiken en lekker samen met hem wil genieten.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 23:25

ikke schreef:
Petra_O schreef:

Ze wil ook niet verkopen op voorwaarde van goedkeur?

Morgen komt er iemand anders en die wil haar zo meenemen. Het is nu kopen of niet. Ze is twee jaar, beweegt super en het is precies wat ik zoek verder.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 23:39

Ketly schreef:
Ja ga hem helaas verkopen! Ik denk dat hij iemand heel blij gaat maken.

Oh je hebt de knoop doorgehakt? Lastig hoor. Hij klonk heel leuk!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 01:04

Het is eigenlijk helemaal tegen mijn principes in, maar ik heb haar gekocht :o . Ik kreeg echt nul bedenktijd van haar, maar de pony is het gewoon. Komt oorspronkelijk van een goede fokker af, mooie afstamming en ze is de perfecte maat een leeftijd voor me. Voel me er wel erg nerveus over...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 05:40

Gefeliciteerd Petra :D

Jammer Kelty ik heb geen brave maar meer borderliner paard :D dus braaf klinkt mij als muziek in oren maar haar gedrag is zo onvoorspelbaar leuk elke dag anders maar nooit chagrijnig iig veel karakter wellicht zoek je zoiets

Een van mijn eerste paard was een Fries (verzorg) mega tam nooit ondeugend elke dag zen 2 jaar verzorgd hij was kei lief en gek op mij….. maar van mijn kant kwam er geen klik ik snap je wel.
Nieuwe eigenaar wilde dat bleef verzorgen maar ik vond mooie kans om te stoppen en toen kwam er een draak van welsh pony echt een draak :D
Die heb ik 25 jaar gehad is in 2018 bij mij overleden …. Dacht wel wat weemoed terug aan zen-Fries maar die welsh kleurde beter bij mij…. Buiten de lijntjes

Succes met de verkoop

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 07:03

Gefeliciteerd Petra :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 07:55

Beste kopers, verkopers, meelezers en meekletsers. Ik wil jullie graag, nog een keer, wijzen op de regels in dit topic. Deze regels staan ook vermeld in de OP. Berichten die hier niet aan voldoen zullen worden verwijderd:

Moderatoropmerking:
Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Het is niet toegestaan om te vermelden dat je eigen paard of een paard in de omgeving binnenkort in de verkoop gaat of staat.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:14

Dilan93 schreef:
Ik vind het leuker om met anderen mee te gaan om paarden voor hen te bekijken, dat wel :))

Ja :j

Ik had er totaal geen zin in en besloot te gaan fietsen ofzo. Toen werd m'n nieuwe paard me gewoon in de schoot geworpen <3 .

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:49

Ach jeetje wat vervelend om te lezen Ketly, sterkte met de verkoop!
Petra, gefeliciteerd! Laat je ook nog een foto zien? :D

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:01

_Tarzan schreef:
Ach jeetje wat vervelend om te lezen Ketly, sterkte met de verkoop!
Petra, gefeliciteerd! Laat je ook nog een foto zien? :D

Dankjewel! ik ga haar zaterdag halen. Iedereen die me normaal helpt met vervoer is nu uiteraard op vakantie, dus probeer nu een paardentaxi te regelen.

Niet een hele flatterende foto, maar dit is ze:

Afbeelding

Ze heet Abbeyvale Creme Brulee, oftewel Abby :D.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:02

Wel een mooie! veel plezier :D

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:26

Ze had precies nog een slaapkop haha. Fan van de vier witte voetjes! Veel plezier met haar <3

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:32

Wat een leukerd Petra! Wat zijn je plannen met haar? :)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:49

Bedankt, het is inderdaad een knappe dame :D. Ze staat er inderdaad een beetje slaperig bij. Ik ga haar beleren onder het zadel en dan heb ik er hopelijk een maatje voor het leven aan! Ze is nu 1,40 ongeveer en gaat nog iets groeien. Op de Facebook van de fokker heb ik nog veulen foto's en foto's van de ouders gevonden, ook erg leuk om te zien!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:45

Hmmm, het schiet hier niet echt op. Twee leuke (spring)paarden op MP gezien, filmpjes gevraagd en gekregen. Alletwee leuk en binnen ons budget. Stel ik nog wat aanvullende vragen (ze staan beide om meer dan 150 km van ons vandaan, dus ik wil iets meer weten voor ik in de auto spring) ... niets, nada, noppes. Geen antwoord meer.
Dat ken ik wel van andere rubrieken op MP, maar ik had het bij paarden niet verwacht

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:49

Misschien kan je gewoon even bellen als het gaat om nog veel extra info/vragen? Is vaak toch handiger denk ik en je hebt dan toch ook een beter idee van wat voor persoon die verkoper is. En men kan wat minder lang nadenken dan wanneer ze een antwoord sturen, dus het lijkt me ook dat je dan een eerlijker antwoord krijgt. :o

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:56

Ik snap dat ook nooit zo goed! Ik vind het juist fijn als mensen meer over mijn paard zouden willen weten, ik heb liever iemand die goed voorbereid komt dan iemand die weinig weet en van te voren dan al af zouden haken.

Mijn zoektocht naar een nieuw paard begint binnenkort ook. Ik vind het erg lastig om te bepalen wat bij me past en ben niet op zoek naar het perfecte plaatje, maar wel mijn perfecte match.. In welke prijsklasse zouden onderstaande eisen volgens jullie passen?

Wat ik belangrijk vindt:

- Dressuurpaard
- Papier niet belangrijk
- Sterke voorkeur merrie
- Goed doorgereden/goede basis (mag leerpaard zijn)
- 3 jaar t/m 13 jaar
- 1.58 - 1.65 stokmaat, max 1.68
- Braaf in omgang
- Onder het zadel looplust (niet flegmatiek)
- Kleine bemerking geen probleem

Hoe vinden jullie de markt momenteel? Ik vind het erg wisselend. Veel paarden waar wat aan mankeert voor een klein prijsje en paarden in de hoge prijsklasse (en daarboven).

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:08

Ik denk dat als je richting de iets oudere paarden gaat (dus effectief rond de 13 jaar of ouder) dat je daar wel een leerpaard rond de 15.000 zal vinden. Afin, gewoon gebaseerd op wat ik zoal tegenkom tijdens mijn zoektocht. Als het jongere moeten zijn denk ik dat je toch eerder een toegeving moet doen op vlak van braaf/doorgereden of qua bemerking, of meer op tafel gaat moeten leggen. Toch zeker als je denkt aan een standaard dressuurwarmbloed. Ik denk dat het voor jou wel echt een paard moet zijn dat fijn gereden is en wat opstappen en wegrijden is? Denk dat je daar in je budget wel wat rekening mee moet houden, dit is wel het paard dat veel mensen zoeken denk ik. Maar oke ik ben geen kenner of handelaar ofzo :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:12

Ja klopt! Ik ben echt op zoek naar een paard waar ik zelf van kan leren, maar ook samen mee kan leren. Ik wil wel inleveren op stokmaat, leeftijd, een bemerking en niveau, want een paard op B niveau vind ik geen probleem zolang het een goede basis is. Maar dressuurmatig vind ik een goede basis belangrijk. Ik ben er wel achter gekomen dat zelf een basis leggen niet weggelegd is voor mij, hoe moeilijk dat ook is om toe te geven. Ik heb geen haast en wil deze keer zeker weten dat het paard juist voor mij is.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:17

Oh oke, ja ik zat in mijn vorige bericht wat meer te denken aan een paard dat bvb M/Z geklasseerd is en al veel gezien en gedaan heeft. Maar ja met een fijne basis waar je gewoon mee verder kan met instructie ben je ook al heel wat inderdaad! Het is goed om te weten wat je zelf kan en niet kan hé, dat maakt dat je al heel wat paarden eruit kan filteren in je zoektocht. Zolang je dat maar goed in je achterhoofd houdt als je naar eentje gaat kijken (ik kan me al wel eens laten beïnvloeden door mooie donkere kijkers :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:18

Ha ja dat ken ik inderdaad. Ik heb hier de perfecte merrie staan voor je ketly maar ze is niet te koop helaas :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:20

Haha heel herkenbaar. Ik heb eigenlijk nog nooit echt een zoektocht gehad, ik kwam altijd vrij snel een leuk paard tegen en was weer verkocht. Altijd zocht ik een paard wat veel had gezien of met een goede basis, maar kwam altijd met iets anders thuis. Nu ga ik mijn eisen niet laten varen en wil ik echt voor iets gaan wat bij mij en mijn ervaring past!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:22

Bij meer info moet je echt vaak bellen. Is persoonlijker