[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:38

Oh dat klinkt echt zo niet tof. Heel veel sterkte en ik hoop van harte dat het meevalt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:39

Toen je in het donker over je terrein liep, schopte je ergens tegenaan en dat bleek een zwerfhond te zijn. Met een Blafkrijs schiet hij weg! Maar kijk nou, 180 euro zomaar op de grond. Met een bijzondere limbo move probeer je het te pakken tussen en onder een hele stapel spullen door. Je vindt een interessant biologie boek en weet nu eindelijk de tibialis anterior, biceps femoris
, gluteus maximus, latissimus dorsi en trapezius te vinden. Good to know! Na zo'n top dag sluit je af met veel whisky en voelt je een gezegend mens.

Einde

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:43

Sintara schreef:
Toen je in het donker over je terrein liep, schopte je ergens tegenaan en dat bleek een zwerfhond te zijn. Met een Blafkrijs schiet hij weg! Maar kijk nou, 180 euro zomaar op de grond. Met een bijzondere limbo move probeer je het te pakken tussen en onder een hele stapel spullen door. Je vindt een interessant biologie boek en weet nu eindelijk de tibialis anterior, biceps femoris
, gluteus maximus, latissimus dorsi en trapezius te vinden. Good to know! Na zo'n top dag sluit je af met veel whisky en voelt je een gezegend mens.

Einde

Ik ga voor dit antwoord. Alle andere scenario's die ik ervan kan maken, zien schade bij iemand, mens of dier...en ik hou niet van schade...

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 22:10

Sintara schreef:

Einde

_O- jaaaa

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 10:20

Hello all, dank voor jullie lieve reacties.

De hoofdprijs gaat naar JudithO. Zij heeft exact beschreven wat er is gebeurd. Judith, je koude tent voor 2 nachten en potje jam wacht op je.

JudithO schreef:
Oei.

Callas schrikt van iets wat een blafkrijs geluid maakt, draait 180 om en begint te rennen. Hierdoor hang jij achterover, zo ver dat een limbodanser jaloers zou zijn.
Je verrekt je tibialis anterior, biceps femoris, gluteus maximus, latissimus dorsi en trapezius.
Niks gebroken, maar je hebt wel veel whisky nodig om de pijn te verzachten.

De tweede prijs gaat naar Fardoe. Tamara, jij had bijna alles goed, er was echter geen tak en gelukkig ben ik niet gevallen. Jouw antwoord verdient ook twee nachten gratis in een koude tent maar helaas geen overheerlijk potje jam.

fardoe schreef:
Blafkrijs , een van de honden ging achter een vreemde kat aan terwijl je op Callas reed. Daardoor draaide Callas 180 graden en rende onder de lage takken door. Het enige dat jij kon doen was in limbo houding eronderdoor. Vervolgens bleef je met je tibialis anterior en biceps femoris achter een tak hangen. Daardoor kwam je gluteus maximus uit het zadel en viel je tenslotte op latissimus dorsi en trapezius. Je denkt eraan om jezelf vol te gooien met veel whisky. Ik weet niet of dat een goed idee is. Ik denk eerder aan paracetamol en een warm bad.

De derde prijs gaan naar Veldbloem, ik ben gelukkig niet gestuiterd. Voor jouw derde prijs mag je een keer een bakkie komen doen en krijg je een potje jam.

Veldbloem schreef:
Oeh, Callas geschrokken omgedraaid en jij gestuiterd en vanalles geblesseerd? Alleen de drank sleept je erdoorheen ....
Ik hoop dat ik het fout heb!

Maar de jury heeft besloten ook een originaliteitsprijs uit te reiken en die gaat naar.... Tromgeroffel SINTARA!!! We hebben heerlijk gelachen om je antwoord. Voor jou een koude tent, potje jam én een bakkie koffie met whisky staan klaar.

Sintara schreef:
Einde

Maar alle gekheid op een stokje, het ging zo. Mooi weer, zon, windje. Stappen voor op het erf, Callas was braaf. We stippelden een route uit en gingen die met zijn allen lopen. Lekker ontspannen teugeltje, we waren een beetje fris, en erg voorwaarts, maar goed te beheersen met los teugeltje. We kwamen bij de open plek en daar was plotseling de alarmkreet van een ree die we verrasten. Callas schrok zich idd te pletter, wij ook, en ze draaide op haar achterbenen om en ging ervandoor. Ik lag idd schuinachterover door de zwiep en lag met mijn rug over de hoge achterkant van het zadel. Door de losse teugel duurde het veel te lang om haar bij elkaar te graaien. Het gaat zoooo razendsnel je bent in een seconde gewoon 20 meter verder. Ik was eerst bezig om weer recht in het zadel te komen, wat beslist niet meevalt en tegelijk teugels bij elkaar graaien, HO schreeuwen en toen was het ook weer voorbij. Erwin wist ook niet wat hij moest doen, behalve easy roepen en gelukkig wilde Callas niet van de kudde weg, dus toen ze Erwin en Poupette voorbij was, de ergste schrik voorbij was, ik HO kon schreeuwen en mijn teugels bij elkaar had, stopte ze.

Zo. Dan is het wel even van eh poehé jemig heftig. Au. Zo, mijn spieren gingen meteen zeer doen. Ik ben niet afgestapt en ben blijven zitten en heb Callas laten kijken naar de enge plek. Erwin is toen met Poupette voorop gegaan naar de enge plek en daar hebben we met zijn allen bekeken dat het niet eng was. Daar heb ik op de open plek nog wat gereden om niet toe te geven aan het enge, dus leuke dingen gedaan, jambette, koekje, achterwaarts, koekje en wat draven. Daarna besloten dat mijn lijf het even niet leuk vond om de rit die we gepland hadden verder af te maken en zijn we terug naar huis gestapt.

Op het erf voor het huis heb ik dan nog wat gestapt wat wendingen om de voorhand gedaan, koekje, en toen op stal. Zij met bix en ik met wijn. Whisky is voor later op de avond...

Nu een paar dagen erge spierpijn denk ik. Ik heb kennelijk één lange spier van de rechterkant van mijn hals naar mijn nek naar mijn linker onderrug naar mijn linkerbil naar mijn linkdijbeen naar mijn linker bovenkant van mijn kuit. Dat is één lange spier, hahaha en die doet zeeeeer. Ook mijn armen zijn verzuurd of zo. Afijn, we hebben het weer overleefd.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:54

Ik ben iemand die altijd van het ergste uitgaat omdat het dan meestal meevalt ( aard van het beestje) . Gelukkig valt het inderdaad mee en ben je niet gevallen en is Callas gestopt. Heel naar van je spieren, dat kan behoorlijk vervelend zijn.
Fijn dat je nog wel hebt kunnen rijden en Callas niet meer in “rood” is blijven hangen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:18

Vervelend voor je dat ik het goed heb. Ik had echt liever gehad dat de versie van Sintara de juiste was.

Maar! Ondanks alles, je bent niet gevallen, en je hebt het goed afgesloten.
Wild op je erf is leuk, maar met dit soort acties toch minder handig. Die reeën maken ook echt een raar geluid als ze van je schrikken. Net als in hun bronsttijd, dat gaat echt door merg en been.

Anyway, hopelijk gaat de spierpijn snel over.

En dat nachtje koude tent, dat komen we wel een keer inlossen ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:22

Gelukkig met spierpijn en de schrik vrij gekomen. Jeetje! En wat fijn zo goed nog af kunnen ronden. Top.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:56

Gelukkig in elk geval positief afgesloten! Tja, schrikken kan helaas gebeuren. Dat ze wel weer stopte toen ze ging nadenken vind ik braaf :)
En bedankt voor de originaliteitsprijs :D yumm whisky :~

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 18:31

Hi allemaal, dank voor jullie reacties. De spierpijn neemt toe, het begint nu vanaf onder mijn kin.

En ja, ze was in feite hartstikke braaf. Ze is geen robot, schrikken mag. Maar het zou zo fijn zijn als ze niet zo heftig zou schrikken. Maar ze bleef toch bij de kudde, reageerde misschien wel op Erwins 'easy' of op mijn 'HO'.

Erwin had wel de camera bij zich maar hij had ook Poupetje aan de lijn en dat is lastig filmen met je handen zo vol. Jammer, want ik had wel willen zien wat er nou precies gebeurde, ook met mijn lijf had interessant geweest om dat in slow motion te zien.

Daarstraks weer een bizarre ontdekking gedaan. Tiens, wat ik gebruik voor 'hou vast' bij de bal, is duidelijk alleen bal-gerelateerd. Ik had toevallig mijn boodschappenmandje op het erf staan en dacht, hé, zou Callas dat ook kunnen dragen? Een mand is natuurlijk een heel ander voorwerp dan een bal. Een mand kun je met je neus in, het heeft van allerlei randen om in te bijten, oeh eng het kraakt als je erin bijt... Maar koekjes doen wonderen en na 5 minuten zijn we zo ver dat ze het optilt voor een paar seconden. Knap paard!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 18:38

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:01

Joh, ik verschoot me een bult van die blaf :') Snap heel goed dat Callas en jullie daar toch ook even overstuur van waren. Gelukkig viel de schade al bij al wel mee. Ik wens je wel veel beterschap. Misschien Erwin eens lief aankijken voor wat extra massages de komende dagen? ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 19:06

Ja wij dus ook, het ree is zich ook van ons te pletter geschrokken. Kwam ook omdat we allemaal heel relaxed liepen en allemaal stil waren in onze eigen gedachten.

We hebben het volgende afgesproken, als we volgende keer gaan wandelen in het bos dan gaan we luid praten zodat we geen dieren kunnen opschrikken, maar dat die ons van ver al horen aankomen en dus weggaan. Mogelijk ga ik zelfs een belletje aan mijn zadel maken, ook goed voor jagers, maar Callas was bang van de belletjes van jachthonden, dus dat zal rustig aan moeten wennen aan het zadel.

Volgende punt van aanpak is dus geen losse teugels. Ik had te weinig contact dan duurt het veel te lang eer ik haar kan omzetten.

Tja, van die dingen.

EDIT, Erwin en massage? Neuh, als ik radertjes of tandwielen zou hebben, wel, of een spannend metertje of een stopcontact :+ Maar anders, neuh.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:10

Bedankt Monique, dacht al die tijd dat het een hond was als ik dat geluid hoorde. Dat kan dus ook een ree zijn. Dat zou je niet verwachten dat geluid uit Bambi.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 19:14

Hi Tamara, het kan ook een vos zijn, maar dat is kefferiger, lijkt wel heel veel op elkaar. Maar een ree vind ik scarier en een vos lijkt meer op een kleinere hond.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:44

Vos heb ik laatst gehoord, die zat in mijn zadelkamer. Dat klinkt als een kleine zachte blaf.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 20:10

och ja dat is ook zo, ach die arme vos. Ree is harder denk ik, ja.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 22:00

https://youtu.be/x-AExpk3Aqg

Weer een filmpje van ons doen en laten hier. Tm gisteren. Zijn jullie weer helemaal bij. Callas doet nog de bal...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 08:53

Leuk filmje weer. Prachtig ook al dat wild. Hebben jullie 1 camera hangen die jullie regelmatig verplaatsen of hebben jullie er meer?
Hoeveel hutten staan er nog op het perceel, en hoeveel daarvan gaan er nog weg?
Wel een rijkdom hoor, zoveel schuurtjes. Tenminste ik neem aan dat je op de meeste plaatsen niet zomaar schuurtjes neer mag zetten, en zeker niet zoveel.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:27

Jullie wildlife blijft zo geweldig!! <3

Bijzonder om andere mensen te laten meegenieten van dat wat jullie hebben en voor jullie het dagelijks leven is hè?
Wij wonen ook buitenaf en ik kan er zo van genieten als vrienden uit de stad hier zijn en intens genieten van onze plek.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 20:11

Hi all,

@Namiro, Over het wildlife, ja we zijn erg bevoorrecht vinden we. Vooral als je dan zoiets 'vangt' als een meesje of een vleermuis. De rest is alweer zo 'gewoon' ;-)

Over ons bezit delen met anderen, het zou aso zijn om het niet te doen. Maar we zijn wel heremieten dus we gaan geen camping of b&b doen (voor de komende tig jaren). We gaan wel een logeerkamer maken voor vrienden en familie. Vooralsnog is het fijn om het te kunnen delen via de vids.

@Judith, we hebben maar één camera, maar hangen hem iedere keer ergens anders vooral ook om te inventariseren waar de dieren komen, hoe dicht bij huis of niet.

Er staan nu nog 6 hutten, waarvan 1 grote, die we allemaal gaan afbreken. Het is zo dat alle 20 hutten die we hadden illegaal gebouwd zijn. Volgens de burgemeester wordt het oogluikend toegestaan en mogen we niets nieuws bijbouwen, maar je mag wel de hutten onderhouden, er wordt ons niet gedwongen ze af te breken. Toch geven wij de voorkeur eraan om zoveel mogelijk af te breken. We laten maar 3 grote hutten staan en mogelijk ook de heksenhut. We hebben erg veel overdekte ruimte en hebben de hutten niet nodig, wel willen we het graag een stuk netter hier hebbe, dus daarom moeten die hutten weg. Het zou wel kunnen zijn dat we nog wel wat hutten nodig gaan hebben, maar dat is dan op totaal andere plekken, bijv schuilhutten voor de pony's als we evt ander land erbij kunnen kopen. Daar zullen we dan melding van moeten maken als we ze kleiner houden dan 20m2.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:11

Wow 20 is ook wel een beetje veel ja :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:55

Weet de burgemeester hoeveel en waar alle hutten stonden? Hij kan alleen maar blij zijn met jullie grote renovatie. En wanneer jullie wat beschutting neerzetten op een andere plek...Soit. (denk ik dan :) )
Hoe gaat het met je? Hopelijk niet veel spierpijn?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 22:43

20 is heel veel en het meeste is ingestort en heeft geen waarde voor ons, alleen maar zooi, of zoals ze hier zeggen cochonnerie.

De burgermoeder ;-) weet niet waar alles staat. Google earth wel. Maar ik denk idd niet dat ze tegen een afdakje zal zijn. En je kunt ook 4 wielen aan de palen maken, dan is het geen hut LOL, maar een verplaatsbaar ding. Maar voorlopig hebben we nog niet die grond. Morgen zouden we weer een stapje meer moeten weten of hij nu wel of niet wil verkopen.

Lief dat je ernaar vraagt Senna, het was afgelopen nacht slecht slapen met mijn nek vooral, maar het gaat weer beter, hopelijk morgen dat de spierpijn weer verder afneemt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:46

Tip voor de spierpijn, bij oa de action hebben ze gel voor spieren en gewrichten, helpt best goed en kost maar iets van 2 euro.