Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marive

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe ronde op blz. 27 (30 sept)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:21

Okee, ik heb wat geprobeerd, maar ik denk niet dat ik het echt kan Tong uitsteken Ik voelde ook heel erg weinig... of die kat is gewoon gevoelloos Tong uitsteken Nouja, de kat:

Spoiler:
Bij de kat kreeg ik beetje een bang/onbehaaglijk gevoel. En ik werd een moe. Ik dacht aan een beetje oude poes die veel slaapt...

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:55

Foto1:

Spoiler:
meisje heeft problemen thuis, moet proberen wat steviger in haar schoenen komen te staan, beinvloedbaar, probeer gesprekstherapie of zoek steun bij goede vrienden. Er zijn ook veel mensen die het wel goed met je voor hebben.

Foto2
Spoiler:
paard is verveeld en gaat vaak in protest, luister naar wat hij te vertellen heeft..mogelijk pijn in rug.

Foto3
Spoiler:
poes houd niet van kinderen en wil graag rust. Wil een eigen plekje en houd niet echt van knuffels

Foto4
Spoiler:
Intelligent,blij paard werkt hard en heeft temperament. Geen slome. zie ik veel bereiken in wedstrijdsport. Lichamelijk gezond.

Nou ik heb een poging gedaan..geen idee of ik het kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:59

Ik ga de eigenaren van de foto's PB'en dat ze zichzelf bekend mogen maken! Lachen

Verder overleg ik even met een mod of we nog een nieuwe ronde doen of niet. De animo is niet overweldigend lijkt het (nee, en nu niet weer beginnen over elke ronde een nieuw topic Knipoog ).

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:53

Ik meld me hier als eigenaresse van wodette foto 4! Haha!

Citaat:
Michelle_x Laatste foto:
hé direct een heel ander paard, staat vol in het leven, een merrie? niet zo ontzettend oud tussen de 5 en de 7, heeeeel fanatiek soms te? krijg een heel druk idee en raak zelf een beetje de kluts kwijt zo haha, heb jij hier soms ook last van met haar? ze lijkt me wel heel lief, rijd je wedstrijden met haar? krijg het idee dat ze hier een voorbereiding op heeft gehad, of al een wedstrijd heeft gehad ofzo? in een binnenbak..? ze is heel vrolijk hier over? lijkt me een heerlijk fanatiek paardje!

het is idd een merrie ze is nu 5 jaar Haha!
ja idd is ze soms heel fanatiek idd soms iets te veel dat het zelf niet meer weet Clown
heel soms is het idd wel heel verveeld is voor voor mij ook heel nieuw maar kunnen er redelijk goed uit komen nu
vroeg bijna niet.
ja ik heb nu 2 wedstrijdjes gehad met der Haha! ik heb 1 keer dat was me eerste keer buiten wedstrijd gehad en
keer binnen voor me selectie proef! Haha!
ze zeker heel fijn paard had geen andere willen wensen ! Haha!
bedankt Haha!

Citaat:
KimDai

Intelligent,blij paard werkt hard en heeft temperament. Geen slome. zie ik veel bereiken in wedstrijdsport. Lichamelijk gezond.

ze is idd heel slim Haha! het is idd een harde werker! ze laat het niet merken als ze moe word!
ze is heel voor waards! Haha! ik ben benieuwt hoop wel dat we veel gaan bereiken! Pling is wel me doel !
je poging heb je goed gedaan Haha!

bedankt Haha! vind leuk te lezen wat jullie denken Haha! bedankt Kusje

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:06

zou zonde zijn, als dit topic doodbloed.
ik waag me niet aan het readen,maar lees altijd mee,vind het erg intressant.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:20

ponyparadijs schreef:
mijn oog viel meteen op foto 1

maar vindt het erg moeilijk om er over te schrijven. Krijg een heel naar gevoel bij foto 1. Moet huilen en wordt boos tegelijk. En waarom? Het meisje komt bij mij over als een jaar of 20 maar meer dan veel huilen en boos zijn krijg ik niet op geschreven. Op de 1 of andere manier heb ik het idee dat ze het heel zwaar heeft (of heeft gehad want ergens lijkt het alsof ze er niet meer is)

Tsss. als 20, ben net 18 haha Haha! . Maar ik leef nog wel, over dat laatste stukje kan ik je misschien iets pb'en, want misschien komt dat ergens vandaan, wat ik liever niet open en bloot op internet zet.

Julie_x schreef:
Foto 1:

Bij het kijken naar deze foto krijg ik buikpijn. Ik weet niet of ze misschien maagproblemen ofzo heeft? Ver der voel ik ook angst, ik weet niet waarom, maar ik krijg het gevoel van een gejaagde ademhaling en ja gewoon angst. Verder denk ik dat ze problemen heeft met een vriendje of een ex.

Meer voel ik niet, en ik kan er ook hélemaal naast zitten. Net als Mleenbos durfde ik niet zo goed.
Het is ook de eerste keer dat ik dit doe.

Ik heb veel buikpijntjes gehad, eierstokontsteking, darm problemen, urineweginfectie die niet helemaal weg wil gaan enzo, dus dat kan wel kloppen. Angst, nee niet echt. Problemen met een vriendje of ex, hmm, nee niet meer iig.

WildWings schreef:
Foto 1 kwam eigenlijk vrij sterk door zegmaar, maar kan zijn dat ik vanalles fout heb... dat vind ik ook het rotte aan dit doen, bij mensen wil je niemand kwetsen als je fout zit zegmaar Clown Maargoed, foto 1:
Leuke meid, meestal vrolijk en erg spontaan. Zegt waar het op staat, neemt zichzelf niet altijd een blad voor de mond maar komt gewoon eerlijk voor haar mening uit omdat ze zeker van zichzelf is. Heeft een duidelijke, sterke persoonlijkheid heb ik het idee. Eigen willetje, eigen mening, (daardoor soms ietwat koppig/eigenwijs misschien? Haha! ) staat voor wat ze vindt en is daarbij niet altijd bang om mensen te kwetsen...
Houdt van stappen en heeft volgens mij dan ook wel eens een glaasje (of meer) teveel op Bloos Beetje type feestbeest?
Pijntjes oid krijg ik ook ietwat te voelen, of nouja, geen pijn maar een vreemd gevoel in m'n keel en zeurderig gevoel in mijn buik, maar het is beide niet echt pijn hoewel ik het misschien wel zo kan opvatten?

Alsof je me persoonlijk kent, ik ben bijzonder eigenwijs en koppig, bij veel mensen ben ik niet bang ze te kwetsen, maar soms ook juist wel, omdat ik ze niet kwijt wil. Ik ben gek op stappen, en heb inderdaad soms iets te diep in het glaasje gekeken Bloos . Ik heb vaak last van mijn keel/longen, op het moment al 2-3 maanden af en toe echt zeurderig gevoel in mijn keel inderdaad, en mijn buik heb ik op dit moment niet veel last van, of nouja, mijn urineweg/blaas zijn nog aan het zeuren. Maar voor de rest geen buikpijntjes.

KimDai schreef:
Foto1:

meisje heeft problemen thuis, moet proberen wat steviger in haar schoenen komen te staan, beinvloedbaar, probeer gesprekstherapie of zoek steun bij goede vrienden. Er zijn ook veel mensen die het wel goed met je voor hebben.

Nou ik heb een poging gedaan..geen idee of ik het kan.

Thuis gaat het inmiddels hartstikke goed, een paar jaar geleden niet, maar inmiddels wil ik hier niet meer weg. Beinvloedbaar kan kloppen, maar ik denk niet extreem ofzo. Met die laatste zin sla je de spijker wel op zijn kop, want heb inmiddels veel vijanden gemaakt haha.

Bij jullie allemaal was er wel iets dat klopte, en ik vind het hartstikke lief dat jullie het geprobeert hebben. Dankjewel. Lachen

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:55

leuk dat er weer zoveel kloppend is.. Ja wanneer komt er een nieuwe ronde?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:41

Hier de eigenaresse van de kat op foto 3 Haha!
Het pb-tje van Rock kwam eigenlijk als verrassing , maar maakt niet uit Haha! Vind het wel leuk hoor !

mleenbos schreef:
Okee, ik heb wat geprobeerd, maar ik denk niet dat ik het echt kan Tong uitsteken Ik voelde ook heel erg weinig...of die kat is gewoon gevoelloos Tong uitsteken Nouja, de kat:

Bij de kat kreeg ik beetje een bang/onbehaaglijk gevoel. En ik werd een moe. Ik dacht aan een beetje oude poes die veel slaapt...

Nou gevoel heeft ie wel degelijk Tong uitsteken ROFL

Klopt deels Knipoog Hit is thuis helemaal op zijn gemak , maar het is echt een kat met een verleden. Misschien daardoor het gevoel van bang / onbehaagelijk ?
Hij zal nu zo'n 15 a 16 jaar oud zijn. Zijn precieze leeftijd weten we niet.
En inderdaad vanwege zijn leeftijd slaapt hij veel ... en snurken dat hij kan Haha!

KimDai schreef:
Foto3
poes houd niet van kinderen en wil graag rust. Wil een eigen plekje en houd niet echt van knuffels

Kinderen vind hij inderdaad niets , dat vind hij veel te druk .... en het liefst ligt hij alleen boven , lekker rustig op zich zelf Ja Op z'n eigen plekkie op bed.
Knuffels houd hij wel van , maar als het hem uit komt Knipoog Hij houd niet van het verplichte knuffelen
Maar elke dag moet er wel minimaal een uur of 2 geknuffeld worden Haha!

Hier het verhaal achter Hitte Mauw Haha! zoals hij heet Tong uitsteken

Hit heb ik "gevonden" toen hij een jaar of 4 was. Eigenlijk heeft hij meer mij gevonden Knipoog
Gedumpt op de boerderij van mijn oom en tante door iemand die bang was dat hij de aankomende baby wat aan zou doen Verward
Omdat het zo'n terrorist scheen te zijn , dat hij met de kippen van de buren thuis kwam.

Ik ben ruim een week door hem in het donker achtervolgd op de boerderij Clown
Elke keer weer zag ik die blauwe weerkaatsing van het licht in z'n ogen .... dood eng beest vond ik het ROFL
Totdat ik hem op een dag eindelijk eens in het licht zag en vrolijk door hem werd begroet Lovers

Op de boerderij moest hij het onderspit delven bij de rotweiller (nogal logisch) en hier door had hij diverse flinke wonden en niet genoeg te eten.
Toen ik hem vond had hij een wond net achter zijn voorpoot , vanaf bovenkant schouder tot aan zn elleboogje ongeveer.
En was hij erg mager.

Ik heb hem toen die dag meegenomen naar onze "konijnenkeet" en daar ondertussen mn moeder gebeld of ze hem kon komen halen (nadat ik het hele verhaal uitgelegd had)
Onder het wachten ben ik de konijnen gaan voeren en kwam er toen ook achter wat een honger hij had ....

Alle restjes konijnenvoer en zelf andijvie wat op de grond viel werd direct opgegeten.... dan heb je als kat toch wel erg veel honger voordat je dat opeet Ach gut

Thuis aangekomen hebben we hem bij mij in de slaapkamer gedaan , zodat hij rust en een eigen plek had. En wat een voer is er in gegaan ! De wond hebben we schoongemaakt en we zijn vanwege de ernst van de wond de volgende dag gelijk met hem naar de DA gegaan. Daar bleek een flink abces onder de wond te zitten en op de weegschaal bleek dat hij nog geen kilo woog ! Bloos!

Na een verblijf van ruim 4 dagen (ivm mogelijke nierproblemen vanwege het vele drinken wat hij deed) mocht hij weer naar huis.
Aan zijn nieren bleek hij niets te mankeren , maar hij had gewoon een ontzettend trauma opgelopen.
Alles wat hij tot zijn beschikking had moest op .... volgens hem .... want misschien is het er straks niet meer .... dus al zette je 4 liter water neer ... het moest en zou op gaan. Het zelfde verhaal met het voer. Het moest gewoon op.

Na een aantal weken zijn we via via achter de vader van de oude eigenaar gekomen. Die ons verhalen vertelde over Gobbeltje zoals Hit dus eigenlijk bleek te heten Knipoog
De goeie man verklaarde ons bijna voor gek dat we die kat in huis hadden gehaald , maar toen ik vertelde dat hij bij mij in mn kamer en op bed sliep, keek hij me echt aan alsof hij wilde vragen of ik levensmoe was Clown
Want aaien bleek onmogelijk te zijn geweest ... en optillen dat kon al helemaal niet !

Tot op de dag van vandaag hebben we daar nog nooit iets van gemerkt Haha! Al kan zoiets een kat natuurlijk erg veranderen.

Ondertussen zijn we nu ruim 12 jaar verder ....
Hit is heel wat kilo's aangekomen , eet absoluut geen konijnenvoer en andijvie meer Tong uitsteken Als een blikje voer of droge brok zijn smaak niet is ... word het ook gewoon niet opgegeten en blijft hij net zolang miauwen totdat hij wat anders krijgt Haha!
Het is een ontzettende knuffel op de tijden dat het hem uit komt Knipoog Maar dan ben je voorlopig ook nog niet van hem af Knipoog
Kinderen en drukte vind hij niets ... dat vind hij eng en dan wil hij graag naar boven , naar zijn eigen vertrouwde kamer waar hij al vanaf het begin af aan "woont"

Zelf ben ik ondertussen het huis uit , ik heb Hit helaas bij mijn ouders achter moeten laten omdat hij hier in mijn huis absoluut niet kon wennen. Hij miste echt zijn kamer Ja Ondertussen is die kamer van mijn ouders geworden , maar Hit woont daar nog steeds Knipoog
Als ik bij mijn moeder ben word ik nog altijd vrolijk begroet door hem en begint de verplichte knuffelsessie van minstens een half uur met kopjes die niet al te zacht gaan. Huilen van het lachen

Dus ook al ben ik het huis uit ..... het is en blijft mijn kat Haha! mijn speciale ventje Lovers

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:05

ik meld me ook even, wil graag een poging wagen aan de nw ronde!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:50

Ik denk dat ik in de nieuwe ronde ook weer een poging ga wagen!

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:42

ex-eigenaresse van het paard op foto 2 meld zich ook Tong uitsteken

Michelle_x schreef:
Foto 2

zo, 'k raak gelijk geëmotioneerd bij het zien van deze foto, en mijn eerste in druk is dat het paard overleden is, hij was/is nog niet heel oud, 17? 15? een heerlijk braaf beest lijkt 't me, maar soms wat slecht gehumeurd? is er iets gebeurd want zodra ik naar de foto kijkt wordt ik ontzettend verdrietig, 'k moet zelfs bíjna huilen en een raar gevoel in mijn buik wat ik niet kan plaatsen.

Hij zal nu inderdaad zo'n 17 jaar oud zijn, zijn exacte leeftijd is niet bekend omdat hij geen papieren heeft. Ik kan je helaas niet vertellen of hij nog leeft of niet. Hij was een manege paard, en op den duur vond hij het werk niet meer leuk, dat liet hij ook duidelijk merken (bokken etc.) voordat hij een manegepaard werd was het een verschrikkelijk braaf paard, deed altijd zijn best voor je, kon op zijn tijd nog wel eens schrikken, meer niet.
Deze foto is gemaakt op het moment dat hij opgehaald werd door de handelaar, wij stonden met een paar mensen bij hem te huilen Tong uitsteken

KimDai schreef:
Foto2
paard is verveeld en gaat vaak in protest, luister naar wat hij te vertellen heeft..mogelijk pijn in rug.

.

Het kan inderdaad kloppen dat hij verveeld was, hij vond het manegewerk in ieder geval niet leuk meer, dat is ook de reden dat hij verkocht is. Hij heeft ook een tijdje rondgelopen met een slecht passend zadel.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:56

't is nooit leuk om een dier te verkopen/verliezen.. misschien dat ik daarom ook jullie emotie's oppikte bij de foto, of misschien toch zijne. misschien kan Rock hier iets over vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:14

Het kan natuurlijk zijn dat je moeite hebt om af te stemmen op het dier op de foto, en randdingetjes op te pakken. Bij mezelf merk ik dat als ik niet 100% in m'n vel zit, zelfvertrouwen én concentratie heb (en daar schort het nogal eens aan) ik veel dingen van andere dieren en zo oppak. Dat is een reden dat ik nu even geen readings doe bijvoorbeeld, ik moet eerst terug naar mezelf als het ware...

Maar om een lang verhaal kort te maken kan het dus inderdaad zo zijn dat je dingen oppikt van andere dieren/mensen Ja

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:44

nieuwe foto's rock?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:45

Ik overleg nog even met de mods.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:46

prima Ja

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:58

ik vind het erg intessant om te lezen allemaal.

Leuk dat er ook veel blijkt te kloppen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:02

Ik ben ook voor een nieuwe ronde.
Dus hopelijk vinden de mods het oke!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:43

Nieuwe ronde is oke.
Rock open jij de nieuwe?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 06:28

TeeGee schreef:
Nieuwe ronde is oke.
Rock open jij de nieuwe?

Helemaal top!!
Rock we wachten in spanning af op de nieuwe foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 08:42

Moderatoropmerking:
Nieuwe foto's in het nieuwe topic. Knipoog

TeeGee

Re: Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:33

Anoniem

Re: Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:34

Dank je TeeGee Lachen