Meerdijk schreef:Ik zit hier met open mond de reacties te lezen. Menig amateurruiter heeft de mond vol over mishandeling door Coby, Anky etc, en dat alles gebaseerd op een paar foto’s die moedwillig in de omloop worden gebracht om mensen in een kwaad daglicht te stellen. Nee, rollkur zal niet paardvriendelijk zijn als een of andere kruk die zichzelf tot Anky heeft gebombardeerd dit in de praktijk brengt. Maar iemand die 2 maal olympisch kampioene is, bewezen heeft geweldig te kunnen rijden verdient wel veel meer respect dan ik hier op de pagina’s gelezen heb. En van het hierboven genoemde citaat zakt mijn broek echt af: “ja oke salinero bonfire allemaal nog gezond zegt men, maar heeft een iemand hier ooit gehoord hoe zon bonfire en zon salinero er over denken. Of ze het geweldig vinden in zon houding te lopen.?”
Wat een pennygeneuzel, schaf dan het hele paardrijden maar af…
Paarden die niet goed in hun vel zitten presteren niet, zo simpel is het. Deze topatleten werken hard en ja er zal wel eens te veel aan ze gevraagd worden, maar een echte topruiter herkent dat en neemt dan maatregelen. Hoe kan Bonfire anders kampioen worden op 17-jarige leeftijd, omdat ie het zo slecht heeft? Hou nou toch op…
Tja tuurlijk , tuurlijk het zijn Anky en Coby en daarom doen zij alles natuurlijk goed, uhu nou niet dus: Coby die staat te liegen over de foto's van P&P en Anky die haar manier van rijden maar al te graag probeerd goed te praten.
Deze mensen zijn voorbeeldfiguren er zijn veel jonge fans die hierna zullen denken, ah Anky doet het zo Coby doet het zus dus het zal wel goed zijn...
Zie je wat ik bedoel? Rollkur ok, maar hoe Anky rijdt zeker niet, dat is geen voorbeeld dat is bespottelijk. Wederom over Coby, ze zegt dat ze naar een paar rondjes al door hadden ''dat er iets niet goed zat.''
Terwijl er ook draffoto's zijn. Zij deed dit in bijzijn van haar leerlinge!
En nu om onze argumenten pennygeneuzel te gaan noemen, jezus meid ''how low can you go?''
Omdat jij als een koetje in de rij achter Anky aan loopt en alles maar aanvaard wat zij doet, ok dat is jou zaak, maar wij doen dat niet, wij zijn het daar niet mee eens, Anky is ook maar een mens. En daarbij, de eerste olympische spelen met Bonfire heeft ze verdiend want toen trainde ze nog normaal!
En wij denken er inderdaad aan hoe onze paarden zich voelen onder de training. Doe jij dat dan niet? Dwing jij hem net als de paarden van Anky in een strakke houding om ze daarna nog eens fijn in de mond te rukken? Nou jij mag het van mij, maar ik weet wanneer mijn pony niet lekker in zijn vel zit, wanneer hij het niet eens is met iets, en dan is het de wei voor hem! Een paard is je partner, niet alleen als je er naast staat. Anky zal wel respect en liefde voor haar paarden hebben maar als ze er op zit zie je daar weining van!