Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gollempje

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:18

klavertje_4 schreef:
1 Miljoen??? Gelijk en nog voor veel minder ook.

ik zou dat echt niet kunnen! dan maar wat minder leven, maar m'n paard zal me alles zijn als ik er 1 had!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:21

Ik zou het wel doen. Ik ben echt wel gek op mn pony, maar stiekem begin ik ook wel te dromen van een pony waar ik verder mee zou komen... Maar dus alleen voor een heel goed bod en in de verkoop gaat hij niet!

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:24

nee hoor, hij is veel belangerijker voor mij dan welk geld bedrag dan ook Lachen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:26

De mijne is 13 en ik ben echt gek op haar maar ik zou dat miljoen niet afslaan. Voor dat geld kan ik een huisje met wat land kopen en een ander paard dat ik fijn aan huis kan stallen.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:54

Strik om de nek en inladen Ja

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:16

De mijne absoluut niet, mijn beste vriendin is niet te koop.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:21

Voor 1 miljoen breng ik hem naar tokyo samen met m`n schoonmoeder Haha!
Jeetje voor 1 miljoen das toch geen vraag. Iedereen doet zijn paard voor 1 miljoen weg. Diegeen die dat niet doen realiseren zich niet wat 1 miljoen voor de rest van hun leven betekent.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:24

Nou nee Dirkje, ik heb liever mijn paard dan een miljoen.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:25

Charos schreef:
Nou nee Dirkje, ik heb liever mijn paard dan een miljoen.

Ga toch weg man/vrouw weet je wel met hoeveel nullen je dat schrijft.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:26

Uh, ja zou hem weg doen. Voor een milioen ja zeker, strik der om heen en ik breng hem zelfs nog weg.

Hoewel.. ik laatst wel een bod van boven de 10.000 euro heb afgeslagen voor mijn bijna 4 jarige Geld, geld!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:28

wjerdo schreef:
Uh, ja zou hem weg doen. Voor een milioen ja zeker, strik der om heen en ik breng hem zelfs nog weg.

Hoewel.. ik laatst wel een bod van boven de 10.000 euro heb afgeslagen voor mijn bijna 4 jarige Geld, geld!

€ 10.000,= dat is geen bedrag. Maar 1 miljoen daar kun je zelfs Tijn van laten studern tot hij een ons weegt.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:29

@Dirkje - Ga er voor het gemak even van uit dat iemand die een paard kan betalen ook voor z'n eigen eten kan zorgen enzo, ja? Anders zou iemand ook geen paard hebben. Nou, dan kan iemand toch wel liever z'n eigen paard hebben dan een miljoen? Geld is ook maar betrekkelijk. Als je verder gewoon kan leven, dan heb je een miljoen helemaal niet nodig.

Ik weet het trouwens zelf niet. Sowieso heb ik de keuze niet: officieel is het paard van mijn vader en als die er een miljoen voor krijgt zou hij het nog best kunnen doen. Word ik niet blij van, maar ja. Ik weet het niet, ik ben altijd tegen dat soort dingen, dus ik denk dat ik het niet zou doen. Maar zeker weten doe ik het niet.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:32

ach weet je Flor, ik heb altijd zoiets gehad van: "nee die gaat nooit meer weg' en dat heb ik nu nog steeds. Der zal niemand zijn die voor de mijne 1 miljoen biedt. Komen ze met een bod wat dik boven de 15.000 zou liggen dan zou ik der nog eens over nadenken, maar daar onder gaat hij niet. Der is ook niemand die nu op het moment 15.000 euro voor de mijne zou betalen.

Ik denk dat wanneer we hier reeel over na gaan denken dat er niemand is die zijn paard gemakkelijk weg doet of er moet wel een gigantisch bod komen. Maar hoe reeel is dat?

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:32

Flor schreef:
@Dirkje - Ga er voor het gemak even van uit dat iemand die een paard kan betalen ook voor z'n eigen eten kan zorgen enzo, ja? Anders zou iemand ook geen paard hebben. Nou, dan kan iemand toch wel liever z'n eigen paard hebben dan een miljoen? Geld is ook maar betrekkelijk. Als je verder gewoon kan leven, dan heb je een miljoen helemaal niet nodig.

Ik weet het trouwens zelf niet. Sowieso heb ik de keuze niet: officieel is het paard van mijn vader en als die er een miljoen voor krijgt zou hij het nog best kunnen doen. Word ik niet blij van, maar ja. Ik weet het niet, ik ben altijd tegen dat soort dingen, dus ik denk dat ik het niet zou doen. Maar zeker weten doe ik het niet.

Ik zou zeggen leg het voor aan je vader en vraag om een eerlijk antwoord.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:33

Dirkje25 schreef:
Ga toch weg man/vrouw weet je wel met hoeveel nullen je dat schrijft.

Ja dat weet ik heel goed, maar geluk is niet te koop en ik ben zeer gelukkig met het paard dat ik nu heb.

Maar ach welke gek gaat er een miljoen bieden voor mijn eigenzinnige haflinger, is niet echt realistisch, maar mocht er iemand met dit bod komen zou ik het afslaan.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:35

Flor schreef:

Ik moet er anders verrekte hard voor werken om het paard de pownie huis, kinderen honden enz te kunnen betalen. Als ik morgen een miljoen beur voor het paard nou echt wel.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:36

@Dirkje - Ik denk dat mijn vader het wel zou doen. Een miljoen is natuurlijk véél meer dan mijn paard waard is. Maar als mijn paard van mij zou zijn? Ik weet het niet. Hangt ook af van mijn levensomstandigheden natuurlijk. Als jij elk dubbeltje (okay okay, die bestaan niet meer, ik weet het!) om moet draaien is al weer iets heel anders dan wanneer je prima kunt leven, ookal is het geen super luxeleventje. De twijfels, de twijfels. Gelukkig verwacht ik niet dat dit ooit gebeurt. Probleem opgelost!

Edit: ja daarom zeg ik ook: het hangt af van het leven dat je hebt. Als je je dingetjes goed kunt betalen is het alweer heel anders dan wanneer je er heel veel moeite voor moet doen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:39

geld maakt niet gelukkig.
de spullen (of in dit geval de dieren wel)
mijn paard is niet te koop NOOIT, (en moet er trouwens hard voor werken 5 dagen in de week om hem te kunnen betalen) je verkoopt je kind toch ook niet??!!!?

als ik nou vraag:
degene die een kind hebben zouden die hun kind kunnen verkopen voor dit bedrag????
Laatst bijgewerkt door gipsyboy op 22-05-07 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:40

nee natuurlijk verkoop ik mijn kind (én paard) niet, maar ik vind een kind toch wel iets anders dan een paard.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:42

gipsyboy schreef:
geld maakt niet gelukkig.
de spullen (of in dit geval de dieren wel)
mijn paard is niet te koop NOOIT, je verkoopt je kind toch ook niet??!!!?

als ik nou vraag:
degene die een kind hebben zouden die hun kind kunnen verkopen voor dit bedrag????

Dat is geen vraag ik heb 2 kinderen als er iemand is die ze voor 10 miljoen mee denkt te nemen die gaat een kwaaie toekomst tegemoet.

Alleen het vervelende is dan wel dat ik daarna achter de tralies kan gaan wonen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:43

kijk okey dat vind jij.
ik heb zelf geen kind lochisch (16)
maar mijn paard is net als een kind bij mij hoor.
als mijn paard dood zou gaan vind ik dat net zo erg als dat me moeder dood zou gaan

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:45

gipsyboy schreef:
kijk okey dat vind jij.
ik heb zelf geen kind lochisch (16)
maar mijn paard is net als een kind bij mij hoor.
als mijn paard dood zou gaan vind ik dat net zo erg als dat me moeder dood zou gaan

Zo`n onzin heb ik nog nooit gehoord, hoor je het jezelf zeggen of schrijf je dat alleen maar op.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:49

ik snap dat sommige mensen dat niet kunnen geloven.

maar bij mij is dat echt zo. hij is mijn alles

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:51

Dan wil ik je graag nog over een paar jaar horen als je zelf kinderen hebt want die vergelijking slaat echt nergens op.

Ik hou zielsveel van mijn paarden, maar als ik moet kiezen tussen mijn paarden en kind dan gaan toch echt de paarden weg.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:56

ja als je zou moeten kiezen wat je zou houden je paard of kind,
natuurlijk dan je kind.
maar waarom zou je wel je paard verkopen voor 1 miljoen. en niet voor 1000 euro.
je kind verkoop je toch ook niet voor 1000 euro???
maar wel voor miljoen??? natuurlijk niet!!!!
maar waarom een paard wel???? wat is het verschil???