Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:12

Klopt
Maar net of je dat aan die mensen als soraya wijs kunt maken?
Die handelaar kan het niet bommen, als hij maar beurt
Dus ik ben blij als hij naar een volwassen persoon gaat die wel eerlijk naar dit paard kan kijken.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:17

Is er al nieuws? Mag via pb

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:19

Het hele gedoe is een hetze geworden van alleen maar horen-zeggen-verhalen.
En met iedere post wordt het aangedikt. Het meisje wordt ronduit schandalig 'behandeld' en ik vraag me af hoe jullie zouden reageren als je 'vriendin' zich (schijnbaar) ten behoeve van andere bokkers tegen je keert.... en half bokt je uitmaakt voor van alles wat niet lief en aardig is?

Ik ben het met je eens RK, ik had het dier persoonlijk naar de slacht gebracht, maar je schreef zelf al dat je vermoed dat die mensen weinig kennis hebben van zaken en waarschijnlijk ook nog goedgelovig zijn..
Wees eerlijk een KWPN e-pony merrie voor 650 euries (als dat bedrag juist is) dat is toch een buitenkansje als handelaar zijnde...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:20

Marigold schreef:
wat ik me steeds al afvraag, en veel pagina's terug ook al eens gevraagd heb, stel de pony komt bij Lynn, en blijkt toch echt gevaarlijk te zijn.
kan jij, Lynn, dan de beslissing maken om de pony te laten slachten?
kan je dat aan, kan je op die manier zakelijk met feiten omgaan?
ik bedoel het echt niet verkeerd, het is wel iets om bij stil te staan vind ik.

Dat vraag ik me ook af. Stel (en ik hoop van niet) dat er bij Paloma een steekje los zit. Kan je dan de knoop doorhakken? Ik hoop van harte dat dat niet het geval is en dat je haar vind voordat het te laat is.
En Sorayalover, wat een lef om vooral optopic te komen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:25

Alane, dat heeft ze aan zichzelf te danken
Ze is 17, dacht eerst dat ze 12 was, dan had ik het anders gevonden
Ze mag volgend jaar al stemmen en autorijden??

Info in winnen hadden ze ook gekund..maar nee, pony kopen zonder keuring
Was dat dier vals had hij met de buigproef de da al tegen zijn klep gemept.
Waren er vast ook rug problemen uit gekomen, dus was het dier al nooit gekocht.

Nieuwe paard staat er al en moet de oude met spoed weg
Weer niet geleerd, geen keuring, penny heeft er niet eens op gereden.

Als ze eerst al info inwinnen over paarden kopen, was meisje niet in het ziekenhuis gekomen
Daarna info inwinnen wat een slachtpaard oplevert, doen ze ook niet, dat een paard voor 650 de handel in gaat kunnen ze dan ook weten
Maar ik denk dat de vader het niet kan schelen, als het beest maar weg is, of de andere de dupe wordt, zijn zorg

Maar zoals een ander al melde
Gaat hij de handel in, zonder melding van het schoppen, is papa door de verschillende topics zo opgespoord.
Of hij dan zo zonder schuld is???

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:30

imo in ieder geval niet kawa !

sl is gewoon heel fout bezig geweest en werd alleen maar erger in de topics dus dat ze zo behandelt word heeft ze echt aan haar zelf te danken.

dat haar vriendin haar tegen haar gekeerd heeft is logish ik snap niet dat haar ouders niet hetzelfde hebben gedaan....dan had ze nu geen nieuwe pony gehad waar ze ook alweer niet van weet hoe ie in elkaar zit.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:33

Euhm mijn eerste pony heb ik ook niet laten keuren de volgender uiteraard wel dat horen btw die ouders toch te weten dat je een paard moet keuren een paar keer moet rijden/verzorgen? en als t kan op proef en niet vergeten info inwinnen over een paard

anyway discusieer allen verder hoop dat ik morgen lees dat paloma veilig is*

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:33

Nou ehm.. heb er nu 5 op stal staan, 1 is er hier geboren haar moeder is per ongeluk gekeurd, en de rest ongekeurt gekocht...

Achteraf praten is zo gemakkelijk net als Ja maar en Als.

Er zijn tig mensen die zo kopen en verkopen.... waarom is dit meiske en haar familie nu de zonde bok voor alle verkeerde kopers?
Waar is dan de verkoper van die pony? Daar hoor ik niemand over....
Ik weet niet en veel met mij evenmin, hoe de pony verkocht is en met welke geschiedenis.

Er is ook geschreven dat er een handelaar is wezen kijken en wilde de pony onder het zadel zien, en haakte af.... zou om de vraagprijs kunnen zijn, maar dat lijkt me sterk meestal wordt eerst de prijs gevraagd en dan pas gekeken.

Pony stond toch in pension.. en waar zijn de andere pensiongasten dan? Iemand eraan gedacht daar eens te polsen?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:35

En een volwassene met genoeg ervaring moet dan Lynn zijn van 23 en zo als ik begrepen heb geen enkele opleiding of professionele ervaring met (probleem)paarden ? Maar haar ervaring ook heeft opgebouwd als Penny en doorgegroeid naar wat ze nu is. Of weten jullie allemaal veel meer van haar dan wij?
Zo ja overtuig ons dan eens ?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:37

kekaro schreef:
imo in ieder geval niet kawa !

sl is gewoon heel fout bezig geweest en werd alleen maar erger in de topics dus dat ze zo behandelt word heeft ze echt aan haar zelf te danken.

Zelf te danken dat men haar dingen toewenst????
uitmaakt voor rotte vis? Het zegt mi meer over die personen di dat schrijven dan over en aan wie dat geadresseerd is....
Omdat iemand in het ziekenhuis terecht komt na een trap van een paard die ze net 1 dag heeft, het dier zat is is dat een reden om iemand te beledigen?

kekaro schreef:
dat haar vriendin haar tegen haar gekeerd heeft is logish ik snap niet dat haar ouders niet hetzelfde hebben gedaan....dan had ze nu geen nieuwe pony gehad waar ze ook alweer niet van weet hoe ie in elkaar zit.
Dit meen je toch niet serieus?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:40

En wat ik niet begrijp is dat iemand die een paard heeft wat zijn dochter in elkaar trapt om welke reden dan ook en besluit dat het paard te gevaarlijk is heeft het volste recht dat paard naar de slacht te brengen of haar te verkopen. De slachthuizen staan morgen al weer vol hoor met exact dezelfde gevallen waar niemand verder blijkbaar wakker over ligt. Haar vader hoeft daarvoor bij niemand verantwoording af te leggen en staat iid volledig in zijn recht. Waarom is dit paard nu zo belangrijk en al die andere niet ? Niemand schijnt dat te willen vertellen ......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:44

das ook weer zo..............

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:44

ja dat meen ik wel serieus, je gaat als ouder toch niet zo ver mee in je dochters wensen ??

dochter wil een paard, gaat niet goed hup naar de slacht en hopla op precies hetzelfde moment staat er weer een nieuwe ?!

heb je wel gelezen wat SL allemaal geschreven heeft richting de mensen die het beste voor hadden met haar pony ?? ik snap heel goed dat er in alle boosheid dan dingen teruggewenst worden!

nee dat ze het dier na 1 dag zat is moet ze zelf weten maar hoe ze er mee omgaat, daar gaat het om.

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:45

ik volg dit topic een beetje en vroeg me af op paloma al gevonden was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:46

Ik denk dat er heel anders tegen haar was gedaan als haar instelling anders was geweest
Met gevoel, zonder gedraai en leugens
In het begin werd er wel aardig tegen haar gedaan, maar gaande weg het topic veranderde dat.
Imo terrecht.

Moet je al een opleiding hebben gedaan om ervaring met paarden te hebben?
Kim, jij hebt dit jaar de orun, maar daarvoor was je niet kundig hoor ik hier Tong uitsteken Clown

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:50

Wie zegt dat niemand zich drukt maakt om die andere paarden die morgen bij de slacht staan? Ik maak me er wel druk om, dat er paarden bij de slacht staan die door verkeerd rijden/opvoeden daar zijn gekomen en wellicht een heel goed leven zouden hebben als ze bij iemand terecht zouden komen die er wat aan zou willen uitgeven ( tijd en geld ). Maar ja, ik heb ook geen geldboom in mijn achtertuin staan.
Perrokai: ik vind je wel erg kort door de bocht. Ik ken Lynn voor de rest niet, maar jij volgens mij ook niet. Sinds wanneer heb je een diploma nodig om aan te tonen dat je met paarden kan omgaan?
Edit: Inderdaad RK, als dat meisje zich op een andere manier had uitgedrukt, was er een heel ander verhaal en een heel ander gevoel ontstaan. Het gaat echt op de manier waarop, ook haar posts op de andere paardenfora.
Laatst bijgewerkt door Zesiram op 04-02-07 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:50

het dier 'zat' na 1 dag? Ze is in het ziekenhuis terecht gekomen, vindt je dat dan raar dat ze die pony niet meer vertrouwen en 'zat' zijn?
Bij mij was ie ook gevlogen...

RK het gaat niet om de opleiding maar om de 'werkervaring' tenminste zo lees ik dat berichtje.

Er waren er we meer die niet geheel eerlijk waren en daar wordt ook niet anders tegen gedaan....
daarnaast lijkt me dat niet te rechtvaardigen om iemand iets toe te wensen en voor van alles en nog wat uit te maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:53

Daar maak ik me ook druk om
Vandaar dat ik zo verschrikkelijk bot kan zijn op bijv. RT
Sommige paarden staan bijna met 2 benen bij stegeman binnen door onkunde.
Hier veel kans ook het geval.
Maar laat aub eerst een volwassene kijken hoe het zit.

of Lynn daar de juiste voor is?
Geen idee
Iig wel volwassen, heeft zelf meerdere paarden.
Weet de voor geschiedenis van dit paard.
Dus igg beter oordeel dan soraya en haar vader

Lynn heeft aangegeven dat als het paard echt gemeen is, dat hij beter af is bij de slacht.
En dan ga ik er vanuit dat zij het lef heeft hem daar zelf af te leveren.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:54

Ik vind het ook te ver gaan om zo'n kind van alles toe te wensen, maar dat vind ik in het algemeen al. Zeker bij mensen die je alleen maar vanachter je beeldscherm kent.
Daarover ben ik het wel met je eens Alane.
Toch blijft bij mij het gevoel dat dat paard een kans verdiend, nog bestaan. Wat ik al zei, zeker nadat ik mensen heb gesproken ( irl ) die dit paard eerder hebben gekend.

KiWiKo

runningkawa schreef:
Moet je al een opleiding hebben gedaan om ervaring met paarden te hebben?
Kim, jij hebt dit jaar de orun, maar daarvoor was je niet kundig hoor ik hier Tong uitsteken Clown

Yep Orun heeft allles toegevoegd............ moet ik zeggen dat ik hakken over de sloot ben geslaagd voor theorie en als beste uit mijn klas in de praktijk????? Haha! Haha! Haha!

neeeeee zonder Orun ben je heeeheeelemaal niks

tis dat ik het nodig heb voor mijn verzekering, anders had ik dat geld mooi in mijn portomonaie gehouden en mijn waardevolle tijd in de praktijk gestoken

Anoniem

Bij mi was hij ook gegaan Alane, zonder twijffel

Maar wel op een andere manier
En dan stond nummer 2 niet in de stal zonder nadenken

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:56

Maar jij, RK, bent volgens mij wel in staat om te beoordelen of een paard niet meer te redden is, of dat het een kwestie van pijn/onhandigheid van de ruiter/verzorger is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:58

Waarom ik wel en Lynn niet?
Ik zou mezelf ook zo hoog niet inschatten Haha!
En ik heb geen opleiding Tong uitsteken Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:59

runningkawa schreef:
Waarom ik wel en Lynn niet?
Ik zou mezelf ook zo hoog niet inschatten Haha!
En ik heb geen opleiding Tong uitsteken Clown

hahahaha jij hebt meer opleiding dan de meeste opgeleide mensen Haha! Haha! Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:59

Ik ken Lynn niet, misschien kan ze het wel ( en ik geef haar dan ook de voordeel van de twijfel ). Jou ken ik ( al is het alleen vanaf mijn beeldscherm ) al wat langer, en ik heb het idee dat je dat wel kan.
Ik ga in ieder geval niet roepen dat Lynn per definitie een penny is.... Knipoog
Edit: RK, ik bedoelde in vergelijking met SL