Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:44

Cer schreef:
Ach Karl, nou en? Er zijn ook mensen die zich aan bedrijfshekken ketenen om iets te benadrukken. Of op een treinrails gaan liggen.. dat kan hier allemaal. De politie komt, haalt de boel leeg, er is media aandacht geweest en klaar is t weer...

Doe nou niet net alsof dat soort dingen zo raar zijn... Het is een middel wat regelmatig gebruikt wordt hier. Zolang er geen slachtoffers vallen....

Er zijn meer zaken waar wel es drastischer aandacht voor gevraagd mag worden, misschien gebeurt er dan es wat. Want de rechterlijke macht zit er vaak zat naast... en dan gaat het niet eens over 'maar' dierenlevens, maar mensenlevens..

En die demonstranten worden strafrechtelijk vervolgd omdat ze.... hier komt de stekende plaat weer ...ze het recht in eigen hand namen.

Heb je trouwens percentages over hoevaak de rechterlijke macht ernaast zit? Wat zou het zijn, 1%, 2%?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:46

Karl66 schreef:
En die demonstranten worden strafrechtelijk vervolgd omdat ze.... hier komt de stekende plaat weer ...ze het recht in eigen hand namen.

Ja, nou en?

Citaat:
Heb je trouwens percentages over hoevaak de rechterlijke macht ernaast zit? Wat zou het zijn, 1%, 2%?

Nee die heb ik niet, maar die zijn vast tevoorschijn te goochelen...site van het cbs ofzo.
En als je zelf bij die 1 of 2% hoort, is het toch 1 of 2% teveel. Dan maakt het niet uit dat het bij 99% wel goed gegaan is...

Dat hier net gedaan wordt alsof die boer gelynched gaat worden, is ook wat overdreven....

sarabande

slimmerik schreef:
Karl die meiskes willen alleen hun eigen muziek horen Haha! Haha! Haha!

Vroeger hadden we een spreekwoord
Over de pot en de ketel of zo

zucht

als je het niet met de aktie van de meiden eens bent, prima
Maar dat is nu wel duidelijk, laat ze verder met elkaar dingen doornemen en medestanders vinden en ga je ergens anders vermaken.

slimmerik

Stennisje schreef:
Even kijken...

De paarden staan nu op het land van iemand anders wat inmiddels aan gort is gelopen.
Dus ze moeten daar weg.
Taak voor de eigenaar van de dieren, lijkt me.

Het strafrechtelijk onderzoek moet nog uitwijzen of die man wel of niet goed voor zijn dieren is.
Zo'n onderzoek kost tijd en er gaan zoveel verhalen rond en dat moet toch allemaal nagetrokken worden.

Die paarden kunnen daar niet blijven staan en die man is nog altijd de eigenaar, of dat nou leuk is of niet.

Een demonstratie voor betere rechten voor dieren en hardere aanpak voor mishandelaars is altijd goed, Nederland moet eens wakker worden.

Maar het is een beetje moeilijk om dit geval als aanleiding of onderwerp te gebruiken, zolang nog niet bewezen is dat de man daadwerkelijk schuldig is aan nalatigheid en/of mishandeling.

Tja dat proberen we dus al een paar pagina's duidelijk te maken maar is een beetje moeilijk op dit topic....
Trouwens direct op SBS6 een intervieuw met de redsters van de paarden..... Misschien een tip voor cooling down??

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 23:46

Karl66 schreef:
nikkiej_86 schreef:
Of de boodschap wil bij Karl66 niet doordringen
zo kan je het ook zien:D

Welke boodschap? Dat je het recht in eigen hand moet nemen of jou boodschap dat hij maar eens flink aangepakt moet worden?

Kun jij nou echt de boodschap er niet uit halen? Lesje begrijpend lezen is dan misschien wel handig.
Want blijven herhalen en blijven herhalen terwijl de ander de tekst toch niet leest...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:48

Het is een discussie topic... Over het geheel valt toch discussie te voeren, en dat is wat hier gebeurt. Je kunt niet altijd iemand anders overtuigen van je eigen ideeen. Soms wel, soms niet...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:49

Nou zullen we dan het topic over een andere boeg gooien of zelfs een andere starten?

Wie demonstreert er binnenkort mee in Den Haag voor betere dierenrechten?

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:51

Ik heb een keer een mooi verhaal gehoord en weet dat het waar is van een mevrouw hier uit het dorp
die had ook het recht in eigen hand genomen
is opgepakt door de politie en meegenomen voor ondervraging.
en ze gaf hun niet gelijk want zij vond dat zij gelijk had
en dat vind ik ook
en ze hebben haar laten gaan want ze konden niks met haar en zon grote misdaad was het niet vinden wij Haha!

Het verhaalwas zo dat er een doodzieke koe op de veemarkt van 5 sept elke jaar hier in Tzummarum!
En 3 x raden van die koe was
ja ja de geliefde heer lootsma.
er stond een boer bij (of het lootsma was weet ik dus niet)
die met een schokapparaat het beest omhoog wou krijgen, maar het dier was op helemaal aan zen eind en kon niet meer op zen benen staan en lag daar maar wat en kon niks meer !
toen die man maar bleef porren met dat schok apparaat werd deze vrouw zokwaad
wat logisch is want het beest kon niks meer maar kreeg toch ontiegelijk veel pijn
dus heeft ze het apparaat van de desbetreffende meneer afgepakt en hem even onder stroom gezet
de meneer viel op de grond en politie was snelter plekke om mevrouw mee te nemen
maar ze heeft steeds vol gehouden bij de politie dat ze het zo sneu vond voor het dier dat ze haar hebben laten gaan want ze gaf hun GEEN gelijk
dus ze heeft wel wat op gered vind ik
dat dier kreeg geen schokken meer is ter plekke af gemaakt
en of ze een boete heeft of niet ze heeft gedaan waar ze voor stond en daar heb ik veel bewondering voor !!
ze zei tegen mij ik zou het zo weer doen!:D

Wou ik even kwijt Haha!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 23:52

Cer schreef:
Het is een discussie topic... Over het geheel valt toch discussie te voeren, en dat is wat hier gebeurt. Je kunt niet altijd iemand anders overtuigen van je eigen ideeen. Soms wel, soms niet...

Eigenlijk was dit topic niet eens bedoeld als discussietopic Bloos
Tenminste niet om te discussieren of het nou wel of niet nodig is.
In het andere topic waaide de discussie al genoeg op over van alles en nog wat, daarom besloten dit topic op te starten zodat het niet werd ondergewaaid door de discussie daar zijnde.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:52

Crystal, dat was een reactie op Nickiej, die letterlijk zei dat hij eens flink aangepakt moest worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:54

@Crystalgek: je had misschien in je openingspost iets duidelijker moeten schrijven dat het alleen ging om het afspreken en dingen regelen rond die eventuele demonstratie..

Waarbij je natuurlijk met minstens 1000 mensen, MET spandoeken en touwen en hakbijlen en fakkels die boer te lijf gaat, en IEDEREEN die jullie in de weg staat, om al die arme paardjes te bevrijden Ja

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:55

en het is nikkiej best moeilijk lezen:D
maja geeft niks
hij moet ook eens flink aangepakt worden :S wat vind jij dat ze met hem moeten doen karl66 ?? gewoon door laten gaan met wat hij nu doet ???

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:56

nikkiej_86 schreef:
en het is nikkiej best moeilijk lezen:D
maja geeft niks
hij moet ook eens flink aangepakt worden :S wat vind jij dat ze met hem moeten doen karl66 ?? gewoon door laten gaan met wat hij nu doet ???

Even een paar blz's terug lezen Pling

Karl66 wil zichzelf vast wel even herhalen door te quoten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:56

Ook bij ons worden koeien die moeilijk op kunnen staan b.v. na een bevalling gedwongen om op te staan. Als ze staan dan komt de doorbloeding van de poten tenminste weer op gang. Als het met duwen en schreeuwen niet lukt is zo'n stroomapparaat een uitkomst. 9 van de 10 keer lukt het.....en kan de koe weer verder met zijn leven. Een enkele keer lukt het niet en is de koe ten dode opgeschreven.

Als volgens jullie die andere 10 koeien die wel opstaan na een stroomschok liever afgemaakt zien....

Het lijkt dieronvriendelijk maar redt meestal wel het leven van de koe.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:58

Slimmerik: ik zeg ookniet dat het niet mag hoor staat er ookniet in
Maar het was duidlijk dat dit dier niet meer kon
Moet je dan weet ik hoelang door gaan met het dier die schokken te geven ??
Lijkt mij niet

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:58

Nee hoor Nikkiej, dat vind ik niet. Ik vind dat je het aan de AID, het openbaar ministerie en de rechter over moet laten.

En ik vind, en dat is ook de enige reden waarom ik hier reageer, mensen die denken dat ze moreel in hun recht staan om het recht in eigen hand te nemen verschrikkelijk griezelig. Daar is door de geschiedenis heen meer slechts dan goeds uit voortgekomen.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 23:58

Cer schreef:
@Crystalgek: je had misschien in je openingspost iets duidelijker moeten schrijven dat het alleen ging om het afspreken en dingen regelen rond die eventuele demonstratie..

Waarbij je natuurlijk met minstens 1000 mensen, MET spandoeken en touwen en hakbijlen en fakkels die boer te lijf gaat, en IEDEREEN die jullie in de weg staat, om al die arme paardjes te bevrijden Ja

Ja misschien wel, maar ik heb maar ook even zo een tekstje in elkaar gedraaid.
Later bedenk je dan altijd nog weer wat je er ook bij in had moeten zetten of dat je beter iets anders er neer had kunnen zetten voor de duidelijkheid.
Daarbij is dit topic onstaan uit het andere topic en daar was het wel duidelijk wat het doel van dit topic was.

Enne dat laatste Pling Pling Cool

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:59

wie zegt ik het recht in eigen hand neem....???

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:59

slimmerik schreef:
Ook bij ons worden koeien die moeilijk op kunnen staan b.v. na een bevalling gedwongen om op te staan. Als ze staan dan komt de doorbloeding van de poten tenminste weer op gang. Als het met duwen en schreeuwen niet lukt is zo'n stroomapparaat een uitkomst. 9 van de 10 keer lukt het.....en kan de koe weer verder met zijn leven. Een enkele keer lukt het niet en is de koe ten dode opgeschreven.

Als volgens jullie die andere 10 koeien die wel opstaan na een stroomschok liever afgemaakt zien....

Het lijkt dieronvriendelijk maar redt meestal wel het leven van de koe.

Dus ik neem aan dat jij het ook volkomen eens was met die praktijken die een tijdje geleden op tv zijn geweest, waarbij ze de gang van zaken op veemarkten filmden, waarbij koeien met een stroomapparaat op hun geslacht te zien waren? Die van ellende niet meer op dr poten konden staan?
Echt waar??

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:01

En meneer Karl66 als ik het recht in eigen hand neem en ik kom ik de bak pof een boete krijg
wat dan nog ?
je kent me niet eens zou je dat erg vinden ??
ik mag nog altijd zelf weten wat ik doe dus ja ?

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:01

Zometeen (23:00uur) op SBS6 een intervieuw en verslag van de meiden die de paarden hebben gered Lachen

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:02

Er komt nu op Hart van Nederland een stuk over de paarden,ook de redders komen aan woord !

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 00:02

Karl66 schreef:
Crystal, dat was een reactie op Nickiej, die letterlijk zei dat hij eens flink aangepakt moest worden.

En weet jij op wat voor manier ze dat bedoelde?

Anyway, dat was niet de boodschap die het topic uitdraagde... Cool

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:02

nikkiej_86 schreef:
wie zegt ik het recht in eigen hand neem....???

Als jij ook vind dat wij het aan de juiste instanties over moeten laten zijn we het helemaal met elkaar eens, maar als jij vindt dat we daar maar eens een daad moeten gaan stellen, dan neem je het recht in eigen hand.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:03

nikkiej_86 schreef:
Slimmerik: ik zeg ookniet dat het niet mag hoor staat er ookniet in
Maar het was duidlijk dat dit dier niet meer kon
Moet je dan weet ik hoelang door gaan met het dier die schokken te geven ??
Lijkt mij niet

Ik heb ook vaak de neiging om er niet al te lang mee door te gaan.... Maar moet zeggen dat mijn man (die boer is) vaak langer doorgaat als ik zou willen en het dan meestal nog redt ook. Nogmaals in dit geval kan ik er niet over oordelen (nadat de boer onder stroom is gezet was het sowieso te laat voor die koe) maar ik weet ook dat het voor omstanders een verschrikkelijk gezicht is maar het dier is het gauw vergeten.....