Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 00:06

Bij mij liggen de zadels (opmaat gemaakt daaleman en springzadel van merk JC volgens mij?) open en bloot in de stal, iedereen kan erbij. Paarden staan particulier en als er mensen het erf op komen en honden zijn wakker slaan die direct alarm. Maar vind het wel een naar idee als ik dit allemaal lees Scheve mond

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 00:16

ach die honden krijgen een gewoon een stukje worst met ...

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 00:17

Krijg je ze niet me stil, ze blijven wel 5min na blaffen Clown Altijd, bij iedereen Haha! ... Zelfs bij de eigenaren waar ze uhh eentje al 3jaar is en de ander 1jaar volgens mij?

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 00:20

Bij ons, lees tig pagina's terug zijn ze dus geweest in sept 2005 en ik zeul me een breuk dagelijks met het nieuwe zadel...

Nu gaat mijn dochter aankomend sept naar de middelbare school en zou het practisch beter zijn het zadel weer op stal te laten.

Ik heb gevraagd naar een zadleverzekering via amev, hippo dingens enzo maar krijg hem niet omdat onze pony niet verzekerd is ...

VOlgens onze eigen RVS is de pony gewoon WA verzekerd met onze polis en dus heb ik geen andere verzekering, denk aan ziektekosten e.d afgesloten... Ik heb voro ziektekosten een 'potje'

maar nu krijg ik dus geen zadelverzekering voor elkaar

is het iemand toch gelukt en zo ja, waar?

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 00:22

Waarom berg je het zadel niet gewoon op op een onlogishe plek. In een voerton bijv. ! Zo;n onwijs groote.. Had een meisje waar ik vroeger mee omging ook.. en die wei stond buitenaf liepen altijd verschillende mensen in en uit die wei die ze niet kende.. daar bewaarde ze haar 'goede' spullen in zeg maar..

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:08

Otje_Elliot schreef:
maar nu krijg ik dus geen zadelverzekering voor elkaar

is het iemand toch gelukt en zo ja, waar?

Kijk eens in de berichtjes van Zoltan iets meer naar boven op deze pagina, misschien dat je daar iets aan hebt.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:49

ik ben bij unive verzekerd,
moet 30 euro per jaar betalen en mijn zadel is nu verzekerd voor diefstal.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:19

toen die van mij gestolen was viel hij onder de inboedelverzekering van thuis. Het zadel lag wel op stal (70km verder), maar omdat het daar korter lag dan 3 maanden, viel het onder onze inboedelverzekering. De nieuwwaarde zou worden vergoedt (zadel is inmiddels weer terecht). 3 maanden op stal, 1 weekje thuis... sleept al een stuk minder

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:34

Liins schreef:
Bij mij liggen de zadels (opmaat gemaakt daaleman en springzadel van merk JC volgens mij?) open en bloot in de stal, iedereen kan erbij. Paarden staan particulier en als er mensen het erf op komen en honden zijn wakker slaan die direct alarm. Maar vind het wel een naar idee als ik dit allemaal lees Scheve mond

moet je vooral zo doodleuk vertellen Vork
en die honden ze geven wat spul en die hond blaft niet meer maar ligt voor pampus

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:06

ik heb mijn zadel verzekerd via mijn woonverzekering bij Centraal Beheer, onder 't kopje 'kostbaarheden buitenshuis'. ik betaal iets van 7e p/maand en dan is de hele boel (dus ook dekens, hoofdstellen en alle dure spul; tel voor de grap maar eens op wat je allemaal hebt liggen.... Bloos ) verzekerd. ik heb 't er graag voor over, en hoef dus niet te slepen naar huis.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:01

Citaat:
Zadels gestolen bij Stal Eurocommerce
In de nacht van zondag 15 op maandag 16 april zijn bij Stal Eurocommerce in Lochem veertien dure springzadels en tien bijbehorende singels gestolen.

Een schadepost van tussen de 35.000 en 40.000 euro, waarvoor Eurocommerce niet verzekerd was aangezien er geen alarminstallatie aanwezig is. Van collegaruiters heeft Eurocommerce zadels kunnen lenen, zodat het trainen van de paarden gewoon doorgaat.

Eurocommerce is ook het slachtoffer geworden van zadeldiefstal!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:28

Dat ze daar geen alarmsysteem hebben verbaasd mij nog het meest!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:31

Dat verbaasde mij ook!
Ze zijn zelfs niet eens verzekerd! Bloos!

zonnetje0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:52

wel heel dom vind k zelf, hangen voor een godsvermogen aan spullen daar en niet verzekerd zijn hmzz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:16

Ze hebben naar het schijnt een Poolse vrachtwagen aangehouden in Duitsland, deze kwam vanuit Nederland en was opweg naar Polen, had voor 60.000 euro aan zadels bij zich! Is in beslag genomen.

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:12

Revanches schreef:
Dat verbaasde mij ook!
Ze zijn zelfs niet eens verzekerd! Bloos!

Mij niet...veel van dit soort stallen zijn niet verzekerd voor dit soort "onbenullige" dingen.
Dat is verhoudings gewijs een te grote kosten post tegen over het risico wat je loopt.
En dat er geen alarm installatie op de zadelkamer zit verbaasd mij ook absoluut niet.
Ik weet niet of je daar wel eens geweest bent, maar daar komt nou echt geen kip het ligt in een soort van middle of no where.
Wel wat anders als je het vergelijkt bij ons in de stad, daar kan je nou niet eens een hoevekrabber 5 minuten onbeheerd laten liggen of dan is hij al gestolen.
Bij ons moet alles achter slot en grendel...zelfs het erf is hermetisch afgesloten. Boos!
Wij hebben al onze zadels ook niet verzekerd..is geen doen..bedrijfsmatig dan.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:38

Bij ons op stal zijn zondagavond ook 5 zadels gestolen. Ze zijn wel raar te werk gegaan. Ze hebben zelfs de dekjes eronderuit gehaald en netjes terug gehangen. Ik heb net 2 weken een nieuw stubben zadel, en godzijdank hing ie er nog. Ze hebben zadels uit een kast gehaald, waar de helft van de manege niet eens het bestaan van af weet. (een vage deur in de muur) Je zou bijna denken dat het bekenden zijn geweest. Of zeker weten al een tijdje rondgenuffeld hebben. Boos!

Aardbeitjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 00:45

Hmmz echt raar idd!! Dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:48

Jeannine schreef:
Bij ons op stal zijn zondagavond ook 5 zadels gestolen. Ze zijn wel raar te werk gegaan. Ze hebben zelfs de dekjes eronderuit gehaald en netjes terug gehangen. Ik heb net 2 weken een nieuw stubben zadel, en godzijdank hing ie er nog. Ze hebben zadels uit een kast gehaald, waar de helft van de manege niet eens het bestaan van af weet. (een vage deur in de muur) Je zou bijna denken dat het bekenden zijn geweest. Of zeker weten al een tijdje rondgenuffeld hebben. Boos!

Klinkt héél bekend. En zeker ook een busje iets verderop geparkeerd en met kruiwagen heen en weer gereden en kruiwagen weer netjes terug gezet?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:02

Hey , daar zeg je me wat. Dat zou best eens zo kunnen zijn. Ze hebben namelijk 100 meter verderop nog een halster gevonden. Ik vroeg mij al af, waarom die dan daar lag. Maar nu je het over een kruiwagen hebt.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:35

da's de bekende werkwijze: door de weilanden ofzo komen, kruiwagens gebruiken, dekjes laten hangen, dingen meenemen van plekken dat je denk 'hoe wisten ze dat?'.
dat is hoe het overal gaat.

ik las een paar posts terug iets over een aangehouden vrachtwagen met zadels, onderweg naar Polen.
is daar al meer nieuws over? ik had ook al vorig jaar ofzo gehoord dat de zadels naar het Oostblok gingen. geen idee wat ze daar met zoveel zadels moeten trouwens... Boos!

gelukkig zijn ze bij ons nog niet geweest (en laat dat svp zo blijven!), maar we houden alles wel goed in de smiezen! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:40

dierfysio schreef:
ik las een paar posts terug iets over een aangehouden vrachtwagen met zadels, onderweg naar Polen.
is daar al meer nieuws over? ik had ook al vorig jaar ofzo gehoord dat de zadels naar het Oostblok gingen. geen idee wat ze daar met zoveel zadels moeten trouwens... Boos!

Nope, nog niets over bekend. Ik ga morgen op vakantie, als ik terug ben zal ik de eigenaresse van stal 'ns vragen of ze al wat meer weet. Dan vertel ik het hier zeker!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:41

Nouks schreef:
Ze hebben naar het schijnt een Poolse vrachtwagen aangehouden in Duitsland, deze kwam vanuit Nederland en was opweg naar Polen, had voor 60.000 euro aan zadels bij zich! Is in beslag genomen.

Wat zou er met die zadels gebeuren vraag ik me dan af.
Ik heb wel aangifte gedaan maar daar blijft het dan ook bij er wordt volgens mij verder niks mee gedaan.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:38

schijnbaar in zeeland (kloetinge) nabij goes weer zadels gejat TWV . 2.500 euro .... Ik weet t nog niet 100 procent zeker maar waarschijnlijk is t wel zo .... polen he die weer in zeeland zijn.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:59

Jaar geleden zijn er bij ons en de buren zadels gejat. Vandaag kwam ik op de weide en riep mijn buurman al dat de boel overhoop was gehaalt bij hem. Ze hadden gelukkig al hun spul al gee naar huis genomen sinds een week dus niks gejat. Bij ons niks gejat maar ik denk wel bekeken in de stal en de kar hebben ze geprobeert te jatten. Zitten sporen op nl.