. (=geen aanval op jullie hoor
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arabesk schreef:Het verwijt dat je geen geld hebt, ken ik ook. Soms denk ik weleens dat PN een stuk populairder zou zijn als het duur en glamorous was. (=geen aanval op jullie hoor
)
. Apple schreef:Is het ook niet net wat je gewend bent in je omgeving te zien?
Ik bedoel, als 1 enkeling afwijkt van de standaart dan zullen daar wellicht vragen over komen. Komen die vragen maar vaak genoeg dan wordt het vanzelf vervelend en is de kans groot dat je het idee hebt dat je je altijd moet verdedigen voor je keuze (en dat je dus logischerwijs wat feller wordt in gesprekken met anderen).
promptertje schreef:Welnee Arabesk, want ik doe aan Parelli en dat is dan weer "belachelijk duur" en "uiterst commercieel".
Ach ja, ik mix de hele zooi maar door elkaar, ik rij met Parelli Halster, Kieffer dressuurzadel mét Ankydekje eronder, ik heb les gehad van Eddy Modde én van GijsenKim, mijn paarden hebben een dunne deken op en hebben kort noch lang haar, ze mogen in de bagger rollen als ze dat willen, kortom ik hoor nergens bij.
.
Arabesk schreef:Liever nergens bijhoren dan ergens bijhoren
Ik parelli halfbakken, rij met bit en traditioneel zadel. Gebruik geen ijzers, heb zelf mijn paard ingereden en gebruik geen dekens, maar wel soms een zweetdeken. Ach....Je pikt eruit dat wat je voor jezelf nuttig vindt
promptertje schreef:Ook weer waar, bij ons op stal doet iedereen wat anders lijkt het wel, en bemoeien mensen zich weinig met elkaar (gelukkig). Maar als je een hele stal hebt vol met ruiters die aan "X" doen en daar komt ineens 1 ruiter bij die discipline "Y" bedrijft, dan wordt daar vreemd tegenaan gekeken.

) maar ik zou er niet aan moeten denken om hier de hele groep zelf te moeten doen.

Arabesk schreef:He dat is leuk om te horen dat de rotstraal wegging nadat de ijzers eraf zijn gehaald!
Fasel schreef:Cornelie: ik zeg ook niet dat je dat zegt. Ik zeg ook niet dat jullie slecht zijn. Alleen dat het mij niet past. Net zoals jullie de traditionele manier niet past
.
)
promptertje schreef:Ach ja, ik mix de hele zooi maar door elkaar, ik rij met Parelli Halster, Kieffer dressuurzadel mét Ankydekje eronder, ik heb les gehad van Eddy Modde én van GijsenKim, mijn paarden hebben een dunne deken op en hebben kort noch lang haar, ze mogen in de bagger rollen als ze dat willen, kortom ik hoor nergens bij.
Fasel schreef:Voorbeeld:
Iemand komt bij mij op visite. Kijkt even naar de paardjes en roept meteen 'hey hoefijzers, weet je wel dat dat slecht is, je moet natuurlijk bekappen want dat is beter'.
Nu andersom: ik ga op visite bij iemand en uiteindelijk bekijken we ook even de paarden. Ik kijk en zie dat haar paard bekapt is. Ze vertelt dat haar paarden natuurlijk bekapt worden. "Interessant'. Ga er verder nie top in. Wan thet komt niet in me op om te roepen 'Natuurlijk bekappen? Zelf? Waarom doe je dat? Weet je niet dat het vakmanschap is? Dat kan je toch niet via een cursus doen?
Nee, zeg ik niet want ik maak me er niet druk om. Tenzij het paard misschien bloedend aan alle hoeven de stal uit komt.
En dat is mijn probleem. De manier waarop de dingen soms doorgedrukt worden. Zelfde voorbeeld kan ik geven met dekens, voer etc. etc.
Geeft mij meer het idee van wat men over Jehovah's getuigen zegt over de voet tussen de deur. Dat gevoel krijg ik hier ook. En ik weet niet hoe dat voor de anderen is, maar voor mij werkt dat averechts. Van mij krijgen mensen dan mijn middelvinger en denk ik 'ja hoor, zwam maar een eind weg'.
Nou, ik had nog iets maar dat ben ik vergeten. Ik hoop dat jullie mijn gevoel snappen.
cornelie schreef:Dat is nu ook precies het probleem waar ik zelf tegenaanloop. Ik ben namelijk niet 100 % pn en niet 100 % traditioneel.
Even concreet, geen ijzers maar wel dekens.
De traditionele mensen vallen mij aan en maken mij uit voor mishandelaar omdat ik pride geen ijzers geef. ( hij heeft nogal wat hoefproblemen en loopt daardoor slecht )
De 'PN' wereld valt mij aan omdat ik pride een deken opdoe. ( en ik heb ook flink wat voor mijn kiezen gehad omdat ik pride brokjes gaf)
In feite voel ik mij dus geen van beide maar wordt ik wel door beide soms nogal hard aangevallen.
Ik ben bv ook bezig met parelli maar heb wel weer diverse anky setjes bestaande uit kleding, dekjes en bandages![]()
En ik vraag mij ook af of ik wel ergens bij wíl horen. Ik doe nu mijn eigen ding en dat vind ik prima zo.
. NEt als alle andere paarden die niet volgens PN behandeld worden.
. HEb overigens nergens een cursus afgekraakt. Alleen gezegd dat ik het niet juist vind met een cursus zelf te gaan bekappen.