Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Een paar daagjes terug
leuk hè
pharagirlke schreef:als iemand hier zegt:
ik heb een hengst gekocht van... jaar
dan is het hele topic: laat je m wel snijden? wat mot je met een hengst? dat kan je nooit aan!!
waarom zon heisa om een hengst?!! ik bedoel, er zijn zoveel brave hengsten...
sommige zijn braver als merries.
dus waarom zon heisa derover?
snijden kan altijd.
russel schreef:Aan de hengstenkenners in dit topic.
De nek krommen, gillen en met het voorbeen slaan is dat nou hengstengedrag? Als mijn ruin langs een wei komt met een ruin, (gelukkig doet hij het niet altijd want dan krijg ik hem bijna niet mee, maakt zich dan zo sterk), dan doet hij dit.
Ik trek hem dan altijd zo snel mogelijk weg want ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Als ik hem laat staan wordt hij steeds heftiger. Best een grappig gezicht, want hij is daarna weer heel braaf en lief. Alsof hij zoiets heeft van 'sorry vrouwtje, moest effe"
fannyfurry schreef:pharagirlke schreef:als iemand hier zegt:
ik heb een hengst gekocht van... jaar
dan is het hele topic: laat je m wel snijden? wat mot je met een hengst? dat kan je nooit aan!!
waarom zon heisa om een hengst?!! ik bedoel, er zijn zoveel brave hengsten...
sommige zijn braver als merries.
dus waarom zon heisa derover?
snijden kan altijd.
hoi ik snap het ook niet waarom mensen zo moeilijk doen om hengsten ik heb mijn hengst al 15 jaar (hij is ook 15) en een klein kind kan er mee wegrijden.er zijn gewoon teveel vooroordelen over hengsten dus krijgen ze niet overal een eerlijke kans. sommige kun je beter laten snijden want die zijn een gevaar voor hun eigen en voor ons (heb er ervaring mee)
pharagirlke schreef:leuker is dat ik inmiddels kan zeggen dat ik het schijnbaar langer uithoud dan iedereen hier verwacht had. En heb nog geen problemen met Ex gehad behalve dan de testperiode die je wel blij elk nieuw paard hebt. En daar ben ik heel erg trots op. Ik heb al erg veel van hem geleert. En zeg hier elke dag: hoe braaf hij ook is, het is en blijft een hengst. En nog steeds moet ik mijn moeder tot orde roepen 'het is zon schatje hij doet toch niets?' Terwijl ik dan weer zo iets heb van: jaah hijs braaf. Maar voor hoelang?
Cassidy schreef:Ik zat gisteren nog aan je te denken, en ik ben echt heel blij voor je dat het goedgaat tussen jou en Ex. Verwacht had ik niets, maar je hebt in de tussentijd ook heel weinig verteld (was daar een reden voor?) Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je toch in je achterhoofd houdt dat het van het ene op het andere moment kan omslaan.
Maar wees eens eerlijk: zou jij nu, zonder dat je een persoon kent, en zonder dat je het betreffende paard kent, iemand adviseren om een hengst te kopen? Zonder eisen aan de situatie, zonder te weten of hij wel of geen begeleiding heeft. Gewoon een antwoord: ja, of nee?
amigootje schreef:Ooit heb ik heel inpulsief een klophengst gekocht...hij was toen 2,5 jaar, en is nu bijna 4 jaar..
Kwa karakter is hij erg lief, hij is netjes opgevoed, en doet wat er van hem gevraagd word..
18 maart gaat hij naar utrecht voor een operatie... hij word ook ruin..
het is puur gekozen omdat hij voor hem beter is..
hij kan van de zomer lekker het land op met anderen paarden..
en hij zit niet met hormonen die hij niet kwijt kan..
Als de mogelijk heid bij ons op stal was. om hem goed, en veilig buiten te zetten (hij kan wel met ruinen naar buiten) dan zou ik hem hengst laten..
maar dat kan helaas niet...dus maak je een keuze in volle overtuiging dat het beter is voor je paard..
Nu heb ik nog een shetlander hengst staan...hij heeft zijn hele leven bij anderen pony's gestaan..en kan ook bij merrie's...
Je hebt hengsten die goed zijn opgevoed..maar als dat ontbreekt..dan kan het wel eens heel anders uitpakken voor de eigenaren !
russel schreef:Aan de hengstenkenners in dit topic.
De nek krommen, gillen en met het voorbeen slaan is dat nou hengstengedrag? Als mijn ruin langs een wei komt met een ruin, (gelukkig doet hij het niet altijd want dan krijg ik hem bijna niet mee, maakt zich dan zo sterk), dan doet hij dit.
Ik trek hem dan altijd zo snel mogelijk weg want ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Als ik hem laat staan wordt hij steeds heftiger. Best een grappig gezicht, want hij is daarna weer heel braaf en lief. Alsof hij zoiets heeft van 'sorry vrouwtje, moest effe"
Misteryke schreef:Bij ons in de manege staat er ook ene hengst, gwn tussen de manegepaardjes, hij is niet echt manegepaardje, maar loopt wel mee in de lessen met manegekinderen erop, ja, idd, zelfs met kinderen van 9 jaar erop. Er wordt in het begin va nde les even vermeld dat hij meerijd voor diegene die het nog niet zagen en er wordt gevraagd om tijdens de fig niet op hem te gaan rijden.
Deze is dus doodbraaf! Maar ook het tegenovergestelde zagen we al, er stond klophengst. Was pony, dus kleine ruiters, maar deze kon pas binnekomen in de piste als iedereen van middellijn af was en dus al te paard zat, hij moest achteraan rijden en dan nog vloog hij regelmatig al bokkend door de piste. In zo een gevallen vind ik dan wel: Maak hem lekker ruin, hij zal er zelf meer geniet van hebben, maar van de eerste hengst: Die mag altijd zo blijven van mij, want het is een schat