Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
996981 schreef:Ibbel schreef:Wel moeilijk om die Nederlandse chip in dat Ukraine-paard terecht te laten komen
Je weet dat de meeste paarden als veulen worden gechipt?
Ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt! Fijn dat hij het goed doet ts
Ibbel schreef:De kans dat een paard in NL geboren is, naar Ukraine wordt verkocht en vervolgens daarvandaan helemaal weer naar NL terugloopt en híer pas wordt gevangen (terwijl op reis hierheen het paard naar alle waarschijnlijkheid door landen als bv Hongarije komt, waar meer dan genoeg paardenmensen wonen die ook echt wel raad weten met een loslopend paard) is niet nul, maar wel heel erg klein.
Durquia schreef:moretje schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat, als ik geen bokt zou hebben, niet zou weten dat dit paard is gevonden/vermist wordt. Ik heb geen FB en insta meer. En leef ook echt niet onder een steen, maar heb gewoon een druk werkend leven met gezin en paard. Ook als dit paard uit mijn woonplaats oid zou zijn, zou het MOMENTEEL dus totaal aan mij voorbij gaan dat dit paard vermist wordt.
Ik kan mij dus voorstellen dat het realistisch is dat de berichten lang niet iedereen bereiken..............
Dat kan, maar mocht de eigenaar geen FB of Insta hebben lijkt me niet eens relevant. Je mist je paard toch? Dan geef je deze op als vermist bij instanties of laat je je oom of tante het op FB plaatsen of zo
moretje schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat, als ik geen bokt zou hebben, niet zou weten dat dit paard is gevonden/vermist wordt. Ik heb geen FB en insta meer. En leef ook echt niet onder een steen, maar heb gewoon een druk werkend leven met gezin en paard. Ook als dit paard uit mijn woonplaats oid zou zijn, zou het MOMENTEEL dus totaal aan mij voorbij gaan dat dit paard vermist wordt.
Ik kan mij dus voorstellen dat het realistisch is dat de berichten lang niet iedereen bereiken..............
Goudhaan1 schreef:moretje schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat, als ik geen bokt zou hebben, niet zou weten dat dit paard is gevonden/vermist wordt. Ik heb geen FB en insta meer. En leef ook echt niet onder een steen, maar heb gewoon een druk werkend leven met gezin en paard. Ook als dit paard uit mijn woonplaats oid zou zijn, zou het MOMENTEEL dus totaal aan mij voorbij gaan dat dit paard vermist wordt.
Maar als je je paard kwijt bent, hoef je (in dit geval) geen social media zoals Facebook nodig te hebben. Even op Google "paard gevonden" intypen en de eerste berichten gaan (hier) over het betreffende paard.
Ik blijf erbij, dat als je paard ineens weg is, je alles af gaat speuren en alle mogelijke zoektermen gebruikt.
Dreamboy schreef:Je gelooft het niet maar er zijn nog steeds mensen die geen computer, laptop of mobiele telefoon hebben en dus ook geen internet. Ze bestaan echt!
Texas02 schreef:Dreamboy schreef:Je gelooft het niet maar er zijn nog steeds mensen die geen computer, laptop of mobiele telefoon hebben en dus ook geen internet. Ze bestaan echt!
Maar als je je paard kwijt bent, ga je toch naar de politie? En die hebben toch in vredesnaam internet en krijgen ook door dat er een paard gevonden is..
Mensen zeggen hier ook dat de eigenaar misschien op vakantie is. Maar dan heb je toch verzorgers geregeld? Of je paard staat ergens gestald? Dan valt het toch op als hij er ineens niet meer is..
Texas02 schreef:Dreamboy schreef:Je gelooft het niet maar er zijn nog steeds mensen die geen computer, laptop of mobiele telefoon hebben en dus ook geen internet. Ze bestaan echt!
Maar als je je paard kwijt bent, ga je toch naar de politie? En die hebben toch in vredesnaam internet en krijgen ook door dat er een paard gevonden is..
Mensen zeggen hier ook dat de eigenaar misschien op vakantie is. Maar dan heb je toch verzorgers geregeld? Of je paard staat ergens gestald? Dan valt het toch op als hij er ineens niet meer is..
elnienjo schreef:Wat is de reden dat een paard een niet slachten verklaring kan hebben? Is dat iets principieels van de fokker of iets medisch?
Goudhaan1 schreef:moretje schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat, als ik geen bokt zou hebben, niet zou weten dat dit paard is gevonden/vermist wordt. Ik heb geen FB en insta meer. En leef ook echt niet onder een steen, maar heb gewoon een druk werkend leven met gezin en paard. Ook als dit paard uit mijn woonplaats oid zou zijn, zou het MOMENTEEL dus totaal aan mij voorbij gaan dat dit paard vermist wordt.
Maar als je je paard kwijt bent, hoef je (in dit geval) geen social media zoals Facebook nodig te hebben. Even op Google "paard gevonden" intypen en de eerste berichten gaan (hier) over het betreffende paard.
Ik blijf erbij, dat als je paard ineens weg is, je alles af gaat speuren en alle mogelijke zoektermen gebruikt.
Art_Ificious schreef:Is het niet zo dat 1 politiekantoor andere kantoren/cebtrales op de hoogte moet stellen?
Kan TS de chip ook op "gevonden" laten vermelden? Dat als politie de chip opzoekt nav melding van eigenaar dat er dan komt te staan gevonden en telefoonnummer van politie waar TS geweest is bv?
Het bericht is tevens enorm veel gedeeld ook in Duitsland.
Misschien nog niet via Duits nieuwskanaal, dat is misschien nog een optie?
Silly1972 schreef:Ja maar je hebt neem ik aan toch een algemeen systeem?
Dat zou ik tenminste denken, dat als je een vermist paard aangeeft dat er automatisch de gevonden naar voren komen bv.
Chip kan je registeren als gevonden bij Amivedi toch?
lor1_1984 schreef:Chip registratie zegt ook niet alles.
Ik had een kat die ik niet op mijn naam kon overzetten omdat de vorige eigenaar was overleden (geen nabestaanden met de benodigde informatie) en de betreffende databank (virbac backhome club) weigerde mee te werken ondanks contact met mijn dierenarts, de opvang waar ze vandaan kwam etc.
Uiteindelijk heb ik haar bij een andere databank ingeschreven maar bij googlen op chipnummer kwam je uiteraard beide registraties tegen wat flink in mijn nadeel had kunnen werken bij vermissing.
dierenfan schreef:lor1_1984 schreef:Chip registratie zegt ook niet alles.
Ik had een kat die ik niet op mijn naam kon overzetten omdat de vorige eigenaar was overleden (geen nabestaanden met de benodigde informatie) en de betreffende databank (virbac backhome club) weigerde mee te werken ondanks contact met mijn dierenarts, de opvang waar ze vandaan kwam etc.
Uiteindelijk heb ik haar bij een andere databank ingeschreven maar bij googlen op chipnummer kwam je uiteraard beide registraties tegen wat flink in mijn nadeel had kunnen werken bij vermissing.
Off topic maar bij 2 verschillende registraties namen wij als opvang bij beiden contact op. Dan komt het ware verhaal vlot naar boven.