Qua maat zijn Roos en ik niet zo'n hele goede match dus ik hoop dat we een oplossing vinden. En anders moet ik maar gaan mennen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diertjec schreef:Ik ben hier lang niet meer geweest volgens mij![]()
Eerst een hoop ellende gehad met Odin, heeft in totaal 4,5 week op de kliniek gestaan. Hij is nu gelukkig weer helemaal opgeknapt en vandaag hebben we voor het eerst grondwerkles
Echt super leuk om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat, veel zijn er al goed op weg, leuk!
Hoop lenige paarden ook, Odin is er ook zo 1hopelijk gaat dat met beleren meevallen hahah
Zebrastreep schreef:Ik kom een beetje laat binnenvallen. Vorig jaar praatte ik al mee in het 2021 topic. Maar helaas is 2021 niet echt wat geworden qua inrijden door te weinig hulp en tijd. Ik heb besloten om mijn jonge paardje in de winter nog even lekker te laten staan en te laten groeien. Ik heb in tussen tijd wel de basis geoefend zoals rustig stilstaan , voetjes geven , borstelen en manieren leren. Ook was ik veel bezig met longeren met tuig of zonder. Zo zijn we de winter en het voorjaar aardig doorgekomen. Maar ze had ook veel vrij en kon dan lekker in de wei haar ding doen.
Toen het weer een stuk droger was ben ik weer meer bezig gegaan met de stap maken naar het rijden. Ik heb iemand van buitenaf benaderd die les gaf in het inrijden en daar ook veel ervaring mee heeft. Zo doende hebben we een instructrice gevonden en het bevalt mij erg goed! Het opstappen had ze keurig onthouden en ook iemand dragen had ze geen moeite mee ik vond haar er heel rustig onder.
Nu is het echt leren lopen op eigen benen , en moeilijk dat ze het vindt! Ze is wel slim , hebben we één probleem onder controle gaat ze weer iets anders verzinnen het is dus een leuk maar moeilijk puzzeltje. Ze wil wel haar best doen , maar liever lui dan moe komt zeker voor in haar woordenboek. Het grappige is is dat ze de koppeling van been geven en stappen wel begrijpt maar dit soms kan weigeren en dan ontstaat er een soort blokkade waarbij ze duidelijk geïrriteerd naar mijn been probeert te happen. Of er gebeurd helemaal niks en ze blijft gewoon keurig staan kijken naar de omgeving. Vooral andere paarden raakt ze zo snel door afgeleid en ook als de staleigenaar langskomt heeft ze zoiets van daar moet ik zeker even voor stoppen hoor!
Ik rij haar nu ook alleen. Eerste twee keer ging fantastisch! Ik rij haar nu ook met zweep en ik dacht ah nu is het kwartje gevallen. Ik kreeg ook echt reactie op mijn been. Helaas was het van korte duur en loop ik nu weer helemaal vastOok nog extra balen mijn instructrice heeft corona dus we moeten ook nog weer even wachten totdat ze weer beschikbaar is.
Ik ben heel blij dat ik nog een jaar gewacht heb , ze is veel meer ontwikkeld en ook meer gegroeid. Als ik nu foto's van vorig jaar zie was het nog echt een hele jonge pup.
Hier is de boef in kwestie:
[ [url=m/oXMGNU.jpg]Afbeelding[/url] ]