Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Bijbehorend bij mijn vorige bericht. Één hondentrainer waarschuwt voor onoplettende baasjes met loslopende honden rond de schemer.
Telefoon heeft kuren met de link plaatsen.. dan maar even zo:
[ [url=m/ujPg73.png]Afbeelding[/url] ]
Hannanas schreef:Fijn die Lelieveld “hondenlosloop DENK IK geen probleem door alle geuren etc die de honden daar achterlaten blijven wolven DENK IK wel weg”.
FleurVP schreef:In de ideale situatie wordt er een paar keer een flink dreigende situatie gefilmd tussen mens en wolf waarbij het net goed gaat. Dat hij dwars door een woonwijk liep en in Belgie stallen binnenging heeft ook niet geholpen. Ze zijn volgens de experts nog steeds heel bang voor mensen.
DuoPenotti schreef:En ze schrijven we komen niet meer van de wolf af... nou dat is ze in 1800 ook gelukt hoor.
Dat ze er nu niet meer vanaf komen omdat er dan tere zieltjes gaan protesteren is een ander onderwerp.
Maar de aantallen die er nu zijn zijn echt wel te beperken. Maar dat wil men niet.
Dus ze gaan wachten, net als met de zwijnen, dat de aantallen zo hoog zijn dat er inderdaad niets meer aan te doen is.
En ja dieren zullen opgehokt moeten worden.
Maar wat geeft die met die grote mond op 4 hoog daarom?
jobamara schreef:Fleur, idd alleen denk ik dat je zo in shock bent en je handen vol hebt om je paarden bij te houden en te beschermen dat je geen tijd hebt om bv je gsm te pakken en te filmen.
Wel is er in Duitsland een noodoproep van een vrouw naar de politie vastgelegd. Ze was met haar 2 honden aangelijnd aan het wandelen toen 1 wolf haar naderde op 9 meter een andere wolf stond iets verder toe te kijken.
Als je nu ook de commentaren leest op die ene wolf die legaal is afgeschoten, de jagers worden nu gelukkig beschermd en hun namen niet vrijgegeven vanwege doodsbedreigingen. En eerlijk dat begint hier ook al.
Je hebt 2 groepen pro wolvers in mijn ogen.
De eerste wil dat iedereen vegan wordt en de veehouderij totaal verdwijnt. We niet meer de bossen in gaan en de boel de boel laten. Als ik dan vraag wat de uil en de boerenzwaluwen moeten als ik mijn stal dicht ga houden, "dan moeten die maar weer leren om echt natuurlijk te leven" Maar dan wel met de kou dieren redden uit het water en sneeuw.
De 2e groep zijn idd de dierliiefhebbers in de stad die de gevolgen niet willen inzien.
Waar we in mijn ogen goed bezig waren met een diervriendelijkere boeren, vlees van dieren die het goed hebben gehad, lekker buiten met hun biggen/kalfjes/lammeren zullen die weer terug de stal in moeten. Meer maaien voor ruwvoer (weidevogels, hazen, konijnen in de problemen) De stress bij de reeën is groot trekken meer de bebouwing in, hun kalfjes worden slachtoffer makkelijke prooi. Maar dat willen ze niet zien.
De boer en jager worden zwart gemaakt net of de wolf zo netjes dood.
Geen idee eigenlijk wie ik vd 2 groepen erger vind.
Muze schreef:Ik durf mezelf onder groep 3 te scharen.
Prachtig als de wolf terug komt,
Maar gedoseerd en overlast beperken.
Niet dat ik goed weet hoe en wat overigens.
Ik sta er een beetje dubbel in