Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 09:57

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:10

Dank je.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 10:27

Hier de lijst van BIJ12 met de laatste aanvallen die gemeld zijn. Er wordt al minder gemeld in Belgie en Nederland omdat de reacties van pro wolvers zo harteloos zijn dat ze liever niet die ellende willen.

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:29

Fijn die Lelieveld “hondenlosloop DENK IK geen probleem door alle geuren etc die de honden daar achterlaten blijven wolven DENK IK wel weg”.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 10:29

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:35

Bijbehorend bij mijn vorige bericht. Één hondentrainer waarschuwt voor onoplettende baasjes met loslopende honden rond de schemer.

Telefoon heeft kuren met de link plaatsen.. dan maar even zo:
Afbeelding

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:47

Ja en als dan straks de eerste hond gepakt wordt dan is hij weer ontzettend verbaasd over dit 'opmerkelijke' gedrag. Hadden we nooit kunnen voorspellen.
Net als dat ze over 1,20 heenkomen en ook aangelijnde honden pakken, wie had dat nou kunnen denken |o .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:50

Hannanas schreef:
Bijbehorend bij mijn vorige bericht. Één hondentrainer waarschuwt voor onoplettende baasjes met loslopende honden rond de schemer.

Telefoon heeft kuren met de link plaatsen.. dan maar even zo:
[ [url=m/ujPg73.png]Afbeelding[/url] ]

Wat ik nu zo opvallend vindt. Is dat Glen Lelieveld gewoon exact de normale regels van de natuurgebieden hier op dreunt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:55

"over het algemeen"..... zegt al genoeg lijkt mij.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:56

Neemt iemand die Lelieveld nu echt nog serieus?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:03

Meer dan mij lief is vrees ik...

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:10

Hannanas schreef:
Fijn die Lelieveld “hondenlosloop DENK IK geen probleem door alle geuren etc die de honden daar achterlaten blijven wolven DENK IK wel weg”.

Wat een onzin ! Het is gewoon bekend dat de wolf een hond als concurrerend roofdier ziet, en dus uit de weg ruimt, als hij daar de kans toeziet.

Ik vind het enorm stuitend dat die Lelieveld nog steeds van alles uitkraamt dat pertinent onwaar is, en nog steeds een podium krijgt, alsof hij een deskundige is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:29

Dat denk ik ook. Die wolvendrol is natuurlijk ook niet oepsie zo uit het kontje gevallen bij het oepsie zomaar langslopen, die is strategisch gedeponeerd. Het is wachten op...

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 11:38

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:56

Idd goed stuk, maar ik blijf er bij dat er eerst een kalf moet verdrinken voor er een put gedempt gaat worden... en dan doel ik nog niet eens op een paard als slachtoffer...

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:10

In de ideale situatie wordt er een paar keer een flink dreigende situatie gefilmd tussen mens en wolf waarbij het net goed gaat. Dat hij dwars door een woonwijk liep en in Belgie stallen binnenging heeft ook niet geholpen. Ze zijn volgens de experts nog steeds heel bang voor mensen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:19

FleurVP schreef:
In de ideale situatie wordt er een paar keer een flink dreigende situatie gefilmd tussen mens en wolf waarbij het net goed gaat. Dat hij dwars door een woonwijk liep en in Belgie stallen binnenging heeft ook niet geholpen. Ze zijn volgens de experts nog steeds heel bang voor mensen.

Vanuit Duitsland zijn er al genoeg beelden opgedoken. Het is daar zo erg dat pro wolvers zich genoodzaakt voelen om mensen die beelden en foto's naar buiten brengen met de dood te bedreigen. Gelukkig zijn er genoeg mensen die zich niet laten intimideren.

Het grootste probleem is dat er hier in Nederland bijna niet gekeken wordt naar de ontwikkelingen bij onze oosterburen. Maar dat er nog steeds geluisterd wordt naar de 'deskundigheid" van mensen zoals Glenn Lelieveld.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:22

En ze schrijven we komen niet meer van de wolf af... nou dat is ze in 1800 ook gelukt hoor.
Dat ze er nu niet meer vanaf komen omdat er dan tere zieltjes gaan protesteren is een ander onderwerp.
Maar de aantallen die er nu zijn zijn echt wel te beperken. Maar dat wil men niet.
Dus ze gaan wachten, net als met de zwijnen, dat de aantallen zo hoog zijn dat er inderdaad niets meer aan te doen is.
En ja dieren zullen opgehokt moeten worden.
Maar wat geeft die met die grote mond op 4 hoog daarom?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:30

DuoPenotti schreef:
En ze schrijven we komen niet meer van de wolf af... nou dat is ze in 1800 ook gelukt hoor.
Dat ze er nu niet meer vanaf komen omdat er dan tere zieltjes gaan protesteren is een ander onderwerp.
Maar de aantallen die er nu zijn zijn echt wel te beperken. Maar dat wil men niet.
Dus ze gaan wachten, net als met de zwijnen, dat de aantallen zo hoog zijn dat er inderdaad niets meer aan te doen is.
En ja dieren zullen opgehokt moeten worden.
Maar wat geeft die met die grote mond op 4 hoog daarom?

Dat we er niet meer vanaf komen is inderdaad puur politiek. Uiteindelijk zal er beheer plaats gaan vinden. In Duitsland is daar nu een begin mee gemaakt. In het begin werd er op geen enkele wolf geschoten. Inmiddels worden er vergunningen afgegeven om de meest ernstige probleemwolven te gaan schieten. Dit is ook het moment dat die "tere zieltjes" helemaal uit de bocht vliegen met doodsbedreigingen en hatelijke posts op sociaal media laten ze hun ware aard zien.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:41

@DubbelFun: Precies en het gaat zeker ook niet alleen om dierenwelzijn. Bedenk dat de mens straks ook geen veilige boswandeling/MTB rit/ruiterroute enz kan volgen. En de mensen op campings? Wolven zoeken in het buitenland ook al regelmatig de bebouwing op. Kinderen/hond/kat in de eigen tuin dus niet eens veilig.

Mensenwelzijn komt dus ook behoorlijk in het gedrang.
Dus na een complete lockdown door corona kunnen we straks fijn bijna nergens meer veilig naartoe.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 14:06

Fleur, idd alleen denk ik dat je zo in shock bent en je handen vol hebt om je paarden bij te houden en te beschermen dat je geen tijd hebt om bv je gsm te pakken en te filmen.
Wel is er in Duitsland een noodoproep van een vrouw naar de politie vastgelegd. Ze was met haar 2 honden aangelijnd aan het wandelen toen 1 wolf haar naderde op 9 meter een andere wolf stond iets verder toe te kijken.

Als je nu ook de commentaren leest op die ene wolf die legaal is afgeschoten, de jagers worden nu gelukkig beschermd en hun namen niet vrijgegeven vanwege doodsbedreigingen. En eerlijk dat begint hier ook al.

Je hebt 2 groepen pro wolvers in mijn ogen.
De eerste wil dat iedereen vegan wordt en de veehouderij totaal verdwijnt. We niet meer de bossen in gaan en de boel de boel laten. Als ik dan vraag wat de uil en de boerenzwaluwen moeten als ik mijn stal dicht ga houden, "dan moeten die maar weer leren om echt natuurlijk te leven" Maar dan wel met de kou dieren redden uit het water en sneeuw.

De 2e groep zijn idd de dierliiefhebbers in de stad die de gevolgen niet willen inzien.
Waar we in mijn ogen goed bezig waren met een diervriendelijkere boeren, vlees van dieren die het goed hebben gehad, lekker buiten met hun biggen/kalfjes/lammeren zullen die weer terug de stal in moeten. Meer maaien voor ruwvoer (weidevogels, hazen, konijnen in de problemen) De stress bij de reeën is groot trekken meer de bebouwing in, hun kalfjes worden slachtoffer makkelijke prooi. Maar dat willen ze niet zien.
De boer en jager worden zwart gemaakt net of de wolf zo netjes dood.

Geen idee eigenlijk wie ik vd 2 groepen erger vind.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 14:16

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:39

jobamara schreef:
Fleur, idd alleen denk ik dat je zo in shock bent en je handen vol hebt om je paarden bij te houden en te beschermen dat je geen tijd hebt om bv je gsm te pakken en te filmen.
Wel is er in Duitsland een noodoproep van een vrouw naar de politie vastgelegd. Ze was met haar 2 honden aangelijnd aan het wandelen toen 1 wolf haar naderde op 9 meter een andere wolf stond iets verder toe te kijken.

Als je nu ook de commentaren leest op die ene wolf die legaal is afgeschoten, de jagers worden nu gelukkig beschermd en hun namen niet vrijgegeven vanwege doodsbedreigingen. En eerlijk dat begint hier ook al.

Je hebt 2 groepen pro wolvers in mijn ogen.
De eerste wil dat iedereen vegan wordt en de veehouderij totaal verdwijnt. We niet meer de bossen in gaan en de boel de boel laten. Als ik dan vraag wat de uil en de boerenzwaluwen moeten als ik mijn stal dicht ga houden, "dan moeten die maar weer leren om echt natuurlijk te leven" Maar dan wel met de kou dieren redden uit het water en sneeuw.

De 2e groep zijn idd de dierliiefhebbers in de stad die de gevolgen niet willen inzien.
Waar we in mijn ogen goed bezig waren met een diervriendelijkere boeren, vlees van dieren die het goed hebben gehad, lekker buiten met hun biggen/kalfjes/lammeren zullen die weer terug de stal in moeten. Meer maaien voor ruwvoer (weidevogels, hazen, konijnen in de problemen) De stress bij de reeën is groot trekken meer de bebouwing in, hun kalfjes worden slachtoffer makkelijke prooi. Maar dat willen ze niet zien.
De boer en jager worden zwart gemaakt net of de wolf zo netjes dood.

Geen idee eigenlijk wie ik vd 2 groepen erger vind.

Je hebt hier zeker een heel goede punt. Persoonlijk denk ik dat de eerste groep het meest bedreigend is. Omdat hun zeer goed georganiseerd zijn. en vervolgens de opinie van de tweede groep bespelen. De tweede groep is gewoon vreselijk naief. Geven uit oprechtheid om de natuur zoals iedereen dat doet. Maar hebben totaal geen verstand van zaken. Hun laten zich voornamelijk door de eerste groep voorlichten.

Daarnaast is er nog een derde groep natuurliefhebbers die de wolf graag zien terugkeren maar ook heel goed begrijpen dat de huidige situatie uiteindelijk ten koste gaat van de wolf. Die begrijpen dat zonder degelijk beheerplan de wolf in Nederland op langere termijn juist meer schade aanricht aan de natuur dan dat die goed doet. Begrazing is namelijk een belangrijk onderdeel voor het behoud van bepaalde inheemse plantensoorten.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:35

Ik durf mezelf onder groep 3 te scharen.
Prachtig als de wolf terug komt,
Maar gedoseerd en overlast beperken.
Niet dat ik goed weet hoe en wat overigens.
Ik sta er een beetje dubbel in

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:38

Muze schreef:
Ik durf mezelf onder groep 3 te scharen.
Prachtig als de wolf terug komt,
Maar gedoseerd en overlast beperken.
Niet dat ik goed weet hoe en wat overigens.
Ik sta er een beetje dubbel in

Ik ook. Afschieten/doden wil ik niet. Maar zie wel graag de komst ontmoedigd worden.. hoe de wolf kan geweerd worden weet ik niet.