CalipsoLover schreef:Ik dacht idd dat Andalusiër het ras is en PRE het stamboek. Maar een Andalusier zonder stamboek is vaak niet 100% een Andalusier of toch geen bewijs om dat te kunnen bevestigen. Het is dan ook gewoon een paard zonder papieren. Nu ja op een stamboom kan je niet rijden natuurlijk, maar het is wel een meerwaarde en zeker in de prijs.
Hebben jullie nog tips voor mijn bezichtiging zondag of dingen waarop ik moet letten? Het paard is dus nog geheel groen, uiteraard niet gereden want ze is nog geen 3 jaar. Staat in een kudde, maar kent eigenlijk nog niet zoveel. Zou wel braaf in de omgang zijn dus niet vreemd van mensen maar er is nog niet veel grondwerk mee gedaan en denk dus ook niet dat ze de longe etc al kent.
Loopt ie netjes? Iberische paarden hebben nogal eens de neiging tot maaien. Het wordt mensen graag wijs gemaakt "dat hoort bij het ras" maar dan is het een tot raskenmerk verheven bouwfout. Gel*l dus.
Laat het paard recht op en van je af lopen en kijk naar de beweging. Die moet recht zijn, zonder zijwaartse bewegingen.
Andalusiers bestaan niet; dat zijn kippen, zoals al eerder gezegd en daarmee is het inderdaad een papierloze pony die eigenlijk vanalles kan zijn. Men is in het buitenland niet zo moeilijk om er wat papieren bij te verzinnen. Daar moet de prijs naar zijn en zo niet, verder zoeken.