Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mrs_Midnight

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:04

Vientje komt vast goed met Pinda! En als de bakken niet meewerken thuis dan is het dubbel lekker ;-)
Fransje YEAH!!!!

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:02

fransje23 schreef:
#egopost aan#
Ik heb vandaag de eerste twee korte zijde van de binnenbak gereden op Joya! *\o/*
Gewoon zonder zadel erop beklommen, en vriend had de leadrope vast, en we zijn gaan stappen.
Geen enkel probleem, heel relaxed.
# egoïst uit#

Jihaaaa wat goed zeg!!!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:28

Ik wil ook graag mee lezen en zelf updates plaatsen

Ik heb een ruin van 3 jaar in maart word hij 4. Het is een paint horse genaamd Yuri. Hij is in augustus 2019 ruitermak gemaakt (bijelkaar 3 maanden weggeweest , in september is hij naar huis gekomen heb ik het zelf weer opgepakt. We hebben nog niet veel km gemaakt mede door problemen met mezelf en het weer zat ook niet altijd mee ( en twee jonge kids eist soms ook wat). maar 2020 wil ik graag meer km maken en daarover mee praten.

Yuri kent de stap,draf,galop (galop alleen nog in roundpen) ben nu 2x van hem afgevallen allemaal standaard ongelukjes 1e keer schrok hij en viel ik er stilstaand van af aangezien ik mijn balans kwijt was hihi handig:)
2e keer omdat hij schrok en even rodeoshow gaf en tja dat zand wilde me even gelukkig nieuwjaar wensen _O-

dus nu even stapje terug gezet en terug in de roundpen om puber yuri beter te begrijpen en hij mij. hij wilde niet voorwaarts blijven dus dmv les dat beter geleerd en zo gaan we 2020 tegemoet :):)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leuk om jullie verhalen te gaan lezen :):)

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:39

Welkom :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:52

Fransje, wat super!! *\o/*

Mooi dier Sheeltje!

Spannend Vientje maar wel leuk!
Super dat ze ook braaf is in de regen.

Mrs Midnight, ik zou idd ook zorgen dat hij pas na commando iets mag en niet op eigen initiatief.
Malik zijn eigen initiatief was rennen en dat was wat lastiger.. Maar tot nu toe gaat dat stukken beter.
Ik vind het wel vreemd dat hij zo kort volhoudt, misschien even goed kijken of hij het echt niet volhoudt of dat hij het gewoon niet zo leuk vind.

Puddle, wat vervelend dat je vliezen al zijn gebroken en je rustig aan moet doen.
Nu is je baby het stopje. :))
Misschien gaat Minette op de nieuwe stal wel beter, soms zijn ze op een bepaalde plaats beter op hun plek.

Hier gaat alles zijn gangetje, Malik is weer rustiger dus ook niet meer rennen aan de longe.
Was wel een paar dagen heeeel nat hier, maar hij stampte er lekker door!

Afbeelding

Nu inmiddels weer stukken droger gelukkig. :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:17

Goldenarrow, dat wassen was nog best goed gelukt. Iets minder dat die daarna meteen weer onder de poep zat. :D Had je er toch nog iets van kunnen maken?

Berdien, de kleur van de sidepull past heel mooi bij de kleur van Feyre. :)

Sirius, ik had die deken ook al eens voorbij zien komen en ik vond het met die regenboogkleuren wel iets hebben, maar door de grote opdruk vroeg ik me al af wie dat zou kopen (levend reclamebord). Maar dat ben jij dus. :D ;)
Jammer dat je je grondwerkles hebt moeten laten schieten doordat je lichaam stom gaat doen. Gaat het ondertussen al wat beter?

Fransje23, dat is inderdaad wel dubbel. Het is natuurlijk een ideale kans om Joya gewend te maken aan dit soort dingen, alleen voelt het dan wat anders als het meteen een afscheidsceremonie voor iemand is. Hoe deed ze het op de ceremonie?
*\o/* *\o/* Je hebt in de binnenbak gereden. *\o/* Had niet anders verwacht dan dat ze er relaxed onder bleef. :)

Mrs_midnight, ik pak ook meestal wel door met het vragen van draf aan de longe, maar bij een gangenpaard lijkt me dat inderdaad wel een extra uitdaging dat ze gaan mixen als het moeilijk wordt.

Vientje, oeh spannend zeg. Pinda naar school. Binnenbak is een luxe die erg snel went. :o

Scheeltje2, welkom! :) Mooi paard heb je. Ik snap dat je even een stap terug zet. Schrikken mag, dat kan je niet vermijden, maar die rodeoshow die er dan op volgt, willen we liefst niet.

MirandaFuego, oh wat een drama zo een natte bak. Nu, positieve is dat van watervrees geen sprake is. :D

Dank je wel nog aan iedereen, voor de bemoedigende woorden.
Met Cookie gaat het goed, in dee zin dat de ontsteking precies doet wat de dierenarts wilt. Het zit er wel nog, maar de dierenarts was positief dus dan ben ik dat ook. Donderdag is die weer geweest en heeft die nog verder in de hoef gesneden (Grand Canyon 2.0 :+ ), maandag moet ik weer verband wisselen en de ontsteking draineren en dan komt die eind volgende week weer. Er zou dan een gips omheen moeten.
Het vervelende is dat mijn paard op dit ogenblik paardonvriendelijk gehouden wordt en dat geeft een gekke soort druk op je hart. Je weet dat het moet, maar oh oh, je weet dat het fout is. 24/7 stalrust, zelfs niet naar de poetsplaats te strompelen, alleen maar stal. Pfff, zwaar om te zien, al blijft Cook er heel braaf en gelaten onder. Op zo een momenten zie je toch echt wat een toppaard je hebt. :(:)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:32

Goed bezig Fransje!

Sheeltje jullie ken ik nog van het veulens 2016 topic, leuk jullie hier ook weer te zien! Yuri ziet er goed uit :j

Zo dat is verzopen bij jullie MirandaFuego :wow:

Zo lang stalrust is inderdaad echt naar Gini, snap je gevoel :(:) Maar het is voor een goed doel...gelukkig blijft Cookie er zo goed onder! :) Miep werd bij haar 4 maanden stalrust heel blij van uren poetsen en kroelen, en heb toen ook maar paardenmassage-technieken geleerd en die uitgebreid op haar geoefend, wie weet kun jij daar ook iets mee? Alle beetjes entertainment en afwisseling helpen...

Pinda heeft weer nieuwe schoenen en was zooooo zoet bij de hoefsmid <3 Gisteravond in het donker op het erf met haar gewandeld met voor het eerst in beweging een zadel op, vond ze alleen maar reuze gezellig :D En maandagmiddag gaat ze naar het beleeradres, ben zo benieuwd hoe ze het gaat doen! :):)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:57

Meegelezen maar even geen tijd gehad om te reageren, sorry :o

Moon is vandaag een dagje uit logeren. Ik mag een paar dagen op de boerderij van mijn vroegere verzorgpaarden passen en Moon mocht mee (voor zover ik dat wilde). Gezien we eind zomer naar de Veluwe willen een hele goede oefening! Het trailerladen alleen al was natuurlijk vrij nieuw. Dus vrijdag gaan oefenen met trailerladen. Echt wat een toppertje! Gespannen maar de nieuwsgierigheid overwon duidelijk. Op een gegeven moment wilde ze juist naar binnen ipv buiten even bijkomen :=
Dus gistermiddag hebben we haar opgehaald en hierheen verhuisd. Het rijden vond ze denk ik wel spannend. In 5minuten behoorlijk gemest hihi. Op stal eenmaal netjes uitgeladen en een bommetje spanning. Even in stal laten bijkomen en savond was ze gewoon weer rustig. Wel enorm alert maar dat is logisch natuurlijk.
Ze staat nu even lekker buiten met een van de andere paarden. (die helemaal gek wordt van haar omdat ze elke keer achter der aan komt lopen _O-)
En hopelijk is dan de meeste spanning er uit en kan ze vanmiddag weer lekker naar huis :)
Ik denk meer dan genoeg indrukken voor nu. Hier gaat ze wel even van bij moeten komen :wow: :Y)

Afbeelding

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:08

Fijn dat het weer wat beter gaat Phuddle!

Vientje wat spannend dat ze bijna weggaat! Maar ook superleuk :) Benieuwd hoe ze het gaat doen :D Hoe pakken ze het aan op het beleeradres? Hoevaak in de week trainen ze daar? En dan altijd erop?

Fransje super!! Mooi begin *\o/*

Welkom Sheeltje! Mooi dier heb je! :D

MirandaFuego dat is wel heel erg zeg, vind dan zelf grondwerken vaak niet meer zo leuk met die blubber.

Gini, fijn dat het met Cookie de goede kant op gaat. Kan me voorstellen dat je baalt dat ze op stal moet blijven. Fijn wel dat ze er zo braaf onder blijft!

Lauke wat leuk om Moon mee te kunnen nemen en inderdaad een supergoede oefening! Mooie voorbereiding voor een vakantie naar de veluwe :)

Met Koda gaat het goed, ik heb er van de week weer op gezeten, zo'n 15 minuten. Hij was heel relaxed dus in de grote bak gereden, stap/draf/halft/achterwaarts/slalom sturen etc. Hij deed het super :j In februari of maart (afhankelijk van het weer etc.) ga ik op zoek naar een zadel en dan kunnen we echt aan de slag. Onze bak is gelukkig altijd goed te rijden, maar hij staat zonder deken en hij zit 9 v/d 10 keer onder de blubber dus dan kan ik er toch geen zadel op leggen :P Hij ligt/rolt graag in de modder :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:29

Gini, dat lijkt me ook zo rottig, dat ze in stal moeten blijven.. :(:)
Gelukkig maar tijdelijk en lekker lopen wil toch niet.
Fijn dat het wel allemaal gaat zoals het moet.
Malik had wel watervrees maar daar is hij nu idd wel helemaal overheen! :))

Pinda helemaal braaf, laat dat maar lekker zo doorgaan!
Succes morgen!

Moon op een minivakantie, goede oefening!
Zo leer je wel hoe ze reageren op vreemde dingen.

s1993 ik vind grondwerk in de blubs ook wat minder leuk. _O-
Maarja, ik ga hem er niet voor laten staan, zo leert hij ook dat hij met vieze voeten ook gewoon wat kan doen. ;)

Koda is al helemaal klaar voor een nieuw zadel!
Wat zoek je?

Het is alweer stukken droger. :j
We hebben lekker gelongeerd vandaag, hij gaat steeds vaker met het neusje naar beneden.
En hij schoot eventjes weg maar hij laat zich nu makkelijk terugnemen.

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:34

Fijn MirandaFuego, lief snoetje zo ook! :)

Wat een luxe zo'n bak dan! Mooi dat Koda het zo goed doet. Idd wel lastig zo zonder deken met rot weer.

Goede oefening voor Moon, leuk!

Vanmiddag Pinda weer eens gebruikt als braaf begeleidingspaard voor een ander jong dier op de weg, zo trots op mijn dappere muppet <3 Heerlijk dier!! :+:

Bij beleeradres kijken ze per paard wat er past :j maar neem aan dat ze wel zo goed als elke dag even aan het werk gaan, ze komen wel los maar niet heel veel dus moeten ook wel gewoon beweging hebben. We gaan het zien morgen!

Ze heeft er in elk geval heeeeeeel veel zin in :+

Afbeelding

Het effect van een uur gezellig poetsen en toiletteren, een tevreden slapende puber :))

Maar ze staat er weer aardig netjes op nu :)
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 00:04

Ga zo bijlezen maar vast even de link delen.
Vandaag voor de tweede keer een stukje gereden met Joya. Het " in parkeren" bij het krukje ging best aardig en de rest ook.
Ze is zo relaxed, wat ik ook wel een beetje verwacht had.

https://youtu.be/u8geaR_3Y0c

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:10

Succes vandaag met het wegbrengen naar het beleeradres van Pinda, Geintje!

Naar he Gini stalarrest -O- Maar als Cookie echt zoveel pijn heeft blijft ze misschien ook wel graag ergens waar ze niet veel hoeft te lopen. Gelukkig gaat het nu zoals de dierenarts het verwacht.

Leuk zo een logeerpartij, Lauke!

Fijn dat Malik geen gekke uitspattingen meer heeft met longeren, MirandaFuego.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:57

Gini ik snap het helemaal! Zo vervelend, maar als het je paard helpt...
MirandaFuego fijn dat Malik zich beter laat corrigeren nu!
voor de rest is er even niet zo veel blijven hangen... sorry

Van het weekend even met Timmie gestoeid, hij had ineens zwaar puberaal gedrag... hij schrok ervan dat ik qua reactie mee kon en hem ook nog eens voor kon zijn hahahaha!
Daarna nog even aan de longe gehad, de draf rechtsom vind hij echt heeel moeilijk, maar hij weet nu dat hij wel even op het commando easy moet wachten. Knappe beebie!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:20

Dit weekend Yuri laten nakijken zat onwijs vast in z’n schouders en zijn hoofd zat ook vol deze week even rust voor ons beide zit zelf ook beetje in een wak.. maar weer eyeopener dat hij ook mijn stress niveau voelt hij is erg gevoelig hiervoor

29 februari gaan we naar arthurs om zadel aan te laten meten want die ik nu heb is blijkbaar niet goed voor hem even maandje longeren en lekker wandelen voor ons samen even goed <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:52

Ik heb Prazani net voor het eerst een hoofdstel ingedaan! Hij vond het bit wel heel gek, maar hij was wel heel braaf. Gelijk even een rondje op het terrein gelopen, hij vind het vooral gewoon heel gezellig om iets met ons te doen. Is wel een beetje hengst-eigen heb ik al gemerkt :))

<3
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:43

Hopelijk valt Pinda niet in slaap tijdens het beleren! _O-
Maar wel een heel schattig koppie zo slapend. <3

Fransje, wat braaf! <3
Het enige wat me opvalt is dat je haar niet om laat kijken naar wat daar op haar rug gebeurt, is dat bewust?

Timmie heeft weer wat geleerd, haha!

Sheeltje fijn dat je wel merkt dat het niet helemaal oke zit en hem hebt laten behandelen, gewoon fftjes rust dan kun je straks weer ontspannen verder. :)

Prazani ziet er knap uit zo!

Vandaag weer een beetje rondgehangen. *D

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:31

Ojee het is al een tijd geleden dat ik zelf wat heb gepost dus ik kan echt niet op alle berichten reageren, maar ik lees wel iedere dag alles bij!

Allereerst beterschap aan iedereen! Paarden en baasjes :(:)

De sidepull staat Feyre erg goed zeg, mooie kleur!

Gecondoleerd fransje, de knotjes staan Joya goed. En fijn dat het zo goed gaat met rijden!

Wat een knappert is Yuri zeg, welkom! Ik ben benieuwd naar het zadel waar je mee thuis gaat komen!

S1993, wat fijn dat het met Koda ook zo goed gaat met rijden!

Het hoofdstel staat Prazani ook erg goed, al gelijk een heel ander gezicht zo!

Hoe ging het wegbrengen van Pinda Vientje?

Zo volgens mij ben ik nu weer aardig bij :+

Met Merlin en mij gaat het erg goed de laatste tijd. Hij was druk met wisselen en had opeens een hele bloederige horrorshow in zijn mond omdat zijn tand los zat. Stalgenoot voelde even en had hem opeens in haar hand, dus nu heb ik een tandje van hem!

Het rijden gaat ook steeds beter, ik heb er nu zo’n 10x opgezeten. Stap en draf gaat goed, tempo wisselingen doet hij ook goed nu, figuren en balans blijven nog even lastig, maar iedere keer wel verbetering! 7 februari komt de zadelmaker dus ben benieuwd wat daaruit gaat komen.

En nog een vooruitgang waar ik heel erg blij mee ben:
Afbeelding
Bovenste foto is van augustus toen ik hem voor het eerste zag. Hij kwam begin oktober pas naar stal toe en toen woog hij maar 380 kilo en was zijn stokmaat net 1.50. Sindsdien heel hard bezig geweest om hem weer op de rit te krijgen en inmiddels weegt hij 470 kilo en is zijn schofthoogte 1.53 (en zijn konthoogte 1.57 :') )

Oke nog eentje dan omdat hij zo braaf was met rijden vandaag.
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:42

Hij heeft andere vlekken gekregen op je foto's _O- Maar wel een verschil ja :P

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:45

goldenarrow schreef:
Hij heeft andere vlekken gekregen op je foto's _O- Maar wel een verschil ja :P

Jij bent scherp _O-
Ik had geen goede foto van de andere kant dus had de bovenste even gespiegeld :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:52

Joya is heel relaxed inderdaad, fijn! :)

Timmie weer veel geleerd dan :D

Oei dat is wel flink vast dan Sheeltje...mooi even laten herstellen zo!

Hoofdstel staat Prazani goed :j

Brave Mahlik! :) Zit er nou een dak kort boven je hoofd? Vind je dat niet spannend? Ik ben dan altijd bang dat ik mijn kop stoot :))

Haha ja die vlekken :)) Maar hij is zeker goed bijgetrokken! +:)+

Ik ben zooooooo trots op mijn muppet <3 Binnen een minuut stond ze zonder gedoe op de trailer, stond braaf stil onderweg, was rustig met uitladen (ging wel op haar neus toen ze zich verstapte op de klep, arme ziel :(:) ze had het zo druk met kijken waar ze nou weer was...gelukkig geen verwonding te zien, lang leve de springschoenen!), en buiten wat gedraai op stal wanneer ze mij zag stond ze ook rustig op stal daar :+: dappere meid!! Stond ook op de gang daar op haar gemakje met bescherming afdoen, heerlijk beest :j Ze had ook nog eens aardig wat bekijks en kreeg positief commentaar, had ik al gezegd dat ik trots ben? :D

Schatje :+:
Afbeelding

Deze week staan wat ik begrepen heb eerst eens gewoon longeren en dubbele longe op het programma, heel fijn want dubbele longe staat ook nog op mijn planning dus dan heeft ze dat ook meteen in the pocket *D

Heb er een goed gevoel over :) Maar ik mis haar nu al :o

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:38

Hahaha leuk filmpje mirandafuego! 'Het is vandaag blauwschimmel Monday'

Leuk dat Merlin ook zo goed gaat, en wat een verschil op die foto's!

Zondag heb ik in het bos even op Koda gezeten. Was lopend naar het bos en had mijn cap mee voor als hij braaf was. Inparkeren vindt hij geweldig dus op gegeven moment ben ik op een boomstam geklommen en mocht hij inparkeren zodat ik kon opstappen. Minuutje of twee gestapt en toen er weer af gegaan :)

Fijn dat Pinda het zo goed deed!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 08:45

Blauwschimmel Monday _O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:11

Wat een mazzel voor Malik op blauwschimmel Monday!
Braaf ook!

Wat is Merlin opgeknapt! Wow!
Ik zat op de foto's naar zijn blauwe oog te kijken.
Dat al huh, zit ineens aan de andere kant :D

Fijn dat Pinda zo braaf was! Kan mij goed voorstellen dat het even slikkken is om haar achter te laten.

MirandaFuego schreef:
Fransje, wat braaf! <3
Het enige wat me opvalt is dat je haar niet om laat kijken naar wat daar op haar rug gebeurt, is dat bewust?

Ging meer om het stilvallen dan het schterom kijken. Wil haar leren dat ze pas stil mag staan als ik dat aangeef. Zeker gezien haar gestaak, en daarop volgende explosies bij correctie, uit het verleden.

Of bedoel je nog voor het opstappen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:00

Wat is er weer veel gebeurd! Van een geslaagde verhuizing tot goede wandelingen en vooral heel veel brave paarden. Fijn zeg!

Zag wel meerdere keren dat mensen ‘binnen’ op stappen. Vinden jullie dat niet spannend qua schrikken? De ruimte is dan vaak zo beperkt, dat lijkt me heel akelig als er wel paniek toeslaat.

Stalgenootje en ik hadden het idee om Feyre (bijna 3) en haar Fjord (bijna 2) in de bak los te gooien. Ze spelen samen in de paddock ook veel. Nou, ik heb meer gerend dan Feyre. Die is ook niet van een rennend, springend en gek doend baasje (met zweep) onder de indruk _O- Pas toen de Fjord los kwam ging ze mee doen.

Crappy foto maar kijk mijn dikke blonde haarbal eens sjouwen! <3
Afbeelding