Jenara schreef:Wat een heerlijk verhaal weer Retjethorse!!
Ik lees altijd met veel bewondering mee en laat mezelf soms zelfs wat inspireren door wat jij doet met Aliaa :p
En alles bitloos, gewoon aan een touwhalster, echt geweldig!! Dat zou ik wel echt niet durven, daarvoor kan Jenara wel echt wat te druk beginnen doen.
Heb je instagram? Zou het wel leuk vinden om jullie te volgen!!
Ik zou het ook niet zomaar met elk paard durven hoor, maar Aliaa kent dit nu eenmaal (en het bit amper), dus die weet niet beter. Als ik HO zeg, staat ze normaal meteen stil. Ook vanuit draf.
De enige uitzondering is buiten, daar durft ze nog eens doorgaan, maar dan is mijn teugels licht opnemen voldoende. En buiten hebben we er laatst ook aan gewerkt, dus ook het stoppen gaat daar beter. 
Ik heb volgens mij wel een instagram account (al is dat via mijn google account, want ik heb nooit een account op instagram aangemaakt
), maar ik doe er niets mee.
Gisteren is mijn beste vriendin voor het eerst Aliaa komen bezoeken! Die vriendin is zelf ook veel met paarden bezig, maar heeft ruim anderhalf jaar in Engeland gewerkt. Ze is pas sinds september terug in België. Daarnaast woont ze niet echt in de buurt, maar ondanks de afstand, hebben we zowat alle dagen contact met elkaar.
Ik wou testen hoe Aliaa zou reageren op een volkomen onbekend persoon. Ik heb de vriendin naar Aliaa haar weide gestuurd. Aliaa stond eerst een minuutje te kijken welke vreemde persoon daar kwam aangelopen, maar eens het duidelijk was dat die naar haar kwam, ging ze er meteen naartoe. Had ook niets anders verwacht van dat nieuwsgierig aapje.
De volgende test was of Aliaa zich uit de weide liet halen door een onbekende en helaas is Aliaa gezakt voor haar test.
Ze ging mee.
Nu had de vriendin de jas van mijn moeder aan en we zijn er vrij zeker van dat ze dat effectief geroken heeft. Tot zover proberen een Akhal Teke te slim af te zijn...
En Aliaa keek verdacht veel in mijn richting, hoewel ik dacht uit het zicht te staan.
Aliaa vond mijn vriendin echt leuk haha, zij mocht jambette vragen, 'nee' schudden,... Aliaa deed het allemaal voor haar.
Ze heeft ook los enkele rondjes met haar gestapt en Aliaa die deed braaf haar ding.
Als ik om een of andere reden niet zelf voor Aliaa kan zorgen, dan weet ik in elk geval waar ik haar naartoe moet doen.
En ook handig als er iemand bij is die foto's van ons kan nemen als ik rij. 
(Ik weet het, geen cap, eigen risico/verantwoordelijkheid! Normaal rij ik altijd met)

Verder viel het gisteren echt op dat Aliaa haar kont een stuk hoger staat dan haar schoft, dus die zal nog de hoogte in gaan.
Ik ga haar even pauze geven op gebied van rijden.