Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dawson123

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:07

whow dat is wel heftig eline1991 ben je niet bang dat er iets met het voer is dan bij zo veel koliek gevallen?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:23

Ik vind het er altijd wel gaaf uit zien als je het goed onder controle hebt :)!

Met wat voor bit beginnen jullie? Azmay uitgezonderd uiteraard :) enkel gebroken lijkt ze niet helemaal comfortabel te vinden..

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:48

Ik heb er nu een dubbel gebroken watertrens bit is liggen maar wil mij er eigenlijk nog even goed in verdiepen...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:50

Had hier ook enkelgebroken maar deze vind ze niet prettig dus van de week even de myler level 2 testen. En heb ook nog een danger dubbelgebroken watertrensje liggen evt om te testen. Die zijn beiden dunner dus denk dat dat al gaat schelen.

@eline1991 bah das naar zeg. Hopelijk blijft t jouw uk bespaart!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:57

Eight schreef:
Ik vind het er altijd wel gaaf uit zien als je het goed onder controle hebt :)!

Met wat voor bit beginnen jullie? Azmay uitgezonderd uiteraard :) enkel gebroken lijkt ze niet helemaal comfortabel te vinden..

Ik zou een myler lvl 1 pakken voor het gemiddelde paard, maar ligt er ook aan wat voor paard het is. De PRE staat er om bekend slecht tegen veel beweging in de mond te kunnen dus ik heb een ongebroken trens liggen in de kast.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:54

Dawson123, nee ben ik niet bang voor, die twee die koliek hadden staan allebei in een ander stukje en een is van de stal eigenaar en de ander is van iemand die alles zelf doet en ook eigen hooi, stro en voer etc regelt. Ze kregen dus beide alles helemaal anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:18

Ik moest even alles bijlezen! :o
Maar zie dat iedereen leuke updates plaatst en zelfs voor het eerst erop gezeten hebben, super gaaf!
Welkom nieuwe meepraters, mooie zwartjes hebben jullie!

Super mooi cadeau @Dilaya. *\o/*
@Suikermeisje, hoe gaat het nu met de koker?

Ik begin met een dubbel gebroken trensje, niet te dik.
Ze is vrijdag verhuisd, ging echt super goed. Meteen lekker eten van haar hooiruif en 's avonds lag ze languit. :')
Gisteren voor het eerst in de kleine binnenbak gelopen en op de poetsplaats gepoetst. Super braaf, in de bak vond ze het loeispannend maar dat is logisch, ze heeft nog nooit in zo iets gelopen of gezien!

Vandaag in de paddock even los laten lopen, na 2,5 jaar eindelijk in haar eentje kunnen zien lopen.
Dat viel mij zeker niet tegen, [***] mag voorlopig blijven. *\o/*
Daarna ander paard op stal gereden en toen ik even gluurde lag ze weer lang uit in haar box.
Veel gebeurd in haar koppie dus stapje voor stapje nieuwe dingen ontdekken.

Hierbij het filmpje van het los lopen.
https://www.youtube.com/watch?v=FS8qjDv ... e=youtu.be

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:43

Ik laat eerst zn tanden checken voordat ik er bit inhang. Wel deze week eens paar keer aan de longe gehad. Hij doet het super. Afbeelding

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:53

Kimmieee_D Wat balen van de luizen! Wel een knapperd zeg.

Gipsy leuke pony!

Gabbergill fijn dat gabber het goed doet bij z'n nieuwe baasje :)

Dilaya gaaf kado zeg!

Bobje26 Ziet er goed uit zeg! Leuk!
Fijn dat het goed is gegaan met verhuizen en de eerste dagen. Met Joy was het bij breukel.enhof nog een gedoe omdat er zoveel toen die dag gebeurde op het terrein, maar eenmaal thuis ook super braaf!

Suikermeisje top dat het zo goed gaat en fijn dat ie weer lekker naar buiten kan!

Ik heb inmiddels het bitje van m'n andere paard (sprenger dubbelgebroken) bij mijn gup erin gehangen dat ging super.
Afgelopen dagen weinig gedaan en vooral veel genoten van de sneeuw en foto's gemaakt :)

Afbeelding

Ohja en vorige week zondag geoefend met trailer laden. Van opfok naar thuis was echt spannend voor haar, nu ging het eigenlijk heel goed. Nog niet gereden alleen in en uitgeladen en op de wagen laten eten.

Afbeelding

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:01

Ik heb die van mij ook even 10 minuutjes gelongeerd. En ik moet eerlijk zeggen dat ik best blij werd :o Afbeelding

Afbeelding

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 22:13

Ik heb een dubbelgebroken bustrens.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:19

Ik heb nu een dubbel gebroken watertrensje in hangen, maar wil een dubbel gebroken kneveltrensje voor haar halen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:43

Ik ga ook geen bit gebruiken :) Rij mijn andere paard ook bitloos!

Suikermeisje, valt volgens mij wel mee hoe dik het is of niet? :)

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:11

Hmm ziet er niet heel lekker uit suikermeisje. Arm paarden kindje heb je.

Hier moet ik het verder beleren even uitstellen. Ben zondag gelanceerd van me fiets. Schrok van 3 jongens die sneeuw naar me gooide. Ben over me stuur gevolgen en met me voorhoofd op me zonnebril en grond terecht gekomen.

Gevolg heb nu 1 snee die gelijmd is en 1 snee met 2 hechtingen op me voorhoofd door de neusvleugels van me zonnebril. Heb ook gekneusde neus en lichte hersenschudding... Gelukkig waren er 2 mensen die me gelijk hielpen. De man heeft gelijk een doekje op me voorhoofd geduwd en druk er opgehouden en de vrouw heeft me ouders gebeld..

Verder veel beurse spieren en blauwe plekken op me bovenbenen van me stuur..
Hoop natuurlijk wel snel weer in elk geval genoeg weer te kunnen doen want niets doen is echt niets voor mij.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:32

Kimmie, Wat een rot ongeval zeg. Beterschap! Hopelijk geneest het netjes.

Suikermeisje, mijn pony heeft 2 maanden met castratie ellende gelopen.. Was echt niet leuk! Hoe lang is het nu geleden?

Nou weet ik de naam niet van de bokker met zo enorm veel pech op stal.. Is het geen bloedwormkiek? Hopelijk is het koliekpaardje snel beter en komen er geen koliekgevallen meer.

Ik beleer bitloos. Niet omdat ik een bitloosaanhanger ben maar omdat mijn pony heel gevoelig is aan zijn hoofd. Hij sleurt mij bijvoorbeeld ook nooit mee.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:23

:oo kriebel wat een joekel van een abces!

Oooh ja.. Dat had ik inderdaad gelezen ja. Wat een pech zeg.. Was je paard staand gecastreerd?

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:07

Mijn paard kreeg 11 jaar na dato een zaadstrengontsteking.
Ook geopereerd en eigenlijk was die snel weer boven jan.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:38

Wat een knappe nieuwe knollies komen er weer voorbij!
Ik loop een beetje achter met lezen...
Kimmie wat een schrik! Beterschap!
Suikermeisje, fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan :)

Ik heb een nieuw zadeltje, 15inch met flexibele boom tot wijdte 37. Veel wijder dan dat gaan ze blijkbaar niet in zulke kleine maatjes ;)
Ik heb ook eindelijk een stukje afgezet om te longeren. Vanmorgen een kwartiertje geoefend:

Afbeelding

Afbeelding

Zo lijkt m'n spekkie nog best wat :D Vanmorgen hebben beide dames hun boosterenting gehad en de DA heeft meteen mest meegenomen voor onderzoek. Ze vond ze er goed uitzien maar ik moet toch nog behoorlijk graven voordat ik een ribbetje voel :+
Afbeelding

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:07

Misschien kun je nog navragen hoeveel hechtingen er in totaal gezet zijn. Lijkt me dat ze dat wel ergens genoteerd hebben?
Bewegen lijkt me ook alleen maar goed. Goede doorbloeding bevordert herstel en afvoer van afvalstoffen. :)

Dublinlove8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:16

liesen schreef:
Jaa hier!
Ik heb een nieuwe schimmel merrie die volgendjaar aan de beurt is. Ze heeft tot nu toe een heel fijn karakter dus ben benieuwd hoe ze het gaat doen.

We doen nu 1x pw wat met haar zoals borstelen, vastaan enz.
[ [url=m/pLVI31.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YqdTNl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet iets te weinig??.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:05

zo hier is de tandarts geweest 2 wolfstandjes getrokken. Nu een weekje geen bit in en lekker aan de slag

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:57

@Suikermeisje: hechtingen zou ik me niet te druk om maken, ziet er op die laatste foto al best goed uit.

Hier gisteren voor de 2e keer gereden. Weer super braaf, en zelfs al een drafje mee gepakt. Wel nog aan de lijn met iemand ernaast hoot. En in de 'grote' bak van 20x40 gestapt.
Bitje zijn we ook uit. Enkelgebroken vond ze niks, dubbelgebroken nog erger, maar de myler level 2 was prima. Daar was ze gewoon relaxt mee en niet mee aan het klooien.

Knap ding. Nieuwe foto's voor advertentie gemaakt. En beeldmateriaal. Deze staan in haar eigen topic.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:47

Wat goed darkadia en och wat een heerlijk ding is het toch! Knap vlekje <3 Het is dat ik er al een heb :o

Ziet er al stukken beter uit suikermeisje! Nog veel beterschap!

Mijn vlekje had vandaag voor de 2e keer een zadel op... wat ze ervan vond was duidelijk, toch? :')

Afbeelding

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:49

Gisteren de tandarts geweest voor binkie, wolfstanden weg laten halen. Verder wat haakjes en wat doppen weggehaald die los zaten. Moet een paar dagen zijn mond spoelen zodat niks door etensresten gaat ontsteken.

Woensdagavond samen met een vriendin nog aan de slag geweest, erover heen hangen aan het zadel hangen. Maakte allemaal niet uit verzette geen stap behalve als hij uit balans raakte ;)

Reageerde alleen als het zadel scheef ging hangen maar dat is logisch. Had even een pad van iemand geleend om te kijken of mijn zadel hierdoor beter bleef liggen. Maar was geen succes hierdoor ging het zadel juist schuiven.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:09

Ziet er gelukkig al een stuk beter uit suikermeisje!

Mijn eerste idee was om Di ook bitloos in te rijden echter nu toch besloten om het met een bitje te doen. Druk op de neus vind ze echt niet fijn, maar ook kaakgekruisd en een bosal waren duidelijk niet haar ding. Nu een leren bitje en dat lijkt een stuk fijner te zijn voor haar...

Gister lekker gewandeld.... niet te veel bezig geweest met verder beleren, dat ik er als een halve zot naast sta te springen vind ze normaal dus dat telt niet