[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:55

Deze tijd zal altijd wel zwaarder blijven denk ik.

Maar Nick doet het wel heel erg goed!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:10

Ja dat lijkt me toch wel een rare dag die 22e.... gewoon omdat het toen zo plotseling en heftig was....

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 17:04

Wat een lieve berichten, dank jullie wel :)
Nick is een super lieve Haf. Doet de dingen op zijn manier, maar we hebben al heel veel bereikt samen. Ik nog geen jaar tijd. En doen veel leuke dingen samen. Echt een haf die bij mij past. Bij ons, moet ik beter zeggen.

Mocht iemand nog een kussen willen vullen? :Y)

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:25

Ohhhh ..... geef mij een borstel! Mouse was ook altijd zo'n bol wol en ik vond het heerlijk om dan te gaan borstelen. <3 :D

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:32

Heerlijk die voorpluk van Bliksem op het eind. :))

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:52

Zo lekker wollig!!!

Sterkte morgen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 09:33

Afbeelding

James is alweer een jaar uit ons leven. Maar niet uit ons hart.
Lieve gekke James, we missen je nog elke dag! Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan je denk.
Wat is er in een jaar tijd toch veel gebeurd. Na de dood van James lag mijn leven compleet op de kop.
Mijn steun en toeverlaat, mijn therapeut, mijn maatje van goud was niet meer. Abrupt uit mijn leven gehaald.
Ik heb, en wij als gezin, een ontzettend moeilijke tijd gehad. Ik leefde in een roes. James kon toch niet dood zijn?
Maar hij kwam niet meer terug.

Afbeelding

Afbeelding

Haflinger Nick kwam op ons pad. Was ik er al aan toe? Nee, absoluut niet. Maar Nick heeft mij met ups en downs door deze moeilijke tijd geholpen. Het was niet altijd even makkelijk. Soms schreeuwde ik dat ik James terug wilde en dat Nick een stom rot beest was.
Maar dat was Nick niet helemaal niet. Hij was gewoon geen James. Ik verwachte te veel dat hij James moest vervangen. Maar dat was helemaal niet realistisch! Want James was en is nooit te vervangen!
En dat moest ik accepteren. Wat was dát moeilijk. Pas toen dat lukte, hebben Nick en ik een band kunnen opbouwen.
En stukje bij beetje wordt Nick steeds meer een maatje, zoals James voor mij was!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:42

Jeetje wat heftig zeg. :(

Stomme vergelijking misschien maar ik had dit met mijn hond. Heb gelukkig nog geen paard moeten afgeven (hout vasthouden!) maar mijn hondje had een trap gekregen van een van de trekpaarden en was meteen dood. Ik ging toen net op mezelf wonen en hij zou met me mee verhuizen, zodat ik niet helemaal alleen was. Ja toen hij er dus niet meer was was het zo stil in huis, ik kon daar echt niet aan wennen. Ik heb toen Murphy uit het asiel gehaald en hoewel hij in alle opzichten een droom van een hond was heb ik echt nog maanden erna getwijfeld of dit wel juist was. Hij was nl niet Charlie...
Ik voelde me ook heel schuldig omdat ik steeds maar dacht dat ik hem nooit zo graag zou zien als de andere hond. Ondertussen ben ik me enorm bewust wat een hulp Murphy is geweest in het hele verwerkingsproces en kan ik hem voor geen goud meer missen, we zijn nu twee handen op één buik.

Blijkt maar weer dat zulke dingen tijd nodig hebben! En Nick is niet James maar hij doet vast enorm zijn best om de leegte te vullen :)

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:39

Ik denk dat je aan Nick een hele goede opvolger hebt. :j
Natuurlijk is hij geen James, en dat moet je ook niet willen, maar hij doet het tot nu toe echt super. En eerlijk? Dat komt door jou. Jij hebt James gemaakt tot wie hij was en nu maak jij Nick tot wie hij is. Dat is een talent. Een gave. Daar mag je best trots op zijn. Alles wat je met James hebt meegemaakt en alles wat je weer met Nick meegemaakt hebt en nog zult meemaken.

Het is nu inmiddels bijna 2 jaar en ruim 6 jaar geleden dat ik mijn pony's moest laten inslapen. En ik mis ze nog heel regelmatig. Ik zie ze nog in de paddock staan of hoor ze hinniken. Laat nog af en toe wat traantjes om ze. Ik mis ze en dat mag. Ik zal ze nooit vergeten. Maar het leven gaat door en er zijn nog zoveel leuke en mooie momenten, daar wil ik ook van genieten.
Het is goed om af en toe aan James te denken en zelfs te huilen, maar gelukkig pak je het leven -met Nick- weer heel goed op en kan je ook weer genieten van de mooie momenten. +:)+

Ik heb altijd de beslissing moeten maken om een leven te beëindigen en dat vond ik vreselijk. Ik wilde altijd dat ik dat niet hoefde te doen en dat ze gewoon op een dag dood zouden zijn (of nog beter ... voor altijd gezond en vrolijk doorleven :+ ). Door jou topic over James zijn dood besefte ik dat ik er langzaam aan kon wennen dat het over zou zijn, dat met de dood ook een einde zou zijn aan het verdriet en de zorg om de zieke, de onzekerheid of de dood beter zou zijn dat het leven, over het uitstellen van die vreselijke beslissing. Dat na die uiteindelijke beslissing en de dood ook een enorme last van mijn schouders afviel ... het is over, het is goed zo.

Dat heb jij niet kunnen doorlopen, het was zo plots dat je geen voorbereidingen hebt kunnen nemen, geen afscheid, geen last die van je schouders valt. En dat is misschien nog wel zwaarder dan die rot beslissing te moeten nemen. Dat heb ik weer van jou topic geleerd.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe voor vandaag en alle moeilijke dagen die nog gaan komen. En ik weet en zie dat je gelukkig een heel fijn maatje terug hebt gekregen. Ik weet zeker dat James vanuit de hemel met een trots gevoel naar je omkijkt. Hij is gelukkig. <3 :(:)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:39

weetje je moet ook jezelf het weer toestaan, om na dat speciale dier weer een andere toe te kunnen laten. Ik ken jullie valkuilen zelf had ik dat ook omdat na mijn haf geen paard hem ooit kon vervangen heb ik tijden niets gekocht ik was er niet aan toe.... Bewust kocht ik een heel andere pony van haf naar konik. dan kunnen ze niet op elkaar lijken en is er geen vergelijking dacht ik...
Toch vergelijk ik ze nog steeds na 9 jaar en al 3 jaar een andere pony!.Maar yiust door dit topic besefte ik dat echte soulmates nooit uit je hart verdwijnen, het is geen vergelijk maar een dierbare herinnering aan dat speciale moment met dat speciale dier!!!
Je begint juist weer van voor af aan om zo weer andere bijzondere herinneringen te verkrijgen op de manier van nu ,hoe het nu is met dat andere bijzondere dier.
Heerlijk dat we daar van mee mogen genieten ts want dieren zijn er altijd zelfs zonder woorden weten ze al wat er speelt (dat vind ik nou het beste er aan zonder te moeten praten,uitleggen of wat dan ook dieren zijn de beste therapeuten voor wat dan ook!)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:46

Vandaag is een mooie dag om van haflingers te houden, waar die zich ook maar mogen bevinden.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 15:33

Wat een lieve berichten. Doet me erg goed.

Heb even niet de puf om apart te reageren. Ben kapot. Zal toch wel spanning, emoties weet ik veel zijn.
Ben de dag wel begonnen met een ritje op Nick. Ik was alleen thuis. De kinderen waren uit logeren en Daan is motorrijden. Dus Nick en ik zijn alleen op pad geweest. En dat was heel goed op deze dag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:47

een prima moment voor een momentje samen, hopelijk heeft het jullie goed gedaan!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 15:51

Ja was fijn :)
En zojuist met hooi brengen zie ik dit. Dat is toch lief! <3 Ook Bliksem heeft het getroffen met Nick. Super lief stel zo samen.
Afbeelding

Afbeelding

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:32

Heerlijk zo! Verdriet en geluk mogen en kunnen gelukkig ook naast elkaar staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:13

Een dikke knuffel, omdat ik er echt even niets zinnigs op weet te zeggen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 21:11

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:22

Heerlijk dat ze het zo braaf doen evelien!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 19:51

Na een middagje manege kreeg ik toch wel even zin om zelf op het paard te zitten. Dus zojuist nog een rustig stapritje met Nick zonder zadel en bitloos! Ff Ossy uitlaten.
Peerd was ook weer super braaf. Had er intussen al weer 1,5 week niet opgereden, maar kon hem zo pakken en erop klimmen. Dat is wel erg fijn!

Ik werk op woensdag middag op een manege waar mensen met een handicap kunnen rijden. Maar mijn gezondheid laat me heel vaak in de steek. Ben longpatiënt en heb met vlagen zoveel last dat ik heel erg last heb en kortademig. Vandaag ook. Dus heb rustig aan gedaan op de manege en heb zelf niet meegereden. Daar had ik de puf niet voor. Mijn zus reed de laatste les wel mee. En mede daardoor kreeg ik zelf toch ook best nog wel even zin om te rijden.
Thuis dacht ik nog..."Zal ik het wel of niet doen? Ach, waarom ook niet". Hup, Nick letterlijk uit de paddock getrokken. Zonder te borstelen, bitlooshoofdstel om en ben erop geklommen.
Eerst had ik de hond thuis willen laten, maar dacht weer "Ach waarom ook? Kan die hond gelijk mooi uit".
Dus zo gezegd zo gedaan. :j En Nick was heel braaf, alsof we gisteren nog een rondje hadden gemaakt.
En het doet me goed dat we steeds beter op elkaar ingespeeld raken. En dat nog altijd het vertrouwen beter wordt.
Kan me niet herinneren dat ik eerder ALLEEN met hem op pad bed gegaan zonder zadel. Die paar keertjes dat we dat deden was het hele gezin mee. Das toch anders.
Maar het ging super goed, was even fijn :D

Afbeelding

Mooi peerdje met mooi hoofdstelletje. Moet alleen die lange riem een keer laten verkorten.. Of zal ik het gewoon zo laten?
Afbeelding

Wilde bos manen. Heb trouwens het idee dat zijn manen best gegroeid zijn de laatste tijd, zal daar morgen eens een mooie foto van maken.
Afbeelding

Nick kijkt naar ons weitje, of Bliksem ook te spotten is. Maar Bliksem staat er niet in.
Afbeelding

En le dogski.
Afbeelding

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:09

Heerlijke foto's weer! En lekker hé, dat je hem zo uit de paddock kan plukken en een rustig ritje kan maken. Ook nog eens bit- en zadelloos. *\o/*
Als ik je foto's bekijk doe ik soms net alsof het Bloem is en dat ik dat ritje maak. :o Die is ook zo makkelijk ... weken niet gereden en hoppa, bitloos hoofdstelletje om en rijden maar. Heerlijk!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 20:18

Ja ik vind dat heel fijn dat het zo kan. En dat we dan ook gewoon weer verder gaan waar we gebleven waren. Niet dat ineens het niveau of gehoorzaamheid minder is. Nee het is gewoon goed. Hij bleef keurig stil staan toen ik het blauwe krukje naast hem gooide. (Ik doe dat soort dingen met opzet lomp, veel lawaai maken enzo :') )
Hij kon netjes stil staan bij de kruising. Netjes stil staan terwijl Daan ons passeerde met de motor. Gewoon heel braaf.
Wel een paar keer keek hij. Hij kan echt zo enorm kijken. Dan is het net een lama. De nek kaarsrecht in de lucht. Dat voelt altijd zo raar.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 10:11

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 17:10

Paar weken geleden had ik Nick en Bliksem laten wennen aan ballonnen en slingers voor wat verjaardagsfoto's. Maar toen zag ik deze taartmuts liggen in de winkel. "Ohhh, leuk voor een nieuwe reeks verjaardagsfoto's!" Dacht ik gelijk.
De eerste 5 minuten vonden de pony's het maar een raar ding. Vooral Nick vond het een eng, roze ding. Maar Bliksem was ontzettend nieuwsgierig, dus daar moest ik gelijk gebruik van maken! Bliksem was eerst aan de beurt. En vervolgens kwam Nick ook wel kijken wat ik met Bliksem aan het uitspoken was. Daarna mocht ook hij.
Nog geen 10 minuten later stonden ze beide al 'zuchtend' de poseren. Alsof ze dachten: "Jij ook altijd met die stomme ideeën, maar vooruit...".
Binnenkort de pony's even flink poetsen, ballonnen en slingers erbij pakken en nieuwe partyfoto's maken :D

Afbeelding

Bliksem schudde de muts steeds af. Gelukkig kreeg hij uiteindelijk door dat dat niet echt de bedoeling was.
Afbeelding

Dus liet hij hem keurig zitten. :Y)
Afbeelding

Ook Nick schudde de muts eerst een paar keer af, maar ook hij kreeg door dat dat niet mocht. En vervolgens heeft hij heel lang met een sip gezicht geposeerd. :') :')
Afbeelding

Ik denk, misschien wordt hij wat vrolijker op het blok.
Afbeelding

Nou ja,...
Afbeelding

Afbeelding

Omdat het moet, maar anders... _O-
Afbeelding

Afbeelding

Denk dat ik nog een gat erbij in maak voor beide oren, zodat ze iets enthousiaster kijken. En dan de touwtjes er weer af. :=

Arme peerdjes ook weer. :+

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:10

Die arme paarden :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 17:13

:') Ze hebben het wel heel zwaar.