Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nova96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:32

verootjoo schreef:
oomens schreef:
Die ontslaan je niet van al je verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid nee. Simpelweg meedelen dat iemand ergens niet mag komen, geeft je bijvoorbeeld geen vrijbrief om diegene door jouw huisdieren te laten verscheuren. Artikel 461 citeren is daarbij ook niet een soort magische bezwering die ineens van alles mogelijk of onmogelijk maakt of iets dergelijks.

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar bedoel je nou te zeggen dat als iemand ondanks waarschuwen op je terrein komt en hierbij wordt gegrepen door je waakhond, dat de eigenaar van deze waakhond schuld heeft? :?

Of dus in dit geval dat er kinderen zonder toestemming op andermans pony gaan zitten, hierbij letsel oplopen en dat dus de eigenaar schuldig/medeplichtig is?

Daar komt het meestal wel op neer. Mischien dat het in dit topic was maar ik kan een verhaal van iemand herinneren waarbij er ingebroken werd, de inbreker gepakt werd door de waakhond, en de eigenaar vervolgens een schadevergoeding kon betalen aan die inbreker...

enamorada

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:42

@Nova96 ik heb er geen topic over geopend, maar toevallig is dit bij ons ook gebeurd een paar jaar terug. De hond was alleen een kat. Kat was erg agressief naar vreemden en had dus de inbreker aangevallen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:46

Nova96 schreef:
Daar komt het meestal wel op neer. Mischien dat het in dit topic was maar ik kan een verhaal van iemand herinneren waarbij er ingebroken werd, de inbreker gepakt werd door de waakhond, en de eigenaar vervolgens een schadevergoeding kon betalen aan die inbreker...

Volgens mij was ik dat..
Eerst hek plaatsen dan honden aangeschaft om zijn vrouw en kinderen te beschermen en snachts ingebroken in huis.
Inbrekers werden door de honden gegrepen en de honden zijn afgemaakt en de eigenaar kon hoesten.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:49

Echt van de zotte -:(- -:(- -:(- wat is dit voor rechtssysteem?!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:53

Zizipicoleo schreef:

Dit is een rechtssysteem dat ervoor zorgt dat een bordje of hek (gelukkig) geen vrijbrief zijn voor mensen om eigen rechter te gaan spelen en/of daarbij hun dieren in te zetten als uitvoerende beul. Wees blij dat je niet overhoop mag worden geschoten simpelweg omdat je voorbij een bordje met "verboden toegang" bent gelopen.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:03

Eigen rechter spelen is iets héél anders, tenzij de honden bijv. eerst vastzaten en de eigenaar ze opzettelijk op de indringer heeft afgestuurd.

Toevoeging: als iemand in mijn huis inbreekt en zijn nek breekt over rondslingerende zooi, krijg ik dan ook de schuld?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:12

Maar de Wet w.b.t. zelf verdediging/bescherming is toch veranderd door Rutte? je mag je tegenwoordig toch verdedigen en ook je huis en al je bezittingen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:14

Zizipicoleo schreef:
Eigen rechter spelen is iets héél anders, tenzij de honden bijv. eerst vastzaten en de eigenaar ze opzettelijk op de indringer heeft afgestuurd.

Dat is maar de vraag. Als je bewust honden in je huis houdt die iedere potentiële inbreker bij binnenkomst aan stukken zouden rijten, dan neem je dus ook bewust de beslissing dat een inbreker bij jou dat risico loopt. De vraag is of die bewuste beslissing ook een vorm van eigenrichting is, of dat daarvan alleen sprake zou zijn wanneer jij je bed uitkomt om die honden actief op iemand af te sturen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:14

Zizipicoleo schreef:

Toevoeging: als iemand in mijn huis inbreekt en zijn nek breekt over rondslingerende zooi, krijg ik dan ook de schuld?

ja

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:16

oomens schreef:
Zizipicoleo schreef:

Dit is een rechtssysteem dat ervoor zorgt dat een bordje of hek (gelukkig) geen vrijbrief zijn voor mensen om eigen rechter te gaan spelen en/of daarbij hun dieren in te zetten als uitvoerende beul. Wees blij dat je niet overhoop mag worden geschoten simpelweg omdat je voorbij een bordje met "verboden toegang" bent gelopen.

Klopt en dat vind ik ook logisch. Je kan niet zomaar mensen in elkaar gaan timmeren. Maar als iemand de hond uitdaagt en dan een knauw krijgt is het toch anders?

Of in dit geval zélf op een onbekende pony gaan zitten en eraf vallen? Het is niet dat de pony vanuit het niets hun heeft aangevallen oid...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:18

gohya schreef:
Maar de Wet w.b.t. zelf verdediging/bescherming is toch veranderd door Rutte? je mag je tegenwoordig toch verdedigen en ook je huis en al je bezittingen.

Volgens mij is daar heel weinig in veranderd, maar heeft dhr. Teeven hooguit wat uitspraken gedaan over hoe het OM in eerste instantie met dergelijke zaken zou moeten omgaan, als het gaat om het besluit wel/niet te vervolgen of wat de strafeis zou moeten zijn. Die uitspraken zijn daarbij ook nog eens grotendeels voor de bühne gedaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:21

oomens schreef:
gohya schreef:

Volgens mij is daar heel weinig in veranderd, maar heeft dhr. Teeven hooguit wat uitspraken gedaan over hoe het OM in eerste instantie met dergelijke zaken zou moeten omgaan, als het gaat om het besluit wel/niet te vervolgen of wat de strafeis zou moeten zijn. Die uitspraken zijn daarbij ook nog eens grotendeels voor de bühne gedaan.

Klopt,Rutte heeft dit op de t.v. staan schreeuwen,maar mondeling telt toch ook? :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:23

Echt van de zotte.
Meisjes breken in. Stelen de pony.
Breekt been door eigen acties.
Eigenaar is de schuldige.

Ik hoop dat de rechter TS haar kant kiest.

En die ouders... Jemig. Lekkere mensen zijn dat dan. Als ik dit vroeger had geflikt had ik er nog een straf op na gehad ook.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:25

verootjoo schreef:
Klopt en dat vind ik ook logisch. Je kan niet zomaar mensen in elkaar gaan timmeren. Maar als iemand de hond uitdaagt en dan een knauw krijgt is het toch anders?

Of in dit geval zélf op een onbekende pony gaan zitten en eraf vallen? Het is niet dat de pony vanuit het niets hun heeft aangevallen oid...

En omdat het inderdaad niet zo simpel ligt (hoeveel van de geleden schade is veroorzaakt door de eigen gedragingen van de pony en hoeveel door het handelen van het slachtoffer? In hoeverre speelt het onrechtmatig zijn van dit handelen daar nog in mee? En kon het slachtoffer voldoende duidelijk weten dat zij onrechtmatig handelde én dat een dergelijk letsel daarvan een te verwachten risico zou zijn? Daarbij zegt TS dat ook haar pony schade heeft opgelopen, en zal het misschien nog een rol spelen of die deels aan het slachtoffer te wijten is en of die dan 'verrekend' zou worden bij een eventueel opgelegde schadevergoeding of dat dat een aparte zaak is.) loopt de rechtszaak tegen de TS dus nog.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:28

gohya schreef:
Klopt,Rutte heeft dit op de t.v. staan schreeuwen,maar mondeling telt toch ook? :)

Nee, mondeling telt niet toch ook. Gelukkig niet.

Niet iedere ondoordachte uitspraak die een politicus doet om een voorpaginaquote te scoren wordt meteen omgezet in een even ondoordachte wet. Het zou wat zijn...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:05

Nou,ik zou echt nooit gaan betalen aaniemand die bij mij inbreekt en aan mijn bezittingen,incl.dieren,komt. Echt niet.Hoe durven ze zeg.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:21

Haha als de rechter zegt, je moet dan moet je. En anders komt ome agent je wel uit bed halen. Dan mag je een tijdje in de cel logeren.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:22

anjali schreef:
Nou,ik zou echt nooit gaan betalen aaniemand die bij mij inbreekt en aan mijn bezittingen,incl.dieren,komt. Echt niet.Hoe durven ze zeg.

Gewoon oplossen in zuur en veel csi kijken... }>

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:28

Dan nog liever in de cel logeren dan betalen te zot voor worden

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:12

Daarna moet je volgens mij alsnog betalen. Met boetes in ieder geval tegenwoordig wel. En het is echt niet 1 nachtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:01

er stuurde iemand mij een bp en die zij waarom ik me hier mee bemoei omdat ik nog maar een kind was ik ben 12 maar mag ik me hier niet mee bemoeien ik snap alles gewoon wat jullie zeggen enzo en ik begrijp de ts gewoon en jullie ook maar ik bemoei me hier al mee sinds de ts dit er op heeft gezet em dan krijg ik nu ineens dit te horen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:13

Tuurlijk wel latifah. Maar het zo fijn zijn als je af en toe een punt of een komma typt, want dit is niet echt te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:21

zal ik.Doen dankje

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:36

Het heeft alleen wel nut als je de punt op de goede plaats typt :')
Ik weet niet of de Ts (of iemand die haar persoonlijk kent) dit leest, maar ik wil haar veel sterkte wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:43

zal ik doen.