Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:29

Ik heb van elke keer een foto, dat is makkelijk te onthouden :))

Vandaag 2e keer draf en 1e keer los :)
Afbeelding

Mijn broertje helpt mij overigens en die zei een tijdje terug nog bloed serieus dat hij bang is van paarden :')

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:35

Nies_ en gewoon zelf ook een foto maken tussendoor erop? knap hoor! ik zou daar echt nog niet aandenken geloof ik. :')

Leuk al die overzichtjes.
Mijn overzicht is nog niet zo groot.
Eind mei 2016 terug uit de opfok.
Juni begonnen met longeren en nu eind juli/begin augustus van plan erop te stappen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:16

Ik heb nu weer een nieuwe om te beleren ik werk op een stal waar ze beestjes beleren vind dat zo gave knol die nu rij is 2 weken onder het zadel de 3x gelijk los

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:08

Mandy_B schreef:
Nies_ en gewoon zelf ook een foto maken tussendoor erop? knap hoor! ik zou daar echt nog niet aandenken geloof ik. :')

Ja :)) Het is echt zo'n fijn paard. Het is wel een verschrikkelijk mietje, maar heb daar met het zadelmak maken eigenlijk nog helemaal geen last van gehad. Misschien ook wel omdat ik dat goed heb voorbereid omdat ik niet zit te wachten op een rodeo. :')

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:12

Wij zijn ook weer hard op weg. Inmiddels loopt ze al een vol uur les mee. We zijn nu de hulpen aan het verfijnen en haar wat meer stelling en buiging te laten aannemen. Gelukkig vind Takoda het echt leuk om aan het werk te zijn en doet ze goed mee. Echt stout is ze bijna niet. De bokjes zijn op 1 hand te tellen dus dat valt reuze mee voor een paard wat net onder het zadel is. Geen moment spijt gehad van mijn keuze, ik heb echt geluk gehad met dit fantastische paard <3

Afbeelding

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:09

Hoe zijn jullie begonnen met longeren met een bit in? Graag wat tips ik zou graag de volgende stap willen maken met longeren namelijk

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:12

Hoofdstel om, touwhalster er omheen en dan longeren :+ Bijzetteugels ed gebruik ik niet, dus het bit heeft eigenlijk geen functie dan.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:14

Stap je daarna langzaamaan over naar het bit. Zodat hij weet dat er iets in zijn mond zit?

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:15

Toen Siebert het bit kende heb ik gewoon geprobeerd aan de longe, en hij heeft nooit gereageerd erop :)
Ik werk af en toe met bijzetteugels en daar liep hij ook meteen mee weg

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:24

Wij deden eerst bit in en halster eroverheen, daar de longe aan vast maken en dan longeren. Toen zo'n tussenstukje die je aan beide bitringen vastmaak er aan gemaakt en die samen met het halster ringetje vastmaken met de longeerlijn. En daarna gewoon met dat stukje aan het bit omdat hij niet reageerde

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:57

Ik maak nooit de longe aan het bit vast. Ook niet bij oudere paarden, ik vind dat nooit fijn werken. Behalve bij de dubbele longe natuurlijk.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:27

Ik long eer altijd gewoon met halster zonder lijn. Zet hem ook nooit bij omdat hij zijn achter hand en rug van zich zelf goed gebruikt. Als ik hem bij ga zetten gaat hij juist kort lopen en gebruikt hij zijn spieren verkeerd

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:05

Heerlijk zo om met paarden en hond op stap te kunnen. Tot nu toe is Fionn erg braaf. Het eerste galopje buiten hebben we van de week ook al gedaan.

Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:23

Wat zijn er al goed bezig,

Hier is mijn dame bevallen en mag weer lekker aan het werk, naja die 10 minuutjes per keer en soms zelf minder (dochter wil ook drinkpauzes :Y) )

Vrijdag voor het eerst gelongeert met een paar beugels aan het zadel, de reactie was zeer erg }:0 ze liep niet harder of zachter erdoor.

Daarna nog maar even zowel links al rechts gehangen en even lekker zitten relaxen op haar doet haar weinig tot niets.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:14

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb van de week heerlijk met hem op een groot veld gereden!
Daarna ook nog maar een rondje door de McDrive en hij was superbraaf :)
Apetrots op mijn puppypaard!

_JessicaA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:15

Afbeelding
Hier mijn trots Kassanova V. Sulaatiks Versace! *\o/*
Na 6 maanden voorbereiding van castratie tot het longeren met zadel en hoofdstel was het op zn 3e verjaardag afgelopen maandag tijd voor de volgende stap, ik had al een paar x met 1 voet in de beugel aan hem gehangen dat vond hij prima ook had hij al wat stappen vooruit gezet terwijl ik aan hem hing, toen ik dat maandag nog eens deed en hij weer zo braaf was, nam ik de stap om mijn gewicht te verdelen door mijn been rustig over hem heen te leggen en plots zat ik voor het eerst op mijn eigen pony wat was die braaf hij bleef rustig staan en liep vervolgens rustig mee een paar rondjes door de bak hij bleef zelfs braaf staan tijdens het afstappen!
Afbeelding
Wat heb ik hier naar uitgekeken! Ik had in januari nooit gedacht dat ik hem zelf zadelmak ging maken omdat ik hier weinig ervaring in had en het begin liep nogal stroef tussen ons ik had geen ervaring met jonge paarden en ook niet de dominante houding die hij nodig had, hij rende vaak van me weg als hij iets eng vond, hij beet en sloeg veel met zijn voorbenen, gelukkig werd hij rustiger na de castratie en heb ik veel geleerd over het opvoeden van een jong dier! Nu zijn we maatjes en hoop ik stiekum dat de rest van het beleren ook soepeltjes verloopt, eerst maar eens een goede instructeur/trice vinden die mij hierbij kan gaan helpen! Maar we doen het rustig aan omdat hij nog in de groei is!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:22

Wat super Jessica! :D
Zo kan het ineens onverwachts gaan he!
Fijn dat je de tijd neemt met hem, want ik vind hem nog heel erg iel en guppie zo op de foto :)
Wat ook klopt natuurlijk, aangezien hij net 3 is geworden.
Maar een goed begin in ieder geval!
Btw hoe groot is ie? Want hij is een NF toch? :)

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:36

@Shanna7836 Wat heb jij een leuk dier onder je kont!

Ben benieuwd hoe die van mij het gaat doen. Ik heb toch maar besloten om hem tegen November zadelmak te laten maken. Vind hem momenteel nog iets te iel naar mijn smaak. Maar ik ben een tank van een paard gewend. Deze zomer mag hij nog lekker genieten op het land, dan is die ruim 3.5 als we aan de slag kunnen.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:17

Gaaf dier Jessica!

Wij zijn voor het eerst buiten een rondje gaan doen. Ging super goed!

En ondanks dat ik dacht dat ik met Takoda de dressuur in zou gaan denk ik toch dat mevrouw meer interesse in Eventing heeft haha :=

Ze mag van mij nog niet te hoog maar dan maakt mevrouw het zelf gewoon een tandje moeilijker Door veel te vroeg af te zetten _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:08

Gisteren voor de eerste keer op mijne kleine gezeten ;) hij was super braaf en gaf geen kick als ik op stapte. Ik heb er wat mee rondgewandelt met mijn peter aan het halstertouw. Ik ben super trots en kei blij. Ik ben al bijna 3 jaar aan het wachten om eindelijk met hem te kunnen rijden en nu is eindelijk het moment aangebroken :)

Tweede keer met zadel. Amper gebokt
Afbeelding

En erop.
Afbeelding

Afbeelding

Rondwandelen

Afbeelding

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:40

JessicaA, wat leuk! Ik heb ook eentje van Sulaatiks Versace zadelmak gemaakt toen ze 4 jaar was en zij was ook superbraaf <3

Boston, wat kan hij goed springen! Wat helpt om hem wat netter te leren springen is een grondbalk. Dan kan een paard beter de afstand tot de sprong inschatten :-)

Nimo en tess, ook al zo'n braaf paardje *\o/* Ik schrok wel een beetje dat je geen cap op hebt als je voor het eerst op een jong paard gaat zitten :o :D

Shamanqueen, fijn dat je je paardje nog lekker laat staan om te groeien.

_JessicaA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:12

Hij is nu 1,44 denk dat hij uitkomt op 1,47! Hij is inderdaad nog wat iel aan de voorkant wat goed zichtbaar is op die foto. ik heb nog geen planning wat rijden betreft eerst maar lekker doorgroeien!
Afbeelding

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:56

Santos ia nu sinds begin juni onder het zadel. Gister op kootwijkerzand een fotoshoot. In volle galop met barebackpad over de zandvlakte. Wat was ie braaf!!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:12

Oeeh marleen snel foto's plaatsen!!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:51

Oh wat braaf!!
Leuke pony, Jessica!

Ik heb eindelijk weer even op Impala gereden. Het had net geregend dus er stonden wat plassen in de bak waar meneer over heen sprong :')