De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:17

Als een paard met 18 ook nog in die wedstrijd conditie is wel ja, maar ik ken ook wel mensen die gerust 10 of 15 jaar blijven beweren dat hun paard een M/Z paard is omdat ie als 6/7 jarige ooit dat niveau had behaald, terwijl dat er intussen allang weer uitgereden is :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:17

ElineS schreef:
Hihi, mijn zadel was ook duurder dan het paard. Paard gekocht met zadel erbij.. Zonder zadel had ik de prijs die werd gevraagd nooit betaald voor mijn dravertje.

Toen ik mijn kruising draver kocht, moest ik echt moeite doen om de verkoper duidelijk te maken het zadel niet te willen overnemen, hihi... 'Maar mevrouw je krijgt het er gratis bij, samen met zijn dekens'. Zowel zadel als dekens paste voor geen meter, dus nee bedankt.
Maar daar moest ik wel enige moeite voor doen..

Starbreeze

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:04

Dan had ik het toch aangenomen, kun je toch gewoon verkopen?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:32

Starbreeze schreef:

had ik ook gedaan, verkopen, weg geven aan een goed doel, aan vrienden, aan familie, stalgenootjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:00

Benfan schreef:
Starbreeze schreef:

had ik ook gedaan, verkopen, weg geven aan een goed doel, aan vrienden, aan familie, stalgenootjes.

Of inruilen bij aankoop van nieuw zadel

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:41

Daar had ik niet moeilijk over gedaan. Meenemen en een ander gelukkig mee maken.

Zit hier nu met een verhaal van de koper die liet keuren maar het paard voor een schijntje wilde hebben. Niet mee akkoord maar ondertussen. Verhaal staat bij TAO.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:14

Ik heb een aantal jaar paarden gereden voor een trainingsstal. Daar maak je ook een hoop mee. Bijvoorbeeld: we hadden een brave maar groene ruin te koop met een iets korte hals. Kijkers ervoor, maar die wilden hem niet vanwege zijn korte hals. Ze was namelijk bezorgd of hij wel gras kon eten.. wat denk je dan? Dat we het altijd geplukt hebben en op een krukje hebben neergelegd? Heel bijzonder

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:48

Yess schreef:
Ik heb een aantal jaar paarden gereden voor een trainingsstal. Daar maak je ook een hoop mee. Bijvoorbeeld: we hadden een brave maar groene ruin te koop met een iets korte hals. Kijkers ervoor, maar die wilden hem niet vanwege zijn korte hals. Ze was namelijk bezorgd of hij wel gras kon eten.. wat denk je dan? Dat we het altijd geplukt hebben en op een krukje hebben neergelegd? Heel bijzonder

Niet eens? Je kan toch wel elk gras sprietje maaien en in een emmer stoppen :D

Percy schreef:
Daar had ik niet moeilijk over gedaan. Meenemen en een ander gelukkig mee maken.

Zit hier nu met een verhaal van de koper die liet keuren maar het paard voor een schijntje wilde hebben. Niet mee akkoord maar ondertussen. Verhaal staat bij TAO.

Had je verhaal voorbij zien komen, niet druk over maken en lekker hun nr blokkeren. Hij was immers de opdracht gever, en anders had de da allang de rekening bij jou verhaalt :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:10

Picasso schreef:
Benfan schreef:

Of inruilen bij aankoop van nieuw zadel

Tsja, zadel was ook goed scheef en dat wil ik niet weggeven/verkopen aan een ander. Ik ga niet willens en wetens een slecht zadel in de verkoop doen.
Bovendien had ik enorm veel zooi en wat ruimte gebrek...

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:10

Percy schreef:

Ik had jouw verhaal ook al voorbij zien komen Perry. Ik zou me er ook niet al te druk over maken. Hij heeft de afspraak met de kliniek.. Wie vraagt betaald.. ik heb ook een soort gelijke situatie meegemaakt. Aspirant koper wou het paard achteraf ook niet kopen ondanks dat het paard goed gekeurd was. Hij wou de keuring ook niet betalen. En stuurde de rekening van het keuren naar mij toe. Ik heb de kliniek gevraagd wat ik met die rekening moest, aangezien ik niet de aanvrager van die keuring was. Het antwoord van de kliniek was, je bent of was wel eigenaar van het paard.. 8)7 Ik heb na wat bakkeleien met de kliniek er nooit meer wat van gehoord..

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:11

Zeg dames en heren maar denk eigenlijk voornamelijk dames.

Ik heb momentueel een advertentie staan van een veulen wat ik voor iemand te koop aanbied.
En ik ben echt geschokt van sommige PB/mailtjes die ik krijg via bokt en marktplaats.

Sommige zijn echt niet serieus en sommige hebben echt een gebrek aan fatsoen.
En dan is het mailtje niet gevuld met meer dan de zin "mag ik het telefoon nummer van eigenaar" of andere rare dingen.

Dacht dat het aan mij lag. De gene waar voor bemiddel krijgt overigens ten alle tijden de berichten van mogelijke kopers maar ook van mij te lezen.

Heb hier eigenlijk altijd stil mee gelezen maar soms moet echt lachen en soms valt me mond echt open van lef van mensen

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:41

Ik heb momenteel een superleuk jong dressuurpaard te koop staan. Mooie afstamming, knap gebouwd, al wat wedstrijdervaring, gewoon echt een leuk paard met best potentie voor de hogere sport. Staat erop voor een vp van tussen de 5/6000, vrij normaal geloof ik in vergelijking met wat ik nog meer te koop zie staan. Bieden op marktplaats staat uit want van de tien bieders zijn er negen totaal niet serieus, bieden absurd laag of zijn jonge grietjes.

Krijg ik vanmorgen een sms van een onbekend nummer met als inhoud.....2500. :') Verder helemaal niets, letterlijk alleen die paar cijfers. Geen aanhef, niet waar het over gaat, geen naam, niks. Vermoed sterk dat het dus als bod bedoeld is, anders heeft iemand een fout telefoonnr gebruikt maar dat zou wel weer heel toevallig zijn. Maar nog buiten de totale belachelijkheid van het bedrag, wie stuurt nou alleen maar dat, zonder enige uitleg 8)7

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:41

Ja mensen hebben gekke dingen.
Heb je grappige voorbeelden?

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:45

haffylover schreef:
Zeg dames en heren maar denk eigenlijk voornamelijk dames.

Ik heb momentueel een advertentie staan van een veulen wat ik voor iemand te koop aanbied.
En ik ben echt geschokt van sommige PB/mailtjes die ik krijg via bokt en marktplaats.

Sommige zijn echt niet serieus en sommige hebben echt een gebrek aan fatsoen.
En dan is het mailtje niet gevuld met meer dan de zin "mag ik het telefoon nummer van eigenaar" of andere rare dingen.

Dacht dat het aan mij lag. De gene waar voor bemiddel krijgt overigens ten alle tijden de berichten van mogelijke kopers maar ook van mij te lezen.

Heb hier eigenlijk altijd stil mee gelezen maar soms moet echt lachen en soms valt me mond echt open van lef van mensen

Dat is tegenwoordig de mentaliteit. Het valt ook vies tegen vooral bepaalde pony's/paarden loopt voor geen meter.
En krijg je hele andere berichten op dan je hoopt.

Hier morgen weer kijkers, ben benieuwd. Ze gaan sowieso meer paarden bezichtigen begreep ik. Maar ok hoop er nu toch wel snel vanaf te raken, verdient een leuk huisje, anders breng ik haar volgende week terug naar de handelstal en proberen we het over paar maanden weer.( de handelaar laat ze gerust staan tot er animo voor is)
Alleen gun t beestje een goed huisje, er lopen allemaal van die Penny meiden rond die ze wel even inrijden. Al t jonge grut wordt er verpest, vaak belt hij me op voordat ie ze op z'n stal plaatst of ze hier gelijk terecht komen, maar voor mij zit hij te ver met zijn stal om daar elke dag aan de slag te gaan, heel tegenstrijdig dus.

En de beslissing over de friesje ook gemaakt, niet ons karakter dus ook besloten om een fijn baasje voor te vinden.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:47

0000 schreef:
Ik heb momenteel een superleuk jong dressuurpaard te koop staan. Mooie afstamming, knap gebouwd, al wat wedstrijdervaring, gewoon echt een leuk paard met best potentie voor de hogere sport. Staat erop voor een vp van tussen de 5/6000, vrij normaal geloof ik in vergelijking met wat ik nog meer te koop zie staan. Bieden op marktplaats staat uit want van de tien bieders zijn er negen totaal niet serieus, bieden absurd laag of zijn jonge grietjes.

Krijg ik vanmorgen een sms van een onbekend nummer met als inhoud.....2500. :') Verder helemaal niets, letterlijk alleen die paar cijfers. Geen aanhef, niet waar het over gaat, geen naam, niks. Vermoed sterk dat het dus als bod bedoeld is, anders heeft iemand een fout telefoonnr gebruikt maar dat zou wel weer heel toevallig zijn. Maar nog buiten de totale belachelijkheid van het bedrag, wie stuurt nou alleen maar dat, zonder enige uitleg 8)7

Had netjes terug gesmst dat hij de verkeerde nummer van marktplaats heeft gehaald dat dit paard in een andere prijsklasse valt :+

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:49

voorbeelden genoeg zoals:
Het gaat om ene veulen van 10 juni een haflinger kruising die bont is

wat ik zoal krijg
Ik heb te bieden een speel maatje (andere jaarling) heel veel weide gang een stal is er niet. Water konden ze uit de sloot halen ze zouden elke dag worden gereden. Ze kregen ook ieder een eigen knuffel er zat zelf een foto van de XL teddybeer bij.
Ze bood de helft van VP en ook de vraag of we der dan ook nog even wouden brengen van limburg naar drenthe zonder meerprijs .

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:51

Ooh ik heb vandaag zoveel bedacht om terug te sms-en....Heb er bv ook nog een zadel op staan dus wilde eerst al terug sturen 'is goed hoor, ophalen of verzenden', maar ach, je schiet er uiteindelijk zo weinig mee op. Duurde wel even voor t kwartje viel vanmorgen waar het (waarschijnlijk dan toch want zeker weten doe ik het nog steeds niet natuurlijk) over ging :z

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:55

Ik zal dat gewoon netjes terug geantwoord hebben, dat vinden ze nl helemaal noet leuk :+

0000 schreef:
Ooh ik heb vandaag zoveel bedacht om terug te sms-en....Heb er bv ook nog een zadel op staan dus wilde eerst al terug sturen 'is goed hoor, ophalen of verzenden', maar ach, je schiet er uiteindelijk zo weinig mee op. Duurde wel even voor t kwartje viel vanmorgen waar het (waarschijnlijk dan toch want zeker weten doe ik het nog steeds niet natuurlijk) over ging :z

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 08:12

Ach,ik heb al 2 x allerlei seksistische whattsappjes gehad,dan toch liever paardgerelateerd.
Ben wel wat gewend,maar volgende keer plaats ik er mooi geen tel nr meer bij.

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:26

2 jaar terug was mijn vriendin op zoek naar een e-pony. Samen waren we uren bezig marktplaats/sporthorses af te speuren tot we de droompony voor haar hadden gevonden. Hij was M1 dressuur en l springen. Veel oude foto's/filmpjes van hem gevonden en hij was het helemaal. Toen ze ging kijken bleek hij een totaal andere pony. Hij protesteerde en wilde niet meer lopen en was totaal uit conditie. We vragen ons nog af wat er in een paar maanden tussen de foto's en dat ze ging kijken gebeurd was -O- -O-

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:45

Mensen die niet normaal kunnen bieden dus ver onder de vraagprijs zo in de trant van slachtprijs. Krijgen van mij meestal een mailtje/ smsje terug met; welk stuk paard wil je de voorkant of de achterkant? Ik verkoop het paard in 1 keer en niet in stukken. Of bij de slager kan je voor dat geld een paard in stukken kopen..
Ik heb nog nooit een daarop een tegen reactie gekregen.. O:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:01

Ik had eens gebeld op een advertentie voor een pony,kreeg een man aan de lijn waar ik een afspraak mee maakte om te komen kijken.Na een lange reis met openbaar vervoer kwam ik aan en was die man er niet maar wel zijn dochter,die heel erg chagrijnig was,de pony niet uit de wei wou halen,alleen zei:"het klikt niet"en me in haar auto zette en linea recta naar het treinstation bracht! 8)7 :wave:

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:08

misschien was zij het niet eens met de verkoop van de pony. Raar hoor

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:51

Zo had ik ooit een Fries te koop omdat mijn andere paard hem niet dulde... Maar dan ook echt niet. Kwam er een man van heel ver, met trailer. Kwam hij aan, om vervolgens bijna direct rechtsomkeert te maken. Waarom? Omdat de Fries een wondje had ter grootte van een pindanootje. Heel oppervlakkig. Omdat ik niet de garantie kon geven of er witte haren voor terugkwamen. Maar dat kun je nooit dacht ik nog. Ik weet wel dat ik er niets bijzonders mee had gedaan. En het gewoon een stoei wondje was.

Maar dat ie man het niet eerst had gevraagd snap ik nog steeds niét. Dan had ik eerst een minuscuul onderzoek uitgevoerd en hem die reis kunnen besparen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:17

Musiess schreef:
misschien was zij het niet eens met de verkoop van de pony. Raar hoor

Dat zou wel eens kunnen.Heb ook wel eens meegemaakt dat een te koop staande pony van een meisje -O- was die zo aanhalig en bezittrig over hem deed dat ik helemaal niet kon beoordelen of ikzelf een klik met hem zou kunnen krijgen.Die pony is dan ook nog helemaal op de [nog steeds]eigenaresse geconcentreerd.Zo iemand is er duidelijk nog niet klaar voor haar pony te verkopen.Maar als ik er een urenlange reis voor gemaakt heb dan is dat wel verloren tijd.