Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:32

Vandaag gebeld voor een mooie welsh cob van 11 jaar die verkocht wordt als recreatiepony, omdat die niet meer geschikt is om wedstrijden te rijden. Beestje blijkt dus artrose in de rug te hebben en totaal 0,0 ervaring op de weg en dan vragen ze daar 1.700 euro voor :') . Wel sneu dat eigenaren hierom hun pony weg doen, een prachtig tehuis zoeken, maar dan wel nog de hoofdprijs vragen :') en dan nog wel in deze tijd. Hoop voor het beestje dat hij toch nog ergens een leuk tehuis vindt.

Needje

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:34

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:40

Hij is leuk Needje. Zou het een stekelvos blijven of naar schimmel gaan ivm Pion bloed.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:41

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:42

Ankie2011 schreef:
Vandaag gebeld voor een mooie welsh cob van 11 jaar die verkocht wordt als recreatiepony, omdat die niet meer geschikt is om wedstrijden te rijden. Beestje blijkt dus artrose in de rug te hebben en totaal 0,0 ervaring op de weg en dan vragen ze daar 1.700 euro voor :') . Wel sneu dat eigenaren hierom hun pony weg doen, een prachtig tehuis zoeken, maar dan wel nog de hoofdprijs vragen :') en dan nog wel in deze tijd. Hoop voor het beestje dat hij toch nog ergens een leuk tehuis vindt.

Was er überhaupt nog op te rijden met die artrose? De prijs is idd erg hoog...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:43

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:45

Volgens de adv een maand.
Weet ook niet wat ze vragen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:52

Seven schreef:
Iemand hier zocht toch een leermeester zonder heel duur te zijn
http://link.marktplaats.nl/580961761

Dit lijkt me een geschikt paard

leuke merrie

de stekelharige is ook erg leuk en aansprekend!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:04

ja vond ik ook een leuk paard :j
Stekelharige heb ik ook eerder voorbij zien komen, lijkt me best een leuk dier.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:10

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:15

jimtown <3 zie je niet vaak meer en amerikanen zijn er gek op :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:19

Seven schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... ekid/44942
deze mogen ze ook bij me neer zetten, ookal word ze belachelijk over haar tempo gereden op het filmpje :=

Yep! Dealtje maken? Je zou er bijna wedstrijden voor gaan rijden!
Als ik een paard zocht, zou ik nu aan de telefoon hangen met mijn instructrice en als ik de kans had, morgen in de auto stappen.

Volgens mij draait het filmpje iets versneld af. Ik zie wat andere zaken in het beeld gebeuren die daarop wijzen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:20

ja klopt, heb ooit 1 gereden van jimtown pittig dier maar wou geweldig werken :j

Nou ikke jij koopt ik rijd :D

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:47

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:50

Ankie2011 schreef:

Ben ik met je eens. Maar vergis je niet er zijn Welsh Cob liefhebbers die er toch nog wel geld voor geven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:57

Seven schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... ekid/44942
deze mogen ze ook bij me neer zetten, ookal word ze belachelijk over haar tempo gereden op het filmpje :=

ikke schreef:
Yep! Dealtje maken? Je zou er bijna wedstrijden voor gaan rijden!
Als ik een paard zocht, zou ik nu aan de telefoon hangen met mijn instructrice en als ik de kans had, morgen in de auto stappen.

Volgens mij draait het filmpje iets versneld af. Ik zie wat andere zaken in het beeld gebeuren die daarop wijzen.

Lijkt me een goed paard voor niet veel geld. Vraag me af waarom ze niet doorgereden is.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:58

wij hebben destijds ook die prijs (iets hoger) voor onze welsh cob betaald, maar die was 10 en had al wedstrijdjes gelopen en mn zusje kan er echt mee lezen en schrijven, zo'n superdier!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:36

Babootje schreef:
Ankie2011 schreef:

Ben ik met je eens. Maar vergis je niet er zijn Welsh Cob liefhebbers die er toch nog wel geld voor geven.

Ik heb ook nog een mooie kleine welsh cob sectie C te koop. donkerbruine merrie van 4 jaar oud en alleen maar geshowd geweest, maar super braaf.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:47

Ik meld me :)

VeraZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:51

Ik heb een mooie Shety, alleen een beetje oud, haha. ;)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:58

Ik heb binnen een dag al 8 aanvragen voor een bezichtiging staan, waarvan ik nu de helft heb ingepland. Ik vind het wel veel, hoor. Mijn paard is heel braaf, maar zal hier niet fijner van worden. :\ Nu wil ik het wel een beetje uit elkaar plannen, zodat hij tussendoor nog wat rust heeft, maar het wordt ook lastig om te zeggen: "Over een maand kan je komen kijken!" En ik wil niet meer dan 1 bezichtiging per dag. Ik heb hem zelf gekocht toen hij die dag al 3 keer was gereden en ik vond hem toen enorm mat en sloom. Achteraf geen wonder. 2e keer kijken was hij prima. Vandaar dat ik hem dat niet nog eens wil aandoen. En wij zijn druk met verbouwen, dus ik wil graag nog een stukje dag overhouden om aan de slag te gaan. Maar daardoor ben ik wel een paar weken zoet om alleen de mensen die gisteren contact op hebben genomen te laten komen!

Ook heb ik nu al meerdere reacties gekregen met de vraag waarom mijn paard zo goedkoop is. Ik vind de prijs goed, maar blijkbaar wekt het bij sommige mensen toch achterdocht. Al zal dat meer liggen aan enkele paarden waar veel teveel voor wordt gevraagd.

Ik ben selectief en probeer alleen de mensen te laten komen die via mail of telefoon een goede match met hem zouden kunnen zijn, maar dat is niet altijd goed in te schatten.

Hoe lossen de verkopers in dit topic dit op?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:11

Lorette, ik heb wel de vergissing gemaakt om meerdere kijkers in een korte periode achter elkaar te laten komen. Als verkoper wil je toch zoveel mogelijk kijkers bedienen want niet iedereen die komt kijken, zal willen kopen.
Bij mijn paard heeft dat inderdaad geresulteert in verwarring en bovendien het steeds minder fijn aan de hulpen staan. Ik zat er zelf telkens alleen de eerste 10 minuten op en daarna iemand anders. Niet okee.

Mijn tip aan jou is ook zeker, plan ze uit elkaar. Plan ze zover uit elkaar dat je zelf ook nog tussendoor solo kunt rijden (dus zonder kijkers). Selecteer op niveau van de kijkers. Je weet zelf het beste wat bij je paard past en je hoeft dus echt niet iedere welwillende onbekende te laten komen. Heb ik wel gedaan, doe ik nooit weer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:12

_Lorette_ schreef:
Ook heb ik nu al meerdere reacties gekregen met de vraag waarom mijn paard zo goedkoop is. Ik vind de prijs goed, maar blijkbaar wekt het bij sommige mensen toch achterdocht. Al zal dat meer liggen aan enkele paarden waar veel teveel voor wordt gevraagd.

Ik neem aan dat het om Bammes gaat?
Dat komt omdat het paardenkopende publiek elkaar ondertussen zo gek gemaakt heeft dat een paard van 4k niet wat kan zijn, dat men er vanalles achter zoekt. Vraag 6k en je hebt geen gezeik (maar of je met dat publiek zaken wil doen.....)

Ik zou ook uit de advertentie halen dat z'n gangen matig zijn. Het gros ziet dat toch niet en bovendien is het blijkbaar niet van belang, omdat ie dat op andere vlakken (waarschijnlijk niet in de laatste plaats door de ruiter) probleemloos lijkt te compenseren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:26

Ik heb geen zin om mensen te krijgen die vervolgens zeggen dat ze een bewegingswonder zochten. Daarom heb ik het wel vermeld, zodat die mensen al niet reageren.

Dees, ik wil inderdaad alle bezichtigingen zoveel mogelijk uit elkaar plannen, maar ik zou het als koper vervelend vinden als ik pas na een paar weken zou kunnen komen.

Met deze prijs hoop ik mensen aan te spreken die niet per se een geweldige beweger willen hebben. Met 6k verwacht men dat bijv in dit topic al veel meer.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:30

Nette, realistische prijs Lorette voor een veelzijdig paard. (Al zou ik daar niet teveel meer afdoen.)
En je advertentie vind ik ook heel netjes. Ik zoek momenteel geen paard, maar ben toch spontaan in hem geïnteresseerd.
Vooral dat Bam is braaf-filmpje. :P Al zou ik wel een beetje oppassen dat je geen heel angstige ruiters zomaar op hem laat rijden. (Want die ga je wel een beetje aantrekken met je ad) Want het braafste paard kan gekke dingen gaan doen met angstige mensen.